Gå til innhold

Jeg synes synd på barnløse kvinner på 35+ år


AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne 35+ og som du beskriver, barnløs og aldri vært i et forhold. Ser helt normal ut. Synes ikke ser stygg ut. Jeg har bare aldri funnet den rette partner som har gjort at kan etablere seg og få barn.

Anonymkode: 53a69...19b

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har valgt selv å ikke få barn. Er dette 38 år og angrer ikke og kommer ikke til å angre senere heller. Samboeren min har det på samme måte så vi er heldigvis enige der. Ikke synd på oss, vi har et bra liv. Vi har også både hund og katt og det gir mye glede. 

Må ærlig talt si at når jeg ser foreksempel slitne foreldre med hylende barn på butikken så setter jeg enda mer pris på friheten uten barn. Men går ikke rundt å syns synd på folk, for de har valgt livet med barn. Vi har valgt livet uten.

Anonymkode: e27f3...729

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Hahaha, crab mentality . Være opptatt av de som lever litt utenom ( å sikkert mye bedre ) enn en A4 tilværelse 😂😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvor kommer det fram at ts snakker om begge? Har ikke orket å lese hele tråden.

Anonymkode: 963d0...b22

Det holder vel og lese hi? Eller bare overskriften faktisk. 

Anonymkode: 20cda...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig med deg ts! Jeg synes også synd på de kvinnene. Har et par av de på jobben. Tenker det må være stusslig og ensomt. De står liksom litt utenfor det gode selskap. Det er ofte snakk om barn og hverdagsliv i lunsjen f.eks og da blir de ofte utenfor.

Har også ei venninne som har vært mye inn og ut av forhold. Har mye dårlige relasjoner bak seg. Hun sier hun ikke ønsker barn, men jeg regner egentlig med at det er er skalkeskjul for at vi ikke skal synes synd på henne som liksom «ikke fikk det til». 

Anonymkode: e98c2...706

1. Snakker dere ikke om annet?

2. Hvorfor inkluderer dere ikke? Tror dere ikke folk uten barn har en hverdag? Å Hvorfor stiller dere ikke spørsmål? Er dere sånne som bare snakker om dere selv og aldri tenker utover eller er nyskjerrig på andre?

3. Hvorfor er ikke de venner? Pg grupøerer seg når dere andre ikke egner å snakke om annet?

4. Hvorfor snakker de ikke med dere om dette? Jeg har ikke barn og er med på alle slags samtaler. Faller ut om det handler om bil og motor eller noe ondsinnet. Det er jo såklart kjedelig i lengden å bare snakke om familie, men det er jo mulig.

Anonymkode: ae88f...9a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

For alt du vet kan ungene dine flytte til utlandet, dø før deg eller rett og slett bry seg mindre om deg enn du tror når du blir eldre og trenger deres hjelp. At du har barn er absolutt ingen garanti for at du skal få besøk, hjelp og støtte når du blir eldre.

Anonymkode: f643b...e5a

Nei, men hvis man har barn og gir dem en god oppvekst er ihvertfall sjansen for at barn og eventuelt barnebarn kommer på besøk enn om du ikke kan få barn. Nå mener jeg ikke at man skal få barn for og ha noen til og hjelpe seg, man skal få barn fordi man har noe og tilby og foreldre er ansvarlig for barna og ikke omvendt - men jo, det stikker litt , for alle vennene våre har barn og noen også barnebarn som kommer på besøk og de feirer merkedager med. 

Anonymkode: 20cda...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det holder vel og lese hi? Eller bare overskriften faktisk. 

Anonymkode: 20cda...94b

Synes bare det er merkelig og synes synd på frivillig barnløse, så åpnet tanken for at ts kanskje hadde formulert seg litt feil siden det ikke var spesifisert.

Anonymkode: 963d0...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Enig, og det blir et ensomt liv når du blir eldre. Og ingen passer på deg når du har behov for hjelp på dine eldre dager.

