Gå til innhold

Noen som har lagt merke til denne sleipe måten å øke prisene i matbutikken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke lagt merke til det men det sier jo seg selv at disse "billig billig"-kampanjene er jukst. Enten må de øke pisen etter kjørt kampanje, eller så øker de prisen på alle andre varer. Ser det på Rema når de har -30% på et eller annet i fruktdisken. Da fyker prisen på andre frukter og grønnsaker til himmels. 

Anonymkode: 78351...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig mye som skurrer, ja!

Vi handler stort sett de samme tingene hver eneste uke, så jeg har god oversikt over priser. Endrer prisene seg oppover, går jeg rett og ser på hva produktet koster et annet sted. Har heldigvis mange butikker rundt meg, og jeg handler uansett på diverse butikker fordi jeg ser på tilbudene hver uke. 

Anonymkode: 8a3bf...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg lagt godt merke til ja. 

F.eks nakkekotelettene fra First price, de koster rundt 86 kr pr kg og plutselig var de 106 kr/kg før de går ned igjen til 86 kr/kg, har merket det samme med nevnte baconpostei. I går var den 29.90, ofte ca 35 kr.. 

Anonymkode: c225e...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk får da finne den selv, om de vil spare litt. Er ikke grenser for hvor lettvint en skal ha det.

Anonymkode: 28410...785

Helt ærlig, så trodde jeg ikke at de hadde det lenger?! Kan ikke huske å ha sett fryst kjøttdeig på vår Kiwi, hvertfall, og har derfor ikke sett etter dette på flere år... 

Anonymkode: 8a3bf...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.10.2024 den 0.33):

Den har jeg notert meg, fint at flere har gjort det samme. 
Og nettopp på grunn av denne måten å gjøre prisendringer på så liker jeg ikke Kiwi. Prøver å styre unna den butikk kjeden fordi prisene generelt er høyere der enn i andre kjeder. 
Men en ting skal Kiwi ha, er det snakk om reklamasjon så er de raske og enkle å ha med å gjøre.

Anonymkode: b5e16...774

Hvilke butikker foretrekker du ? Her er Kiwi nærmest,kun cirka 5 minutt unna.

Anonymkode: 3b78d...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje utenfor tema men jeg fikk handlet en agurk på en Asiabutikk i dag til cirka 19 eller 20 kroner. På Kiwi er det vel nesten 28 for en agurk.

Eller så har jeg Triumf hos Kiwi og tenker på det som sparing.

Anonymkode: 3b78d...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På extra fant jeg for litt siden tilbud på kyllingkjøttdeig. 35,- for 400g. Kjøpte inn 10 pakker og bruker heller det. Ingen har merket forskjellen på verken kjøttkaker eller lasagne her i huset. Vanlig pris er vel 45,- for 400g kyllingkjøttdeig på extra. Det blir ikke mer kjøttdeig av storfe, med mindre det er kjempe tilbud. Nå har spar folkets løvbiff for 20,- pakken, jeg syns den smaker bedre enn stabburet løvstek. 

Anonymkode: 6200a...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

På extra fant jeg for litt siden tilbud på kyllingkjøttdeig. 35,- for 400g. Kjøpte inn 10 pakker og bruker heller det. Ingen har merket forskjellen på verken kjøttkaker eller lasagne her i huset. Vanlig pris er vel 45,- for 400g kyllingkjøttdeig på extra. Det blir ikke mer kjøttdeig av storfe, med mindre det er kjempe tilbud. Nå har spar folkets løvbiff for 20,- pakken, jeg syns den smaker bedre enn stabburet løvstek. 

Anonymkode: 6200a...fb4

Det må være noe galt med smaksløkene eller muligens kokken, om man ikke smaker forskjell på kyllingkjøttdeig og vanlig kjøttdeig.

Anonymkode: 4d2cd...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 23.33):

Ihvertfall hos Kiwi.

Først så "kutter" de prisene i en periode (altså det som tidligere ble kalt tilbud). Og så når denne perioden er slutt går prisen ikke tilbake til tidligere pris, men en ny høyere pris.

For eksempel, tube med baconost.

Gammel pris: 32,90

Tidbudspris noen uker: 26,90

Ny pris: 35,90

Anonymkode: 5610d...0b1

Debatten NRK ♡

Anonymkode: 631db...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotwife skrev (På 17.10.2024 den 2.04):

Den fryste kjøttdeigen/karbonadedeigen til First Price har de omtrent gjemt, og i lite kvantum. Ikke så rart når prisen er 30kr mindre. De burde jo fylt opp i mengder så folk fikk nytte seg av det i disse dyrtider.....

Den har vært/er langtidsutsolgt. Er så morsomt at alle kunder tror at ALT i en butikk har en baktanke. I noen butikker er det så sykt hektisk at det er det siste vi som ansatte har tid å tenke på. 

Anonymkode: ecb97...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...