Gå til innhold

Mistet gnisten i planleggingen, må bare klage litt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi gifter oss til våren/sommeren og det er selvfølgelig stas. Vært forlovet i et års tid. Vi fant lokaler relativt fort og catering, fotografløsning, transport og kjole er ordnet. Egentlig var alle de store tingene på plass allerede før jul i fjor. Så hadde vi et stort prosjekt som måtte gjøres ferdig i våres. Nå prøver vi å få ut invitasjoner og komme i gang med planleggingen av alle detaljer. Problemet er at vi har valgt alle tingene vi har valgt ut i fra logikk/fornuft (lokalene passet kriteriene, ting er innenfor budsjettet osv), men nå kjenner jeg at det hele ikke ligger i sjela  mi.

Vi prøver å holde budsjettet innenfor det vi anser som rimelighetens grenser og valgene vi har tatt reflekterer jo litt det også. Vi har rett og slett lagt opp til et bryllup som gjestene våre helt sikkert vil synes er kjempefint, som reflekterer samboeren min veldig godt, men som ikke føles som meg i det hele tatt. Og nå sliter jeg skikkelig med å finne motivasjon, kreativitet og iver for videre planlegging. Det er litt sånn at det krever en stor innsats fra min side for å få det fint (etter min standard), men jeg har ingen indre driv i meg for den innsatsen. Og selv med innsats vil det ikke bli et bryllup jeg ser meg selv i. Noen som har vært der og kommet seg ut av det? Hva satte igang kreativiteten igjen?

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Jeg vet jeg er i en dump nå og at det kommer til å gå fint og bli bra nok. På dagen vet jeg at jeg vil kose meg med alle gjestene som jeg er så glad i. Det er jo det viktigste. Ville vel bare klage et sted hvor jeg ikke trenger å bekymre meg for hvor bortskjemt og selvsentrert jeg høres ut.

Anonymkode: 14e2a...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sortert ut hva som er DEG og funnet ut hvordan du kan implementere mer av det. Skriv det her, kanskje vi har noen tips til hvordan få det med uten å blakke seg helt?♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å finne én ting du vil ha som er veldig deg?

En sang eller to som skal inn på spesifikke tidspunkt som inn/utmars eller bryllupsvalsen eller noe  slikt?

En søt detalj du har lyst å ha med som feks en pyntedetalj, fotovegg, et bilde du vil vise frem eller sørge for at blir tatt på dagen?

En detalj du vil ha på dagen, feks first look, frokost før alt braker løs eller lignende? Kanskje noe så enkelt som at du vil gjøre noe ekstra for deg selv før bryllupsdagen eller på dagen?

Kanskje du kan jobbe med en liten tale? Ikke nødvendigvis en du må fremføre om du ikke vil, bare sånn for å samle tankene?

Anonymkode: fbd73...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (7 timer siden):

Jeg ville sortert ut hva som er DEG og funnet ut hvordan du kan implementere mer av det. Skriv det her, kanskje vi har noen tips til hvordan få det med uten å blakke seg helt?♥️

Vel, jeg er veldig klassisk. Liker flotte, gamle bygg, klassiske hager, stil og tradisjoner. Så hele rammen jeg jobber med her, som er et mer moderne lokale, og et naust til festen etterpå, gir helt motsatt visuelt utgangspunkt enn hva jeg naturlig faller for. Og en mye mer avslappet ramme enn jeg liker for denne typen anledninger. Derfor blir det litt sånn at alle valgene vi må ta på detaljer som invitasjoner, dekor, blomster osv blir mellom ting jeg synes er fine, men som ikke passer inn i helheten og ting som passer inn i helheten/stilen på lokalene, men som ikke er det jeg synes er finest. Så for hvert valg vi tar sementerer vi et bryllup med et utrykk som ikke snakker til sjelen min liksom. Og så har vi ikke budsjett til å f.eks kjøre på med hauger av blomster for å veie litt opp for det.  Og så er jeg veldig detaljorientert av natur og liker at ting er fint som en helhet, så å kjøre to veldig motstridende stiluttrykk er ikke aktuelt heller. 

 

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Begynn med å finne én ting du vil ha som er veldig deg?

En sang eller to som skal inn på spesifikke tidspunkt som inn/utmars eller bryllupsvalsen eller noe  slikt?

En søt detalj du har lyst å ha med som feks en pyntedetalj, fotovegg, et bilde du vil vise frem eller sørge for at blir tatt på dagen?

En detalj du vil ha på dagen, feks first look, frokost før alt braker løs eller lignende? Kanskje noe så enkelt som at du vil gjøre noe ekstra for deg selv før bryllupsdagen eller på dagen?

Kanskje du kan jobbe med en liten tale? Ikke nødvendigvis en du må fremføre om du ikke vil, bare sånn for å samle tankene?

Anonymkode: fbd73...7fb

Når du sier det sånn så er det jo endel av meg i bryllupet. Vi skal ikke ha sermoni i kirken, vi skal ha first look og hele selskapet med vielse på samme lokasjon. Maten vi skal servere er i min/vår ånd.  Jeg kommer til å holde tale. En god del representerer jo faktisk meg, det er det at det er pakket inn i en mye mer moderne og avslappet ramme enn hva jeg liker som gjør at det ikke føles ut som meg når jeg ser det for meg. Men skal prøve å fokusere mer på de tingene som faktisk er veldig meg. 
 

 

Anonymkode: 14e2a...500

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo dra look’en på lokalet over i den retningen du liker. Hvit stoff på vegger, bølgende i tak. Lyslenker, litt grønt. Plutselig er det mye mer staselig enn det er til hverdags. Om dere skal giftes på sommer, kan dere ham mye villblomster så det ikke blir så dyrt. Eller blande gartnerblomster som roser, med villblomster og villgrønt. Rosa roser, geitrams, villgrønt for eksempel. Mengden blomster kan da bli overdådig og staselig. Få hjelp til å ordne oppsatser med oasis eller buketter.

Anonymkode: d358a...a64

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden rammen er litt feil så kan du kanskje finne mer som binder det sammen til den retningen du vil? For eksempel trekke naustet og det moderne lokalet sammen med å nikke mot det klassiske du liker.

Naust feks kan jo vries mot alt fra The Great Gatsby og art deco eleganse til lorder på besøk i Norge for å fiske. Det er et historisk sus der om en leter mener jeg. Det moderne lokalet kan mykes opp på ulike vis det også uten å koste skjorta. Villblomster og naturlige element for eksempel. Farger som går igjen begge stedene osv ☺️

Jeg skal gifte meg i november og kjenner litt på mange av de samme tingene så jeg vet det ikke er bare enkelt😅

Anonymkode: fbd73...7fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drit i staffasjen, det er folka som er viktige! Det er EN dag, Dere skal feire at dere er så heldige å ha funnet en dere elsker!

Hvis du leser trådene om verste bryllup, handler mikroskopisk få innlegg om farger og stil og tema og sånt. Ingen bryr seg! Har aldri lest at «verste bryllup jeg har vært i, stolene sto ikke i stil til brudens personlighet…» 

Folk vil ha lite dødtid, passe varmt og behagelig lokale, rikelig mat og god stemning :)

Anonymkode: 77fcb...b3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, takk for innspill! 

Det gav meg litt å reflektere rundt, og jeg tror jeg har funnet roten til følelsene. Spesielt vielsen har jeg følg meg uggen rundt, vi har planlagt å ha det ute på stedet. Det ligger ved sjøen, men er ikke så veldig grønt og fint. Jeg har vel hele tiden følt at det har vært en helt ok løsning, men ikke følt det er optimalt. I tillegg er alternativet hvis det regner at vielsen holdes inne i naustet, noe jeg virkelig ikke synes noe om. Så mye av disse følelsene har jo vært rundt hvordan pynte dette fornuftig for å få litt av følelsen jeg ønsker meg. Jeg har vel innsett at det ikke egentlig er mulig å skape det til en setting jeg faktisk føler er en vielse. Og uansett hvor mye jeg forteller meg selv at det bare er en kontraktsinngåelse og at det viktigste er at gjestene koser seg, så klarer jeg ikke å roe meg med det. 

Så nå har vi snakket rundt det her og funnet ut at vi rett og slett må se på en annen lokasjon for vielsen. At i stedet for å bruke masse penger på å "pynte grisen" så kan det kanskje være verdt å bruke de på et vielseslokale som gir meg den rammen jeg ønsker meg. Da kjente jeg at roen senket seg mye mer hos meg. Hvis vi får til det så vil vi ha en vielse som reflekterer meg bedre og en feiring som reflekterer han mer. Det føles litt mer balansert ut. 

 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Drit i staffasjen, det er folka som er viktige! Det er EN dag, Dere skal feire at dere er så heldige å ha funnet en dere elsker!

Hvis du leser trådene om verste bryllup, handler mikroskopisk få innlegg om farger og stil og tema og sånt. Ingen bryr seg! Har aldri lest at «verste bryllup jeg har vært i, stolene sto ikke i stil til brudens personlighet…» 

Folk vil ha lite dødtid, passe varmt og behagelig lokale, rikelig mat og god stemning :)

Anonymkode: 77fcb...b3a

Dette er det jeg har sagt til meg selv hele tiden det siste året. Vi har tatt alle valg med utgangspunkt i å få til å gi gjestene nok og veldig god mat, god drikke, litt opplevelse og en avslappet atmosfære som åpner for god og avslappet stemning.

Problemet er ikke hva gjestene synes, de vil være superfornøyde med det vi har planlagt. Men det er nå til syvende og sist sånn at bruden bør kunne se tilbake på bryllupet og være fornøyd også. Og jeg er en som påvirkes veldig av "rommet" rundt meg, det påvirker følelsen jeg får. Så for meg er det litt viktig med litt stil for å føle at dette er et bryllup og ikke en bygdefest. Selvom gjestene (hvertfall våre gjester) ikke bryr seg om det. 

Anonymkode: 14e2a...500

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...