Anonymkode: 687ad...32e

og du innbiller deg at dine barn gjør det? Det er ikke slik skjønner du... at barn=blir tatt vare på dine eldre dager. Det er ingen automatikk i det.

Jeg for min del er så introvert at det utsiktene med å sitte "alene" på aldershjemmet fremstår som ren lykke.

Anonymkode: 44e1c...24b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk gidder å bry seg om sånt. Folk velger det som er best for dem i livet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

På arbeidsplassen, eksdamer, venners venner osv. Jeg ser det overalt. Barnløse kvinner på 35+ som har høy utdanning, ser fremdeles (ganske) bra ut, men som ikke har barn (og langvarig partner).

Jeg synes synd på dem. Det gjør flere andre jeg snakker med. Vet "dere" at vi andre synes synd på dere?

Anonymkode: 8dad2...ec4

Dere trenger absolutt ikke å synes ynd på meg i hvert fall, jeg har valgt det selv ettersom jeg ikke er interessert i å ha barn (eller menn) i livet mitt. Folk er forskjellige vet du. Jeg ser med skrekk og gru på A4-livet, for meg er det en skjebne verre enn døden.

Anonymkode: 86d69...119

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

og du innbiller deg at dine barn gjør det? Det er ikke slik skjønner du... at barn=blir tatt vare på dine eldre dager. Det er ingen automatikk i det.

Jeg for min del er så introvert at det utsiktene med å sitte "alene" på aldershjemmet fremstår som ren lykke.

Anonymkode: 44e1c...24b

Samme her, det eneste jeg ønsker meg i livet er å få være i fred 😅

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest ale sidene med svar. Men det ser ut som de aller fleste forsvarer segeller føler seg angrepet eller noe, fordi Ts sy es synd på.

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke synes det er hyggelig at noen synes synd på oss og har medfølelse. Hvorfor er mennesker sånn?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (9 minutter siden):

Nå har ikke jeg lest ale sidene med svar. Men det ser ut som de aller fleste forsvarer segeller føler seg angrepet eller noe, fordi Ts sy es synd på.

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke synes det er hyggelig at noen synes synd på oss og har medfølelse. Hvorfor er mennesker sånn?

Fordi det antyder jo at noen syns det har skjedd noe vondt med deg, og at du som menneske har tatt en dårlig avgjørelse for ditt liv fordi det ikke stemmer overens med hva andre mener er den korrekte måten å leve på. Det er noe med å respektere at folk evner og klarer å ta sine egne avgjørelser - må stå for dem - fordi vi er voksne, flotte mennesker som klarer det. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

exictence skrev (1 time siden):

Nå har ikke jeg lest ale sidene med svar. Men det ser ut som de aller fleste forsvarer segeller føler seg angrepet eller noe, fordi Ts sy es synd på.

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke synes det er hyggelig at noen synes synd på oss og har medfølelse. Hvorfor er mennesker sånn?

Nå virker det ikke som HI er formulert med medfølelse, men hadde jeg vært frivillig barnløs ville jeg syntes det var nedlatende. Hadde jeg vært ufrivillig barnløs, ville jeg ikke hatt behov for at folk skulle gått rundt og syntes synd på meg og diskutere med andre hvor synd det var for meg, spesielt ikke mennesker som ikke var mine nærmeste.

Anonymkode: 3ed71...b11

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suksessfull trolling, TS, tråden har blitt lang.

Anonymkode: 9480a...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (2 timer siden):

Nå har ikke jeg lest ale sidene med svar. Men det ser ut som de aller fleste forsvarer segeller føler seg angrepet eller noe, fordi Ts sy es synd på.

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke synes det er hyggelig at noen synes synd på oss og har medfølelse. Hvorfor er mennesker sånn?

Hvis du faktisk leser HI som genuin og velment medfølelse, tror jeg du trenger å kalibrere et par filtre...

På generell basis har det å gi uttrykk for å synes synd på noen på grunnlag av det som i mange tilfeller er ting de selv ønsker, fordi en selv mener at man vet best hva som er riktig for alle, svært lite med  være opptatt av andres ve og vel og en hel del om altfor stor tro på egen fortreffelighet. Det bikker veldig fort over i nedlatenhet.

Jeg opplever en del i forbindelse med helseproblemer at andre gi uttrykk for  medlidenhet og å synes synd på meg. Selv i de tilfellene, hvor det helt åpenbart kommer fra et godt sted, er det ofte mer ubehagelig enn hyggelig - ingen liker å bli sett på som stakkarslig, selv når det gjelder ting man selv synes er tungt og vanskelig. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke syns synd på meg. Jeg har god økonomi og jeg reiser hele tiden. Jeg har kollegaer som aldri har tid til å være sosial etter arbeid og som ikke har vært på ferie uten barn på over 20 år. 
Jeg har det helt fint som barnefri kvinne. 

Anonymkode: a0acc...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Helt enig med deg ts! Jeg synes også synd på de kvinnene. Har et par av de på jobben. Tenker det må være stusslig og ensomt. De står liksom litt utenfor det gode selskap. Det er ofte snakk om barn og hverdagsliv i lunsjen f.eks og da blir de ofte utenfor.

Har også ei venninne som har vært mye inn og ut av forhold. Har mye dårlige relasjoner bak seg. Hun sier hun ikke ønsker barn, men jeg regner egentlig med at det er er skalkeskjul for at vi ikke skal synes synd på henne som liksom «ikke fikk det til». 

Anonymkode: e98c2...706

Det er fryktelig lite intressant da med mennesker som ikke har noe annet å snakke om enn barn og hus. Dere høres forresten ut som kjipe kollegaer som ikke inkluderer alle. Dette er det jeg liker med å jobbe med menn. Selv om de har både barn, hus og kone så evner de å snakke om forskjellige temaer. 

Folk må slutte å synes andre er så stusselige eller synes synd på. Er ingen fasit på hvem som er mest lykkelige, slik jeg ser det handler det mer om det individuelle individet enn hvor vidt man har barn eller ikke. Å forsøke å ha et bra liv med det utgangspunktet man har. Jeg har det ganske bra i hverdagen, men så blir jeg stadig fortalt av "verden" at det kan jeg jo ikke ha når jeg ikke har barn. 

Mine venninner med barn er ikke lykkeligere enn meg. Vi har oppturer og nedturer uansett. Hadde jeg merket at noen av mine venninner synes jeg var stusselig eller syntes synd på meg hadde jeg ikke orket den personen mer. Da hadde jeg opplevd at vedkommende faktisk ikke respekterte meg. 

Endret av Ludovica-
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (4 timer siden):

Fordi det antyder jo at noen syns det har skjedd noe vondt med deg, og at du som menneske har tatt en dårlig avgjørelse for ditt liv fordi det ikke stemmer overens med hva andre mener er den korrekte måten å leve på. Det er noe med å respektere at folk evner og klarer å ta sine egne avgjørelser - må stå for dem - fordi vi er voksne, flotte mennesker som klarer det. 

Ja, er det ikke godt at medmennesker synes synd på andre som det har skjedd noe vondt med eller om noen har tatt en dårlig avgjørelse ..........?

Selv om noen sier det sarkastisk, så velger jeg å ta det i beste mening

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå virker det ikke som HI er formulert med medfølelse, men hadde jeg vært frivillig barnløs ville jeg syntes det var nedlatende. Hadde jeg vært ufrivillig barnløs, ville jeg ikke hatt behov for at folk skulle gått rundt og syntes synd på meg og diskutere med andre hvor synd det var for meg, spesielt ikke mennesker som ikke var mine nærmeste.

Anonymkode: 3ed71...b11

Man kan jo vele å ta det i beste mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...