Gå til innhold

Naboer som " klager" på hverandre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i 3 etg i en blokk. På motsatt side i samme oppgang bor det en mor med barn på 10 år og 3 år. Under der som en mor med en gutt på 15 år. Begge disse mødrene snakker med meg. Hun ene sier at 3 åringen over henne bråker mye. Løper og hopper, kjører noen biler frem og tilbake over gulvet imens han løper. Det starter kl 8 om morgenen og holder på i mange timer pr dag. Men noen pauser. Hun jobber både dag, kveld og natt og sliter med søvnen pga det. 

Hun andre sier til meg at når der er helg og skolefri så hører hun 15 åringen under spille playstation eller noe og snakker høyt om natten. Det kan vare til kl 1-2 noen netter. Utenom det hører hun ikke mye til de. 

Jeg må høre på begge de når de snakker til meg om dette. De snakker ikke med hverandre. Men jeg mener at ingen av de bør " klage" på hverandre når de bråker litt begge to.

Hva mener du? Bør jeg si det? 

Anonymkode: ea788...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Gi beskjed til begge to om at de må snakke med hverandre. Du trenger ikke å bli dratt inn i dette.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør subtil begge to offf å ja jeg skjonner ahhh mmmm okay ufff bla bla og ikke innvolvere deg ! Jatt med 

Anonymkode: bcb71...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (3 minutter siden):

Ja. Gi beskjed til begge to om at de må snakke med hverandre. Du trenger ikke å bli dratt inn i dette.

Husreglen er jo stille mellom 23-7 tror jeg. Så egentlig bør ikke hun som har en gutt som spiller spill etter kl 23 og snakker høyt " klage " på noe? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husreglen er jo stille mellom 23-7 tror jeg. Så egentlig bør ikke hun som har en gutt som spiller spill etter kl 23 og snakker høyt " klage " på noe? 

Nei men hvis de hadde kommunisert så kunne de tatt hensyn til hverandre. Hvis jeg hadde bodd i blokk og fått vite at jeg mine barn bråkte og jeg samtidig slet med lyd fra naboen hadde jeg gjort en avtale og tatt grep. Feks lyddempende tepper, stramme opp kirkene gulv, stoppet dørene fra å smelle ol. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (2 minutter siden):

Nei men hvis de hadde kommunisert så kunne de tatt hensyn til hverandre. Hvis jeg hadde bodd i blokk og fått vite at jeg mine barn bråkte og jeg samtidig slet med lyd fra naboen hadde jeg gjort en avtale og tatt grep. Feks lyddempende tepper, stramme opp kirkene gulv, stoppet dørene fra å smelle ol. 

Hun sa at hun hadde sagt det til de 1 gang like etter de flyttet inn for 3-4 måneder siden. Da sa hun bare at hun viste ikke at det var så lytt. Men ungen får fortsatt løpe og bråke mye 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hun sa at hun hadde sagt det til de 1 gang like etter de flyttet inn for 3-4 måneder siden. Da sa hun bare at hun viste ikke at det var så lytt. Men ungen får fortsatt løpe og bråke mye 

Unger løper og bråker mye og hvis hun sliter med søvn pga av tenåringen så kan det være derfor hun ikke har gjort noe med det. Men be dem om å ikke klage til deg så får de finne ut av det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nabo som klager på alt og alle til den som vil høre på.

Jeg har lært meg å avvise, jeg sier rett og slett at "dette får du ta med den det gjelder, jeg kan ikke gjøre noe med det" - og vet du hva? Vedkommende har sluttet å klage til meg. Vedkommende snakker heller ikke noe særlig til meg heller, lenger, og det er bare en bonus. :ler:

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (2 timer siden):

Jeg har en nabo som klager på alt og alle til den som vil høre på.

Jeg har lært meg å avvise, jeg sier rett og slett at "dette får du ta med den det gjelder, jeg kan ikke gjøre noe med det" - og vet du hva? Vedkommende har sluttet å klage til meg. Vedkommende snakker heller ikke noe særlig til meg heller, lenger, og det er bare en bonus. :ler:

Så sympatisk du er da.

Anonymkode: f0f7d...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så sympatisk du er da.

Tenker du at en sympatisk person skal høre på baksnakking kamuflert som klaging på husbråk? 

Hvis man ikke sier i fra, så tror slike folk at du er enig med dem og tar det som støtte til å fortsatt snakke dritt om andre 

Anonymkode: a79c7...072

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen må nesten lydisolere.......

Småbarn bråker noe sinnsykt, men de må nesten få lov til å leke. Og man kan nesten ikke be folk om å ikke prate etter kl 12. 

Men tenker at, med mindre de blir enige om å gjøre noe med støy gjennom isolasjon, nabo oppe får mer lyddempende tepper etc, nabo nede isolerer taket, så blir det litt sånn "gi og ta"-greie. Din drittunge bråker i manger timer hele dagene, så da kan min tenåring sitte og brøle i helgene.

Anonymkode: a8f33...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enklere å legge tepper på gulvet, gå normalt som normale mennesker og lære ungene innestemme og at man ikke løper inne, enn å lydisolere et tak. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 15.17):

Så sympatisk du er da.

Mener du at man kan ‘bestille’ sympati? 🙈 visste ikke jeg. Jeg trenger litt sympati og jeg har naboer. Hmmmmmmmm. 🤔🤔🤔🤔🤔🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐 

Anonymkode: 26ac3...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme for deg om de begge klager, så lenge du ikke er berørt av det. Du får bare sladre med litt, det er en del av naboskapet. 

Anonymkode: 6cae6...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...