Gå til innhold

Daten min lever i rot.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Det handler vel ikke om at man må ha en som er perfekt. Men voksne mennesker må da kunne ha et presentabelt hjem som ikke er skittent og rotete! Og spesielt når man inviterer noen hjem må man da klare å ordne litt🤯

Det handler om verdighet, man lever ikke i en svinesti hvis man er et oppegående og voksent menneske. 

Anonymkode: 2e6e9...ffa

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer ann på hvor viktig det er for deg. Også tenker jeg at det er 2 litt forksjellige ting hvor flink man er til å rydde og vaske vs hvordan liker man helst å ha det rundt seg. Det høres litt problematisk hvis du påpeker at det her er lenge siden det ble ryddet/vasket og han reagerer som om han ikke ser problemet. Fordi det betyr at han har større toleranse for rot enn deg. 

Det som er viktig er å ha ca samme toleranse for rot, fordi ting kan jo alltid skli av og til, men hvilken baseline man kommer seg til når man først rydde er kanskje det som er viktigst. 

Anonymkode: 28f50...20d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (10 minutter siden):

Å dette er grunnen til at "ingen" finner hverandre for mer en sex i Norge i dag. Man sanker "røde flagg" og deler erfaringene på sosiale medier,i den tro at man her skal kunne finne en slags overbevisning om at han er den rette,mens i all hovedsak - Mennesker på internett er ikke din venn,og mange vil ikke ditt beste. 

Tror neppe mine foreldre var helt perfekte da de traff hverandre. Tror neppe mennesker er perfekte i det store og hele.

Man må nesten kunne forvente at en voksen mann klarer å rydde og vaske opp etter seg selv! 

Anonymkode: 8531e...346

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man må nesten kunne forvente at en voksen mann klarer å rydde og vaske opp etter seg selv! 

Anonymkode: 8531e...346

Enig. Det er så mye mer attraktiv med en mann som kan rydde og vaske opp etter seg. Det ofte henger litt sammen med andre aspekter i livet, det hjelper å kunne tenke mer klar når man har ikke rot rundt seg som forstyrrer og å optimalisere livet, ting blir enklere å gjennomføre når man har gode rutiner. Det er jo en grunn til at det er feks veldig nøye med vask og hygiene av omgivelsene i militæret. 

Anonymkode: 28f50...20d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der nevner du tre ting som var dealbreaker for meg. 

Er nå lykkelig med en snorkefri mann, som kommer hjem, setter i gang med middagen, tar ut av oppvaskmaskinen, og støvsuger over gulvene om han rekker det før maten er ferdig. 

Anonymkode: c12dd...51e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har datet en hyggelig, fin fyr og kjemien er på topp. Men overnattet en natt, og leiligheten så ikke ut å vært vasket på en evighet og samtidig snorket han noe voldsomt.

Tok det opp og spurte han om jobben var så travel at han ikke fikk vasket leiligheten, så også han bestiller kun takeaway. 

Vi er godt over 35 år og synes det er sært. Greit å trekke meg?

Anonymkode: af45b...16d

Hva om du prøvde å stille han et åpent spørsmål om dette med alt rotet. Kanskje det grunner i andre ting i livet hans enn «mye på jobb». Aftenposten hadde en god artikkel i helga om noe liknende som dette. 

Jeg hadde kvier meg for å gå inn i et forhold her.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har datet en hyggelig, fin fyr og kjemien er på topp. Men overnattet en natt, og leiligheten så ikke ut å vært vasket på en evighet og samtidig snorket han noe voldsomt.

Tok det opp og spurte han om jobben var så travel at han ikke fikk vasket leiligheten, så også han bestiller kun takeaway. 

Jeg vet ikke om det kan sammenlignes. Jeg er kjæreste med en som har det nokså skittent og rotete i hjemmet i mine øyne. Han har også alt på stell ellers. Jeg er nok ekstremt ryddig, og har alt på sin faste plass. Tåler dessverre ikke rot i mitt eget hjem. Får ting ikke ut av hodet før alt er ryddet. Jeg vet at jeg har et problem med det.

Vi har vært sammen i to år nå. Trives veldig godt sammen, og koser oss i hverandres selskap. Meen jeg har grublet mange ganger. For han ser jo ikke rot i hjemmet. Det er rart, for han er så ordentlig med andre ting.

Men jeg har likevel slått meg til ro med ham, da det er å mye positivt. Vi kommer nok til å aldri flytte sammen. Dette er jo litt dumt. Men det er og deilig å bo alene og ha mitt eget hjem, og jeg setter mer og mer pris på alenetid for meg selv. Vi er mye sammen. Men vi kan og trekke oss tilbake.

Dette fungerer fint for oss. Nå er vi en del eldre enn dere. Er ferdig med barn, og begge har ekteskap bak oss.

Endret av exictence
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lan jo være greit for han å få noen antydninger om årsaken til at du trekker deg. 

Anonymkode: 164a9...cec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sett på det som en grov svikt på normal funksjonsevne å ha det slik i godt voksen alder. En ting er ha det periodisk litt rotete, men de fleste har skamvett nok til å ikke invitere folk man prøver å imponere inn i kaoset. 

Når han inviterer inn en potensiell partner til et skittent hus, så er det fordi han overhode ikke bryr seg og ikke har tenkt noen gang å bruke energi på det. Å holde et hus med en person i passe ryddig og rent tar langt under 5 minutter pr dag.

Anonymkode: 4417f...918

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du hevde at kjemien er på topp når det helt åpenbart er et såpass stort avvik med boevnen, er du kanskje like rotete selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du om du har rett til å ikke bli i noe du ikke vil? 

Ja, heldigvis står du fullstendig fritt til det. 

Anonymkode: fafe3...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg giftet meg med var passe dårlig til å vaske. Hadde ikke så mange ting, så følte ikke rot var det største problemet. Skitt og støv, uvasket og hullete sengetøy. Han var klar over det selv og fortalte at han aldri hadde fått til noen rutine. Han var 34 da vi møttes og hadde bodd alene i rundt 14 år. Jobb og hobby tok all tid. Full jobb, bra inntekt, fin bil, fine klær (likevel om de luktet surt innimellom). Morsom, intelligent, omsorgsfull og lojal var nok til at jeg valgte å satse. Vi kjøpte oss et hus sammen etter et år og har aldri angra. Jeg tar meg av klesvask, vi deler på handling og matlaging, han tar seg av søppelhåndtering og plen. Også kjøper vi tjenester for husvask sammen. Det kan gå bra også TS❤️

Anonymkode: e8ad6...1ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har gjort det samme. Men jeg er mann da. Damer kan også være rotete og urenslige. Det verste var all hundedritten som lå på gulvet i leiligheten hennes. Var så ekkelt at det ikke ble noe overnatting fra min side. Jeg sa det rett ut. Da fikk jeg høre at jeg var sær og prippen😂

Anonymkode: 2746b...278

Nei DET er hverken aktuelt eller normalt! Jeg som dame kan være litt rotete eller uorden, men faen dritt på gulvet er milevis fra mine verste rotete dager. Jævlig ekkelt. 

Anonymkode: 6f4c5...0b0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt rot er ok. Jeg forstår at ikke alle er ordensmennesker. Men snorking er No go. 

Anonymkode: 867a4...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (1 time siden):

Å dette er grunnen til at "ingen" finner hverandre for mer en sex i Norge i dag. Man sanker "røde flagg" og deler erfaringene på sosiale medier,i den tro at man her skal kunne finne en slags overbevisning om at han er den rette,mens i all hovedsak - Mennesker på internett er ikke din venn,og mange vil ikke ditt beste. 

Tror neppe mine foreldre var helt perfekte da de traff hverandre. Tror neppe mennesker er perfekte i det store og hele.

Har du sett alle trådene om damene som må rydde hele huset alene i hele ekteskapet? De står alene om lat. Hvis han har turt å ta henne med hjem til en grisebinge, så tenker han jo ikke over det engang 

Anonymkode: 69f44...9eb

• Liker 9
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gått på noen date nummer to… du vil bli hushjelpen hans, og det vil bli masse krangling. 

Anonymkode: 253d6...d7c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mann er et rotehode. Førtse gang jeg var hjemme hos han var det rotete og jeg reagerte på dette. Jeg er ekstremt ryddig og liker at det er rent og strøkent. Men han la fra seg ting overalt. Men det var ikke skittent, badet var ryddig og rent. Men det var fordi han satte inn de tingene han brukte i skap, som deo, tannbørte, barbersaker, parfyme etc. Det var rent sengetøy og rene håndklær, og han var ren og skikkelig i tøyet. Han vasket klær, og han strøk skjortene sine. men det var rotet han ikke så, han bare la fra seg ting , spesielt på kjøkkenbordet. Han så ikke rotet, men han så skitt og støv, så det tok han unna fast hver uke. 

Grunnen var nok at han hadde vokst opp i et rotetet hjem, moren hans var faktisk mye verre.

Vi har vært gift i mange år, har 2 barn. Han er en fantastisk mann, men han er fortsatt rotete.Jeg rydder etter han, det gjør meg ingenting. Han kan fint ta ut av oppvaskmaskin, men flere av tingene kan bli stående på benken.  Han vasker tøy,men bretter det ikke sammen så det blir liggende om jeg ikke tar det. 

Han er flink til å lage mat, men kanskje ikke lik flink til å rydde vekk etter seg. Nå begynner barna bli såpass store så de sier jo, pappa du må sette inn i maskinen, pappa du må rydde vekk osv

For meg så er dette bagateller, han har alt på stell ellers, vi har veldig god økonomi, han har en krevende topp jobb og der har han full kontroll. Han holder orden på hage og alt som har med biler, sykler, ski utstyr og alt sånt. Og en kjempegod mann og pappa. Da tar jeg rydding etter han hvilken dag som helst. Jeg liker både rydding og husarbeid generelt.

Anonymkode: 57f43...83f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avvist å date en fyr videre pga skittent hjem. Rot gjør meg ikke noe, men det var skittent. Og han hadde invitert meg hjem til seg. Det minste han kunne jort var å unnskylde det, noe av det mest alarmerende er jo når de ikke skjønner det selv. Man vil jo han en kjæreste som gjør en innsats, særlig i begynnelsen, også på det området. Hadde jeg likt ham dritgodt hadde jeg sagt. Vi kan godt møtes igjen for jeg liker deg, men du er nødt til å lære deg å vaske og du må begynne I DAG.

Anonymkode: 69f44...9eb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er litt rot, men å invitere hjem en date og det er møkkete hadde jeg ikke likt. Virker litt lite respektløs.

Må sies at her hjemme kan det se litt på "halv åtte" noen ganger. Men skulle jeg ha noen hjem hadde jeg ryddet, tatt en rask runde med støvsuger og vasket vertfall bad.

Anonymkode: 161ec...dea

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan være adhd. 

Anonymkode: 867a4...038

Kjenner flere med adhd, de har alle det veldig ryddig. De blir stresset av rot

Anonymkode: 2f9ec...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...