Gå til innhold

Herremin for en date 😂

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

LøkkaLine skrev (12 timer siden):

Blir litt overrasket over hvor mange som hadde «latt det gå», jeg forklarte (da jeg datet) alltid hvorfor jeg følte det ikke var kjemi. Og håpet på samme respekten/forklaringen tilbake.

Hva med å bare være spørrende og si du syntes det var litt overraskende at han ønsket en date til? Så se hva han svarer. Deretter får du mulighet til å på en veldig vennlig måte si hva du føler.

Jeg har fått "ikke kjemi"-avvisninga nesten konsekvent i flere år nå, og aner jo ikke hva jeg kan forbedre eller endre for å klare å få noe ut av datinga. Jeg har bevisst forsøkt å ta tak i ting jeg objektivt sett har forbedringspotensial på. Kun ei sa konkret hva det var, og det var fint. Jeg oppførte meg ubevisst helt annerledes enn normalt pga. begynnende sykdom, men har uansett vært ekstra oppmerksom rundt tilsvarende ting seinere.

Likevel, det har ikke blitt noen date nummer to på over fire år. Jeg vurderer å bare gi opp, for det finnes jo tydeligvis et rødt flagg ved meg jeg virkelig ikke aner hva er. Jeg har tatt tak og er en bedre versjon av meg selv enn tidligere, noe bekjente faktisk kommenterer uoppfordra, men likevel går datinga dårligere og dårligere.

Anonymkode: 370b0...c88

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har fått "ikke kjemi"-avvisninga nesten konsekvent i flere år nå, og aner jo ikke hva jeg kan forbedre eller endre for å klare å få noe ut av datinga. Jeg har bevisst forsøkt å ta tak i ting jeg objektivt sett har forbedringspotensial på. Kun ei sa konkret hva det var, og det var fint. Jeg oppførte meg ubevisst helt annerledes enn normalt pga. begynnende sykdom, men har uansett vært ekstra oppmerksom rundt tilsvarende ting seinere.

Likevel, det har ikke blitt noen date nummer to på over fire år. Jeg vurderer å bare gi opp, for det finnes jo tydeligvis et rødt flagg ved meg jeg virkelig ikke aner hva er. Jeg har tatt tak og er en bedre versjon av meg selv enn tidligere, noe bekjente faktisk kommenterer uoppfordra, men likevel går datinga dårligere og dårligere.

Men.. Hvordan er du på date da? Smiler du? Gir du henne øyekontakt? Viser du interesse for hennes opplevelser, hennes meninger og ideer? Får du henne til å le og føle seg bra? 

Anonymkode: c8ed3...f5e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Haha, jeg hadde nok vært ærlig om at "mansplainingen" og resten av den hensynsløse fremferden gjør det uinteressant for deg å møtes igjen.

Anonymkode: 550bd...431

Enig.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Helt uenig. Om det er en kjip fyr kan vennene hans hjelpe han.

Ts kan ikke måtte ta ansvar for at han skal bli flinkere å maskere arroganse og manglende evne til å se andre i en dating situasjon. 

Anonymkode: dafa4...5c7

Det er normal høflighet å si det som det er. Det er ikke å ta ansvar for å gi han opplæring, det er å gi han et bilde av sannheten og hvordan det opplevdes for henne. Og spesielt om han spør hvorfor. Det trenger ikke være mer enn å si det som det er, ferdig. Ikke mye mer og men!

Anonymkode: 00b03...dcf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om du gjør det, men det er lov å spørre. Selv om jeg i tråden har rådet ts om å ikke gi tilbakemelding, er det ganske annerledes om daten faktisk spør. Og det er ikke alltid det er noe spesifikt.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig.

Det er normal høflighet å si det som det er. Det er ikke å ta ansvar for å gi han opplæring, det er å gi han et bilde av sannheten og hvordan det opplevdes for henne. Og spesielt om han spør hvorfor. Det trenger ikke være mer enn å si det som det er, ferdig. Ikke mye mer og men!

Det er ikke alltid det er høflig, og svært ofte er det ikke det. Man risikerer også at det ikke blir møtt på en god måte fra mottaker, og man må spørre seg om hvorfor man kjenner behov for å kritisere andre? Er man sint og skuffet for at egne forventninger ikke ble møtt? Er min subjektive mening viktig i en relasjon som avsluttes før den har begynt?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. Hvordan er du på date da? Smiler du? Gir du henne øyekontakt? Viser du interesse for hennes opplevelser, hennes meninger og ideer? Får du henne til å le og føle seg bra? 

Anonymkode: c8ed3...f5e

Jeg smiler og er i godt humør, og øyekontakt er noe jeg har blitt ganske flink til med alderen. Jeg oppfatter i hvert fall selv at jeg fremstår interessert i motparten, og er nok en person som prøver å bli kjent med personen fremfor direkte flørting på første date. Har opplevd humor og god stemning på et flertall av datene, med et par unntak der også jeg merka at vi hadde for forskjellige personligheter og samtalen gikk litt trått. Noe positivt jeg ofte får høre (ikke nødvendigvis på date) er at andre føler seg trygge rundt meg.

Jeg vet ikke om du gjør det, men det er lov å spørre. Selv om jeg i tråden har rådet ts om å ikke gi tilbakemelding, er det ganske annerledes om daten faktisk spør. Og det er ikke alltid det er noe spesifikt.  

Bortsett fra ei som var konkret har svaret da vært manglende kjemi, som ikke er særlig hjelpsomt. Ikke at noen skylder meg noe, for all del. Jeg vil jo gjerne forbedre det som ikke er bra, for jeg tror egentlig ikke det er snakk om noe alvorlig. Kanskje er det bare mest uflaks og tilfeldigheter som har gjort at det har blitt mye bom de siste årene. I utgangspunktet er jeg flink til å finne meg dater som har en del til felles med meg, så jeg er motsatt av de menn på Tinder som liker omtrent alle som ser bra ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig.

Nei, det er ikke normal høflighet.

Anonymkode: 5f668...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg smiler og er i godt humør, og øyekontakt er noe jeg har blitt ganske flink til med alderen. Jeg oppfatter i hvert fall selv at jeg fremstår interessert i motparten, og er nok en person som prøver å bli kjent med personen fremfor direkte flørting på første date. Har opplevd humor og god stemning på et flertall av datene, med et par unntak der også jeg merka at vi hadde for forskjellige personligheter og samtalen gikk litt trått. Noe positivt jeg ofte får høre (ikke nødvendigvis på date) er at andre føler seg trygge rundt meg.

Bortsett fra ei som var konkret har svaret da vært manglende kjemi, som ikke er særlig hjelpsomt. Ikke at noen skylder meg noe, for all del. Jeg vil jo gjerne forbedre det som ikke er bra, for jeg tror egentlig ikke det er snakk om noe alvorlig. Kanskje er det bare mest uflaks og tilfeldigheter som har gjort at det har blitt mye bom de siste årene. I utgangspunktet er jeg flink til å finne meg dater som har en del til felles med meg, så jeg er motsatt av de menn på Tinder som liker omtrent alle som ser bra ut.

Nå er jeg kvinne, men jeg fant ut at nettdating ble for kunstig, for mange holder på med "vindusshopping", det er holdninger om å bli kjempesjarmert fra første sekund osv. Mitt inntrykk er at nettdating trigger en eller annen oppmerksomhetsavhengighet i litt for mange. Så jeg hoppet av nettdatingen og fokuserte heller på å møte noen på naturlig måte. Det krever at jeg selv er mer frempå for å bli kjent med andre, jeg må bevege meg i nye miljøer osv. Jeg er singel fremdeles, men jeg har langt flere positive opplevelser i møte med potensielle partnere, lang mer positive tilbakemeldinger.

Du virker reflektert, hyggelig og oppmerksom - vær det mot kvinner du møter i virkeligehten og trapp ned på nettdatingen, for den kan ta troen fra de fleste. Algoritmene er jo heller ikke ment for å bringe personer sammen i varige forhold, men til å gjøre oss avhengige av oppmerksomheten og håpet om vinne en gevinst.

