Gå til innhold

Dere som var i forhold på 10 år eller mer, hva var det som fikk dere til å gå? U/T

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk fordi min ex nektet å innse at han trenger terapi. Han hadde tendens til panikk i mange situasjoner, hadde slitsomme agresjonsanfall. Fikk alle til å få helt angst rundt seg om han skulle gjøre husarbeid av noe slag, slik at ingen skulle be han om noe. Ingen turte be gan om noe.  Han gjorde stortsett hva han ville hele tiden og ga blaffen i hvordan vi andre følte om noe. Han hånet meg og fikk meg til å føle meg mindreverdig, brydde seg ikke om min sykdom i tillegg var han uhygieisk og tullet ofte om det, syns det var morsomt å gni hodet mitt i armhulen hans når han luktet ille... jeg gjorde så utrolig mye i det forholdet, føler som jeg ga og ga... og det tok bare litt vennlighet fra en annen mann for meg å innse at jeg kan potensielt ha det bedre. Føler jeg har fått lite positivt ut av det for å si det sånn. 

Anonymkode: 373d1...0cb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var egentlig han som gikk først, etter 18 år, men han kom krypende tilbake når hun han hadde involvert seg i viste seg å ikke være noe å satse på. Etter en lang runde med samlivsterapi innså jeg at vi aldri kom til å få det til å fungere igjen. Utslaget var en time hos terapeuten der eksen oppfattet noe jeg sa helt annerledes enn jeg mente det, og selv om både jeg og terapeuten fortalte han at han misforsto, at det ikke var det han trodde jeg sa jeg faktisk mente,  så nektet han å lytte eller endre oppfatning. Da orket jeg ikke mer. Vi hadde vokst fra hverandre, og han hadde tydelig en oppfatning av hvordan jeg var og hva jeg mente som ikke stemte med virkeligheten. Og når han ikke ville prøve å forstå en gang, så var det ikke noe mer å hente. Da ba jeg om å fullføre skilsmissen. Og det var helt ritkig beslutning, har fått det så mye bedre uten han. Også selv om jeg stort sett har vært singel i ettertid.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde egentlig bare sex som «bandt oss». Vi hadde mye sex og fantastisk sex.

Men det alene er jo selvfølgelig ikke nok. Resten av samhandlingen oss i mellom var preget av dårlig kommunikasjon, diskusjoner etc.

Anonymkode: f268f...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 år her, ville ut av forholdet i mange år. Han var en truende type. Full av seg selv. Hjalp ikke til med noe annet en det han likte selv. Endelig over for 3 år siden🥳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...