AnonymBruker Skrevet 12. oktober #1 Del Skrevet 12. oktober Hva regner du som alvorlig nok til at du ville tatt det opp? Jeg går på VGS og jeg blir fryst ut, og baksnakket. Det påvirker meg og skolearbeidet mitt så mye. Men jeg føler sånn halvveis at jeg burde tåle det fordi man skal det nå, bare småunger lar seg plage av det. Men så hadde vi om HMS, og det psykososiale miljøet blir satt høyt hos de som er i jobb. Så kanskje jeg ikke overdriver? Anonymkode: 2e407...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #2 Del Skrevet 12. oktober Du skal IKKE tåle det. Det ødelegger læringsmiljøet ditt og kommer til å gå utover det ferdige produktet: vitnemålet ditt. Dette gir du beskjed om med en gang. Finnes ikke noe som heter å skal finne seg i det. Å gi beskjed er nok. Si ifra om det du har registrert og at du vil gjøre de oppmerksomme på det fordi det går utover læringsutbyttet og skolehverdagen din. Sånne folk gir seg ikke fordi de VIL ødelegge for deg. Du trenger ikke å stå alene i det. Det skal du faktisk ikke heller. Anonymkode: a2ac7...27a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #3 Del Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du skal IKKE tåle det. Det ødelegger læringsmiljøet ditt og kommer til å gå utover det ferdige produktet: vitnemålet ditt. Dette gir du beskjed om med en gang. Finnes ikke noe som heter å skal finne seg i det. Å gi beskjed er nok. Si ifra om det du har registrert og at du vil gjøre de oppmerksomme på det fordi det går utover læringsutbyttet og skolehverdagen din. Sånne folk gir seg ikke fordi de VIL ødelegge for deg. Du trenger ikke å stå alene i det. Det skal du faktisk ikke heller. Anonymkode: a2ac7...27a Skriftlig med lærer? Eller med tillitsvalgt eller rektor? Hvordan går jeg frem for å bli tatt seriøst? ts. Anonymkode: 2e407...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 12. oktober #4 Del Skrevet 12. oktober (endret) Først med foreldrene dine, så sammen med lærer muntlig tenker jeg, eventuelt med en rådgiver. Du kan fint skrive ned noen konkrete punkter, hendelser og ting du opplever. Vis gjerne til lovverket. Det har kommet nye regler i år, det som het 9A heter noe annet i år, kapittel 12? Google litt, det står mye info og du har retten på din side! Opplæringsloven § 9A-4 sier at "Aktivitetsplikt for å sikre at elevar har eit trygt og godt psykososialt skolemiljø. Alle som arbeider på skolen, skal følgje med på om elevane har eit trygt og godt skolemiljø, og gripe inn mot krenking som mobbing, vald, diskriminering og trakassering dersom det er mogleg". Endret 12. oktober av luxifine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #5 Del Skrevet 12. oktober Du kan også snakke med helsesykepleier på skolen, om du ønsker en litt mer "nøytral" part. Så kan han/hun hjelpe deg med hva som er best å gjøre videre Anonymkode: edf0e...2d2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #6 Del Skrevet 12. oktober Føler du at du har god kontakt med læreren din da? Min unge tok det opp med rektor. Rektor mente da at kanskje det var noe personen kunne gjøre selv. Gå i seg selv heller. Det ble en meget stor nedtur. Gledet seg bare for å bli ferdig med skolen og kom seg bort. Ente med at min unge flytta fra bygda og vil ikke tilbake. Så jeg anbefaler deg om å ikke gi deg hvert fall. Jeg klarte ikke å hjelpe min unge godt nok. Fordi ungen mente at man var voksen og skulle fikse ting selv. Så jeg fikk ikke fikse det. Og skal love deg at jeg har kommet til å vist ei mamma bjørn diluks. Denne skolen er fortsatt elendig med å se elevene. Og det er stor misnøye og ingen trives. Anonymkode: 77651...f76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #7 Del Skrevet 12. oktober Hei, du! Jeg er lærer på vgs., og kontaktlærer for en klasse. Hadde du vært min elev, hadde jeg ønsket at du fortalt meg hva du opplever. Det høres ille ut. Forhåpentligvis tar læreren din deg på alvor, og prøver å løse problemet. Hvis ikke prøver du en annen du stoler på på skolen. Lykke til! Anonymkode: c122c...cbd 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 12. oktober #8 Del Skrevet 12. oktober Det er så viktig at du tar deg selv på alvor. Ta det opp med lærer, så du får mulighet til å snakke om det. Viktig å ta det første steget så tidlig som mulig. Du er bjørnesterk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #9 Del Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva regner du som alvorlig nok til