PKV Skrevet 28. oktober #61 Del Skrevet 28. oktober Les gjerne boken min som kom ut nå i sommer. Budskap_fra_Andromeda_av_Pål_Kristian_Vaag.pdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #62 Del Skrevet 28. oktober Med tanke på hvor mye dokumentasjon som er samlet opp om UAP, så er debatt om dette er utenomjordisk mer relevant enn noen gang, det er ikke lenger et grumsete bilde man går ut fra, men radar, video, og øyenvitner alt på en gang, så eneste vi vet sikkert er at fenomenet er reelt, og det skjer ofte, men noe mer enn det vet vi ikke, ikke fra offentlig informasjon ihvertfall. Jeg ser på det som to mulige forklaringer på alle disse observasjonene og bevis som myndighetene i USA har avslørt, det er enten utenomjordisk teknologi, eller droneteknoligi som ligger lysår forran dagens kjente teknologi. Ser vel på sistnevnte som mye mer sannsynlig, men spennende er det uansett Anonymkode: cb787...bab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. oktober #63 Del Skrevet 28. oktober Det første som slo meg da jeg leste hovedinnlegget var "nei, romvesen finnes ikke"... men så må man tenke litt. Det finnes et ukjent, kanskje uendelig, antall galakser der ute. Er det sannsynlig at vår galakse er den eneste med en beboelig planet der det finnes intelligent liv? Nei, det er jo ikke det. Det er mer sannsynlig at en eller flere planeter der ute i det fjerne verdensrommet, i en galakse vi ikke kjenner til, har liv. Kanskje liv høyerestående enn vårt? Det vet vi ikke. Det er så vanvittige avstander det er snakk om at vi sannsynligvis aldri kommer til å finne det ut. Med mindre en høyerestående livsform kommer til å finne ut en måte å bevege seg på i tid og rom som ikke innebærer de levende vesnenes hele livslengde i et romfartøy, men at man kommer frem innen rimelig tid. Jeg er glad vi ikke vet om noen planet med liv ennå 😛 Gudene vet hva de ville synes om oss og hvordan de ville behandlet oss.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #64 Del Skrevet 28. oktober Million skrev (4 timer siden): Det første som slo meg da jeg leste hovedinnlegget var "nei, romvesen finnes ikke"... men så må man tenke litt. Det finnes et ukjent, kanskje uendelig, antall galakser der ute. Er det sannsynlig at vår galakse er den eneste med en beboelig planet der det finnes intelligent liv? Nei, det er jo ikke det. Det er mer sannsynlig at en eller flere planeter der ute i det fjerne verdensrommet, i en galakse vi ikke kjenner til, har liv. Kanskje liv høyerestående enn vårt? Det vet vi ikke. Det er så vanvittige avstander det er snakk om at vi sannsynligvis aldri kommer til å finne det ut. Med mindre en høyerestående livsform kommer til å finne ut en måte å bevege seg på i tid og rom som ikke innebærer de levende vesnenes hele livslengde i et romfartøy, men at man kommer frem innen rimelig tid. Jeg er glad vi ikke vet om noen planet med liv ennå 😛 Gudene vet hva de ville synes om oss og hvordan de ville behandlet oss.... Avstanden er ikke noe godt argument egentlig syns jeg. Kanskje når det gjelder biologisk liv, men ikke droner. Er ikke lenge før mennesket kan lage droner som kan nå andre enden av galaksen i løpet av noen millioner år(som er ingenting relativt til alderen av galaksen). Anonymkode: 2077a...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #65 Del Skrevet 28. oktober Capitan Fracassa skrev (På 26.10.2024 den 23.40): Dette er også noe du har funnet på helt av deg selv og helt uten noen bevis, eller hva? Søk gjerne opp Mauro Biligno på youtube. Bibeloversetter. I det opprinnelige GT er ikke ordet Gud nevnt en eneste gang. Men betegnelsen "De mektige" er oversatt til Gud. Gnostiske tekster viser også hvordan Bibelen er misbrukt for å gi makt til presteskapet. Anbefaler Elaine Pagels-De Gnostiske evangelier. Anonymkode: 9ffc5...