Gå til innhold

Skolen vil ta fra barnet mobilen i skoletiden barnet trenger mobilen av helsemessige grunner


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 13.07):

Og barnet vokser ikke sykdommen av seg, slik skolen, med ny rektor nå synes å tro, fordi hen ikke har hatt oppblussing av sykdommen på mange uker. Plutselig kan det komme flere oppblussinger i løpet av en uke. Hen er helt fin mellom oppblussingene, og helt som alle andre barn. 
 

TS
 

Anonymkode: 4df01...498

Kan du ikke bare si hva det gjelder? Jeg kan aldri tenke meg at en rektor ville vært så ambivalent i forhold til noe livstruende et barn lider av.

Anonymkode: 791af...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde stått på mitt, faktisk direkte spurt rektoren om h*n er villig til å risikere helsen til ditt barn pga et tåpelig, trangsynt  prinsipp? Er h*n keen på å bli holdt personlig ansvarlig og få det på samvittigheten sin dersom noe alvorlig galt skjer? Gå høyere opp i systemet om du må. Ikke gi deg!

Og kan enkelte av dere slutte å spørre om hva diagnosen er? Det har ingen av oss rett på å vite, hvis TS hadde villet sagt det hadde hun det. Respekter folks grenser. 

Anonymkode: 2a3f3...387

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden NN ikke var hos legen de to dagene hun var syk, kan faktisk ikke legen med faglig integritet lovlig bekrefte at hun var syk. Legen kan heller ikke slippe alle faktisk syke pasienter for å se til kraftig forkjøla tenåringer med ellers god helse. Ugyldig fravær kan føre til at NN ikke får vitnemål. Det er tullete å involvere leger i dette, og da skrives det "erklæringer" som dette. Klagen må adresseres et annet sted enn legene. 

Anonymkode: 8729d...05b

Det er jeg helt enig i, dette var for å illustrere at leger skriver legeerklæring nærmest på bestilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.10.2024 den 17.45):

Barnet setter medisinen selv, men hun må ha hjelp med å vurdere om hun har nok med medisin en, som hun setter i sprøyterom på seg selv, enten hun er på skolen eller blant venner, hjemme eller andre steder. Barnet skal ikke ha ansvar for å vurdere alvorlighetsgraden av oppblussing av sin sykdom. Det er vi voksne som skal gjøre, via video når barnet ringer oss opp. 
 

Skolen vil ikke ha opplæring, de skal heller ikke trenge å ha opplæring fordi barn og voksne med denne sykdommen skal lære seg å medisinere seg selv for å være selvstendige individer på lik linje med barn med diabetes. Forskjellen på barn og voksen er at voksne setter medisin 2 på seg selv, barn skal ikke lære dette før de er komfortable med å bruke medisin 1 og kjenner sykdommen sin godt nok til å være trygg på steg 2. I tremtiden kommer gjerne nye medisiner som gjør livet enklere å leve med denne sykdommen. 
 

——

Barnet vet ingenting om denne konflikten, for å unngå å skake henne opp og gjøre henne utrygg. 
 

Så i dag fikk hun mobilen i magevesken under genseren. I dag er det litt kaldt ute så vi gjemmer mobilen under genseren, noe hun var helt med på. 
 

Så telefon til rektor, der rektor står sterilt på sitt, barnet har ikke hatt oppblussing på skolen i høst, og trenger ikke mobilen. Likebehandling av alle elever var gjennomgående. Mobilen er ikke medisinsk utstyr. Aler nådigs skal hun få ha mobilen til i har landet en løsning, så det er bra. 
 

Spesialisten har fått Mail om situasjonen, så regner med at han vet hvordan vi prøver å løse dette. 
 

Barnet har en potensielt livstruende sykdom men er fris og som sin toeggede tvilling i det meste ellers. Ingen ser på dem i det daglige hvem av dem som er syk, heller ikke sykepleierne på sykehuset, når de er nye i sin kontakt med barna. Men når sykdommen slår ut, så er situasjonen alvorlig. Noen ganger flere ganger i uka, andre ganger som nå, med mange ukers mellomrom. Det betyr ikke a hun nå har vokst dette av seg. Når puberteten slår inn kan hun få oppblomstring veldig hyppig. 
 

Forstår at mange ikke forstår situasjonen, særlig de som har svart tidlig i tråden. 
 

TS
 

Anonymkode: 4df01...498

Det kom bedre informasjon utover i tråden som gjør situasjonen mer forståelig. 
Denne rektoren bryter menneskerettigheter hvis hun nekter å la henne bruke telefonen som er en nødvendighet i hennes medisinske situasjon. 
Forbud mot diskriminering er et sentralt prinsipp i menneskerettighetene.
Det understrekes at alle mennesker har de samme rettighetene, uavhengig av for eksempel sosial bakgrunn, helse, funksjonsevne etc. Det er staten sitt ansvar for å sørge at vi alle stiller likt for å leve et verdig liv. 

IMG_7490.webp

Anonymkode: 52b88...815

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariam skrev (45 minutter siden):

Det er jeg helt enig i, dette var for å illustrere at leger skriver legeerklæring nærmest på bestilling. 

Vel de er pålagt å skrive slike fravær erklæringer av norske politikere. De hadde droppet dette viss de kunne. Det er ingen hensiktsmessig medisinsk grunn med disse erklæringen men de sørger for at elever får bestått skoleåret. Kan ikke sammenlignes med medisinske legeerklæringer der legen får lov til å bruke kompetansen sin hensiktsmessig.

Anonymkode: 0a9af...99e

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mobil bruk rundt medisinering og oppfølging av sykdom blir mer og mer normalt. Folk må slutte å se på mobil som kun en kanal for vanlig kommunikasjon, tiktok scrolling og tullete snap bilder. Mobil har blitt et medisinsk verktøy og viktig hjelpemiddel for mange som lider av forskjellig sykdommer der moderne teknologi gir de frihet i hverdagen.

Blir som en blindhund. For noen mennesker så er hunden dems øyne og hjelp for selvstendighet i livet. Men for de store massene er dette et kjæledyr, kos og selskap i hverdagen. Skal vi nekte blinde blindehund fordi da vil alle ha med hunden sin og hamsteren sin osv. Samme med mobilen. Denne telefonen skolen prøver å nekte barnet å ha på kroppen er et medisinsk hjelpemiddel barnet er avhengig av for å kunne leve normalt.

Anonymkode: 0a9af...99e

Dette er jeg bare så enig i. Barn må lære at noen har behov for ekstra tilrettelegging, og at det ikke er noe urettferdig med det. Det som er urettferdig er at noen barn må leve med kroniske sykdommer. Da skulle det bare mangle at de får bruke hjelpemidler.

Noen medisiner er for kompliserte å lære opp ulike voksne på skolen i. Eller de vegrer seg, og man kan forstå grunnen. Jeg har vært gjennom dette selv, og valgte å dra fra jobb til skolen for å ordne med medisiner tidligere. Kunne på det tidspunktet ikke stole på at de ulike voksne klarte oppgaven. Å gi medisiner til barn er ikke automatisk snakk om å gi en pille på et gitt tidspunkt, men kan være en del mer komplisert enn det. For vår del ble dette lettere da det ble noen veldig få dedikerte personer som kunne få opplæring. Men om barnet her faktisk klarer det selv, men er avhengig av telefon for å trygges på dosering, syns jeg det er helt hårreisende at skolen ikke sier ja til det.

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette må være innafor jeg, vi kan ikke være så firkantet. Jeg ville snakket med barnet om at mobilen er bare til akkurat dette formålet og kan ikke brukes til andre ting i skoletiden! Og tviler for at dette vil utløse ett ras av legeerklæringer som noen her sier, skal jeg som forelder ta barnet mitt til legen og finne på en grunn til hvorfor barnet mitt skal få bruke mobil på skolen bare fordi barnet mitt vil det. Dere ser vel selv hvor idiotisk det ser ut og ingen foreldre ville gjort det (håper jeg. 

Anonymkode: 51692...79e

Barnet har aldri brukt eller tatt opp mobilen på skolen eller hjemme for å bruke den til andre ting enn når hun kjenner at hun er dårlig. Hun forstår at telefonen ikke må gå tom for strøm, slik at hun ikke får til å ringer med den når hun trenger hjelp. Så dette er ikke noe problem, verken for skolen, for henne eller noen andre. 
Hun bruker hjemme sin egen telefon, som er en annen telefon. 
 

 

issoras skrev (16 timer siden):

I stedetfor å spørre skolen om assistent bør dere ta det via tildelingskontoret. Det er jo helsetjenester barnet trenger, og dette kan ikke skolen innvilge eller ta ansvar for, men tildelingskontoret for helsetjenester kan det. 

Da kan fort resultatet bli at velferdsteknologi (telefon) kan erstatte assistent. 

Det er svært viktig å skille på hva slags tjenester man søker om. Skolen har ingenting med helsetjenestene å gjøre, så dere spør rett og slett feil virksomhet om assistent. Skolene har ikke alltid helt peiling på lovverket heller og sier bare nei uten å veilede videre. 

 

Assistent dår hun ikke, og hun trenger det strengt att heller ikke, fordi telefonen og medisinbagen hennes løser dette. På lik linje med for eksempel barn med diabetes så skal hun klare å medisinere seg selv, resten av livet. Hvor ofte hun får oppbluss varierer, noen ganger mer enn en gang i uken andre ganger går det mange uker mellom hver gang, slik som nå.

Hun vil også være selvstendig, og klare seg selv, uten å ha noen som følger med på henne. Og vi har heller ikke hjelp i noen som ikke forstår hva de skal se etter. Andre klarer heller ikke å fange opp at nå får hun oppbluss, før hun selv sier fra at nå kommer det. 
Kommer det i timen så tar hun medisinbaggen med seg og går ut av klasserommet for å ikke forstyrre undervisningen. Hvor ille hun kjenner at det er avgjør hvor hun går og setter seg og ringer. 
 

Jeg holder på å skrive på saken hennes, så jeg får ikke svart hver og en av dere nå. Heller ikke lest tråden. 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Be om samarbeidsmøte med:

Dere, skolen (rektor og kontaktlærer), fastlege, behandler og eventuelt helsesykepleier, om skolen har en med fast tilstedeværelse. 
 

I møtet snakker dere om sykdommen, risikofaktorer, kriseplaner, mobiltelefonen etc. 

I et slikt møte, med helse tilstede, vil jeg tro at det løser seg på en eller annen måte 😊

Anonymkode: da658...21a

Alt dette vet alle som er rundt barnet på skolen. Men om rektor har lest permen hennes med all infoen det er det store spørsmålet. 
 

TS.  Lest til og med side 6 i tråden. 

Anonymkode: 4df01...498

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva slags tlf er dette som kan gi medisin??😅

Anonymkode: 399ae...635

De har en dings på kroppen som inneholder medisin. De har en annen dings på kroppen som kontinuerlig måler blodsukkeret. Disse to dingsene er koblet sammen via en app på telefonen og gir da automatisk medisin om man trenger det. Man kan i tillegg gi ekstra medisin (insulin) via denne appen. 
 

Før mobiltelefonens tid måtte man stikke seg i fingeren for å måle blodsukkeret for deretter sette daglige sprøyter. 
 

Til TS: Håper virkelig det ordner seg for dere! Ikke gi deg! 

Anonymkode: d9ddc...97d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 11.41):

Hvis det er så akutt at man ikke kan hente en voksen, så tviler jeg sterkt på at barnet klarer å ringe etter mor og far for å spørre om hjelp. Er det så alvorlig, så trenger han ikke en mobil, men en helsesøster/annen ansatt som har ansvar for medisinering og oppfølging i skoletiden. Slik at han ikke kan få anfall, eller hva det er han medisineres for akutt, uten en voksen tilstede. 

Anonymkode: bdf13...7dc

Ts har skrevet at barnet kjenner at symptomene kommer og ringer for å spørre hvilken medisin hen skal ta, da det er to forskjellige medisiner til ulike symptomer og at barnet er for lite selv til å vurdere rett medisin. Hun skriver også at skolen ikke ønsker å medisinere barnet.

Les hele tråden hvis du skal kommentere.

Anonymkode: 2c5ae...429

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Selvfølgelig skal ikke en lærer ha ansvar for medisinering. Det er uaktuelt å åpne opp for. 
 

Se heller på skolens rett til å beslaglegge eiendeler. Jeg forstår mobilproblemet men skolen går ut over sine mandater. I tillegg har dere et særproblem som skolen lett bør løse. Det kan du kreve. Hele opplegget med å ufrivillig beslaglegge verdifulle eiendeler er uten hjemmel. 

Anonymkode: d6c2c...b78

Det stemmer, de prøvde seg på ene barnet mitt men måtte gå tilbake på det. Hen hadde med pga måtte gå rett på prekonsert øving rett etter skolen så ville ikke rekke hjem mellom skole og øving.

Hen fikk låne bussjåføren sin tlf og ringte meg i tårer pga dette. 

Jeg ringte rektor og ga beskjed om at hen hadde å levere tlf på bestemt sted innen 30 min for det de hadde gjort var ulovlig.

For ordens skyld tlf til barnet lå avslått i topplokket på sekken og ble oppdaget av personalet når hen skulle ta ut penalhuset sitt.

Tlf i dag er og busskort så og for mine barn

Anonymkode: 19cb9...c83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 16.20):

Barnet har i flere år hatt mobil tilgjengelig i småskolen. Hen hadde den også tilgjengelig siste året i barnehagen, men da fikk hen hjelp av de ansatte i tillegg. 
Hen trenger mobilen for å varsle foreldre om helsemessige forhold og få beskjed om hvordan hen skal ordne medisinen sin. 
 

Av hensyn til likhetsprinsippet og at skolen skal være mobilfrie, har vi nå fått varsel om at barnets mobil enten må legges igjen hjemme, eller låses inn om morgenen og utleveres før barna går hjem. 
Skolen mener barnet kan snakke til en voksen og få den voksne til å sende melding til den foreldrene som har ansvar for medisinering den aktuelle dagen. (Vi bytter på). 
Barnet har hatt legeerklæring på behovet da hen begynte på skolen og vi skal selvfølgelig skaffe ny erklæring. 

Hvordan løse dette når skolen er steil på at barnets telefon ikke skal være tilgjengelig for barnet? Barnet har et søsken som er flink til, og tar nesten for mye ansvar for sitt syke søsken, men dette er ikke det friske barnets ansvar, de er tross alt barn begge to. 

Anonymkode: 4df01...498

Lett. Skolen kan tilrettelegge slik at barnet kan få både medisin og mulighet til å kontakte dere ved behov.

Anonymkode: e9aba...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

De har en dings på kroppen som inneholder medisin. De har en annen dings på kroppen som kontinuerlig måler blodsukkeret. Disse to dingsene er koblet sammen via en app på telefonen og gir da automatisk medisin om man trenger det. Man kan i tillegg gi ekstra medisin (insulin) via denne appen. 
 

Før mobiltelefonens tid måtte man stikke seg i fingeren for å måle blodsukkeret for deretter sette daglige sprøyter. 
 

Til TS: Håper virkelig det ordner seg for dere! Ikke gi deg! 

Anonymkode: d9ddc...97d

Med disse opplysningene blir svaret mitt et annet.

Om dette er tilfellet burde det ikke være et problem for legen å skrive en erklæring som fikser problemet.

Anonymkode: e9aba...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biloba skrev (8 timer siden):

Ts har avkreftet en del vanlige årsaker til akuttmedisinering, og avstått fra å gi mer konkrete opplysninger, sannsynlig fordi sykdommen er så sjelden at familien kan bli gjenkjent. 

Bingo. 
 

TS

Anonymkode: 4df01...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diabetikere, nøtteallergikere, barn med adhd osv osv har klart seg gjennom grunnskolen til alle tider uten mobiltelefon. Dette med mobiltelefoner som varsler er helt nytt og det er ikke noe barnet er avhengig av for å klare seg. Jeg syns dere skulle forholde dere til skolens regler for mobilbruk uansett sykdom. Flott teknologien utvikler seg, men det er ikke et must for at barnet skal klare seg.

Anonymkode: 00ba9...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barnet har aldri brukt eller tatt opp mobilen på skolen eller hjemme for å bruke den til andre ting enn når hun kjenner at hun er dårlig. Hun forstår at telefonen ikke må gå tom for strøm, slik at hun ikke får til å ringer med den når hun trenger hjelp. Så dette er ikke noe problem, verken for skolen, for henne eller noen andre. 
Hun bruker hjemme sin egen telefon, som er en annen telefon. 
 

 

Assistent dår hun ikke, og hun trenger det strengt att heller ikke, fordi telefonen og medisinbagen hennes løser dette. På lik linje med for eksempel barn med diabetes så skal hun klare å medisinere seg selv, resten av livet. Hvor ofte hun får oppbluss varierer, noen ganger mer enn en gang i uken andre ganger går det mange uker mellom hver gang, slik som nå.

Hun vil også være selvstendig, og klare seg selv, uten å ha noen som følger med på henne. Og vi har heller ikke hjelp i noen som ikke forstår hva de skal se etter. Andre klarer heller ikke å fange opp at nå får hun oppbluss, før hun selv sier fra at nå kommer det. 
Kommer det i timen så tar hun medisinbaggen med seg og går ut av klasserommet for å ikke forstyrre undervisningen. Hvor ille hun kjenner at det er avgjør hvor hun går og setter seg og ringer. 
 

Jeg holder på å skrive på saken hennes, så jeg får ikke svart hver og en av dere nå. Heller ikke lest tråden. 

Alt dette vet alle som er rundt barnet på skolen. Men om rektor har lest permen hennes med all infoen det er det store spørsmålet. 
 

TS.  Lest til og med side 6 i tråden. 

Anonymkode: 4df01...498

Ok ser dette var mer innviklede greier enn som så. Selvsagt burde akkurat dette barnet få ha mobiltelefon tilgjengelig for medisinske spørsmål når skolepersonellet ikke tar ansvar. Helsesykepleier burde i det minste ha fått god opplæring og steppet inn mer her. Støtter deg/dere❤️

Anonymkode: 00ba9...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Diabetikere, nøtteallergikere, barn med adhd osv osv har klart seg gjennom grunnskolen til alle tider uten mobiltelefon. Dette med mobiltelefoner som varsler er helt nytt og det er ikke noe barnet er avhengig av for å klare seg. Jeg syns dere skulle forholde dere til skolens regler for mobilbruk uansett sykdom. Flott teknologien utvikler seg, men det er ikke et must for at barnet skal klare seg.

Anonymkode: 00ba9...573

Kan du utdype hvordan barn med adhd har klart seg gjennom grunnskolen til alle tider? Dette lurer jeg fryktelig på. Når jeg vokste opp var denne diagnosen svært stigmatiserende og den ble knapt gitt til jenter. Tilrettelegging var ikke mye å skryte av. I gamle dager ble vel de fleste sent til sjøs eller lignende i ganske ung alder.

Var en stakkars gutt som døde av å ha fått en bolle på skolen for ikke så lenge siden. Skolen var godt informert om guttens allergi. Allikevel endte denne gutten opp med å miste livet.

Diabetes blir dosert gjennom tlf. Dette er slik teknologien har utviklet seg og fremskritt innenfor sykdommen har gitt barn med diabetes gode utsikter til et helt normalt liv. I gamle dager fikk mann innvilget ufør resten av livet med en slik diagnose. Trengte aldri jobbet så de trengte vel ikke å ha fullført skolen heller.

Selv sendte jeg barnet mitt på mobilfri leirskole. Måtte fylle inn detaljert medisinsk skjema til skolen i forkant og opplyse grundig om medisinering til kontak lærer. Gjett hvem sitt barn som kom hjem etter leirskole med et fult pillebrett. Barnet fikk ansvaret av lærer til å klare seg selv og tokk feil medisin i 5 dager. Da barnet hadde med 2 ulike medisiner. En medisin som skulle tas daglig og en kun ved behov for en annen sykdom. Barnet klarte ikke å skille de to medisinene. Kunne heller ikke ringe å spørre og da ble det slik. Mitt barn vil ikke komme i fare for å dø grunnet kluss med medisinene men det kan tydeligvis barnet til ts.

Anonymkode: 0a9af...99e

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Diabetikere, nøtteallergikere, barn med adhd osv osv har klart seg gjennom grunnskolen til alle tider uten mobiltelefon. Dette med mobiltelefoner som varsler er helt nytt og det er ikke noe barnet er avhengig av for å klare seg. Jeg syns dere skulle forholde dere til skolens regler for mobilbruk uansett sykdom. Flott teknologien utvikler seg, men det er ikke et must for at barnet skal klare seg.

Anonymkode: 00ba9...573

Du er klar over at barn har dødd av ulike sykdommer før? Nå har man endelig kommet lenger i både medisin og teknologi og det gjør det enklere å overleve alvorlige sykdommer. Jeg blir helt matt av sånne svar. Vet du snudde da du gadd å lese litt mer, men lurt å lese før du svarer neste gang.

Anonymkode: 1e2a4...604

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det løser seg uten for mye jobb for dere, ts. Det er jo nå åpenbart at dette barnet skal ha tlf tilgjengelig. 
Legene vil jo støtte dere i dette. 

Anonymkode: 12f14...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Diabetikere, nøtteallergikere, barn med adhd osv osv har klart seg gjennom grunnskolen til alle tider uten mobiltelefon. Dette med mobiltelefoner som varsler er helt nytt og det er ikke noe barnet er avhengig av for å klare seg. Jeg syns dere skulle forholde dere til skolens regler for mobilbruk uansett sykdom. Flott teknologien utvikler seg, men det er ikke et must for at barnet skal klare seg.

Anonymkode: 00ba9...573

Min diabetes på nittitallet ødela skolehverdagen min. Blodsukkeret svingte i løpet av skoledagen:  jeg gjorde det beste jeg kunne men jeg klarte ikke å kontrollere det. Med nye hjelpemidler har situasjonen rundt min diabetes blitt mye bedre, og det er for meg en selvfølge at barn med diabetes får nyte godt av disse hjelpemidlene.

Anonymkode: 73fda...58f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnets alder, om telefonen har blitt misbrukt før er vel det som kan få skolen til å nekte mobil samt at de ikke forstår nok hvorfor mobilen er nødvendig.  Det er enklere å forklare hvorfor man trenger epimobil eller mobil koblet til diabetesmåleren. Det er verre om det er cystisk fibrose, nyresykdom, hjerteptoblem, binyresykdom osv som det er åpenbart at skolen forstår lite av behovet for mobilen. Er vel også derfor skolen sier nei til å hjelpe med medisiner.  Men det er klart også om barnet til stadighet bruker mobilen til videosamtale med foreldre for medisinering så blir det utfordrende og forstyrrende for andre elever og skolen.   

Forstår at ts ikke vil ut med diagnose, men kunne lett sagt f.eks det ikke er diabetes, epilepsi eller sykdom som krever epipenn så hadde ikke diskusjonen havnet der, men ts sa barnet kan få oppbluss etterhvert og det tilsier noe annet.  Jeg mener likevel at om det ikke er snakk om epimobil så kan en mobil med tvillingsim og ingen andre apper enn nødvendig for medisin og video være tilgjengelig. 

Anonymkode: 82dee...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...