Gå til innhold

Daten min lever i rot.

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Har datet en hyggelig, fin fyr og kjemien er på topp. Men overnattet en natt, og leiligheten så ikke ut å vært vasket på en evighet og samtidig snorket han noe voldsomt.

Tok det opp og spurte han om jobben var så travel at han ikke fikk vasket leiligheten, så også han bestiller kun takeaway. 

Vi er godt over 35 år og synes det er sært. Greit å trekke meg?

Anonymkode: af45b...16d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt. Det er du som blir hushjelp hvis dere blir å flytte sammen. Du ser jo han ikke er huslig/har lav boevne.

Anonymkode: f2a01...87f

• Liker 31
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden å trekke seg, hadde gjort det samme selv, det er skikkelig turnoff med menn som lever i rot og skit.

Anonymkode: 383a9...21d

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt i orden å trekke seg, hadde gjort det samme selv, det er skikkelig turnoff med menn som lever i rot og skit.

Må si jeg ble helt satt ut. Han har alt annet iorden i livet enn hjemmet 😳😳😳

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et eksemplar å bo sammen med hvert fall. 

Anonymkode: 44073...9ef

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har problemer. Spørsmålet er bare hvilke problemer. Det viktigste er at han selv ser problemet og tar ansvar. 

Livsstil kan skli ut. Jeg måtte ha vaskehjelp da jeg var veldig syk. Og i etterkant av sykdom hadde jeg det veldig rotete. Tror jeg til slutt kasta 4 plastposer bare med papirer fra nav! Nå har jeg hatt et travelt år med jobb og studier, og det er rotete igjen (men ikke skittent. Jeg vasker hver uke). Men jeg har meldt meg inn i en ryddeklubb på nett som "tvinger" meg til å rydde, kaste og lage systemer - og ikke skaffe så mye nye ting. Mye fokus på det mentale og å overkomme sperrer mot å rydde/endre livet. Kasta 2 poser aviser i går. Har som mitt mål å ha strøken bolig til kjæresten er tilbake fra utlandet... Har hatt det superryddig før, så det er ikke som at jeg ikke kan rydde. 

Hvis han du dater jobber så mye at han ikke kan fikse hjemmet sitt, jobber han for mye... Det er ikke ok å bo i et rotete og skittent hus, og ihvertfall ikke om man inviterer andre inn i livet sitt. Da må man begynne å rydde.

Anonymkode: f3a81...f9e

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Må si jeg ble helt satt ut. Han har alt annet iorden i livet enn hjemmet 😳😳😳

Min far hadde en ansvarsfull jobb han var svært flink i og var flink økonomisk. Men hadde svært lav boevne. 

Anonymkode: 2f9ec...a2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Det er du som blir hushjelp hvis dere blir å flytte sammen. Du ser jo han ikke er huslig/har lav boevne.

Anonymkode: f2a01...87f

Har gjort det samme. Men jeg er mann da. Damer kan også være rotete og urenslige. Det verste var all hundedritten som lå på gulvet i leiligheten hennes. Var så ekkelt at det ikke ble noe overnatting fra min side. Jeg sa det rett ut. Da fikk jeg høre at jeg var sær og prippen😂

Anonymkode: 2746b...278

• Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk.

Ja, han hadde jeg dumpa.

Anonymkode: f4e78...b16

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du date, må du selv klare å vurdere hva som er og ikke er innafor det du ønsker.

Anonymkode: f11e7...a72

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på meg selv som noe rydde person, men jeg tar kontinuerlig noen små skippertak hver dag. Og til og med jeg reagerer på både menn og kvinner som har mye rot rundt seg i sin leilighet. 

Anonymkode: 74633...f0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vil Krangle om husarbeid hele tiden. 

Han kommer ikke til å skjerpe seg med deg som hushjelp. Han får det jo enklere enn noen sinne. Han gjør fortsatt ikke husarbeid, men huset er ryddig! 

Anonymkode: 3caf0...8ef

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilby deg og rydde og vaske du :)

Anonymkode: 9d1a8...2d1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

:hoho:

Anonymkode: 03088...90a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

:hoho:

Anonymkode: 03088...90a

??

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er ikke noe lurt. Han må fikse dette sjøl.

Anonymkode: f3a81...f9e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan være adhd. 

Anonymkode: 867a4...038

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han ikke engang gjør en innsats når du skal komme på besøk viser jo at her er det ikke noe håp. Uhygieniske mennesker er ikke tiltrekkende. 

Anonymkode: 89246...fdd

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at det ikke er så veldig hyggelig at han ikke rydder før du kommer.

Jeg datet en gang en mann, med hele livet i orden, men der hjemmet virkelig en svinesti. Det skitne toalettet og overfylte flater glemmer jeg aldri. Daten hadde på denne tiden et familiemedlem som var dødssyk, og kombinert med en travel jobb med mye reising ble det bare ikke prioritert å vaske hjemme. 

Vi fortsatte å date, og jeg tok etter hvert to minutter her og der til å vaske doen osv, bare småtteri, men sånn at jeg ikke syntes det var like ekkelt. Mannen var morsom, snill, veldig intelligent og omsorgsfull og stilte virkelig opp for folk. Disse gode egenskapene mer enn veide opp for at han hadde vanskelig for å holde det rent. Men vi ble sammen, vi giftet oss, og jeg har aldri vært i et så fint forhold noen gang. Nå har vi vært gift i mange år og har barn.

Mitt budskap er at en del ting er viktigere enn akkurat hvor ryddig man har det til enhver tid, og at man aldri vil finne seg en god partner hvis det skal være så utrolig mye på listen som er «røde flagg». Hva med å hjelpe til bittelitt hvis det er så ille? Hva om det ikke gjør så mye hvis han ikke klarer å holde hjemmet prikkfritt? Andre egenskaper kan være mye viktigere. Det betyr antakelig mer for deg enn for ham å ha det ryddig, og det kan hende det vil fortsette å være sånn hvis dere blir sammen, men i vårt tilfelle har vi funnet et velfungerende system, han gjør minst like mye hjemme og ute som meg, men vi har fordelt oppgavene på en grei måte og krangler aldri om noe så bagatellmessig som husarbeid. Men han jeg traff er virkelig snill på alle måter, så jeg føler ikke at han overser meg eller ikke legger vekt på mine behov hvis han ikke vasker gulvet eller skifter sengetøy. Jeg gjør gladelig de tingene, for det betyr mye for meg, uten at jeg på noen måte er en hushjelp. Det kalles samarbeid. Anbefales!

Anonymkode: 2f71d...7aa

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dette er grunnen til at "ingen" finner hverandre for mer en sex i Norge i dag. Man sanker "røde flagg" og deler erfaringene på sosiale medier,i den tro at man her skal kunne finne en slags overbevisning om at han er den rette,mens i all hovedsak - Mennesker på internett er ikke din venn,og mange vil ikke ditt beste. 

Tror neppe mine foreldre var helt perfekte da de traff hverandre. Tror neppe mennesker er perfekte i det store og hele.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...