at du ville tatt det opp? Jeg går på VGS og jeg blir fryst ut, og baksnakket. Det påvirker meg og skolearbeidet mitt så mye. Men jeg føler sånn halvveis at jeg burde tåle det fordi man skal det nå, bare småunger lar seg plage av det. Men så hadde vi om HMS, og det psykososiale miljøet blir satt høyt hos de som er i jobb. Så kanskje jeg ikke overdriver? Anonymkode: 2e407...366 Med engang! Skulle ønske jeg sa ifra om mobbing. Jo, gjorde det på barneskolen til læreren min. Konsekvens? Nei. Det ble ikke tatt alvorlig. Det jeg angrer på er at jeg ikke sa ifra til foreldrene mine. Jeg ville Skåne dem. Konsekvensebe av begge delene har medført til stor usikkerhet, lav selvfølelse og redusert livsglede. Tok mange år før jeg kom over den kneika og har ofte dårlige tanker om meg selv. Heldigvis blir det bedre om man twrctak i problemene. ikke gjør som meg og ha et håp om å bli sett. Anonymkode: 725e8...fc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #10 Del Skrevet 15. oktober Tok det opp og ingenting skjedde, bare en prat der de fant ut at jeg kanskje slet med kommunikasjons problemer. De mente jo ikke det! Oi du har jo misforstått litt. Flau og sint og jeg begikk sosialt selvmord for ikke noe. TS. Anonymkode: 2e407...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober #11 Del Skrevet 15. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Tok det opp og ingenting skjedde, bare en prat der de fant ut at jeg kanskje slet med kommunikasjons problemer. De mente jo ikke det! Oi du har jo misforstått litt. Flau og sint og jeg begikk sosialt selvmord for ikke noe. TS. Anonymkode: 2e407...366 Hvem var det du pratet med? Og hvordan gikk de frem? Hvis du opplever at lærer ikke lyttet, så har de fleste vgs rådgivere som du kan prate med. Anonymkode: e13f6...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #12 Del Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 18.15): Hei, du! Jeg er lærer på vgs., og kontaktlærer for en klasse. Hadde du vært min elev, hadde jeg ønsket at du fortalt meg hva du opplever. Det høres ille ut. Forhåpentligvis tar læreren din deg på alvor, og prøver å løse problemet. Hvis ikke prøver du en annen du stoler på på skolen. Lykke til! Anonymkode: c122c...cbd Hvordan kan en løse sånt på vgs egt? Er jo ikke sånn at man kan lage vennegrupper etc som på barneskolen! Anonymkode: 8df0d...841 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #13 Del Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvem var det du pratet med? Og hvordan gikk de frem? Hvis du opplever at lærer ikke lyttet, så har de fleste vgs rådgivere som du kan prate med. Anonymkode: e13f6...59a Snakket med kontaktlærer. Hun fikk hun andre til å komme inn i rommet og så pratet vi, hun klikket og læreren sa at det som skjedde i fortiden var ikke relevant lengre. Det er bare problemer basert på kommunikasjons svikt. Kyss klapp og klem. Null problem. På slutten så gråt jeg og den merra strøyk meg på ryggen. Etterpå har hun fortalt det til alle i klassen og paralell klassen. At jeg lyver og at jeg er rasist fordi hun er muslim. Null hjelp av læreren. ts Anonymkode: 2e407...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #14 Del Skrevet 16. oktober Jeg prøver å slutte, men jeg vil røske opp i all dritten først. Hvordan går jeg frem? ts Anonymkode: 2e407...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #15 Del Skrevet 16. oktober Kan jeg be om et skriftlig referat eller noe? Jeg synes det hadde vært viktig dersom jeg skal ta det opp videre siden jeg ikke er en person som betyr så mye i utgangspunktet. ts Anonymkode: 2e407...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #16 Del Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snakket med kontaktlærer. Hun fikk hun andre til å komme inn i rommet og så pratet vi, hun klikket og læreren sa at det som skjedde i fortiden var ikke relevant lengre. Det er bare problemer basert på kommunikasjons svikt. Kyss klapp og klem. Null problem. På slutten så gråt jeg og den merra strøyk meg på ryggen. Etterpå har hun fortalt det til alle i klassen og paralell klassen. At jeg lyver og at jeg er rasist fordi hun er muslim. Null hjelp av læreren. ts Anonymkode: 2e407...366 Prøv å kontakte rådgiver. Den type konfliktløsningsmetodikk du var utsatt for passer sjelden i slike situasjoner som du er i. Du kan be lærer oppsummere skriftlig fra møtet. Anonymkode: e13f6...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå