Gå til innhold

Klassekontakten skulle ikke bidra med mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Klassen skulle ha en felles fest. (7.trinn). 
Den var i skolens gymsal. 
Alle skulle ta med en rett til felles koldtbord og det er jo greit. 
Da jeg tilfeldigvis spurte klassekontakten hva hun tok med, sa hun at akkurat det bidro hun ikke med i dag. Er ikke det litt rart å ikke gå foran med et godt eksempel? 

Anonymkode: 8bbdb...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dårlig typisk at noen mener at hvis man først bidrar litt, så skal man oppføre seg som om det er en fulltidsjobb. Jeg har selv brukt all fritid på å arrangere ting som student (ulønnet), og bli møtt med klager om dårlig organisering fordi de som skulle hjelpe til måtte improvisere én aktivitet på grunn av ekstremt dårlig vær. Men å klage over at den som organiserer alt (eller i det minste gjør ekstremt mye annet for klassen) ikke gjør det samme hun pålegger andre, det var nytt lavmål synes jeg.

Anonymkode: 88838...014

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje hun hadde bidratt med pynting/lage til lokalet, eller skulle være vakt? Bare organiseringen på forhånd er en stor oppgave, så jeg synes i hvert fall det er helt ok at hun ikke bidro med mat. 

Anonymkode: c2dca...962

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kygos skrev (1 minutt siden):

Er du helt brød? Ser du ikke at de som påtar seg slike verv uansett må bidra med mer enn å stille med mat én gang? 

Du trenger ikke svare frekt, og jeg er ikke ts. 

Anonymkode: 0558a...863

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuller du eller? 
Hun har vel laget invitasjon, ordnet lokale, ryddet bord og stoler, kanskje pynt og blomster. Må rydde etterpå. Ta søpla. Ikke vet jeg, men hvis ditt bidrag var å ta med mat som kan dekke sulten til egen pode synes jeg du skal takke henne og stille som klassekontakt neste år. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet 

Anonymkode: 722dc...3fc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel, så har hun kanskje fikset litt på forhånd, men litt rart å komme uten mat likevel synes jeg. 

ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja vel, så har hun kanskje fikset litt på forhånd, men litt rart å komme uten mat likevel synes jeg. 

ts. 

Var det for lite mat der, synes du? 

Anonymkode: 0819c...dd3

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts. 

Hva er rart med det?

Seriøst, spurte su henne hva hun hadde med?

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siljes_tanker skrev (Akkurat nå):

Hva er rart med det?

Seriøst, spurte su henne hva hun hadde med?

Ja, fordi det ble naturlig da vi stod der. 
Var ikke for å være frekk, men det koster  jo litt med mat i dag da. 

ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var det for lite mat der, synes du? 

Anonymkode: 0819c...dd3

Var mer enn nok med mat og jeg tror de fleste tok med egne rester hjem. 
ts.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, fordi det ble naturlig da vi stod der. 
Var ikke for å være frekk, men det koster  jo litt med mat i dag da. 

ts. 

Da får du organisere neste gang da.

Anonymkode: 869a2...fd6

• Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

ts.

Og likevel klager du på at det ikke ble tatt med enda mer mat. Folk as, orker ikke. 🤷‍♀️

Anonymkode: 869a2...fd6

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

ts.

Wow. Og dette er verd en tråd på kG? 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle på en måte bare mangle at hun skulle slippe å ha med mat. MEN! Ja, det er uvanlig. For de fleste gjør det likevel. MEN! Hun har vel gått foran som et godt eksempel ved å orge alt?

Anonymkode: d4bad...458

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

ts. 

Det krever ganske mye mer jobb å klargjøre et lokale, ordne med invitasjoner, gå gjennom alt det praktiske, lede arrangementet osv. enn å stille med en matrett, altså.

«Fikset litt på forhånd», du høres utrolig nedlatende ut.

Anonymkode: 24d9f...715

• Liker 23
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du bare stille til klassekontakt neste år da, så kan jo du "slippe billig unna" neste gang det skal arrangeres noe? 

Vi hadde et lignende opplegg når jeg gikk på barneskolen. Jeg husker at den morgenen var det egentlig ikke plass til meg og lillesøster i bilen, for mamma kjørte rundt med store ruller med pappduker og poser fulle av servietter og engangsbestikk/tallerkener/krus osv. 

Mamma dro rett fra jobb til lokalet og møtte meg der sammen med en annen venn og forelderen hennes for å få ryddet bort ting som ikke skulle være der, bære frem, slå opp og sette på plass alle bordene og benkene. Både bordene vi skulle spise ved, og bordene som måtte stå klare til foreldrene kom med maten.

Vi dro ikke hjem før alt var ryddig og rent etterpå. Altså når alt søppelet var kastet, alle bordene og benkene slått sammen og bært på plass igjen og gulvene både feid og moppet.

Også brukte mammat tid på forhånd på å avtale lån av lokaler, avtale sponsing og kjøre rundt for å få tak i alt av papirduker, papptallerkener, engangsbestikkk, servietter osv. (det var ulike bedrifter som sponset og det måtte hentes på ulike steder). Også gikk det i alle fall litt drivstoff og søppelposer fra egen lommebok. 

Totalt gikk det med mer tid enn det hadde tatt henne å lage både en og to og flere matretter, og mamma hadde aldri hatt tid til å reise hjem etter arbeid, lage en varmrett til å ta med, og samtidig fått klargjort lokalet til tiden. Og pappas turnus (legespesialist på sykehus) krasjet med opplegget, så han kunne ikke ha laget mat han heller...

Besteforeldrene mine passet lillesøster, og kunne sikkert ha laget en matrett på vegne av min mor, men mener du virkelig at mamma skulle ha sørget for en matrett i tillegg til alt det andre? 

Anonymkode: c8e88...b67

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...