Gå til innhold

Jeg forstår ikke at damer orker være i forhold med..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Late menn, der du føler du har et voksent barn,eller som legger seg rett på sofaen etter middagen.

2. Gjerrige menn

3. Menn som prioriterer venner, annen familie eller slike ting mer enn han prioriterer  kjæreste/kone

4.Menn svarer surt/frekt er kranglete osv

5. Menn som ikke tar seg av barna 50% minimum uten at du selvfølgelig må spørre en gang.

Selvfølgelig utro menn,men det er en selvfølge.

Jeg har en ting jeg alltid har sagt til meg selv. Hvis ikke forholdet gir meg ekstra glede,støtte,omsorg,kjærlighet og en bestevenn vil jeg heller være alene.

Jeg ser på det som den største selvfølge,hvis ikke hadde jeg vært singel. Livet er for kort bruke det på mennesker som ikke gir deg alt det du ønsker.

Anonymkode: 8dfca...e18

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet går opp og ned. Min bestemor som var gift i nesten 70 år sa at gode og onde dager var ett greit løfte, men det er gode og onde år. Så vi kan alle være forskjellige, og vi kan endre oss og jobbe med oss selv. Har man ikke viljen til å endre seg eller setter man ikke samlivet høyt nokk går det ofte galt. Men hadde du ett spørmål egentlig? Hva ønsker du ut av denne tråden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (1 minutt siden):

Livet går opp og ned. Min bestemor som var gift i nesten 70 år sa at gode og onde dager var ett greit løfte, men det er gode og onde år. Så vi kan alle være forskjellige, og vi kan endre oss og jobbe med oss selv. Har man ikke viljen til å endre seg eller setter man ikke samlivet høyt nokk går det ofte galt. Men hadde du ett spørmål egentlig? Hva ønsker du ut av denne tråden?

Ja , og det spørsmålet svarte du nettopp på😅 Og hvis du leste livet går "opp og ned" så var det ikke det jeg ville frem til,selvfølgelig er ikke alt like lett hele livet! Det betyr ikke at man kan være lat,gjerrig,frekk osv.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg opplevd, aldri mer. Livet som singel er så fantastisk mye mer tilfredsstillende. Når jeg først fikk opp øynene, så ble jeg mye klokere. 

Anonymkode: aae72...33f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja , og det spørsmålet svarte du nettopp på😅 Og hvis du leste livet går "opp og ned" så var det ikke det jeg ville frem til,selvfølgelig er ikke alt like lett hele livet! Det betyr ikke at man kan være lat,gjerrig,frekk osv.

Ts

Og spørsmålet var?

Mannen min gir meg ikke alt jeg ønsker, jeg gir ikke mannen min alt han ønsket heller. Det er helt umulig i hverdagen at alt går på skinner. Hvem har sagt at man må være lat, gjerrig og frekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (2 minutter siden):

Og spørsmålet var?

Mannen min gir meg ikke alt jeg ønsker, jeg gir ikke mannen min alt han ønsket heller. Det er helt umulig i hverdagen at alt går på skinner. Hvem har sagt at man må være lat, gjerrig og frekk?

Hva snakker du om?😅 Føler du deg truffet mtp din mann? Hvis ikke så var dette innlegget ikke til deg,men til damer som fortjener bedre enn late,frekke,gjerrige eller menn som ikke setter dem først. Så hvorfor svarer du om du ikke føler dette gjelder deg? Igjen, jeg tenker på menn som er det jeg nevner,kan være damer også. Poenget mitt er at så mange er i halv dårlige forhold, det forstår jeg ikke at de orker, da er det mye bedre være alene😀

Ts

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det har jeg opplevd, aldri mer. Livet som singel er så fantastisk mye mer tilfredsstillende. Når jeg først fikk opp øynene, så ble jeg mye klokere. 

Ikke sant😍 Enten fantastisk forhold eller singeliv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, TS!🙋‍♀️ 

jeg hadde mistet meg selv totalt og vært helt tappet for energi. 

Anonymkode: eff7f...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å si at kvinner ikke burde være sammen med menn som er gjerrige, late, sure, dårlige fedre og utro, men greia er jo at menn er ikke alt dette samtidig (i alle fall ekstremt få av dem). I realiteten er det heller en lat mann som samtidig er snill, støttende, raus og en god far. Eller en mann som er gjerrig, men står på hjemme og viser familien hvor høyt han elsker dem på alle andre måter. Det du driver med er stråmannsargumentasjon. Du finner opp en forferdelig mann (mann A) som feiler på alle områder og lurer på hvorfor kvinner er sammen med mann A, men kvinner er ikke sammen med mann A, de er sammen med mann B, C og D. Ingen er perfekte, ingen menn og heller ingen kvinner. Noen feil må man faktisk tåle om man skal kunne ha et langvarig forhold. Og når man har investert mange år med en annen person og fått barn med dem så er det faktisk ikke så åpenbart at man skal kaste dem på dynga fordi de gjør litt for lite husarbeid eller knuger på pengene.

Det er umulig å være uenig med deg, men det du skriver om er en oppdiktet mann, ikke en normal mann med gode og også noen få negative egenskaper, slik også kvinner er. 

Anonymkode: 31458...fd8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor er jeg singel😁. Orker ikke å bli skuffet igjen. Syns ikke det er for mye forlangt å forvente respekt, støtte og trofasthet.

Anonymkode: f3bc7...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke en utvidet krets av bekjente kvinner, ts?

For jeg har gått på skole, studert, hatt deltidsjobber og vikariat og møtt venners venner etc. Man møter, som kvinne, mange kvinner. Like som ulike.

Og en ikke beskjeden gruppe kvinner er denne: de som ønsker seg egne barn og er villig til å ofre mye for å oppnå det. Inkludert, men ikke begrenset til, egne barns beste. Liker hun han? Irrelevant. Er han en god far? Uvesentlig. Er han et ok menneske? Uten betydning. Ønsker han seg egentlig ikke barn? Mulig å omgå. Kun to ting betyr noe: 1. han er villig til å inngå et forhold med henne. 2. han er i stand til å formere seg.

Om du aldri kan si å ha møtt en eneste kvinne som har valgt sin partner utelukkende fordi hun trenger en mann for å drifte prosjekt «få egne barn» så tror jeg ikke du har snakket spesielt godt med kvinnene du har møtt. 

Svaret på spørsmålet ditt, ts, er at «forelska» ikke på langt når er eneste grunnen til at mennesker inngår forhold. «Vil ha unger», «trenger noen å dele utgiftene med» etc er helt normale grunner.

Anonymkode: 290dd...4a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tar du det som en selvfølge at menn er utro mot deg er det kanskje på tide å se innover..

Anonymkode: a7fde...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hva snakker du om?😅 Føler du deg truffet mtp din mann? Hvis ikke så var dette innlegget ikke til deg,men til damer som fortjener bedre enn late,frekke,gjerrige eller menn som ikke setter dem først. Så hvorfor svarer du om du ikke føler dette gjelder deg? Igjen, jeg tenker på menn som er det jeg nevner,kan være damer også. Poenget mitt er at så mange er i halv dårlige forhold, det forstår jeg ikke at de orker, da er det mye bedre være alene😀

Ts

Nei, jeg er så glad for min mann. Vi har opp og nedturer som alle har, men nei dette gjelder ikke meg. Jeg er utrolig takknemlig for min mann, da det nokk oftere er jeg som kan være den vanskelige. I løpet av vårt forhold har jeg hatt flere nedturer og utfordringer enn han, så det har oftere vært han som har vært min klippe enn motsatt. Nå vet vi ikke hva livet bringer, kan bare håpe at jeg vil være like god mot han om han blir syk eller opplever andre utfordringer.

