AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #1 Del Skrevet 11. oktober 2024 Ihvertfall hos Kiwi. Først så "kutter" de prisene i en periode (altså det som tidligere ble kalt tilbud). Og så når denne perioden er slutt går prisen ikke tilbake til tidligere pris, men en ny høyere pris. For eksempel, tube med baconost. Gammel pris: 32,90 Tidbudspris noen uker: 26,90 Ny pris: 35,90 Anonymkode: 5610d...0b1 11 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #2 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Ihvertfall hos Kiwi. Først så "kutter" de prisene i en periode (altså det som tidligere ble kalt tilbud). Og så når denne perioden er slutt går prisen ikke tilbake til tidligere pris, men en ny høyere pris. For eksempel, tube med baconost. Gammel pris: 32,90 Tidbudspris noen uker: 26,90 Ny pris: 35,90 Anonymkode: 5610d...0b1 Den har jeg notert meg, fint at flere har gjort det samme. Og nettopp på grunn av denne måten å gjøre prisendringer på så liker jeg ikke Kiwi. Prøver å styre unna den butikk kjeden fordi prisene generelt er høyere der enn i andre kjeder. Men en ting skal Kiwi ha, er det snakk om reklamasjon så er de raske og enkle å ha med å gjøre. Anonymkode: b5e16...774 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 11. oktober 2024 #3 Del Skrevet 11. oktober 2024 jepp, og veldig normalt når det er tilbud, ialfall disse priskrigene så øker prisen på andre varer for å gjør opp. Slik har butikkene holdt på lenge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 12. oktober 2024 #4 Del Skrevet 12. oktober 2024 (endret) Leste i går at Rema hadde en særdeles sleip måte å gi Æ-rabatter på. Eksempelet som ble nevnt var kyllingfilet. Samtidig med at de sendte ut Æ-rabatt til 20 000 kunder, så satte de opp prisen på kyllingfileten fra normalen. Så når folk kom og kjøpte "med Æ rabatt" så ble det ikke noe særlig rabatt likevel, fordi prisen var satt opp pga tilbudet!! Men det så fint og riktig ut på kvitteringen så kundene aner ikke uråd... Det har jeg aldri bitt meg merke i, men jeg ble ganske forbannet, for gjør de det med andre Æ-kupong rabatter, så er jo hele greia en diger SVINDEL! EDIT; her er Nettavisen artikkelen der det står om Rema svindelen Endret 12. oktober 2024 av Million 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #5 Del Skrevet 12. oktober 2024 Million skrev (1 minutt siden): Leste i går at Rema hadde en særdeles sleip måte å gi Æ-rabatter på. Eksempelet som ble nevnt var kyllingfilet. Samtidig med at de sendte ut Æ-rabatt til 20 000 kunder, så satte de opp prisen fra normalen. Så når folk kom og kjøpte "med Æ rabatt" så ble det ikke noe særlig rabatt likevel, fordi prisen var satt opp pga tilbudet!! Det har jeg aldri bitt meg merke i, men jeg ble ganske forbannet, for gjør de det med andre Æ-kupong rabatter, så er jo hele greia en diger SVINDEL! Det har jeg også lagt merke til. Jeg fikk kupong på ti-pk cola. Da hadde de satt opp prisen fra uka før, så prisen jeg betalte med 30% rabatt var den samme som uka før… kjedene bare lurer, alle sammen. Sleipe j*vler. Anonymkode: d895c...b90 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 12. oktober 2024 #6 Del Skrevet 12. oktober 2024 Matkjedene driver en kynisk pengemaskin. Ingenting, ABSOLUTT INGENTING som de foretar seg, har noe annet formål enn å loppe oss kunder for mest mulig penger. Hver gang de sier noe annet, lyver de. Nå har de i mange år markedsført First Price og Eldorado og andre EMV(Egne Merkevarer) som bra for kundene fordi det gir lavere priser og større utvalg. Hva ser vi nå? Det dukker stadig opp eksempler på at EMV-varene er dyrere enn originalene som f.eks. Gilde. Så mye for lavere pris på EMV! Det som også begynner å bli veldig synlig er at det snart ikke er originale merkevarer igjen i butikken. Går du inn og ser i hyllene nå, finnes det i flere varegrupper nesten utelukkende EMV-varer. Var det noen som sa at EMV ga større utvalg? Så er det disse hersens idiotiske kundeklubbene. Jeg er ikke medlem av en eneste en, for det er bare tull. Jeg boikotter dette 100%. De klubbene er kun laget for å samle data om våre handlevaner og for å knytte oss til seg slik at de kan selge oss enda mer. For du må ikke et øyeblikk tro at det er du som tjener på å være med i kundeklubben? Nei, det er butikkene som tjener mest på det, ellers hadde kundeklubbene blitt borte. Nå har ikke jeg noe i mot at bedrifter tjener penger, men det begynner å bli et problem at matvarebransjen her i landet ikke har sunn konkurranse. Når VG tester matvareprisene og kjøper en handlekurv hos tre kjeder til 5000 kroner, og det skiller tre kroner på billigste og dyreste butikk, da er det noe alvorlig galt. Det viser at det er mye mer samarbeid enn konkurranse mellom disse kjedene, og samarbeidet handler om å skru prisene så høyt som mulig for å tjene mest mulig penger. Det har gått for langt. Nå må politikere og konkurransetilsynet ta grep. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16. oktober 2024 #7 Del Skrevet 16. oktober 2024 I dag testet jeg ut om det stemmer, denne sleipe måten å narre kundene til å tro de får Æ-rabatt hos Rema... og gikk vel i fella. Var på Kiwi og handlet noen småting, og tenkte å ta med en pakke lasagne (vanlig Toro), men så tenkte jeg at jeg kan kjøpe den på Rema i stedet på hjemveien, for jeg hadde fått Æ-rabatt på det. Merket meg prisen på hylla hos Kiwi. 37,70. Gikk på Rema, og der var hylleprisen 43,90. Hadde sjekket Æ-appen og mente jeg skulle få 30% på det, og tenkte at da kjøper jeg det her, selv om de har skrudd opp prisen. Men i kassa fikk jeg kun 20 prosent, og sjekket appen igjen. Var 20 prosent, jeg hadde sett feil. Søren også. Så alt i alt sparte jeg to kroner eller noe pr pakke (jeg kjøpte to pk) på å bruke Æ-appen... lureri. Ikke mye 20% å spare på å handle på Rema! Kommer til å være skeptisk til alle "tilbud" og lurepriser fra Rema i fremtiden. Selv om de har vært i media (nettavisen artikkel som jeg leste det i) der de sverger på at "sånn skal det ikke være, det er kunder vi lever av blablabla"...så har ingenting skjedd enda. De skrur opp prisene før de sender ut Æ-app tilbud!! 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #8 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 23.33): Ihvertfall hos Kiwi. Først så "kutter" de prisene i en periode (altså det som tidligere ble kalt tilbud). Og så når denne perioden er slutt går prisen ikke tilbake til tidligere pris, men en ny høyere pris. For eksempel, tube med baconost. Gammel pris: 32,90 Tidbudspris noen uker: 26,90 Ny pris: 35,90 Anonymkode: 5610d...0b1 Jepp. Baconleverpostei 💔 Anonymkode: 3c219...842 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #9 Del Skrevet 16. oktober 2024 Kiwi er bare svindel butikk, Million skrev (10 timer siden): I dag testet jeg ut om det stemmer, denne sleipe måten å narre kundene til å tro de får Æ-rabatt hos Rema... og gikk vel i fella. Var på Kiwi og handlet noen småting, og tenkte å ta med en pakke lasagne (vanlig Toro), men så tenkte jeg at jeg kan kjøpe den på Rema i stedet på hjemveien, for jeg hadde fått Æ-rabatt på det. Merket meg prisen på hylla hos Kiwi. 37,70. Gikk på Rema, og der var hylleprisen 43,90. Hadde sjekket Æ-appen og mente jeg skulle få 30% på det, og tenkte at da kjøper jeg det her, selv om de har skrudd opp prisen. Men i kassa fikk jeg kun 20 prosent, og sjekket appen igjen. Var 20 prosent, jeg hadde sett feil. Søren også. Så alt i alt sparte jeg to kroner eller noe pr pakke (jeg kjøpte to pk) på å bruke Æ-appen... lureri. Ikke mye 20% å spare på å handle på Rema! Kommer til å være skeptisk til alle "tilbud" og lurepriser fra Rema i fremtiden. Selv om de har vært i media (nettavisen artikkel som jeg leste det i) der de sverger på at "sånn skal det ikke være, det er kunder vi lever av blablabla"...så har ingenting skjedd enda. De skrur opp prisene før de sender ut Æ-app tilbud!! Kjøper toro til 40% tilbudene de har på Obs flere ganger i året. Sauser, supper, lasagne, gryteretter så vi i blandt har i flere år. Anonymkode: 3c219...842 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronterte Skrevet 16. oktober 2024 #10 Del Skrevet 16. oktober 2024 Ja. Det har jeg merket veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #11 Del Skrevet 16. oktober 2024 Million skrev (På 12.10.2024 den 8.59): Leste i går at Rema hadde en særdeles sleip måte å gi Æ-rabatter på. Eksempelet som ble nevnt var kyllingfilet. Samtidig med at de sendte ut Æ-rabatt til 20 000 kunder, så satte de opp prisen på kyllingfileten fra normalen. Så når folk kom og kjøpte "med Æ rabatt" så ble det ikke noe særlig rabatt likevel, fordi prisen var satt opp pga tilbudet!! Men det så fint og riktig ut på kvitteringen så kundene aner ikke uråd... Det har jeg aldri bitt meg merke i, men jeg ble ganske forbannet, for gjør de det med andre Æ-kupong rabatter, så er jo hele greia en diger SVINDEL! EDIT; her er Nettavisen artikkelen der det står om Rema svindelen Jeg merket det for noen uker siden, da jeg trodde jeg ikke hadde fått rabatten trukket fra med Æ appen i kassa. Prisen var jo den samme jeg hadde kjøpt varen for nylig. Da jeg kom tilbake til butikken så jeg at varen hadde steget 15 kr. Dermed ble det jo med rabatten samme pris som varen kostet 2 uker før.. Etter dette ble jeg ekstra obs på ‘tilbudene’. Det er tydelig at Rema ikke velger ut helt personlige varer, men varer flere kunder pleier å kjøpe og så trikser de med prisene. Anonymkode: 2f0c0...80f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #12 Del Skrevet 16. oktober 2024 Ser Extra har 30% på all Toro nå. Noen som har fått med seg om de skrudde opp prisene rett før?🤔 Såfall skal jeg ihvertfall være obs på prisene i etterkant.. Anonymkode: 2f0c0...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hotwife Skrevet 17. oktober 2024 #13 Del Skrevet 17. oktober 2024 Den fryste kjøttdeigen/karbonadedeigen til First Price har de omtrent gjemt, og i lite kvantum. Ikke så rart når prisen er 30kr mindre. De burde jo fylt opp i mengder så folk fikk nytte seg av det i disse dyrtider..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #14 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ser Extra har 30% på all Toro nå. Noen som har fått med seg om de skrudde opp prisene rett før?🤔 Såfall skal jeg ihvertfall være obs på prisene i etterkant.. Anonymkode: 2f0c0...80f Eg ble iallefall sulten på Toro. Anonymkode: 28410...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #15 Del Skrevet 17. oktober 2024 Hotwife skrev (7 timer siden): Den fryste kjøttdeigen/karbonadedeigen til First Price har de omtrent gjemt, og i lite kvantum. Ikke så rart når prisen er 30kr mindre. De burde jo fylt opp i mengder så folk fikk nytte seg av det i disse dyrtider..... Folk får da finne den selv, om de vil spare litt. Er ikke grenser for hvor lettvint en skal ha det. Anonymkode: 28410...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #16 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 23.33): Ihvertfall hos Kiwi. Først så "kutter" de prisene i en periode (altså det som tidligere ble kalt tilbud). Og så når denne perioden er slutt går prisen ikke tilbake til tidligere pris, men en ny høyere pris. For eksempel, tube med baconost. Gammel pris: 32,90 Tidbudspris noen uker: 26,90 Ny pris: 35,90 Anonymkode: 5610d...0b1 De tar inn 'tapet' på tilbudet. Slik blir alle kjøpmenn ala Reitan og co rikere. Mens vi andre blir fattigere. Anonymkode: 8739e...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. oktober 2024 #17 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kiwi er bare svindel butikk, Kjøper toro til 40% tilbudene de har på Obs flere ganger i året. Sauser, supper, lasagne, gryteretter så vi i blandt har i flere år. Anonymkode: 3c219...842 Kjekt når man har OBS stormarked i nærheten, men det har ikke jeg. Skal heller begynne og følge med litt bedre i tilbudsaviser når det kommer til sånne tørrvarer som har lang holdbarhet, og kjøpe på kampanjetilbud hos andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hotwife Skrevet 17. oktober 2024 #18 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Folk får da finne den selv, om de vil spare litt. Er ikke grenser for hvor lettvint en skal ha det. Anonymkode: 28410...785 Joda, men det er knapt fylt i frysedisken, så en lurer jo på om det er bevisst fra butikkens side. Noe det sikkert er 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 17. oktober 2024 #19 Del Skrevet 17. oktober 2024 Hotwife skrev (55 minutter siden): Joda, men det er knapt fylt i frysedisken, så en lurer jo på om det er bevisst fra butikkens side. Noe det sikkert er I de Kiwibutikkene jeg handler, ligger disse kjøttdeigene ofte i en annen fryseboks, litt bortgjemt. Jeg skal se om jeg finner noen i dag. Jeg holder på å skrive handleliste nå. Litt storhandel/månedshandel pga trippeltrumf, men det er ingen spesielt flotte tilbud denne uken. Noe som ergrer meg er at veldig mange av First Price produktene har økt jevnt og trutt nesten helt opp til prisen på merkevarene. Det burde være større forskjell mellom ekte og kopi. Jeg kjøper jo ikke FP fordi jeg tror det har best kvalitet heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #20 Del Skrevet 17. oktober 2024 Million skrev (På 12.10.2024 den 8.59): Leste i går at Rema hadde en særdeles sleip måte å gi Æ-rabatter på. Eksempelet som ble nevnt var kyllingfilet. Samtidig med at de sendte ut Æ-rabatt til 20 000 kunder, så satte de opp prisen på kyllingfileten fra normalen. Så når folk kom og kjøpte "med Æ rabatt" så ble det ikke noe særlig rabatt likevel, fordi prisen var satt opp pga tilbudet!! Men det så fint og riktig ut på kvitteringen så kundene aner ikke uråd... Kanskje like greit jeg aldri får noen relevante tilbud fra Rema da 😅 Anonymkode: e02ad...55b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå