Gå til innhold

Dere som var i forhold på 10 år eller mer, hva var det som fikk dere til å gå? U/T


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Likegyldighet fra hans side som gjorde at vi var mindre og mindre sammen. Ingen samtaler gjorde noen endring til tross for ørti løfter om å skjerpe seg. Tilslutt gikk jeg. Viste seg at det var et nepskrell på lur som hadde vært i kulissene i flere år. De er sammen nå, og tror han har samme strategi der. Hun ser ikke særlig fornøyd ut.  Tøft brudd m barn involvert,  men angrer ikke et øyeblikk. Har nå møtt en fantastisk person, og har et samliv på alle måter som jeg ikke trodde fantes. Forholldet varte i ca 20 år, skulle gått før.

Anonymkode: 65963...01c

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble deprimert og med det fulgte et rusmisbruk som jeg ikke kunne leve med (alkohol og sovepiller). I tillegg ble han ekstremt egoistisk etter psykologtimer - antar at det er fordi det er enkeltindividet som behandles og ikke rollen som far, samboer etc. Så etter gjentatte beskyldinger om at alt var min feil (særlig at jeg ikke ville stille opp på sex ofte nok - han var av typen som kom og la seg kl 04 og forventa full oppvartning) og en enorm latskap mtp oppfølging av barn, lufting av hund, huslige oppgaver etc, så fikk jeg til slutt nok.

Anonymkode: 4a319...c50

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket ham aldri og fant en mann bedre for meg. Jeg avsluttet for å ikke være utro.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han viste seg å ha veldig lite empati da vi fikk barn. Veldig rolig type som aldri laget drama før barn. Han viste omsorg og empati i situasjoner han visste det var forventet, skjønte jeg i ettertid. Det er slitsomt med barn, og det skjønte Han tydeligvis ikke på forhånd, så han ble en grusom hustyrann. Jeg prøvde å få det til å fungere i alt for mange år.

Anonymkode: d4a19...d9b

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye misforståelser og vi var begge veldig slitne. Lite hjelp i det daglige fra han.  Bruddet kunne absolutt vært unngått om vi hadde kommunisert bedre. Vi ga opp for fort. 

Anonymkode: 4fed3...324

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke helt 10 år, men var sammen med eksen i 9 år. 

Det var han som ville ut av forholdet. Det begynte å gå nedover med oss, da han startet å skrive med en annen dame. Det foregikk i perioder dag og natt. Han tok ingen hensyn til at jeg ikke likte det, selv om jeg uttrykte det ovenfor han flere ganger. Jeg mistenker også at han har vært utro med henne, da jeg fant både sexleketøy og kondomer i skuffen hans, som han ikke hadde gjort noen forsøk på å skjule engang. Samtidig som han ikke ville ha sex med meg eller ta på meg på noen som helst annen måte. 

Jeg kunne være åpenlyst lei meg og gråte når han så det, uten at han leet på et øyelokk engang. Han foreslo at vi kunne ha et åpent forhold, men det var ikke jeg interessert i. Det er for meg det samme som at man gjør det slutt. 

Jeg var helt knust den første uken etter at han flyttet herfra. Bare grein, spiste lite og snudde døgnet. Jeg har også vært bitter, da jeg har gitt 9 år av mitt liv til han og har elsket han høyt fram til de 3-4 siste mnd før han flyttet. Mens han så ut til å ta veldig lett på det forholdet vi hadde. Klarte sjelden si eller vise at han var oppriktig glad i meg. 

Han bor fortsatt i samme by som meg, så jeg ser han innimellom. Men nå er det ikke like "vondt" å se/treffe han. Men jeg kommer aldri til å ta han tilbake. Ikke at jeg tror det kommer til å skje heller, men hadde uansett ikke gjort det. 

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap.

Anonymkode: 7cf9d...54c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var utro. Jeg kjente ikke hele historien ved bruddet, men det viste seg at han hadde hatt et forhold til en annen bak ryggen min i 7-8 måneder. Jeg gikk fordi jeg forstod det, selv om jeg ikke ante omfanget der og da. Etter at hun kontaktet meg i ettertid og fortalte hele historien blir jeg bare kvalm hver gang jeg tenker på ham. Så full av løgner og bedrag. Møkkamann.

Anonymkode: 415a6...9fc

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gift i 15 år.

Jeg gikk for jeg opplevde at han var emosjonelt frakoblet, og utilgjengelig for meg og barna.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei av unødvendig husarbeid. Mye enklere og mye mindre arbeid ute mannebabyen. 

Anonymkode: 0c85e...577

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk etter over 20 års samliv på grunn av ingen empati eller omsorg, ingen ønsker om å prøve å endte tingenes tilstand og for at hun splittet og prøvde å herske. Vi sluttet også å backe hverandre opp og hadde 90 minutts ulik legge og stå opp tid.

Endret av Fjellmannover190
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg innså at de eneste treffpunktene vi hadde i livet var da jeg sorterte skittentøyet hans, og la opp middagen jeg hadde laget på tallerkenen. Opplever uendelig frihet (50%) nå, og barna har fått et bedre (men ikke optimalt) forhold til sin far, nå som han tidvis faktisk må trå til. Ja, tar all kritikk jeg fortjener, burde gått for lenge siden. 

Anonymkode: 46119...424

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han gikk. Han planla barn og ei aktiv framtid med meg inntil sekundet han slo opp. 

Anonymkode: 3dfc0...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde en dårlig kommunikasjon hele veien, sett i ettertid burde det aldri vart så lenge. 12 år og to barn. 

Vi krangla mye de siste årene, gikk i terapi og prøvde "alt". Han mente alle våre problemer kom fra meg og at hvis jeg bare hadde vært fornøyd slik ting var hadde vi det supert. Jeg opplevde en sterk indre uro, gikk på eggeskall fordi han var så rigid og følelsstyrt.

Angrer ikke på at det tok lang tid å avslutte forholder fordi det har hjulpet til å ha et bra samarbeid rundt barna. 

Men angrer på at jeg levde så mange år i et forhold som kostet meg sjelefred og lykke. 

Samarbeider bra om barna nå. 

Anonymkode: ebebd...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi hadde en dårlig kommunikasjon hele veien, sett i ettertid burde det aldri vart så lenge. 12 år og to barn. 

Vi krangla mye de siste årene, gikk i terapi og prøvde "alt". Han mente alle våre problemer kom fra meg og at hvis jeg bare hadde vært fornøyd slik ting var hadde vi det supert. Jeg opplevde en sterk indre uro, gikk på eggeskall fordi han var så rigid og følelsstyrt.

Angrer ikke på at det tok lang tid å avslutte forholder fordi det har hjulpet til å ha et bra samarbeid rundt barna. 

Men angrer på at jeg levde så mange år i et forhold som kostet meg sjelefred og lykke. 

Samarbeider bra om barna nå. 

Anonymkode: ebebd...f94

Og mangel på nærhet både fysisk og emosjonelt gjennom mange år. 

Anonymkode: ebebd...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold, utroskap, han gjorde ingenting verken inne eller ute, han bidro ikke økonomisk, men hadde alltid lønnstrekk og konstante varsel om tvangssalg. 

Eneste grunnen til at jeg ble sammen med han i utgangspunktet var at jeg pga en bedriten oppvekst trodde at jeg ikke kunne få noe bedre. 

Klapp på skuldra for at jeg klarte å gå til slutt ♥️

Anonymkode: 1e0d0...e05

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan håndtere mange utfordringer på mange plan stort sett...

Når han klådde på andre damer i fylla så var det kroken på døra... (blant mange andre ting).

Det klarte jeg ikke å forholde meg til....

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...