AnonymBruker Skrevet 12. oktober #1 Del Skrevet 12. oktober Har begynt å kjøre på motorvei, og jeg er skikkelig stressa for det. Trodde ikke at jeg ville bli det men nå kjenner jeg at det knyter seg i magen. Tenk om jeg ikke får lappen? Noen som var stressa for motorvei? Hva hjelper? Anonymkode: f383b...dc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #2 Del Skrevet 12. oktober Husk at motorveien er det tryggeste stedet du kan kjøre. Anonymkode: 193e5...e1c 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 13. oktober #3 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har begynt å kjøre på motorvei, og jeg er skikkelig stressa for det. Trodde ikke at jeg ville bli det men nå kjenner jeg at det knyter seg i magen. Tenk om jeg ikke får lappen? Noen som var stressa for motorvei? Hva hjelper? Anonymkode: f383b...dc4 Hvorfor blir du stressa? I og med at det ikke er kryssende trafikk på motorveien så er det jo mindre å passe på. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #4 Del Skrevet 13. oktober Motorvei er jo det minst kompliserte trafikkbildet! Anonymkode: 2c921...5b1 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #5 Del Skrevet 13. oktober petterm skrev (36 minutter siden): Hvorfor blir du stressa? I og med at det ikke er kryssende trafikk på motorveien så er det jo mindre å passe på. Jeg føler at det ikke kan rettes opp dersom jeg gjør en feil. Bilen går så fort at jeg vil ikke rekke å reagere rakt nok. Når jeg kjører i 100 og er 50 cm fra en annen bil (kanskje litt mer ) eller tilsvarende fra mittdeleren så føles det som om jeg er cm fra noe ekstremt til enhver tid. Fortalte læreren det, og han fikk meg til å bråbremse i 80 kmt. "se det gikk jo fint!" nei...det gjorde ikke det. Helt forferdelig. Og bremselengden er jo enorm likevel, selv om han sto på bremsen. Når jeg skifter felt, så trenger man nesten ikke bevege rattet. Tenk om jeg skvetter og vrenger hele bilen rett inn i en annen bil. Kontroll får meg til å føle meg trygg i trafikken, men her har jeg det ikke. TS Anonymkode: f383b...dc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #6 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Husk at motorveien er det tryggeste stedet du kan kjøre. Anonymkode: 193e5...e1c Med mindre det er idioter som på død og liv skal ligge 20 kilometer under fartsgrensen. Og de blir det bare flere av, så nå bør politiet slå ned på det snart. Anonymkode: 4e0bf...733 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #7 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg føler at det ikke kan rettes opp dersom jeg gjør en feil. Bilen går så fort at jeg vil ikke rekke å reagere rakt nok. Når jeg kjører i 100 og er 50 cm fra en annen bil (kanskje litt mer ) eller tilsvarende fra mittdeleren så føles det som om jeg er cm fra noe ekstremt til enhver tid. Fortalte læreren det, og han fikk meg til å bråbremse i 80 kmt. "se det gikk jo fint!" nei...det gjorde ikke det. Helt forferdelig. Og bremselengden er jo enorm likevel, selv om han sto på bremsen. Når jeg skifter felt, så trenger man nesten ikke bevege rattet. Tenk om jeg skvetter og vrenger hele bilen rett inn i en annen bil. Kontroll får meg til å føle meg trygg i trafikken, men her har jeg det ikke. TS Anonymkode: f383b...dc4 Så lenge du holder nok avstand til bilen foran deg, så har du nok reaksjonstid om det skulle skje noe på en motorvei. Det er vanskeligere å kjøre i 40-50 på en smalere vei med masse myke trafikanter. Folk går plutselig over veien med hodet ned i mobilen og headset på. Anonymkode: 78556...457 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #8 Del Skrevet 13. oktober Du må se langt frem. Det er løsningen på de fleste utfordringer i trafikken, spesielt på motorveien. Anonymkode: e198d...57b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #9 Del Skrevet 13. oktober Se langt frem. Da er du forberedt på veiarbeid, kø osv. Kommer det biler fra påkjøringsfelt og du er usikker, så blink deg over i venstre felt. Hold god avstand til biler foran deg. Jeg har hatt lappen ca et år nå, og var livredd for å kjøre på motorvei i starten. Etter at jeg fikk lappen så var jeg en av de sinkene i høyrefeltet som kjørte like fort som lastebilene 😅. Men nå er jeg tøffere. Anonymkode: 90a72...1e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #10 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Med mindre det er idioter som på død og liv skal ligge 20 kilometer under fartsgrensen. Og de blir det bare flere av, så nå bør politiet slå ned på det snart. Anonymkode: 4e0bf...733 Det er vel flere felt, kjør forbi. Jeg greier ikke ligge i 90-100 jeg, det blir for voldsomt. Anonymkode: b312b...fe2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #11 Del Skrevet 13. oktober Motorvei er jo det enkleste som finnes. Du kjører jo bare rett frem. Du ser idiotene på lang vei og du kan holde avstand. Råkjørere får råkjøre til de krasjer i sitt eget felt. Det er jo så behagelig! Jeg velger motorvei fremfor småveier og boligområder. Jeg kan kjøre lang omvei bare for å holde meg på motorveien lengst mulig. Jeg kjører minste mostands vei og det betyr mest mulig motorvei. Jeg kjører ikke i sentrum. Alle enveiskjørte veiene, sikksakk med kollektivtrase. Store busser som gjør at jeg blir innklemt og føler jeg sitter fast. Alle trafikklysene med stopp og kjør hver meter. Fotgjengere som løper mellom bilene, elsykler som oppfører seg som kronidioter, sykelister som tror de er med i tour de france og som ikke forstår at på hjul er du fuckings kjørende så hold deg til trafikkreglene. Sentrum er mitt største mareritt. Har hatt førerkortet i 11 år og har aldri kjørt i sentrum. Jeg tar buss eller får noen andre til å kjøre, jeg nekter. Jeg har ikke nerver til det. Nei, jeg hadde bodd på motorveien og bare kjørt motorvei om jeg kunne. Forstår meg ikke på folk som er livredd motorvei. Det er jo det minst skumleste som finnes som sjåfør. Jeg har agorafobi og angst for kjøring, er veldig anspent under kjøring og alltid på vakt. På motorveien så slapper jeg helt av. Anonymkode: 5d502...916 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #12 Del Skrevet 13. oktober Takk for mange fine svar! TS Anonymkode: f383b...dc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå