Gå til innhold

Det er jo noe galt her…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hatt samme maskin og klær og klærne har alltid sett nye ut selv etter 2 år. Nå skjer det 3 ting.. klærne blir slitt i stykker, vanvittig støvete ( og akkurat som det er et belegg på klærne) og de lukter ikke greit ( burde lukte godt. Lukter innestengt eller som da du kjøper nye klær. Dundynen ble og slitt og nå fyker det dun overalt. Er veldig allergisk mot støv og huden er ikke bra. Jeg bodde i et slags leilighet hotell i Drammen hvor det var ganske likt og måtte bruke de samme klærne hele tiden, så får jeg meg en haste kommunal bolig i Spikkestad hvor det er altså så ille. Er så mange andre problemer. Lukter bål fra nedi vasken og skuffene ved vasken, vet ikke om det er noe galt med vannet? Hva kan jeg gjøre? Vi snakker om en ganske ekstrem situasjon som påvirker helsen og jeg prøver finne ut hvorfor dette skjer. Bodd så mange steder og aldri opplevd dette før. Var ille nok i Drammen og gledet meg sånn til å kunne bruke klærne mine og vaske klær normalt. Hele dagen går på å vaske støv. Bare se på bildene for å få et lite bilde. Igjen, er ikke selve vaskemaskin da den har blitt brukt 3 andre steder og er ikke klærne eller Tøymykner. Blir litt oppgitt når folk sier det. Knakk sammen i dag da jeg så klærne (på bilde) for er så sliten og nettopp vasket og ser bare det der og støv som går overalt. Både pusten og øynene er ikke bra. IMG_5640.thumb.jpeg.e98dada351cb7fd8fa365973cdd7aa1a.jpegSplitter ny truse.

Anonymkode: b70e9...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ut som mine klær når jeg vasker de med håndklær, for eksempel. 

Lukta kan komme fra at klærne ligger for tett i skuffene. At du har for mange klær tett sammen. Eller at du ikke tørker de nok før du legger de i skuffen. 

Vi har hatt samme problem med lukt, og fant heldigvis ut av det til slutt. 

Anonymkode: bd5c6...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det ser ut som mine klær når jeg vasker de med håndklær, for eksempel. 

Lukta kan komme fra at klærne ligger for tett i skuffene. At du har for mange klær tett sammen. Eller at du ikke tørker de nok før du legger de i skuffen. 

Vi har hatt samme problem med lukt, og fant heldigvis ut av det til slutt. 

Anonymkode: bd5c6...ab0

Lukten skjer når det tørker. Jeg gjør alt likt som jeg alltid har gjort. Fargen blir slitt bort etter kun én vask, klesvasken burde lukte godt av Tøymykner og ikke være stiv eller nesten seig og her snakker vi mye støv. Er ikke normalt. Tør nesten ikke brette sammen eller kle på meg for får det i øynene nesen og ser bare hvor mye det er inni skapet og selve rommet. Er veldig forsiktig og vasker klær slik det skal. Ull er ødelagt etter 1 vask. Allerede kastet mye klær. Satt med klesrulle på gulvet med de 3 nye trusene for holdt på å hive de. Fjernet mye støv men dette er ikke en måte å leve på… hjelpe meg. Og hvorfor i all verden finnes det ikke et svar så man kan fikse det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enni skrev (3 minutter siden):

Hvor ofte renser du maskina?

Aldri måttet men kjører en rens av og til. Nå kjører jeg en runde 90 grader.  Nå har jeg kun bodd her 4 uker og det har vært fra dag 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige beboer(e) kan ha vært slapp på rensen, og tørker du klær innendørs, så tørker de ofte for treigt og får lukt. 

6mnd er intervallene for rens(med rensemiddel) hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...