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 29. oktober #66 Del Skrevet 29. oktober (endret) PKV skrev (19 timer siden): Opp mot universets virkelighet vil ikke engang vår villeste fantasi ha noen sjanse. På meg virker det omvendt: Opp mot din ville fantasi har ikke virkeligheten en sjanse 😜 Sitat Hvorfor skulle jeg behøve bevis for at vi har besøk fra rommet? Dette sitatet forklarer egentlig mye. Du er tydeligvis helt fornøyd med å tro på ville fantasier helt uten bevis, og bruker ikke den virkelige verden som korreksjon for fantasiene dine. Sitat Jeg tror bare ikke at du forstår dette spillet som foregår. Jeg tror på ting i den grad det finnes bevis for dem, ikke mer. Hadde jeg trodd på alt mulig rart uten bevis, ville andelen av ting jeg tror på som faktisk er sant, sunket drastisk, og det ønsker jeg ikke. Endret 29. oktober av Capitan Fracassa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 29. oktober #67 Del Skrevet 29. oktober AnonymBruker skrev (8 timer siden): Søk gjerne opp Mauro Biligno på youtube. Bibeloversetter. I det opprinnelige GT er ikke ordet Gud nevnt en eneste gang. Men betegnelsen "De mektige" er oversatt til Gud. Gnostiske tekster viser også hvordan Bibelen er misbrukt for å gi makt til presteskapet. Anbefaler Elaine Pagels-De Gnostiske evangelier. Anonymkode: 9ffc5...4ef Takk, jeg er veldig interessert i Bibelhistorie og kjenner selvsagt til at der den norske Bibelen skriver "Gud" i GT, så har de hebraiske kildene "Elohim", som jo er en flertallsbetegnelse hvor "De mektige" er en brukbar oversettelse. I tillegg brukes jo "YHWH" som gjerne skrives "Jehovah" eller "Yahweh" (hebraisk hadde ikke vokaler, og de innsatte vokalene er ganske sikkert ikke riktige), som betyr noe sånt som "Jeg er", og gjerne oversettes til "Herren" på norsk. "YHWH" brukes gjerne om den personlige ned-på-jorda-guden i motsetning til Elohim som er den/de fjernere og mektigere skaperne. Mest sannsynlig skyldes disse to forskjellige ordene en sammensmeltning av forskjellige religioner, hvor minst en trodde på mange guder. Dette er veldig interessant, men ikke egentlig relevant for denne tråden. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober #68 Del Skrevet 31. oktober AnonymBruker skrev (På 28.10.2024 den 17.14): Med tanke på hvor mye dokumentasjon som er samlet opp om UAP, så er debatt om dette er utenomjordisk mer relevant enn noen gang, det er ikke lenger et grumsete bilde man går ut fra, men radar, video, og øyenvitner alt på en gang, så eneste vi vet sikkert er at fenomenet er reelt, og det skjer ofte, men noe mer enn det vet vi ikke, ikke fra offentlig informasjon ihvertfall. Jeg ser på det som to mulige forklaringer på alle disse observasjonene og bevis som myndighetene i USA har avslørt, det er enten utenomjordisk teknologi, eller droneteknoligi som ligger lysår forran dagens kjente teknologi. Ser vel på sistnevnte som mye mer sannsynlig, men spennende er det uansett Anonymkode: cb787...bab Disse observasjonene er de mest spennende på lang tid. Ikke nødvendigvis pga selve hendelsene, men fordi det amerikanske forsvaret går ut med informasjon om dette. Jeg er enig i at jordisk opphav er det mest sannsynlige da vi ikke har fnugg av bevis for noen utenomjordisk intelligens. Samtidig så viser bevegelsene til gjenstandene som er observert at dette ikke er noe som kjent teknologi ikke er i nærheten av å oppnå. En tredje mulig forklaring er at noen i fremtiden har klart å utvikle tidsreiser og at det vi ser rett og slett er jordisk teknologi fra fremtiden. Anonymkode: 88d8e...5aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John McClane Skrevet 31. oktober #69 Del Skrevet 31. oktober (endret) AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 8.39): Neida, du kan mene hva du vil. Jeg forstod det bare slik på senere innlegg fra deg at du var ironisk. Hvorfor mener du der du gjør? Du kommer med ganske ekstreme påstander om ting som skal skje. Hvordan sitter du med den kunnskapen? Og hva gjør at du tror på kildene dine? Anonymkode: 88d8e...5aa Vet du hva, jeg kan si deg at vi to neppe krysser våre på flere steder enn her på KG. Det er jo masse på nett, det finnes programmer fra tv, forskere som intervjues eller nye oppdagelser som man må følge litt med på tema for å få med seg. Er du ikke i en slik loop så blir det lite av dette og vi er to ulike aliens som synes synd på den andre… Men det er mange som bruker ordtaket ‘seeing is bleliving’ og det kan jeg jo skjønne men det er jo helt feil å si for du ser jo f.eks. en tryllekunstner men tror du kan tryller eller lurer han øyet vårt? Det vi ser er at han kan trylle, altså ‘seeing is beliving’ er da at tryllekunstnere faktisk tryller med trolldom for det ser jo slik ut? Ser vi romskip på himmelen vil du da tro at det er aliens? Jeg vil tro er enten aliens eller USA, men jeg håper aliens kommer og tar USA i øret og viser disse gutta at nå er det slutt på å lure verden med krig for fred, eller krig for resurser og demonstrere makt som samtidig sier at vi er alltid på vakt og vi er ikke redd for å bruke midler som trengs. Vi er jo i alle år snakket til troen om at USA er den gode men det slår jo sprekker som er vanskelige å tette og flere og flere tviler på at de har visst sannheten. Verden er på vei dit den aldri har vært før og mange er usikker og redd for at verden vil bli falle helt over i eierskap på de få rike som er så nærme å eie så mye at det snart er umulig å stoppe det at de vil ha så mye makt at de vil styre jorda til sitt mantra som allerede skremmer de som har søkt dette opp. Dette vil nok bli stoppet før de slår til for det vil føre tilbake i tid, ødelegge så mye at antageligvis så kan en rød knapp være eneste element for å få annet utfall. Det er ikke et alternativ vi kan bruke og da er vi kanskje i vår beste stand slik kloden vår er nå om ikke vi ber tryllekunstnere ta ansvar å fjerne denne trusselen. (Tøys) At mennesket er en art med store svakheter og feil er uten tvil et faktum og vi trenger hjelp om vi lar dem som styrer kloden vår få fortsette. Krig, makt, religion, ressurser, kommersielle maktgrupper som presser utviklingen tilbake for mennesket som art ødelegger for vår vakre klode og et fellesskap som eneste riktige vei om alle skal kunne få et reelt forsøk. At vi i så mange år har blitt løyet til burde ført til regjeringskrise og krav om avgang og nyvalg. Bare det at salt faktisk er sunt, kolesterol er ikke farlig og at nikotin er noe av det sunneste vi kan få i oss er helt motsatt av hva vi har hørt, forskere forteller nå over hele jorden at dette er motsatt og styrt av krefter ingen kan motstå og selv regjeringen har vært med for å villede folket i press fra disse sterke gruppene. Beviser for dette finnes på nett, om du gidder å søke, men å tro på det vil nok mange føle vanskelig sånn uten videre. Dette er bare litt av noen få ting, verden er en sandkasse med oss inni, og utenfor henger store låser og de holder oss ‘trygge’…. Det vi kaller døden er et skifte av nivå for vår sjel og energien i oss har levd ut vår kropp og starten på noe nytt går direkte fra menneskekropp til nytt liv, altså vi dør aldri, men vi ser en kropp vi kaller død. Men den er bare oppbrukt, så det at gamle føler seg ung i hodet me kroppen sier ikke det samme er et eksempel på at vi er ikke utslitt, bare huset. Men beviser er ikke på film eller matematisk, men sier du at du ikke tror så blir det slik og du sier da at du vet sannheten nå, annet trengs ikke så lenge det ikke kan sees. Må alt som er sant kunne sees? Jada du får ikke bevis og dette vil være tull for de fleste men det er opp hver enkelt. Vi velger alle å søke den info vi ønsker og tro den delen av det vi hører, men å finne flere sider av samme sak er noe få gidder selv om de fortsatt påberoper seg at alt annet enn det vi ser og kjenner er feil.. Det er toppen av arroganse synes jeg men jeg skal ikke si at jeg vet bedre men jeg vet at jeg har sjekket så mange kanaler at aliens må nesten finnes og at liv fortsetter fra våre kropper etter vi faser ut av kroppen for vi har mye mer bevis lagt frem for at dette skjer enn det er lagt frem bevis for at lyset går og der slutter det. Men den som sover i timen fordi han vet best begår sine største feil…. Men vi skal utfordre hverandre men ikke påstå at vi er bedre, si heller om du har noe som tilsier du sitter med best info og best beviser. Mennesket er alle like verdifulle, uansett. Så kan alle de som vil kalle meg gal, tullete og latterlig naiv og ikke minst overtroisk bare høgg i vei, jeg er glad for at dere tror, bare så synd troen ofte er basert på vane og tillit uten å sjekke om tilliten er fortjent. Den som sier han vet best er alltid den som tror mest på seg og egne ferdigheter og sin suksess. Dess mer i inntekt vi mennesker har jo mindre tro har vi på at spiritus og aliens finnes og vi er alene i universet. Inntekt og utdannelse følger hverandre til en viss grad, men inntekt og intelligens spriker mye mer, mens posisjon og popularitet uten utdannelse går fullstendig hånd i hånd og da spesielt suksess uten utdannelse i troen om at mennesket og det vi ser er alt. Ikke rart, suksess uten utdannelse skaper vel mennesker som føler talentfulle, kan mye og velger rette veier, de er der pga de er bedre enn de fleste. Takk for at du leste, jeg skrev med telefon så beklager at det ikke er bra skrevet og rot og feil forekommer. Uansett, neppe noen her som gråter av den grunn, latter er vel eneste reaksjon. Og tro du at vi landet på månen i 1969 og så kaller du fortsatt meg naiv? Nå smiler jeg…😄 Endret 31. oktober av John McClane 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #70 Del Skrevet 1. november John McClane skrev (13 timer siden): Vet du hva, jeg kan si deg at vi to neppe krysser våre på flere steder enn her på KG. Det er jo masse på nett, det finnes programmer fra tv, forskere som intervjues eller nye oppdagelser som man må følge litt med på tema for å få med seg. Er du ikke i en slik loop så blir det lite av dette og vi er to ulike aliens som synes synd på den andre… Det finnes uhorvelig mye informasjon på nett. Og det er viktig å være kritisk. Om en eller annen med en youtube-kanal tar opp noe du synes er spennende og interessant så betyr ikke det at det er sant. Det gjelder å finne objektivt troverdige kilder. Mange av dem som påstår ekstreme ting bekrefter nok hverandres teorier ute at det blir mer sant av den grunn. John McClane skrev (13 timer siden): Og tro du at vi landet på månen i 1969 og så kaller du fortsatt meg naiv? Nå smiler jeg…😄 Hvorfor tror du ikke vi har vært på Månen da? Du vet de som var der plasserte ut reflektorer som brukes ukentlig for å kontrollmåle avstanden? Anonymkode: 88d8e...5aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 1. november #71 Del Skrevet 1. november John McClane skrev (16 timer siden): Så kan alle de som vil kalle meg gal, tullete og latterlig naiv og ikke minst overtroisk bare høgg i vei, jeg er glad for at dere tror, bare så synd troen ofte er basert på vane og tillit uten å sjekke om tilliten er fortjent. Her tar du åpenbart feil. Jeg synes du er tullete og overtroisk fordi du tror på og påstår massevis tull som du ikke har noen brukbare bevis for at er sanne, og avviser andre ting som det finnes massevis av gode bevis på at er sant. Så for min del er min vurdering av deg absolutt basert på mye mer enn vane og tillit. Den er basert på kunnskap og krav til bevis, noe du viser null forståelse for. John McClane skrev (16 timer siden): Og tro du at vi landet på månen i 1969 og så kaller du fortsatt meg naiv? Nå smiler jeg…😄 Vi har en enorm mengde gode bevis for at månelandingene fant sted, bevis som du av en eller annen ukjent grunn ignorerer. Hva er bevisene dine for det motsatte? John McClane skrev (16 timer siden): Takk for at du leste, jeg skrev med telefon så beklager at det ikke er bra skrevet og rot og feil forekommer. Uansett, neppe noen her som gråter av den grunn, latter er vel eneste reaksjon. Tja, jeg forsøkte først med saklige spørsmål til deg, hvor jeg ba deg komme med bevis for alle disse påstandene, men siden du verken kan eller vil komme med rasjonelle grunner for å tro det du påstår, så er latter en naturlig reaksjon. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #72 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 9.31): Med dagens forståelse av de fysiske lovene er det ikke sikkert. Avstandene i verdensrommet er problemet. Det tar for lang tid. Anonymkode: 0484b...015 Med MENNESKETS forståelse av de fysiske lovene.... Det kan være livet der ute har kommet mye lengre, eller i en annen retning enn oss. Anonymkode: e5c24...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John McClane Skrevet 1. november #73 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det finnes uhorvelig mye informasjon på nett. Og det er viktig å være kritisk. Om en eller annen med en youtube-kanal tar opp noe du synes er spennende og interessant så betyr ikke det at det er sant. Det gjelder å finne objektivt troverdige kilder. Mange av dem som påstår ekstreme ting bekrefter nok hverandres teorier ute at det blir mer sant av den grunn. Hvorfor tror du ikke vi har vært på Månen da? Du vet de som var der plasserte ut reflektorer som brukes ukentlig for å kontrollmåle avstanden? Anonymkode: 88d8e...5aa Ja det er mye der ute som er feil, sikkert 99% i visse tema. Det er jo folk som påstår de er tidsreisende og spår hva som skjer denne mnd og de bommer hver mnd men gir seg ikke for det. Håper vel på at de finner ut av flux kondesatoren. Jeg kan ikke si at jeg tror like mye på alt sammen men jeg synes kloden er på feil vei og det er skremmene hva WEF har for planer så jeg vil heller at ting vil skje i motsatt retning uten krig, makt osv. Mennesket er en B-vare fortsatt.... Sa jeg at vi ikke hadde vært på månen? Jeg sa om du trodde vi var på månen i 1969 så var du en tanke naiv. Vi har vært på månen etter det og flere ganger i tillegg til Frankriket og Kina mener jeg så månen har vi besøkt.😉 Men jeg vil si at hvis jeg skal velge å tro på WEF eller aliens med ghosts etc så vil WEF være sistevalget hver gang. Men det finnes andre løsninger også men det spørs om noe hjelper. Men vi får se da om hva som skjer, alt som sies kommer sevsagt ikke til å skje men det er nok ikke så urealistisk en del av det tror jeg. Men når det kommer til ghost, spirits og åndeverden så mener du at alt det også bare er tull diktet opp av et medium som ikke er helt i vater eller noe slikt? Det finnes mange typer paranormale mennesker som ser, føler eller kan heale osv. Og livet etter at vi forlater menneskekroppen er ikke annet enn at lyset går og game obver eller? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John McClane Skrevet 1. november #74 Del Skrevet 1. november Capitan Fracassa skrev (11 timer siden): Her tar du åpenbart feil. Jeg synes du er tullete og overtroisk fordi du tror på og påstår massevis tull som du ikke har noen brukbare bevis for at er sanne, og avviser andre ting som det finnes massevis av gode bevis på at er sant. Så for min del er min vurdering av deg absolutt basert på mye mer enn vane og tillit. Den er basert på kunnskap og krav til bevis, noe du viser null forståelse for. Vi har en enorm mengde gode bevis for at månelandingene fant sted, bevis som du av en eller annen ukjent grunn ignorerer. Hva er bevisene dine for det motsatte? Tja, jeg forsøkte først med saklige spørsmål til deg, hvor jeg ba deg komme med bevis for alle disse påstandene, men siden du verken kan eller vil komme med rasjonelle grunner for å tro det du påstår, så er latter en naturlig reaksjon. Det er jo masse av disse tingene som vi mangler bevis på så det kan jeg ikke legge frem selvsagt. Når det gjelder månen og menneskets nærvær der så har jeg ikke sagt at vi ikke har landet der, hvis du leser hva jeg skrev så skrev jeg at det at vi labdet på månen i 1969 så har Nasa innrømmet at de brukte kulisser osv og Buzz Aldrin har sagt flere ganger at de ikke var der. Vi har vært der siden, men første landingen var løgn i et kappløp. Nasa har også sagt at baksiden av månen ikke er som en skulle tro og det er jo kanskje noe i det som blir sagt da? Ta feks verdens kraftigste ChatGPT som ble spurt om hvordan den så på universet vårt og ut i fra plasseringen av planeter med avstander etc og om den trodde universet var et resultat av big bang eller skapt og tilrettelagt så mente den at det ikke var sannsynlig at universet ville klare å sette alle de så perfekt på plass uten at det var gjort av noe som skapte det med hensikt. Nå er ikke det et bevis selvsagt men mange forskrere har sagt dette lenge at det så og si er umulig å få dette til ved big bang og da få en måne som ikke roterer feks.... Jeg vet ikke, men jeg synes det er sunt at det stilles spørsmål for en ting er sikkert, de siste 4-5 årene så er det avdekket løgner som aldri skulle blitt servert et folk som stoler på sine vagte. La meg spørre til slutt, mener du at covid vaksinene var det som reddet jordens befolkning og at alle som mener at dette var skapt er lurt av konspirasjonsteorier? Jeg har ikke sagt at du tar feil i din tro, men jeg har lyst til å tro noe annet for jeg er lei av at alt rundt oss blir avslørt som løgn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november #75 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 18.34): Tror dere romvesen vil en dag ta kontakt med oss her på jorden? Har det allerede skjedd? Finnes romvesen? Hvordan tenker du at romvesen ser ut? Diskuter ivei. Anonymkode: 8c24b...a1c Nei fordi mennesker er dumme. Vi utrydder planeten , vi er rett og slett de farligste rovdyrene på jorden. Anonymkode: cb61b...f6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John McClane Skrevet 1. november #76 Del Skrevet 1. november AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nei fordi mennesker er dumme. Vi utrydder planeten , vi er rett og slett de farligste rovdyrene på jorden. Anonymkode: cb61b...f6e Enig i at mennesket er en rase som ikke vet sitt eget beste og at egoet er for stort blant ledere i store land, se bare på WEF som vil at 1% av befolkningen skal overleve og igjen ha 1% av resten til å være deres alver for å kunne holde hjulene i gang og har hatt dette som plan i mange tiår allerede og innen 2030 så er det klare til å overta. De har kjøpt seg opp på selskaper og verdier verden over slik at de som gruppe blir så sterke til slutt at ingen vil kunne stå imot da de eier alt uansett hva det gjelder. De vil ha slaver som vil få hus og mat men kun som et tjenestefolk til eliten som de vil skal overta kloden. Dette står i manrtra deres så det stemmer, og fpr de det til så tar de hus, eiendommer etc fra oss og vi blir uten eierskap i noe, bil båt og hus leies fra eliten som mener at vi vil ha det bedre uten å eie noe. Så vil de stoppe flyreiser, bilkjøring osv da de mener planeten ikke tåler mer forurensing, noe som igjen bare er tull. CO2 har vi snart for lite av og klmakrisen er oppdiktet av dem slik covid var. De bruker disse tingene for skremme og spre frykt og tilby seg å løse problemene men på deres premisser som fører til utslettelse og slavedrift for resten av kloden. Men problemet er ikke alle menneskene p´jorden, problemet er de som har makten for de har med løgner satt kloden i en situasjon som ikke vil føre til noe bra, bare så synd folk ikke ser det. Mennesket er på riktig vei men vi må fjerne lederne i mange vestlige land da de misbruker sin makt uten lov. Men å få folk til å se dette er ikke lett, folk tar jo fortsatt vaksiner denne høsten også enda det nå burde være kjent at vaksinene ikke er annet enn gift for oss mennesker og og det fatter jeg ikke. Men folk stoler på myndigehetene og uansett hva de sier så kan de ikke tro at deres ledere lyver om slike ting og lar oss være ute. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet 2. november #77 Del Skrevet 2. november John McClane skrev (10 timer siden): Det er jo masse av disse tingene som vi mangler bevis på så det kan jeg ikke legge frem selvsagt. Men hvorfor tror du på vanvittige ting uten bevis? Det er jo irrasjonelt. Sitat Når det gjelder månen og menneskets nærvær der så har jeg ikke sagt at vi ikke har landet der, hvis du leser hva jeg skrev så skrev jeg at det at vi labdet på månen i 1969 så har Nasa innrømmet at de brukte kulisser osv og Buzz Aldrin har sagt flere ganger at de ikke var der. Dette er løgn. NASA har aldri sagt at de brukte kulisser, og Buzz Aldrin har aldri engang antydet at de ikke var der. Jeg har sett og lest om noen av de sitatene fra Buzz som klippes slik at det fremstår som om han sier noe helt annet enn det han faktisk gjør, og at dette er tydelig når man ser hele intervjuet uten slike løgnaktige klippemetoder. Er slike dumme, forfalskede konspirasjoner alt du har? Sitat Ta feks verdens kraftigste ChatGPT som ble spurt om hvordan den så på universet vårt og ut i fra plasseringen av planeter med avstander etc og om den trodde universet var et resultat av big bang eller skapt og tilrettelagt så mente den at det ikke var sannsynlig at universet ville klare å sette alle de så perfekt på plass uten at det var gjort av noe som skapte det med hensikt. Dette er tull. En ting er å stole på CharGPT (som du selv ser ikke er bevis), men det andre er at hele premisset for spørsmålet er totalt feil. Det er absolutt ingen ting i plassering av planeter og stjerner som på noen måte er perfekt eller annerledes enn man kan forvente ut fra helt naturlige fysiske prosesser. John McClane skrev (10 timer siden): Nå er ikke det et bevis selvsagt men mange forskrere har sagt dette lenge at det så og si er umulig å få dette til ved big bang og da få en måne som ikke roterer feks... Dette er dessverre også tull. Månen roterer den. Det du antageligvis har hørt, men ikke forstått er at månen roterer slik at den alltid har samme side mot jorda. Dette er igjen en helt naturlig følge av tyngdekraften mellom jorda og månen, noe som en som jeg (som har litt fysikk-kunnskaper, men ikke utdannelse) lett kan forklare (hvis du er interessert). At du bruker slike argumenter viser dessverre at du har latt deg lure av konspirasjonsteorier som ikke bryr seg om enkle fysikk-fakta, med andre ord bringer du videre løgner som kan motbevises med enkel fysikk-kunnskap (selv om du antagelig ikke er klar over det selv). Sitat Jeg vet ikke, men jeg synes det er sunt at det stilles spørsmål for en ting er sikkert, de siste 4-5 årene så er det avdekket løgner som aldri skulle blitt servert et folk som stoler på sine vagte. Jeg synes også det er sunt at det stilles spørsmål, men ikke helt uten kunnskap (som månens rotasjon) eller basert på løgner ( som Buzz Aldrins utsagn). At det serveres løgner stemmer absolutt, men det gir deg ikke grunn til å slenge ut flere løgner og allerede motbeviste konspirasjonsteorier. John McClane skrev (10 timer siden): La meg spørre til slutt, mener du at covid vaksinene var det som reddet jordens befolkning og at alle som mener at dette var skapt er lurt av konspirasjonsteorier? Jeg tror at covidvaksinene var til hjelp med å bekjempe covid og at flere ville ha blitt alvorlig syke og dødd uten, men at det reddet jordens befolkning er da en tullete stråmann jeg ikke tror noen seriøst mener. Jeg tror også det er god grunn til å anta at covid var skapt i laboratorium, men ikke at det ble sluppet ut med vilje av en eller annen konspiratorisk grunn. Sitat Jeg har ikke sagt at du tar feil i din tro, men jeg har lyst til å tro noe annet for jeg er lei av at alt rundt oss blir avslørt som løgn. Men da burde du begynne med deg selv, og ikke slenge ut mange påstander som er åpenbart feil. 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #78 Del Skrevet 4. november AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 18.31): Så klart. En av mine bedre venner er romvesen. Han kommer av og til innom. Han ser litt ut som en blanding av reptil og ape, men han er ganske grei. Vi forstår ikke hverandres språk. Men vi rusler en tur. Gjør litt ring-på-og-stikk, tar en pils og har rapekonkurranse, lekeslåss litt og sånt før han drar avgårde med romskipet sitt. Jeg tror han har perm eller noe når han kommer innom. Kul fyr. Har lært seg å røyke. Anonymkode: aae01...893 Jeg lese en blanding av eple og ape. Sikker på at det ikke er en blanding av eple og banan han ser ut som? Hvorfor er det ingen som tenker aliens kan ligne mer på maten vår enn oss selv eller et dyr? Eller at de kan se ut som en gigabakterie eller en form for masse? Anonymkode: e5a73...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november #79 Del Skrevet 4. november John McClane skrev (På 1.11.2024 den 23.16): Sa jeg at vi ikke hadde vært på månen? Jeg sa om du trodde vi var på månen i 1969 så var du en tanke naiv. Vi har vært på månen etter det og flere ganger i tillegg til Frankriket og Kina mener jeg så månen har vi besøkt.😉 Er jeg naiv siden jeg tror vi var på Månen i 1969? Det nå du nesten forklare. Det er da viden akseptert at dette er årstallet mennesket satte sin for på Månen. Hva vet du som ikke andre vet om dette? Det er kun amerikanske statsborgere som har vært på Månen. I tillegg har både Sovjet/Russland, Japan, India og Kina sendt sonder dit. Frankrike har aldri vært der. Det legges forresten penger i nye måneferder nå. Altså bemannede ferder som vi kan regne med å se de kommende årene. John McClane skrev (På 1.11.2024 den 23.16): Men jeg vil si at hvis jeg skal velge å tro på WEF eller aliens med ghosts etc så vil WEF være sistevalget hver gang. Men det finnes andre løsninger også men det spørs om noe hjelper. Her skjønner jeg lite... Du skisserer et valg mellom Verdens økonomiske forum og utenomjordiske med spøkelser...? Beklager, men for meg så betyr det like lite som et valg mellom Rema 1000 og bananer med paraply. Hva mener du egentlig? John McClane skrev (På 1.11.2024 den 23.16): Men når det kommer til ghost, spirits og åndeverden så mener du at alt det også bare er tull diktet opp av et medium som ikke er helt i vater eller noe slikt? Det finnes mange typer paranormale mennesker som ser, føler eller kan heale osv. Og livet etter at vi forlater menneskekroppen er ikke annet enn at lyset går og game obver eller? Nå er du inne på det jeg klassifiserer som overnaturlig. Evt religion. Det er en helt annen diskusjon enn om utenomjordiske har tatt kontakt med oss. Anonymkode: 88d8e...5aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #80 Del Skrevet 7. november "Geir" hilser, tror jeg. Romskipet hans har fortsatt revehalen i antenna. Han var innom og brukte mye tid på å se på valgsendingene fra USA. Han lo så han falt av stolen hver gang Trump kom på skjermen. Lagde ape-lyder og grimaser. Pekte mot himmelen og det virket som om han mente Trump kom fra verdensrommet og at det er mange som han der. De pleier å ha dem som kjæledyr for underholdningens skyld, for de gjør så mye dumt. Så tømte han vodkaflaska mi og stakk. Tror han prøvde å si noe om at neste gang skal han ha med seg en sånn "Trump-ape" i bur, så jeg kan ha min egen. Anonymkode: aae01...893 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå