Gå til innhold

Muslimer på badeland


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke å bade i badetøy i offentlige badeanlegg. Så i alle år har jeg blitt nektet å bade med badeshorts og t-skjorte. Har blitt nektet adgang til bassengene og en gang var det en badevakt som blåste i fløyta for å stoppe meg fra å gå i vannet med denne t-skjorta. Tydeligvis så ødelegger klær filtersystemet til bassengene. 
 

Men dette gjelder visst ikke muslimer? Har ikke vært i et badebasseng på mange år pga dette, men nå tok jeg turen ukomfortabel i badedrakt. Der ser jeg en hel familie i MASSE klær. Og nei, dette var ikke burkini. Det var heller ikke klær lagd av «badetøystoff». Dette var vanlige bukser, en langermet svart genser og en vanlig t-skjorte over. Så veldig godt at dette var vanlige bomullsklær. 
 

Så da lurer jeg på.. er det sånn at disse klærne ødelegger filtersystemene til bassengene mindre fordi det er en muslim som bærer klærne? Hva skjer i dette landet.. dette er jo diskriminerende så det holder. Forskjellen er at det er ingen som tør å snakke til muslimer i frykt for å bli stemplet som rasist. Dette blir for dumt.. 

Anonymkode: d7f29...db2

  • Liker 11
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ikke vært i et badebasseng på mange år pga dette

Kan det ha noe å si? Kanskje de har nytt filtreringssystem evt. nye filter. Eller kanskje de har nye ansatte.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LoneZone skrev (Akkurat nå):

Kan det ha noe å si? Kanskje de har nytt filtreringssystem evt. nye filter. Eller kanskje de har nye ansatte.

Nei leste på nettsiden til dette stedet at man måtte bruke badetøy, eventuelt burkini

Anonymkode: d7f29...db2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei leste på nettsiden til dette stedet at man måtte bruke badetøy, eventuelt burkini

Anonymkode: d7f29...db2

Og det er helt nytt? Kanskje du heller skal prøve på nytt og se hva som skjer.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang bader du i det tøyet du vil, hvis noen protesterer så er det bare å si at du identifiserer deg som muslim. Er ingen som kan si noe på det i 2024.

Anonymkode: dce2e...4dc

  • Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt at det ødelegger filtersystemet, men det er ihvertfall veldig uhygienisk. Var en ( muligens muslim , spurte ikke om religion ) som badet med klær i svømmehallen her for noen år siden, så jeg sa ifra til vakten. Vedkommende fikk selvsagt ikke lov og fortsette.  

Anonymkode: e0bfa...dc1

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei leste på nettsiden til dette stedet at man måtte bruke badetøy, eventuelt burkini

Anonymkode: d7f29...db2

Hva heter dette stedet? Jeg har ingen problemer med å ta opp denne problemstillingen med de det gjelder for deg :)

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (1 minutt siden):

Hva heter dette stedet? Jeg har ingen problemer med å ta opp denne problemstillingen med de det gjelder for deg :)

For guds skyld ikke legg det ut her ts.

Anonymkode: 15209...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nei leste på nettsiden til dette stedet at man måtte bruke badetøy, eventuelt burkini

Anonymkode: d7f29...db2

Det er jo sånn overalt. Oppfordre sikkert til en dusj først og? Vaktene i badeland gjorde en feil, og gjorde du de oppmerksomme på det? Hvilket badeland var dette? 

Anonymkode: e0bfa...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For guds skyld ikke legg det ut her ts.

Anonymkode: 15209...feb

Hvorfor ikke? Jeg kan godt ta opp saken med de, så kan vi få en skikkelig forklaring.

Endret av Hensatt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For guds skyld ikke legg det ut her ts.

Anonymkode: 15209...feb

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: e0bfa...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

winterchild skrev (Akkurat nå):

Muslimer får väl alltid specialbehandling 😅

Tull, her får ingen være i bassenget med bomullsklær. De har tydeligvis fått spesialbehandling eller vaktene har ikke vært « på jobb « på dette badelandet. 

Anonymkode: e0bfa...dc1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tull, her får ingen være i bassenget med bomullsklær. De har tydeligvis fått spesialbehandling eller vaktene har ikke vært « på jobb « på dette badelandet. 

Anonymkode: e0bfa...dc1

Med andre ord, spesialbehandling? :roll:

Anonymkode: ff46e...004

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men dette gjelder visst ikke muslimer? Har ikke vært i et badebasseng på mange år pga dette, men nå tok jeg turen ukomfortabel i badedrakt. Der ser jeg en hel familie i MASSE klær.

Du sier "muslimer", men mener "brune folk"/innvandrere.

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du bader med klær på skulle ødelegge filtersystemet er den dummeste forklaringen jeg har hørt.

Kan være at badevakten sa det til deg bare for å unngå noen videre diskusjon. For å unngå å gå inn på krangling om klærne var rene eller ikke.

Personlig så mener jeg at det ikke burde være lov å bruke annet enn badetøy, og ser det som like viktig som at man skal dusje og vaske seg før man går i bassenget.

Og spørsmålet blir også, de som går i bassenget med klær på, går de i dusjen med klærne på også, i så tilfelle så er det uhygienisk.

Anonymkode: 85a82...3de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Med andre ord, spesialbehandling? :roll:

Anonymkode: ff46e...004

På dette stedet ja, men ikke « overalt «.  At det har skjedd et ukjent sted er ikke det samme som overalt. Der jeg går får ingen lov. 

Anonymkode: e0bfa...dc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger så stenger de svømmehallen her sånn at hijab damene kan svømme alene. 

Anonymkode: 0ba0c...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Noen ganger så stenger de svømmehallen her sånn at hijab damene kan svømme alene. 

Anonymkode: 0ba0c...d1b

Hvilken svømmehall er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (3 timer siden):

Hvilken svømmehall er det?

Drammen

Anonymkode: 0ba0c...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...