AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #1 Del Skrevet 12. oktober 2024 jeg har ADHD og har ingen nære venner.. ikke fordi jeg ikke vil, men jeg klarer ikke opprettholde vennskapet... ofte orker jeg ikke snakke i tlf pga jeg blir overstimulert .. og glemmer å svare på sms ... ofte så glemmer jeg at folk eksisterer når jeg ikke snakker med folk.. vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få nære venner... ikke at jeg orker å snakke med folk hver dag fordi jeg har nok med mg selv og mine 2 barn og jobb og 2 hunder..... Anonymkode: d8a8a...728 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #2 Del Skrevet 12. oktober 2024 Det er mye mellom å snakke med noen hver dag, og det å glemme at folk eksisterer. Så lenge du ikke vil snakke i telefon, glemmer å svare på sms og i tillegg glemmer folk, så vil du nok slite med å få nære venner. Men det betyr ikke at du må snakke i telefonen hver dag, alltid svare fort på meldinger, og konstant være påkoblet alle sammen. Har du behov for nære venner, eller føler du at du "må"? Hvis du har behov, så må du legge inn en innsats. Finn deg noen som er på ca samme bølgelengde med deg selv hva angår intervaller og kontaktbehov, også må du følge opp. Svar på melding, selv om du ikke gjør det med en gang. Lag deg en vane at du sjekker telefonen et kvarter hver kveld og svarer på det du har fått gjennom dagen. Et nært vennskap krever også at du gir noe, og da må du kunne gjøre det, ellers blir det ingen Anonymkode: 89d18...9e1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 12. oktober 2024 #3 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg har ADHD og har ingen nære venner.. ikke fordi jeg ikke vil, men jeg klarer ikke opprettholde vennskapet... ofte orker jeg ikke snakke i tlf pga jeg blir overstimulert .. og glemmer å svare på sms ... ofte så glemmer jeg at folk eksisterer når jeg ikke snakker med folk.. vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få nære venner... ikke at jeg orker å snakke med folk hver dag fordi jeg har nok med mg selv og mine 2 barn og jobb og 2 hunder..... Anonymkode: d8a8a...728 Hvis dette med venner har så mye negativt med seg for deg, hvorfor skulle det være et problem at du ikke har noen nære venner? Selv har jeg noen få venninner (ingen nære) og en masse bekjente - veldig frivillig fra min side da jeg ikke orker å opprettholde noen nære vennskap sånn rent helsemessig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #4 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg har ADHD og har ingen nære venner.. ikke fordi jeg ikke vil, men jeg klarer ikke opprettholde vennskapet... ofte orker jeg ikke snakke i tlf pga jeg blir overstimulert .. og glemmer å svare på sms ... ofte så glemmer jeg at folk eksisterer når jeg ikke snakker med folk.. vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få nære venner... ikke at jeg orker å snakke med folk hver dag fordi jeg har nok med mg selv og mine 2 barn og jobb og 2 hunder..... Anonymkode: d8a8a...728 En nær venn er en som er der for deg i både medvind og motvind. En du kan dele med når livet butter og som tåler å høre at ‘Nei, alt er ikke bare bra’. Dette må derimot gå begge veier. Nære vennskap tar og gir. Det mange misforstår derimot, er at det ikke er antall møter som avgjør om vennskapet er nært eller ei. Det er kvaliteten i møtene. Klarer du å være en god lytter og i tillegg dele litt av deg selv har du kommet langt. Skjønner dette kanskje kan være en utfordring med adhd, der konsentrasjonen ikke spiller på lag, men det er her du kan øve deg. Ta for deg en venn. Spør om du kan gjøre noe h*n. Lytt og vær til stedet for personen. La motparten styre praten, men speil gjerne det som blir sagt for å vise at du lytter. Klarer du dette, samt stille til tjeneste en gang i blant. Feks kjørehjelp, flyttehjelp, dugnad o.l. Så har du en god start til et nært vennskap🙂 Anonymkode: ad967...052 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #5 Del Skrevet 12. oktober 2024 Jeg har heller ingen venner, og tror heller ikke jeg kommer til å få det. Synes ikke mennesker er spesielt hyggelige, de fleste er falske, baksnakker, vil utnytte en eller noe annet negativt. Anonymkode: d8fff...c1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå