AnonymBruker Skrevet 13. oktober #61 Del Skrevet 13. oktober Fru Uperfekt skrev (13 timer siden): Så kutter du ned på fritidsaktiviteter 70 % av Norges befolkning er overvektige. Hvor sunt tror du det er i dette stillesittende skjerm-samfunnet å kutte ut fritidsaktiviteter for barna? Anonymkode: 9079b...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 13. oktober #62 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 0.18): Klassen skulle ha en felles fest. (7.trinn). Den var i skolens gymsal. Alle skulle ta med en rett til felles koldtbord og det er jo greit. Da jeg tilfeldigvis spurte klassekontakten hva hun tok med, sa hun at akkurat det bidro hun ikke med i dag. Er ikke det litt rart å ikke gå foran med et godt eksempel? Anonymkode: 8bbdb...da8 Noen må jo organisere alt , det tar mye mer tid enn å ordne mat . Du får ta på deg vervet som klassekontakt selv , hvis du er misfornøyd med jobben som blir gjort ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #63 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Så er du fattig alenemor uten barnevakt, som verken har penger eller tid til overs, så skal du stille som frivillig fordi du ikke har råd til å bidra til mat på gratisarrangement? Nei, vet du hva. Enkelte altså... ser kun sin egen nesetipp. Jeg er utrolig heldig i dette livet, med en mann som stiller opp på alle måter, og god økonomi. Selvfølgelig skal de som sliter få lov til å være med "gratis" når noe gøy skjer - så kan jeg og mannen heller bidra ekstra både med penger og tid. Anonymkode: 49990...913 En stakkars alenemor kan fint være klassekontakt, ja. Det er mye som gjøres fra sofakroken og telefon. Det går også fint å være dugnadsansvarlig på håndballen. Det er mange verv som ikke krever annet en tid hjemmefra. Denne alenemoren har tid til det - særlig om hun ikke har råd til å bidra med å bake boller engang - da er hun nok ikke på jobb skal du se. Anonymkode: 7f043...89a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 13. oktober #64 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så er du fattig alenemor uten barnevakt, som verken har penger eller tid til overs, så skal du stille som frivillig fordi du ikke har råd til å bidra til mat på gratisarrangement? Nei, vet du hva. Enkelte altså... ser kun sin egen nesetipp. Jeg er utrolig heldig i dette livet, med en mann som stiller opp på alle måter, og god økonomi. Selvfølgelig skal de som sliter få lov til å være med "gratis" når noe gøy skjer - så kan jeg og mannen heller bidra ekstra både med penger og tid. Anonymkode: 49990...913 Noen gratispassasjerer vil det alltid være, og det er det rom for. De vil ofte ikke kunne gi ungene samme oppfølging, og da tenker jeg at «it takes a village». Men, de får ikke sitte å klage over at noen av de som står på ikke gjør enda mer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #65 Del Skrevet 13. oktober Rosa Dartle skrev (3 timer siden): Noen gratispassasjerer vil det alltid være, og det er det rom for. De vil ofte ikke kunne gi ungene samme oppfølging, og da tenker jeg at «it takes a village». Men, de får ikke sitte å klage over at noen av de som står på ikke gjør enda mer! Ja, men det betyr ikke at det er greit. Dugnadene er ofte til for dem som surfer gratis, men de selv møter ikke opp. Egentlig burde dugnadsinntekter gå til de som er på dugnad, så får resten betale sin del. Og klassekontakt/FAU bør gå på rundgang. Anonymkode: 7f043...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #66 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 0.28): Ja vel, så har hun kanskje fikset litt på forhånd, men litt rart å komme uten mat likevel synes jeg. ts. Anonymkode: 8bbdb...da8 Har du noen gang vært klassekontakt TS? Anonymkode: 59316...559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 13. oktober #67 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (10 timer siden): 70 % av Norges befolkning er overvektige. Hvor sunt tror du det er i dette stillesittende skjerm-samfunnet å kutte ut fritidsaktiviteter for barna? Anonymkode: 9079b...f0e Tror ikke det er musikktimene til mine barn som gjør de tynne, noe er gener noe er mat og noe er at foreldrene i dag omtrent ikke lar barna gå ut å leke alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #68 Del Skrevet 13. oktober Firefine skrev (10 timer siden): Derfor er det så viktig at de som kan faktisk bidrar. Og de aller, aller fleste kan bidra med noe. Vi har en mor som du beskriver og hun er rå på focaccia. Det har nærmest blitt et fast bidrag. Nydelig. Jeg tror vi skal være forsiktige med å stakkarsliggjøre folk. Stakkarsliggjøring er å spørre. De er det jeg er i mot. Du har forventninger - bake. Det er jeg også i mot. Anonymkode: 49990...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Firefine Skrevet 13. oktober #69 Del Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Stakkarsliggjøring er å spørre. De er det jeg er i mot. Du har forventninger - bake. Det er jeg også i mot. Anonymkode: 49990...913 Du er imot å spørre og ha forventninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #70 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 19.44): Noen hadde nok visst det. De som arrangerer har en oversikt så at man ikke sitter med 70 kaffeposer, engangskniver, 15 sjokoladekaker og 2 liter vaffelrøre.. Anonymkode: db639...219 Nei, her er det opp til oss hva vi tar med. Noe som medfører en overvekt av pizzaboller, men de er populære så det går jo greit. Maten leveres ferdig. Det er ingen som leverer vaffelrøre. Anonymkode: 6c46e...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #71 Del Skrevet 14. oktober AnonymBruker skrev (23 timer siden): I så fall så må man informere klassekontakter om at man ikke eier nåla i veggen og ikke har en eneste halvtime å avse på å bidra med noe som helst (på tross av at man selv har valgt å få barn). ☝️ Dette. Hvis man ikke har oppgavefordeling så ender en klasse med 30 barn garantert opp med 3 toro sjokoladekaker og muligens en kaffekanne eller to. Og da vil det være de samme som bidrar hver gang, mens majoriteten kun kommer for å forsyne seg og for å klage over det lite varierte utvalget. Anonymkode: 9079b...f0e Nei, dugnad er, og skal fremdeles være frivillig. Jeg har sagt det flere ganger i tråden. Det er poenget med dugnad, at man skal bidra fordi man vil, og ikke fordi man må. Hvis det blir tvang/press så kan man like godt døpe det om til tvangsarbeid. Kontaktlærerne åpnet foreldremøte med å si noe som dere på kg har gått glipp av: Dugnad er frivilig og det er ikke anledning til å presse folk til å delta. Verken i idretten eller eller skolen. Det er helt opp til den enkelte om man vil delta eller ikke. Jeg synes det er fint med dugnad. Det gjør jo også de fleste. Men: Det som skjer hvis folk blir presset til å bidra, enten det er i form av tid eller penger, er at barna til de som ikke har mulighet/ikke vil, ikke får komme på arrangementer. For hvis det er et krav om å levere den kaka for å komme inn, så lar de jo være å møte. Man kan kanskje tenke at foreldre "skjerper" seg, skrifter åpenlyst om økonomi eller psyksisk helse til klassekontaktene. Og det er jo fint om folk søker hjelp. Men i virkeligheten så er det jo ikke sånn at alle vil være åpne om alt. Og da går det ut over barna, som ikke får delta i fellesskapet. Er det så viktig om man får med en gratispassasjer eller to så lenge barna får delta? Jeg spanderer gjerne et kakestykke ekstra og dømmer ikke. Så vanskelig er det ikke. Jeg har kun "skulket" unna en gang fordi barnevakten ble syk. Men hvis dugnad ikke er frivillig lenger, da tror jeg at jeg kommer til å droppe det av prinsipp. Hvis det er så vanskelig for dere å få folk til å delta, så synes jeg dere kan vurdere å holde arrangementet uten mat. Angående siste kommentar over, så vet jeg ikke hva slags miljø dere tilhører, men jeg har aldri hørt noen klage over manglende utvalg noensinne. Selv om utvalget stort sett består av sjokoladekake og pizzasnurrer. Det må være spesielle mennesker som klager over sånt. Anonymkode: 6c46e...421 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #72 Del Skrevet 14. oktober Har du noen sinne vært i jobb...? Det er helt vanlig å dele opp oppgavene. Som i at en har som jobb å organisere det, og andre har som jobb å ta med mat. Og det er mye mer jobb å være klassekontakt, enn å ta med mat. Alvorlig talt.. Anonymkode: 47c01...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå