Gå til innhold

Jeg synes synd på barnløse kvinner på 35+ år

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Husker jeg en gang så en kjempedyr sportsbil med bilskiltet: No kids

Anonymkode: ea382...086

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS er jo ikke sinna, TS har ledd over 13 sider nå over at noen fortsatt går på. 

Anonymkode: 8f843...376

Å være en grinebitter for egen underholdning er ingenting å være stolt over.

Å klare å overbeviste noen av å være en bedriten person i samme verden hvor noen har opplevd å være slave, wow så imponerende og vanskelig, det hadde jeg aldri trodd at noen klarte. Ekte frekke mennesker fins jo ikke.

Anonymkode: ae88f...9a7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/12/2024 at 3:18 PM, AnonymBruker said:

Jeg misunner dem en del ganger. Men det er så tabu at jeg poster som anonym.

Anonymkode: a0b2b...8df

Dette!

Anonymkode: a5ec8...22d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes synd på ufrivillig barnløse uansett alder. Men frivillig barnløse kvinner 35+? Hvorfor skal jeg synes synd i dem? Det høres utrolig slitsomt ut og gå rundt å synes synd i folk som bare lever livet sitt slik som de vil. 

Anonymkode: a954c...a15

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millennialsene er den mest selvopptatte generasjonen noen sinne. Derfor så mange av dem ikke får barn. Må huske på at det er denne generasjonen som ble kalt curling-barna. De evner ikke å sette andre foran seg selv.

Anonymkode: 3b741...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.11):

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Ja, såpass har jeg gjettet at noen tenker. Og jeg synes synd på folk som bruker tid og oppmerksomhet på andres liv, når de visstnok har et lykkelig familieliv og barn å ta seg av...

Anonymkode: 03f7f...252

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vell mest synd på TS, som har lite i livet om hun må tvinge seg til å se ned på noen som lever ett anderledes liv og ønsker noe annet enn henne.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (32 minutter siden):

Vell mest synd på TS, som har lite i livet om hun må tvinge seg til å se ned på noen som lever ett anderledes liv og ønsker noe annet enn henne.

TS kjeder seg og ønsker underholdning. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.11):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Du synes synd i meg?! Jo takk for omtanken 😂

Du aner ikke hvor bra jeg har det og hvor fornøyd jeg er med livet uten barn. 

Jeg synes synd i deg som har slike tanker.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mer synd på de som synes synd på meg på grunn av noe sånt. Jeg har det veldig bra uten barn. Innerst inne tror det bunner i misunnelse som de prøver å forkle som noe annet. Litt fornektelse kanskje.

Anonymkode: 30a02...515

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

TS kjeder seg og ønsker underholdning. 

ts

Åpningsinnlegget har en kjerne av sannhet, men jeg skrev den som et lite eksperiment. Kunne et innlegg som åpenbart var skrevet for å få reaksjoner, faktisk få reaksjoner. 14 sider senere er svaret helt åpenbart "ja".

Men poenget var ikke å trolle. Poenget var å vise at barnløse kvinners påstander om at de er lykkelige uten barn er helt åpenbart selvbedrag de knapt tror på selv. Dersom de faktisk var lykkelige som barnløse, så hadde de selvfølgelig bare ignorert denne tråden. Istedenfor har vi 14 sider med sinte kvinneutbrudd om hvor teit jeg er og/eller hvor fantastisk lykkelige de er. Ingen oppegående mennesker kjøper denne forsvarsmekanismen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

ts

Åpningsinnlegget har en kjerne av sannhet, men jeg skrev den som et lite eksperiment. Kunne et innlegg som åpenbart var skrevet for å få reaksjoner, faktisk få reaksjoner. 14 sider senere er svaret helt åpenbart "ja".

Men poenget var ikke å trolle. Poenget var å vise at barnløse kvinners påstander om at de er lykkelige uten barn er helt åpenbart selvbedrag de knapt tror på selv. Dersom de faktisk var lykkelige som barnløse, så hadde de selvfølgelig bare ignorert denne tråden. Istedenfor har vi 14 sider med sinte kvinneutbrudd om hvor teit jeg er og/eller hvor fantastisk lykkelige de er. Ingen oppegående mennesker kjøper denne forsvarsmekanismen..

Og så fort tråden dør ut så begynner du igjen.

