Gå til innhold

Jeg synes synd på barnløse kvinner på 35+ år

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.11.2024 den 20.50):

Dette har jeg også lurt på. Jeg som mamma klarer helt fint å sette meg inn i at andre ikke ønsker det samme som meg. Og jeg applauderer det til og med. For jeg tenker at alle barn fortjener å være ønsket, og hvis noen får barn kun fordi andre mener de bør, er det synd i den ungen. Og så heier jeg på kvinner som tar egne valg - både å få barn, men også å la vær. Så vanskelig er det faktisk ikke.

Anonymkode: 3f374...765

Du applauderer at folk ikke får barn, men samtidig har du barn selv.. Hvordan tror du Norge er om 50 år hvis fødselstallene er så lave som de er nå? Da vil halve befolkningen være pensjonister, og statskassa tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

thomH skrev (13 timer siden):

Du applauderer at folk ikke får barn, men samtidig har du barn selv.. Hvordan tror du Norge er om 50 år hvis fødselstallene er så lave som de er nå? Da vil halve befolkningen være pensjonister, og statskassa tom.

😂

Anonymkode: e27f3...729

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 35 pluss og barnløs med ektefelle over mange år, men ønsket ikke barn før etter 35. Så jeg fikk barn "sent" og er gravid med nr 2 nå. Jeg som har vært frivillig barnløs i mange mange år synes ikke synd på barnløse kvinner over 35 med mindre jeg spesifikt vet vedkommende virkelig ønsker barn men ikke får det til pga fertilitetsproblemer. Men ser aldri ned på vedkommende. Er utrolig irriterende for frivillige barnløse at alle bare går ut fra at drømmen er barn , når det er mange som virkelig stortrives uten barn.

Anonymkode: 69f26...e9b

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (På 5.11.2024 den 8.17):

Presis. Jeg driter i fødelstallene, for å være ærlig. Jeg synes folk må få velge det som er rett for dem. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk syns synd på meg som er 37 og ikke har barn, så skjuler de det godt! Men nå vet alle som kjenner meg at jeg ikke vil ha barn, og at jeg elsker livet uten. Derimot merker jeg misunnelse på at jeg er barnløs og fri. Og de merker nok at jeg ofte syns synd på dem som har barn 😅

Anonymkode: 68c6c...b5f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg kjenner som har små barn, er helt utslitt og savner tid til hobbyer, venner og mer sex 😄 Mine venninner misunnelig meg min frihet. Likevel skjønner jeg at barn også er en stor glede. Og jeg har ikke alltid all verdens frihet fordi jeg prøver å spare penger til nettopp barn. Livsstilen min er også rolig, med tidlige kvelder og lite alkohol, alt passer inn bortsett fra at noen hobbier kanskje må settes på vent når det kommer barn. 

I mitt tilfelle har jeg ikke fått barn ennå fordi jeg opplevde akutt langvarig sykdom, og så et brudd midt i barneprøving. Jeg var en periode bitter og opplevde at min eks hadde stjålet barn fra meg. Så har ting roa seg. Og jeg fikk ny kjæreste, men synes det er litt for tidlig med barn de første årene i et forhold. Men det er forsatt litt sårt å møte folk som er sånn: hvorfor hvorfor hvorfor har du ikke barn. De færreste er jo sånn, men jeg møter alltids noen. Og jeg har ingen kul historie a la at jeg er bissi karrierekvinne eller stolt livsnyter eller misliker barn. Selv om jeg liker jobben min, nyter livet når jeg kan, og ikke alltid liker hverken barn eller voksne i november 🎅

Anonymkode: 03f7f...252

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Presis. Jeg driter i fødelstallene, for å være ærlig. Jeg synes folk må få velge det som er rett for dem. 

Det velger du selvfølgelig selv, men det er synd at nordmenn er så egoistiske og lite takknemlige for hva tidligere generasjoner har gjort. Det er synd at det tidligere generasjoner har arbeidet hardt for å bygge opp, skal en generasjon av egoistiske drittunger nå rasere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske mange her i tråden jeg håper ikke har barn, merker jeg. Tenk å oppdra barn og samtidig ha slike holdninger til sine medmennesker. 

Anonymkode: 8f843...376

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

thomH skrev (8 minutter siden):

Det velger du selvfølgelig selv, men det er synd at nordmenn er så egoistiske og lite takknemlige for hva tidligere generasjoner har gjort. Det er synd at det tidligere generasjoner har arbeidet hardt for å bygge opp, skal en generasjon av egoistiske drittunger nå rasere..

Det å få så sinnsykt mange barn var på sitt vis problematisk. Før kunne de ofte ikke noe for det med mindre prevensjon og helse tilbud som abort, men idag kan vi. 

Du kan ikke be folk om å få barn for verden, for DU skal ikke ta på deg den oppgaven å ta vare på dem, eller leve det livet.  

Endret av Rosakatt
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare et provokasjonsutsagn. Så jeg synes mer synd på trådstarter her enn barnløse folk.

Tråden er formulert på en ondsinnet måte. "Vet dere at vi andre synes synd på dere". Dette er ikke reell empati for mennesker som ikke lykkes i å få familie.
Enten en mann som hater kvinner, eller en kvinne som hater andre kvinner og forsøker å stabbe nedover.

De fleste som ikke har barn er lykkelige barnløse. Det er selvvalgt. Det er ikke noe mer synd i kvinner uten barn, enn menn uten barn. Det er null problem for en kvinne å bli gravid, om barneønsket er sterkt nok.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eureka! skrev (2 minutter siden):

Dette er bare et provokasjonsutsagn. Så jeg synes mer synd på trådstarter her enn barnløse folk.

Tråden er formulert på en ondsinnet måte. "Vet dere at vi andre synes synd på dere". Dette er ikke reell empati for mennesker som ikke lykkes i å få familie.
Enten en mann som hater kvinner, eller en kvinne som hater andre kvinner og forsøker å stabbe nedover.

TS har innrømmet trolling.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to barn og jeg misunner de som faen! Seriøst damer lev livet deres jeg heier på dere ❤️🍾🍾

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 9.27):

ts

Åpningsinnlegget har en kjerne av sannhet, men jeg skrev den som et lite eksperiment. Kunne et innlegg som åpenbart var skrevet for å få reaksjoner, faktisk få reaksjoner. 14 sider senere er svaret helt åpenbart "ja".

Men poenget var ikke å trolle. Poenget var å vise at barnløse kvinners påstander om at de er lykkelige uten barn er helt åpenbart selvbedrag de knapt tror på selv. Dersom de faktisk var lykkelige som barnløse, så hadde de selvfølgelig bare ignorert denne tråden. Istedenfor har vi 14 sider med sinte kvinneutbrudd om hvor teit jeg er og/eller hvor fantastisk lykkelige de er. Ingen oppegående mennesker kjøper denne forsvarsmekanismen..

Anonymkode: 8dad2...ec4

Folk som hører sånn dritt ignorerer det nesten hver gang. Men man blir veldig trøtt av å høre på sånt. Både de som aktivt velger bort barn (jeg har en del venner som bare ikke ønsker, noen har ombestemt seg og fått men de fleste ikke), og vi som ønsker barn - men foreløpig ikke har fått av ulike grunner. 

Det er slemt uansett å snakke ned folks liv, men er særlig meningsløst når en faktisk vil ha barn. Tror ikke folk tenker seg om når de sier nedlatende til/om folk som er ufrivillig barnløse eller har opplevd andre ting som har vanskeliggjort å få barn. Og det sårer såklart når alt vi vil er å få barn. Men det betyr ikke at vi er dønn ulykkelige i livet nå.

Jeg tror at mine venner og kjente med barn er ca lykkelige med barn selv om de klager mye over å være veldig slitne og ikke få tid til ting de kunne gjøre mer av før barn. 

Anonymkode: 03f7f...252

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosakatt skrev (43 minutter siden):

Det å få så sinnsykt mange barn var på sitt vis problematisk. Før kunne de ofte ikke noe for det med mindre prevensjon og helse tilbud som abort, men idag kan vi. 

Du kan ikke be folk om å få barn for verden, for DU skal ikke ta på deg den oppgaven å ta vare på dem, eller leve det livet.  

Jeg har flere barn, og har gjort min "plikt". Jeg ber heller ikke få barn "for verden". Jeg mener det er viktig at nordmenn får flere barn for å opprettholde og videreføre landet Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.11.2024 den 9.27):

ts

Åpningsinnlegget har en kjerne av sannhet, men jeg skrev den som et lite eksperiment. Kunne et innlegg som åpenbart var skrevet for å få reaksjoner, faktisk få reaksjoner. 14 sider senere er svaret helt åpenbart "ja".

Men poenget var ikke å trolle. Poenget var å vise at barnløse kvinners påstander om at de er lykkelige uten barn er helt åpenbart selvbedrag de knapt tror på selv. Dersom de faktisk var lykkelige som barnløse, så hadde de selvfølgelig bare ignorert denne tråden. Istedenfor har vi 14 sider med sinte kvinneutbrudd om hvor teit jeg er og/eller hvor fantastisk lykkelige de er. Ingen oppegående mennesker kjøper denne forsvarsmekanismen..

Anonymkode: 8dad2...ec4

Snakk om å kaste stein i glasshus!!

Om du selv var lykkelig MED barn, så hadde du selvfølgelig bare ignorert utsagt fra barnløse om at de er lykkelige uten barn. Du ville aldri gått på KG og opprettet en tråd for å få reaksjoner.

Det er heller ikke mange sinte kvinneutbrudd her som du skriver. Om du tror dette er en sint kvinneutbrudd, så har jeg to voksne sønner og går ikke inn i "eksperimentet ditt". Derimot reagerte jeg på ditt forsøk på å såre de som er ulykkelige barnløse. For jeg regner med at du forstår selv at noen barnløse er ulykkelig over det og ønsker seg familie for alt i verden. Mens andre har bevisst valgt det bort og er lykkelige barnløse.

Folk blir provoserte over å så opplagt se en Karen, selv om det ikke handler om dem selv. De er det du har fått reaksjoner på.

Du kunne jo gjort akkurat samme "eksperimentet" med å si at alle overvektige mennesker må være veldig ulykkelige. Du vil få mange reaksjoner på det. Men vil det være et bevis på at alle overvektige mennesker er ulykkelige?

Jeg ser at TS er dum. Men jeg tror faktisk hun er lykkelig likevel. Men dessverre innser hun ikke at andre mennesker kan være lykkelige i en annen situasjon enn henne :)

Endret av Eureka!
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda noen som skryter av at de ikke hadde noe liv før de fikk barn. Er jo egentlig dem man bør synes synd på, når de åpent mener livet først begynte da de fikk barn. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
thomH skrev (3 timer siden):

Det er mer egoistisk å få masse barn man ikke vil ha for så å ikke kunne, eller gidde, å følge dem opp. Er ikke rart at foreldregenerasjonen til milliennials ofte er helt ubrukelige, og at millennials må i terapi pga neglekt. Ikke få barn du ikke vil ha, sier nu jeg. Barna fortjener foreldre som er klare for å ta vare på dem. Å kalle folk som velger å ikke få barn, egoistiske, er så teit. Du aner heller ikke hvilke grunner de har for ikke å få barn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.33):

Nå er ikke jeg 35 heeelt enda, men slapp av. Du trenger ikke synes synd på meg. Det er heeeelt frivillig. 
Heldigvis er det lov med abort i Norge…

Og forresten synes jeg synd på alle med drittunger. Som er 7/10 barn sånn ca

Anonymkode: 98575...425

Trist at samfunnet har kommet hit.

Du får 15 tommel opp når du skriver negativt om 7/10 barn.

Får en til å tenke.

Anonymkode: e10e8...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trist at samfunnet har kommet hit.

Du får 15 tommel opp når du skriver negativt om 7/10 barn.

Får en til å tenke.

Det sier også mye om kvinnebevegelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det sier også mye om kvinnebevegelsen.

Hva slags kvinnebevegelse?

Anonymkode: 20f8b...cfd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...