Gå til innhold

Daten min lever i rot.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Må si jeg ble helt satt ut. Han har alt annet iorden i livet enn hjemmet 😳😳😳

Anonymkode: af45b...16d

Ah, hørtes ut som exen min. Jeg ble den som gjorde alt, klarte ikke leve slik. Han skylte også på meg på slutten at det var rotete og skittent.

Anonymkode: a7918...d58

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv en mann med lav boevne og det er kimen til 90 % av våre krangler. Gleder meg til barna flytter ut, da skal jeg flytte for meg selv i en ryddig og clean leilighet, så kan han få leve i alt det griset han ønsker. Men den lave boevnen hans smitter dessverre over på barna, for de ser jo hvordan faren holder på. 

Anonymkode: 29f66...509

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har gjort det samme. Men jeg er mann da. Damer kan også være rotete og urenslige. Det verste var all hundedritten som lå på gulvet i leiligheten hennes. Var så ekkelt at det ikke ble noe overnatting fra min side. Jeg sa det rett ut. Da fikk jeg høre at jeg var sær og prippen😂

Anonymkode: 2746b...278

Hjelpes, hundedritt på gulvet 🫣🫣 Jeg har hund, tåler ikke hundehår på gulvet engang. Du er langt fra prippen 🤣

Anonymkode: 002e5...668

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kjenner flere med adhd, de har alle det veldig ryddig. De blir stresset av rot

Anonymkode: 2f9ec...a2c

Det trenger ikke være adhd. Alle har ikke adhd. For øvrig har jeg adhd, blir stresset av rot, men rydder ikke likevel. Ville uansett ikke invitert noen hjem til et skittent hjem. Æsj.

Anonymkode: 69f44...9eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker mye annet ved ham, ville jeg ikke latt dette bli en dealbreaker. Det er ikke såå lett å finne en man har god kjemi med, og man bør gi kjærligheten en sjanse. Gi forholdet en sjanse, se om det kan bli noe mer. Jeg ville likevel kanskje vært litt avventende til å flytte sammen før du ser om han får orden på ting.

Anonymkode: 8e411...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan være adhd. 

Anonymkode: 867a4...038

Mannen min har definitivt ikke adhd men lever som en gris likevel. Har gjerne ergometersykkelen stående i stua, oppvask over hele benken og dynger og skuffer med rot i nesten alle rom. Jeg blir jo som mammaen hans, og det har virkelig ødelagt min respekt for ham. Det å være et rotehue uten fnugg av estetisk sans er nok først og fremst personlighetsavhengig og hvordan man selv har vokst opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant80 skrev (2 timer siden):

Å dette er grunnen til at "ingen" finner hverandre for mer en sex i Norge i dag. Man sanker "røde flagg" og deler erfaringene på sosiale medier,i den tro at man her skal kunne finne en slags overbevisning om at han er den rette,mens i all hovedsak - Mennesker på internett er ikke din venn,og mange vil ikke ditt beste. 

Tror neppe mine foreldre var helt perfekte da de traff hverandre. Tror neppe mennesker er perfekte i det store og hele.

Er det å være perfekt å klare å holde hjemmet sitt ryddig og rent?

Du må gjerne fortsette å date folk med lav boevne, jeg dropper det, jeg er ikke interessert i å måtte oppdra voksne mennesker.

Anonymkode: 383a9...21d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ekkelt ut. Men har han selv dårlig hygiene? Er han svett og skitten? Skitne klær? Dusjer og pusser tennene veldig sjelden? Myglet mat fra mai i kjøleskapet?

Om dere skulle flytte sammen, kunne du klart å ha ansvar for å rydde og vaske? Vaske drit i doen etter han? Tenker at hvis dere flytter sammen, og tenker han skal skjerpe seg, så blir dette bare masse irritasjon og skuffelser. Vil det bli "perfekt" og normale tilstander hvis du rydder og vasker? Vil du ha fritid om du skal stå for ryddingen? Kan han ha andre oppgaver som du da slipper?

Anonymkode: a3e12...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (3 timer siden):

Å dette er grunnen til at "ingen" finner hverandre for mer en sex i Norge i dag. Man sanker "røde flagg" og deler erfaringene på sosiale medier,i den tro at man her skal kunne finne en slags overbevisning om at han er den rette,mens i all hovedsak - Mennesker på internett er ikke din venn,og mange vil ikke ditt beste. 

Tror neppe mine foreldre var helt perfekte da de traff hverandre. Tror neppe mennesker er perfekte i det store og hele.

Jeg har vært gift i 15 år med en perfekt mann. 

Fordi jeg ikke la listen for hva som er akseptabelt for meg så lavt.

Tre dumpegrunner i HI. 

Anonymkode: c12dd...51e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kan være adhd. 

Anonymkode: 867a4...038

Ikke legg skylda på en enkel diagnose når fyren er bare sløv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (5 timer siden):

Nei, det er altfor mange som har ignoret slike varsellamper før de har inngått samboerskap, fått barn osv osv med slike og føler seg stuck fordi de vil ikke bryte opp familien og 'blir sammen for barna'. Tipper det er veldig mange av besteforeldregenerasjonen som hadde brutt opp om de hadde hatt muligheten til det.

Anonymkode: 44073...9ef

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan finne meg i mye. Men en som ikke ser verdien i å ha det rent og ryddig rundt seg er OVERHODET ikke noe for meg. Det sier altfor mye om verdier og livssyn 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tilby deg og rydde og vaske du :)

Anonymkode: 9d1a8...2d1

Det er ikke hennes jobb og rydde og vaske hos andre. Med mindre det er avtalt konkret. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 8.34):

Hadde sett på det som en grov svikt på normal funksjonsevne å ha det slik i godt voksen alder. En ting er ha det periodisk litt rotete, men de fleste har skamvett nok til å ikke invitere folk man prøver å imponere inn i kaoset. 

Når han inviterer inn en potensiell partner til et skittent hus, så er det fordi han overhode ikke bryr seg og ikke har tenkt noen gang å bruke energi på det. Å holde et hus med en person i passe ryddig og rent tar langt under 5 minutter pr dag.

Anonymkode: 4417f...918

Vel, min kjæreste legger ikke merke til om det er noe skittent her eller der, eller litt rotete hjemme. Første gang jeg kom hjem til ham, så hadde han brukt lang tid på å støvsuge og rydde etter det han synes var ok. Selv om jeg hadde gjort det annerledes, og ryddet bort en del ting. Han ser ikke at det ser rotete ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja. Hadde en skrekkopplevelse der jeg ble med hjem en date og fant et toalett som ikke hadde vært vasket på evigheter. Du vet det gulbrune belegget som legger seg nedi klosettet om det ikke blir klorvasket. Øverst i klosettet hvor vannet ikke skyller ned over hadde også bæsjeflekker (sikkert etter løs mage satt seg fast.  

Anonymkode: 0d5d9...263

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En leve med en grisete mann er totalt uaktuelt. Hvorfor voksne , utdannede og i full jobb velger å leve i en grisebinge er ufattbart. 
Jeg leser også hva desse damene som er gift med sånne menn skriver, og det er at de har godtatt å rydde og vaske hjemmet alene for å kunne ha det levelig og akseptabelt mot at de får en snill og lojal mann i retur. 
De ser ikke varsellampene lenger frem, og det handler om at hvis de blir syke eller uføre så er der ingen som tar over rydde og vaskejobben. 
Da vil rot og skitt få fritt leide 

Anonymkode: ef145...325

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 7.44):

Jeg forstår at det ikke er så veldig hyggelig at han ikke rydder før du kommer.

Jeg datet en gang en mann, med hele livet i orden, men der hjemmet virkelig en svinesti. Det skitne toalettet og overfylte flater glemmer jeg aldri. Daten hadde på denne tiden et familiemedlem som var dødssyk, og kombinert med en travel jobb med mye reising ble det bare ikke prioritert å vaske hjemme. 

Vi fortsatte å date, og jeg tok etter hvert to minutter her og der til å vaske doen osv, bare småtteri, men sånn at jeg ikke syntes det var like ekkelt. Mannen var morsom, snill, veldig intelligent og omsorgsfull og stilte virkelig opp for folk. Disse gode egenskapene mer enn veide opp for at han hadde vanskelig for å holde det rent. Men vi ble sammen, vi giftet oss, og jeg har aldri vært i et så fint forhold noen gang. Nå har vi vært gift i mange år og har barn.

Mitt budskap er at en del ting er viktigere enn akkurat hvor ryddig man har det til enhver tid, og at man aldri vil finne seg en god partner hvis det skal være så utrolig mye på listen som er «røde flagg». Hva med å hjelpe til bittelitt hvis det er så ille? Hva om det ikke gjør så mye hvis han ikke klarer å holde hjemmet prikkfritt? Andre egenskaper kan være mye viktigere. Det betyr antakelig mer for deg enn for ham å ha det ryddig, og det kan hende det vil fortsette å være sånn hvis dere blir sammen, men i vårt tilfelle har vi funnet et velfungerende system, han gjør minst like mye hjemme og ute som meg, men vi har fordelt oppgavene på en grei måte og krangler aldri om noe så bagatellmessig som husarbeid. Men han jeg traff er virkelig snill på alle måter, så jeg føler ikke at han overser meg eller ikke legger vekt på mine behov hvis han ikke vasker gulvet eller skifter sengetøy. Jeg gjør gladelig de tingene, for det betyr mye for meg, uten at jeg på noen måte er en hushjelp. Det kalles samarbeid. Anbefales!

Anonymkode: 2f71d...7aa

Ja, helt enig! Man må legge ned en innsats og se hvilke verdier en partner har og ikke dømme kun etter en ting. Og samarbeid og å hjelpe og støtte hverandre er viktig. Å ri likestillingssaken helt ut fører til at man forblir alene i verste fall. Legge godviljen til er mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (18 timer siden):

Det er ikke hennes jobb og rydde og vaske hos andre. Med mindre det er avtalt konkret. 

Slik har det blitt! Man skal " forvente" ting og slett ikke gjøre noe uten avtale. Å hjelpe hverandre for å være snill er visst helt ut. Hvorfor ER for i forhold? Kun for det forretningsmessige og ha noen å dele utgifter med? Romantikken er hvertfall helt forsvunnet. Hvertfall blandt KGfolk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 10.15):

Jeg har selv en mann med lav boevne og det er kimen til 90 % av våre krangler. Gleder meg til barna flytter ut, da skal jeg flytte for meg selv i en ryddig og clean leilighet, så kan han få leve i alt det griset han ønsker. Men den lave boevnen hans smitter dessverre over på barna, for de ser jo hvordan faren holder på. 

Hos oss må de ha fått det fra mor. Jeg har en sønn boende hos meg, og det er dessverre ingenting som går inn, hverken av forbilledlig oppførsel, formaninger, eller kjeft. Samme hvor mye jeg ønsker at han skal finne noen å dele livet med, så kommer jeg til å advare de damene han eventuelt roter seg bort i. 

Jeg tror lite på at rot eller ryddighet "smitter". Arv og personlighet styrer det meste her. 

Anonymkode: 965ad...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uff ja. Hadde en skrekkopplevelse der jeg ble med hjem en date og fant et toalett som ikke hadde vært vasket på evigheter. Du vet det gulbrune belegget som legger seg nedi klosettet om det ikke blir klorvasket. Øverst i klosettet hvor vannet ikke skyller ned over hadde også bæsjeflekker (sikkert etter løs mage satt seg fast.  

Anonymkode: 0d5d9...263

Det er også lett å se hvem som kun vasket for besøk, av årsaker som du nevner her. Leiligheten vil bære preg av å ikke være ivaretatt over tid. Også lett å se om det vanligvis er ryddig, basert på hvordan ting er sortert både i hyller og skuffer. 

Anonymkode: c12dd...51e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...