Har du ikke noe mer meningsfullt å bruke tiden på å enn å trolle etter oppmerksomhet på forum?

Anonymkode: 9480a...c5f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

ts

Vi ser ting forskjellig skjønner jeg😅 Jeg ser 14 sider der kvinner støtter hverandre. Ingen oppegående mennesker lager et innlegg kun for å skape kvalme og styr for egen underholdning. Jeg har aldri forstått mennesker som lar seg underholde ved å tråkke på noen andre.. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så merkelig for meg med mennesker som ts, som ikke klarer å forstå at folk er forskjellige og ønsker forskjellige ting. Jeg mistenker at du har veldig lav empati, ts.

For meg er det mye merkeligere at så mange tenker at verden har noe å tjene på at de sprer genene sine, enn at noen velger å forbli barnløse.

Anonymkode: 004ec...453

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

ts

Men hvorfor må du lage et "eksperiment" som er gjort så mange ganger før på kg? Her innrømmer du først trolling, (da skal vel tråden egentlig slettes?) og så fortsetter du å trolle i neste avsnitt. Forstår du ikke at folk kan bli irritert når det blir stilt spørsmål om valgene våre HELE TIDEN? Ja ikke bare spørsmål, folk bare konstaterer at vi må lyve siden vi ikke er som dem. For selv om du bevisst setter ting på spissen, så finnes det dessverre mange som deg, med tilsvarende holdninger. 

Hvis noen lager en tråd om at småbarnsforeldre bare lyver for seg selv og egentlig angrer som bare rakkern, så reagerer folk også. Det har vært noen slike tråder også, om enn bare en brøkdel så mange som alle som skal synse og mene om frivillig barnløse. Nå er vi LEI. La folk få ta sine egne valg, uten at andre skal blande seg borti. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på et diskusjonsforum, TS. Å forvente noe annet enn det du fikk, er naivt, og så naiv kan du faktisk ikke være. Du visste nøyaktig hva du kom til å få, men likevel later du som at det var et eksperiment. At noen velger bort barn, skjønner jeg. Barn er slitsomme, og de tapper energien ut av deg når du allerede er sliten. Kroppen blir for alltid annerledes etter fødsel, og barn krever tiden din nesten hele døgnet. Så blir de eldre, og man må deale med hormonelle utbrudd og kjeft. Jeg elsker mitt barn, men jeg har jaggu vært drita lei, og jeg har mistunt de som ikke trenger å forholde seg til det. Barn er virkelig ikke alt her i verden. Virkelig ikke. (Jada, jeg er glad jeg er mamma, selvfølgelig. Men ingen kan lure meg til å si at det er lett)

Anonymkode: 3f374...765

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 1.11.2024 den 0.50):

Millennialsene er den mest selvopptatte generasjonen noen sinne. Derfor så mange av dem ikke får barn. Må huske på at det er denne generasjonen som ble kalt curling-barna. De evner ikke å sette andre foran seg selv.

Anonymkode: 3b741...662

Jeg tror dessverre det er noe i det. FOR mye fokus på en selv, egne behov og selvrealisering er ikke nødvendigvis bare bra. 

Anonymkode: bea4b...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror dessverre det er noe i det. FOR mye fokus på en selv, egne behov og selvrealisering er ikke nødvendigvis bare bra. 

Anonymkode: bea4b...932

Hvorfor er det da i hovedsak mødre som ikke klarer se lengre enn sin egen nesetipp i sånne tråder? En god del hederlige unntak heldigvis, men du verden hvor mange som ikke er istand til å sette seg i andres sted, og alltid tenker egne valg er best.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det da i hovedsak mødre som ikke klarer se lengre enn sin egen nesetipp i sånne tråder? En god del hederlige unntak heldigvis, men du verden hvor mange som ikke er istand til å sette seg i andres sted, og alltid tenker egne valg er best.

Dette har jeg også lurt på. Jeg som mamma klarer helt fint å sette meg inn i at andre ikke ønsker det samme som meg. Og jeg applauderer det til og med. For jeg tenker at alle barn fortjener å være ønsket, og hvis noen får barn kun fordi andre mener de bør, er det synd i den ungen. Og så heier jeg på kvinner som tar egne valg - både å få barn, men også å la vær. Så vanskelig er det faktisk ikke.

Anonymkode: 3f374...765

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...