Gå til innhold

Dere med 3+ barn - etterrier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venter mitt tredje barn. Hadde ingen etterrier med min første, men med nummer to hadde jeg ganske vonde etterrier. Er det sant at det bare blir verre for hvert barn? Husker du hvor mange dager etterriene varte? Jeg opplevde at hele barseloppholdet ble dårlig fordi jeg gruet meg sånn til å amme, gruer meg enda mer denne gangen hvis det virkelig stemmer at det er enda verre med nummer tre? ;/ 

Anonymkode: 58cff...980

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Venter mitt tredje barn. Hadde ingen etterrier med min første, men med nummer to hadde jeg ganske vonde etterrier. Er det sant at det bare blir verre for hvert barn? Husker du hvor mange dager etterriene varte? Jeg opplevde at hele barseloppholdet ble dårlig fordi jeg gruet meg sånn til å amme, gruer meg enda mer denne gangen hvis det virkelig stemmer at det er enda verre med nummer tre? ;/ 

Anonymkode: 58cff...980

Jeg synes det var mindre enn med nummer 2 faktisk. Iallfall ikke verre ☺️ Kjente litt samme kveld og dagen etter fødsel, men thats it. Du får smertestillende på barsel om du trenger ❤️

Anonymkode: 8978d...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å be om smertestillende, det får du uten problem 😊 Jeg fødte andremann tidligere i år og grudde meg veldig til å amme fordi etterriene var så vonde, mye verre enn med første barnet. Jeg fikk smertestillende med ekstra futt i og det virket bra, hadde kun bruk for det en dag, og vanlig Paracet andre dagen.

Anonymkode: c3124...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de er verre hver gang ja. Men jeg bruker varme, har sånn rispose som jeg varmer før hver amming (da er det verst). Og det er livreddende. 

Anonymkode: 3e8fa...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seks barn, for meg var etterriene desidert verst med barn nummer tre. Med nummer fire var de sånn semi-ille, med femte og sjettemann trengte jeg ikke smertestillende engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var verst etter nr 2, mens det var omtrent likt etter nr 1 og 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 barn, værre for vært barn. Med nr 3 og 4 ba jeg om smertestillende med en gang jeg merket de kom og tok jevnlig, 

Anonymkode: 0a28e...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg stemte det, etterriene ble verre for hvert barn. Men paracet tok heldigvis det verste slik at det ble levbart.

Anonymkode: 90af8...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske likt med barn 2 og 3 faktisk.

Anonymkode: b0980...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt mye vondere enn ved første barn! Hadde glemt etterrier litt så ble sjokkert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt sterkere etterrier for hvert barn, men det var ikke ille etter tredjemann. Jeg fikk et par paracet i løpet av oppholdet på barsel. Hadde ikke behov for paracet etter første og andre fødsel. Ta imot smertestillende dersom du kjenner at du trenger det. ❤️ 

 

Anonymkode: ec0da...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene! Ts :)

Anonymkode: 58cff...980

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes ikke det var særlig vondt. Jeg tok ks da, så jeg fikk mye smertestillende, mulig det hjalp. 

Anonymkode: d2728...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller verst med nr 3, og litt bedre igjen med de etter det, men jeg passet på å amme veldig ofte i starten sånn at livmora trekker seg fort sammen og da går det fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...