Gå til innhold

Når familiemedlem/venn sitter på mobilen hele tiden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjelder spesifikke situasjoner. Merker det provoserer meg litt, men sliter med å ta det opp. Det hører med i historien at vedkommende kan ta alt i verste mening (enn hvor ordentlig og saklig jeg forsøker å være). I dag var vi noen få (som er nære biologisk) på lunsj ute sammen. Da vi kom bestemte vedkommende seg for å gå rundt der vi spiste for å filme og sende til noen andre - greit nok. Men da vedkommende satte seg til bordet, og mens vi ventet på maten, satt h*n og scrollet på mobilen og etterhvert spilte spill som laget mye lyd.  personen dette gjelder er voksen. 

er jeg dum som reagerer? Vi er nære og bør kunne være fri til å være komfortable. Men vi er ikke sammen så mye, nok til at vi skal trenge å ha «space» når vi først er sammen. Jeg er også glad i å scrolle, men gjør det aldri når jeg skal bruke tid sammen med de jeg er glad i. Hva tenker dere? Hvordan ville dere håndtert dette evt?

Anonymkode: aa99f...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg orker ikke være sammen med slike folk. Har automatisk unngått dem, og har en tanke om at hvis jeg i fremtiden skal være med dem at jeg sier "jeg ønsker ikke å gå på kafé med deg om er på telefonen" men da kan det jo hende de velger meg bort. Men jaja. 

Skjønner frustrasjonen din, og har dessverre ingen gode tips. 

Anonymkode: 03e7c...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare en uting. Det er uhøflig og respektløst. Her setter jeg med med sammen med deg fordi jeg vil tilbringe tiden jeg har her på jorda sammen med deg, og mobilen blir viktigere. Samme enhet som du bruker hjemme, på arbeid/skole, på bussen og mens du driter. Usivilisert og tvangspreget.

Anonymkode: c9fbd...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg orker ikke være sammen med slike folk. Har automatisk unngått dem, og har en tanke om at hvis jeg i fremtiden skal være med dem at jeg sier "jeg ønsker ikke å gå på kafé med deg om er på telefonen" men da kan det jo hende de velger meg bort. Men jaja. 

Skjønner frustrasjonen din, og har dessverre ingen gode tips. 

Anonymkode: 03e7c...c36

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke bare en uting. Det er uhøflig og respektløst. Her setter jeg med med sammen med deg fordi jeg vil tilbringe tiden jeg har her på jorda sammen med deg, og mobilen blir viktigere. Samme enhet som du bruker hjemme, på arbeid/skole, på bussen og mens du driter. Usivilisert og tvangspreget.

Anonymkode: c9fbd...550

Takk for ærlige tilbakemeldinger. Det er gjenkjennbare og litt vondt å lese. Fordi dette er en jeg ønsker å ha i livet og ha fine stunder sammen med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kompis som bare satt på mobilen hele tiden. Vanligvis tinder. Folk som bare sitter på mobilen når jeg er med dem har ikke plass i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri giddet. Nylig var jeg sammen med en venninne og hun skulle finne noe på mobilen (til meg), samtalen stoppet opp og hun bare la den vekk og sa at hun skulle sende meg senere for det var ikke en grei distraksjon. Jeg er aldri på mobilen når jeg er sosial og forventer det samme av andre. 

Anonymkode: 1b095...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hadde aldri giddet. Nylig var jeg sammen med en venninne og hun skulle finne noe på mobilen (til meg), samtalen stoppet opp og hun bare la den vekk og sa at hun skulle sende meg senere for det var ikke en grei distraksjon. Jeg er aldri på mobilen når jeg er sosial og forventer det samme av andre. 

Anonymkode: 1b095...0c8

Så fint og oppmerksomt av henne å la det ligge mens det var sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å ta noen bilder, men en spiller ikke spill eller scroller når er ute med andre. Eneste unntaket jeg kan komme på er PoGo som er ett sosialt spill som en ofte går flere sammen og spiller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...