Gå til innhold

Er det noen her som virkelig har sett gjenferd/spøkelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener som virkelig har sett det? Jeg har aldri sett noe som helst som ikke har en naturlig forklaring, og jeg tror heller ikke på spøkelser eller gjenferd, men vil gjerne høre om andre som 100% mener at de har sett det. 

Anonymkode: fee5b...dbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, sett og følt det på kroppen flere ganger. Veldig uhyggelig opplevelser

Anonymkode: e67ec...979

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett, men opplevd en tilstedeværelse.

Et sted jeg tidligere jobbet. Ting som plutselig forsvant, dører og vinduer som plutselig sto åpne. Skritt og barnestemmer når jeg var den eneste som var igjen på arbeidsplassen på kvelden, og alle dører var låst. Hadde en trykkende hodepine hver dag jeg var på jobb, var til og med til lege pga hodepinen, uten at legen fant noen forklaring.

Anonymkode: 49955...e4d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I huset jeg bodde i før, døde eieren. Flere ganger i måneden stod hun plutselig foran meg, eller på siden, eller gikk forbi. Jeg bodde der 20 år og det tok aldri slutt, men plaget meg ikke og jeg var aldri redd. Det var en behagelig energi.

Anonymkode: 77861...9c6

• Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo ofte slik en må oppleve det for å tro på det. Den ekleste opplevelsen jeg har hatt var at jeg ble vekket, og når jeg åpnet øyene sitter en mann på sengekanten og ser på meg. Jeg skal til å hyle og i det jeg trekker pusten så forsvant han rett ut i luften. Det viste seg at det spøkte i den boligen (jeg fikk tilfeldigvis besøk av noen etterpå og de sa plutselig etter å ha lånt toalettet at det er en mann på badet og beskrev han ordrett slik jeg hadde opplevd han og da gikk det kaldt nedover ryggen min og jeg fortalte om opplevelsen min og at beskrivelsen hennes stemte overens). Det tok ikke lang tid før jeg flyttet. 

Anonymkode: 56440...f55

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olaug Olsen skrev (2 minutter siden):

Aldri sett, men jeg har følt. Gjelder det?

Hvordan følt?

Anonymkode: 835fd...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både sett og hørt. Vil ikke grave for dypt i det nå, for er skremmende å tenke på det.

Anonymkode: 5c39b...781

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne høre podcasten "uforklarlig" med Lilli Bendriss. Der er det mange som har hatt ulike opplevelser med ånder. 

Jeg har sett det en gang (jeg kaller det en ånd og ikke spøkelse eller gjenferd, da det ikke trenger å være mennesker som har levd her på jorda som viser seg) men jeg har vært tydelig på at jeg ikke er interessert i det, så det holdt heldigvis med den ene gangen. Ellers har jeg opplevd ånder der det ikke finnes noen naturlig forklaring på det som har skjedd (ting som har blitt kastet for eksempel), og jeg ikke har vært alene med å oppleve det slik at det ikke kunne forklares med f.eks hallusinasjoner. 

Anonymkode: 32d0d...daf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og katten min hadde et ekstremt sterkt bånd, dvs jeg føler vi fortsatt HAR det. Han døde i sommer og han er ikke lenger tilstede i denne dimensjonen eller verdenen eller hva man skal kalle det, men jeg har følt flere ganger at han virkelig er nær meg i sjelen/ånden. For noen uker siden hadde jeg en drøm der jeg fysisk fikk holde han igjen og fikk føle den nøyaktige strukturen av pelsen, vekten hans, måten han satt i armene mine osv, da han var frisk. (Før han måtte få slippe ble han veldig tynn og mistet mye pels osv.) Drømmen var også altfor symbolsk og spesiell til at noe kunne være tilfeldig eller være et produkt av mine tanker alene, et mareritt som ble til en varm og god drøm (jeg og katten gikk igjennom noe traumatisk sammen, mens slutten av livet hans ble veldig fin og god). Jeg kjente oppriktig at katten min kommuniserte med meg. Jeg har hatt det sånn med to andre individer tidligere i livet; mormor og en annen katt som jeg vokste opp med. Flere år etter mormors død følte jeg hennes tilstedeværelse på en slik måte at jeg glemte at hun var død. Den andre katten kunne jeg også kjenne at kommuniserte med meg. Denne katten var av typen som trøstet da jeg var lei meg og gråt som barn. Jeg kjente tilstedeværelsen av den samme trøsten av denne katten langt opp i voksen alder. 

Anonymkode: 3875a...fde

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har hørt uforklarlige lyder i huset mange ganger. Jeg er så vandt til det at jeg ikke bryr meg om det. Jeg vet også av og til hva som kommer til å hende.

Anonymkode: cfa7a...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 13 år siden bodde vi i en gammel bolig. Jeg så en skikkelse av en dame/jente (skygge) som passerte meg da jeg stod på kjøkkenet en kveld. "Skikkelsen" gikk rolig forbi meg, utrolig nok ikke skremmende der og da. Hun må ha vært en kort dame eller et barn. Håret satt opp i en slags ball (fra siden). Jeg trodde det var min søster som skulle spøke med meg, så jeg sa nokså høyt "veldig morsomt..". Da jeg ikke fikk noe respons, begynte jeg å se etter søstera mi og fant henne tilslutt i stua med headsett på. Hun satt på pc'en og skjønte ikke hva jeg snakka om. 

Det var flere lignende hendelser i den gamle boligen. Etter at jeg har flyttet har jeg ikke sett noe slikt mer, heldigvis. 

Anonymkode: 7089c...5f6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaug Olsen skrev (38 minutter siden):

Aldri sett, men jeg har følt. Gjelder det?

Ja, det teller i aller høyeste grad. Føle må vel være verre? 

Anonymkode: fee5b...dbb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såg mye rart i en periode jeg var ganske syk. 

Jeg hadde en fysisk sykdom som er litt vanskelig å forklare, men dom også ga utslag på aktive lesjoner i hjernen. Jeg trodde ei god stund jeg var i ferd med å bli sprø, - for jeg såg og opplevde så utrolig mye rart, det var seriøst spøkelser rundt hvert hushjørne. Opplevde ett "nærvær" overalt.

Jeg lærer i ettertid att hallusinasjoner ikke er så uvanlig med denne sykdommen. Når sykdommen brant ut så forsvant nærværet også.

Anonymkode: 629e9...81b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både sett, hørt, luktet og blitt nappet i håret av gjenferd (eller hva en det nå var). Synes det er fascinerende, opplevde det til og med da jeg var i utlandet en gang, og fikk se et ekte gresk gjenferd 👻 Har aldri sovet så urolig noe sted noen gang, helt umulig å få sove.

Anonymkode: ac575...73b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan følt?

Anonymkode: 835fd...645

Noen jeg kjente før hadde et 100 år gammelt spøkelse på dass. Det var en utedass. En stygg energi som ville at jeg skulle kjenne på energien, og frykte den. Jeg gikk mye på dass på det stedet, nektet å gi etter for denne energien. Det viste seg faktisk at voksne menn ikke gikk på dass der om natten. Disse folkene var ikke koko. De var ekte mannfolk. Men alle kjente på dette på det stedet. Da tenkte jeg at det er mer mellom himmel og jord. Husker jeg synes det var litt rart at disse folkene lot seg imponere av at jeg gikk på dass i mørket, når vi snakker om helt normale kroppsfunksjoner som alle har, og skal vi se, ja alle var enige om at det antakelig hadde skjedd noe i det bygget. Det var en veldig dominerende og ekkel energi. Som fra en psykopat eller noe. Men det var ikke en nålevende person, det kan jeg si. Det var noen som hadde vært der tidligere, kanskje da bygget var nytt. Jeg sier ikke mer. Det er mer mellom himmel og jord enn det som vitenskapen har pekt ut. Energier fins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg her ganske intuitiv, og jeg har "sett" flere som er døde i drømmer og lignende. Jeg har også hatt plutselige syner der jeg har sett skikkelser som jeg virkelig ikke bare kunne "fantasert" om.  

Dette er ikke om "gjenferd" men mer der jeg virkelig forstod at energier er virkelige. 

Jeg opplevde i sommer å "se" i hodet mitt at min daværende flørt og eks-kjæreste fikk damebesøk. Han hadde avtalt å møte meg dagen etter, men inviterte en veninne for å ha sex. Vi drev å flørtet og tekstet og sånn og han ble tent og vel..inviterte en veninne som tilfeldigvis var ledig.

Mens jeg stod å vasket opp, så "så" jeg i hodet at denne dama gikk inn døren hans. Jeg så hvordan hun smilte til han og frisyren og fikk med meg stemningen. Følelsen var så ekkel og virkelig at jeg ble uggen der jeg stod, og jeg forsto da at han drev på med henne samtidig som med meg.

Jeg skulle aldri gjort det, men jeg måtte ha bevis, og spurte han om han hadde besøk av denne damen. Han ble helt forvirret og lurte på om jeg stod utenfor og spionerte. Men jeg er da tydeligvis bare synsk, ikke en spion. for jeg var hjemme med barnet og vasket opp. 

Som råd til dere andre er det best å holde kortene tett ved brystet. For sånne evner skremmer mange og noen vil ikke tro på at det er sant at man kan føle ting. Man vet aldri hva folk vil si om en eller hva slags rykter de setter ut, fordi de selv ikke liker at noen mennesker kan se gjennom dem.

Anonymkode: b26bb...f98

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ikke spøkelser.  Om ser , er det via det tredje øyet. Jeg har ikke sett, men følt og hørt. Du ser på en annen måte. Du må oppleve for vite hvordan det er

Anonymkode: 8a555...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en liten gutt en gang. En gutt på 3-4 år med lyst hår. Jeg satt ute i mørket, og plutselig ble det lysere i et område, der sto gutten og jeg kjente en skikkelig ekkel tilstedeværelse, og jeg ble helt kald i hele kroppen. Gutten sto bare et par meter fra meg. Gutten så veldig søt ut, men jeg kjente at det hele kjentes veldig ondt ut. Der og da var jeg sikker på at jeg hadde sett djevelen personifisert i den gutten. Jeg satt som fastlåst til det ble mørkt igjen, og da var gutten også borte. Jeg var livredd, og løp inn og låste døra. Det var jeg og ei venninne som satt ute, og vi så gutten begge to. Det ekleste jeg har vært ute for noen gang. 

Anonymkode: a5e4c...e11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke.

Anonymkode: 2b61a...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...