Gå til innhold

Jeg synes synd på barnløse kvinner på 35+ år

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Mine hypotetiske barn er nok rimelig takknemlige for at de aldri har blitt født, for jeg hadde blitt en ræva mor.

Anonymkode: 0dc19...d03

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå viser studier viser at barnløse single kvinner er de lykkeligste i samfunnet :) Så med den så kan TS slappe heeelt av og heller bruke tiden sin på syntes synd i noen andre som trenger det ! Takk for meg 😆👋🏻

Anonymkode: de5d9...652

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns synd på de med beige vegger og tesla i garasjen. Nei forresten, de har jo bare valgt noe annet enn meg, og det går jo bra. 

Anonymkode: 4265b...4dd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kun synd på de som ikke har draget er og er single av den grunn. Har barn selv, men ser absolutt at man kan leve et godt liv uten.

Anonymkode: 50f6b...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

12 sider med svar fra sinte kvinner som later som om de er lykkelige uten barn.. komisk!

Anonymkode: 8dad2...ec4

Du klarer virkelig ikke komme med noe bedre enn det der? 

Anonymkode: 98575...425

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

12 sider med svar fra sinte kvinner som later som om de er lykkelige uten barn.. komisk!

Du forstår ikke. 

Jeg vil ikke ha barn, har ikke energi eller mental styrke til å gjennomgå alt det styret og samtidig like livet. Er ikke stolt av det og føler jeg er ganske egoist, men savner aldri å ha barn, er glad i dem, men for noe slit. Bare styr og bekymring fra morgen til kveld og natten over.

Savner å ha finere klær, synge for full hals, gå tur i en mystisk skog og ta bilde av en ugle, eller dra til Cornwall og flørte med en fremmed på en fin strand, eller leke med en katt.

Men savner ikke barn. Unnskyld til verden, men jeg er henne, jeg har det ikke i meg. Jeg liker frihet og er for bekymret og lat til det der.

Anonymkode: ae88f...9a7

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 19.37):

Helt enig med deg ts! Jeg synes også synd på de kvinnene. Har et par av de på jobben. Tenker det må være stusslig og ensomt. De står liksom litt utenfor det gode selskap. Det er ofte snakk om barn og hverdagsliv i lunsjen f.eks og da blir de ofte utenfor.

Har også ei venninne som har vært mye inn og ut av forhold. Har mye dårlige relasjoner bak seg. Hun sier hun ikke ønsker barn, men jeg regner egentlig med at det er er skalkeskjul for at vi ikke skal synes synd på henne som liksom «ikke fikk det til». 

Anonymkode: e98c2...706

Jeg har hatt mer spennende samtaler om sokker enn om barna til folk på jobben. Lever du og dine kollegaer så sirupstreige liv at du selv mener dette er dialoger med høy kvalitet som bringer med seg mye spenning som barnløse er super misunnelig at de går glipp av? 🤣🤣🤣Slapp helt av ingen er misunnelig på at det eneste du kan noe om er dine barn sitt bleieinnhold og gullkorn. Når det er det eneste lunsjen din består av så priser jeg meg evig lykkelig for at det finnes prevensjonsmidler🙌

Anonymkode: dc745...897

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at barnløse kvinner 35+ har det ganske så bra, om ikke bedre. 

Anonymkode: b8e09...ae9

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.11):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Det er ikke synd på dem med mindre de er ufrivillig barnløse. Og jeg tror nok «they couldn’t care less» om at du synes synd på de som er frivillig barnløse.

Endret av Grüner
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er frivillig singel og frivillig barnløs i 30-årene, men tar meg selv i å beundre folk på folk min alder med partnere og barn. Det virker som et evig stress, som jeg er glad for å slippe, men samtidig føler jeg meg så uønsket, «unaccomplished» og ensom uten. Jeg føler at jeg ikke engang mestrer det som biologisk og historisk sett har vært noe av det aller viktigste, og at det betyr jeg ikke duger og er umulig å elske. Jeg vet jeg kanskje vil dø uten noen rundt meg, og, når/hvis helsevesenet kollapser, vil jeg kanskje måtte ligge med brukne bein i smerter på gulvet eller i en seng av avføring til jeg dør av sult. Jeg vil ikke ha familie å hjelpe og elske, ingen å besøke. Samtidig har jeg ingen som kan forsømme meg, ingen familie som kan glemme meg på julaften, ingen motbydelige samlivsbrudd og traumatiserte barn å være bekymret for. Jeg slipper å ha enda en jeg trenger å bekymre meg for økonomisk og helsemessig. 

Anonymkode: b14e8...b13

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller at noen folk som har barn vil at dem som har valgt å ikke få barn skal få kjenne på hvordan det er å ha barn og hvor slitsomt det er og prøver da og få de til å forandre mening, og forteller hele tiden hvor fantastisk det er å ha barn og hva de går glipp av, og hvor synd de er på dem . Men i virkeligheten er de  sikkert litt misunnelige på friheten de barnløse har har 😉

Anonymkode: e27f3...729

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn selv, men kjenner mange fra den alderen og oppover som ikke har barn. De virker i hvert fall fall veldig lykkelige og lever spennende liv. De har alle stor vennekrets, grei økonomi og finner på masse spennende, reiser mye mm.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturstridig å ikke få barn om du er kvinne. Å få barn er noe av det viktigste biologiske trekket en kvinne vil gjøre i sitt liv. Det som gir mest mening med livet sitt. Så det er svært spesielt at kvinner velger å leve mer eller mindre demoraliserte liv, selv om de finner glede i penger, status og suksess som er kortvarig.

Anonymkode: 07cf8...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er naturstridig å ikke få barn om du er kvinne. Å få barn er noe av det viktigste biologiske trekket en kvinne vil gjøre i sitt liv. Det som gir mest mening med livet sitt. Så det er svært spesielt at kvinner velger å leve mer eller mindre demoraliserte liv, selv om de finner glede i penger, status og suksess som er kortvarig.

Nei. Du tar fullstendig feil!

Ikke alle ønsker seg barn. Det er ikke meningen med livet for alle.

Kunne aldri tenkt meg å få barn. Og jeg er ikke unormal av den grunn. Jeg har et godt og meningsfylt liv. Det gjelder nok andre som har valgt å være barnløse også. Demoraliserte liv? Det må være det dummeste jeg har lest her inne 😂

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du er mann du som har skrevet dette. Stort sett menn som kan lire av seg noe sånt.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.11):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Jeg er frivillig barnløs og syns for all del ikke synd på meg. Jeg elsker livet mitt!
Har langvarig partner og ingen av oss har ønsket oss barn og lever veldig godt med det. Venninnene mine med barn snakker konstant om hvor utmattende det er med barn og noen av de har til og med sagt at de skulle ønske de ikke fikk barn. Men jeg synes ikke synd på dem for det, jeg tenker at de står i valget sitt og at de kommer seg gjennom det på sin måte.

Så jeg tenker du skal slutte å synes synd på folk, for de fleste står veldig godt i egne valg og eget liv. Når det gjelder de som er ufrivillig barnløse så sender jeg derimot masse omtanke til dere🫶🏼

Anonymkode: 1112d...632

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ler høyt av denne. Som kvinne som er frivillig barnløs så lever jeg utrolig godt med det og finner ikke bare gleden min i penger, status og suksess. Tvert i mot, jeg nyter livet med min kjære og er veldig lykkelig uten barn. Livet handler ikke bare om å få barn kjære deg. Det er viktig at kvinner som ikke ønsker seg barn lar være. Alle barn fortjener å være ønsket og ikke et biologisk trekk! 

Anonymkode: 1112d...632

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 14.00):

Fy fader😆😆😆 Jeg har barn som jeg elsker over alt på jord. Likevel skjønner jeg barnløse kvinner kjempegodt. Det er ikke fryd og gammen å være mamma. Det er slitsomt, det er dyrt, det er i perioder gørr kjedelig, og det er ofte plagsomt, og jævlig slitsomt. At kvinner velger bort det, skjønner jeg. De er ikke sinna, men det er kanskje du som er sinna som ikke valgte annerledes?

Anonymkode: 3f374...765

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fy fader😆😆😆 Jeg har barn som jeg elsker over alt på jord. Likevel skjønner jeg barnløse kvinner kjempegodt. Det er ikke fryd og gammen å være mamma. Det er slitsomt, det er dyrt, det er i perioder gørr kjedelig, og det er ofte plagsomt, og jævlig slitsomt. At kvinner velger bort det, skjønner jeg. De er ikke sinna, men det er kanskje du som er sinna som ikke valgte annerledes?

TS er jo ikke sinna, TS har ledd over 13 sider nå over at noen fortsatt går på. 

Anonymkode: 8f843...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS er jo ikke sinna, TS har ledd over 13 sider nå over at noen fortsatt går på. 

Anonymkode: 8f843...376

Sjarmerende. Fint å lære barna.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...