Jeg har funnet ro i å tenke at jeg velger å være fornøyd med meg selv og eget liv inntil jeg treffer riktig mann, har sluttet å lage stress rundt det å treffe noen. Og jeg har fått større nettverk, har utvidet horisonten min, lærer nye ting, og ser at det er mange hyggelige menn der ute, selv om det ikke har klaffet helt enda. Da jeg drev med nettdating ble etterhvert fokuset på hvor mange mindre hyggelige menn det var der ute - så jeg foretrekker å være nettdate-fri og opprettholde et positivt syn på både meg selv og menn, enn å fortsette med nettdating og begynne å tvile på meg selv, bli frustrert og oppgitt over menn. Livet er faktisk langt bedre uten nettdatingen! :) Så ha tro på deg selv! :)

Anonymkode: 224c3...be7

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ha vært nervøs? 

Du sier lite om andre kvaliteter ved han? 

Jeg synes du skal si det som er. 

Men.. Jeg tror ikke første date egentlig gir så bra grunnlag for å bedømme en person.. Kanskje ut fra at jeg selv blir fryktelig nervøs på date nr 1.

Var kjæreste med en i fjor som framstod på en måte på første date og jeg var litt avventende. Synes han var slurvete kledd, hadde merkelige meninger, rar dialekt, altfor direkte og dessuten gammeldags. 

Så ba han meg hjem til seg og disket opp med det mest romantiske jeg har opplevd i hele mitt 49 år gamle liv. 

Vel vel. Det er slutt nå 🙈

Anonymkode: edbd8...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LøkkaLine skrev (På 12.10.2024 den 22.54):

Blir litt overrasket over hvor mange som hadde «latt det gå», jeg forklarte (da jeg datet) alltid hvorfor jeg følte det ikke var kjemi. Og håpet på samme respekten/forklaringen tilbake.

Hva med å bare være spørrende og si du syntes det var litt overraskende at han ønsket en date til? Så se hva han svarer. Deretter får du mulighet til å på en veldig vennlig måte si hva du føler.

Litt enig i dette. Her hadde jeg nok rett og slett vært ærlig overfor han på en pen måte.

" Hei, det var jo hyggelig at du syns det var en fin date. Jeg er nok litt overrasket over det, da jeg ikke følte det var så god kjemi her. Jeg syns det ikke er så hyggelig når jeg nesten må løpe for å holde følge, og når samtalen blir såpass ensidig. Jeg syns derfor ikke at vi er noen god match. Men jeg ønsker deg masse lykke til videre!"

Anonymkode: 6bfac...cb8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale å si noe mer en at du ikke kjente på noe kjemi og at dere er for forskjellige. Om du forklarer det for mye, så er risikoen stor for at han føler seg såret, og kommer med personangrep tilbake. 

Om han spør, så er det bare å svare høfflig og saklig tilbake med grunner tenker jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 22.32):

Jeg var på date i dag, og vet ikke helt hva jeg skal si. Han har en høy utdannelse og god jobb, over 50.

Han ønsket å gå tur siden han har hund, og det var helt greit for meg, men denne mannen er høy og har lange ben, jeg derimot ikke så høy og benlengden deretter. Han strente avgårde i høyt tempo, jeg måtte nesten småløpe for å holde følge. 

Han stilte mange spm, følte det litt som et intervju, han var bastant i meningene sine, også da han beveget seg inn på mitt fagfelt, og jeg forsøkte å korrigere enkelte påstander han kom med som var direkte feil. Han ble tydelig irritert, men sa ingenting.

Til slutt ble det slik at jeg sakket bakut, og ble gående 20 m bak denne "flotte daten" min. Vi gikk i byen med masse larm og støy, så hørte ikke alt han sa, men bare jattet med. Var glad når jeg endelig satt i bilen min. 

Nå har han sendt mld hvor han takker for en hyggelig date, og vil møtes igjen. Ikke aktuelt for min del. Bør jeg gi beskjed om hvorfor jeg ikke ønsker å møtes igjen?

Anonymkode: dfc52...910

Hehe, herlig historie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en dårlig date «gå tur med hunden»krever ikke så mye innsats.
Han går langt foran deg og bryr seg ikke om det.
Bedreviter.

Huff😬😁

Anonymkode: c0fc3...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet å gjennomføre engang jeg. Hadde jeg havnet 20 meter bak en som strenet av gårde i sitt eget tempo uten å se seg bak hadde jeg gått i motsatt vei av han i neste kryss.

Anonymkode: e2fbb...8b0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...