Du stilte ikke ett spørsmål i innlegget ditt. Du konkluderte med at du ikke forsto det. Så klart er noen menn late, gjerrige, frekke, utro ol. som kvinner også er. Men fra utsiden av ett forhold kan man ikke se hva som skjer mellom to mennesker. Jeg får ofte skryt for å ha mye energi og er glad i å stille opp for andre. Min mann er stillere, noen ganger kan han nokk formulere seg litt dumt, selv om dette har blitt bedre med årene. Men hvis de som gir meg skryt hadde sett hvor stor del han gjør på hjemmebane, både av oppgaver og støtten han gir meg så var det nokk ikke jeg som hadde fått mest skryt eller fremstått mest positiv. 

Jeg forstår ikke heller at noen orker å være sammen med en partner som ikke behandler en med respekt. Men å liste opp masse negative kvaliteter og blande dem i en suppe, det er ikke veldig balansert. Heller ikke til så mye hjelp for de som sliter i eller med å komme seg ut av ett forhold. Så ønsker du at noen skal svare med at: Jeg er sammen med min utro mann fordi... At de skal forsvare sitt forhold? Eller at menn som ikke kan oppføre seg skal forsvare oppførselen sin?

Hele KG er pepret med tråder mot kvinner eller menn, men i liten grad med tråder hvor man gir råd eller prøver å bygge hverandre opp og lære av hverandre. Det er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannabanna skrev (1 time siden):

Og jeg har vært gift i 22 år.

Og aldri opplevd noe av det som står i HI. Var bestefaren din fullstendig ustabil?

Dårlige år er sykdom. Det er når den ene sliter med jobb, eller noe annet, og ting er litt flatt en periode. Det er når den ene er i kraftig sorg, eller må vie mye tid til eldre foreldre, og den andre kompenserer på hjemmebane.

Ikke at noen plutselig løper ut og er notorisk utro, nekter å bidra i huset, eller ikke tar vare på egne barn. 

Anonymkode: 43ecb...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Og derfor er jeg singel😁. Orker ikke å bli skuffet igjen. Syns ikke det er for mye forlangt å forvente respekt, støtte og trofasthet.

Anonymkode: f3bc7...55f

Ikke sant😍 Enten fantastisk forhold eller singeliv. 

Har noen av dere barn?

Livet som singel er enkelt hvis man ikke har barn, men hvis man har barn så er en halvgod mann bedre enn å oppdra barn alene. Og som samfunn så er vi nødt til at folk får barn.

Anonymkode: d660c...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og jeg har vært gift i 22 år.

Og aldri opplevd noe av det som står i HI. Var bestefaren din fullstendig ustabil?

Dårlige år er sykdom. Det er når den ene sliter med jobb, eller noe annet, og ting er litt flatt en periode. Det er når den ene er i kraftig sorg, eller må vie mye tid til eldre foreldre, og den andre kompenserer på hjemmebane.

Ikke at noen plutselig løper ut og er notorisk utro, nekter å bidra i huset, eller ikke tar vare på egne barn. 

Anonymkode: 43ecb...363

Nei. Jeg klarer ikke å se hvordan du klarer å komme fram til det. De var sammen og ble gift gjennom tider med krig, sykdom, økonomiske nedgangstider, dødsfall osv. Så det var rådet hun gav meg, at det vil komme mer enn en dag eller to som er vanskelig å komme seg gjennom. Men om begge to jobber med seg selv og vårt forhold vil vi stå rustet og ikke gi opp som de heller ikke gjorde. Så du aldri opplevd i noen periode at mannen har tatt mindre enn 50 prosent i forhold til barna? Det var minimum i HI. Nesten halvparten av ekteskap i Norge ender i skilsmisse, også uten at en av partene er fullstendig ustabil.

Endret av Hannabanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. Late menn, der du føler du har et voksent barn,eller som legger seg rett på sofaen etter middagen.

2. Gjerrige menn

3. Menn som prioriterer venner, annen familie eller slike ting mer enn han prioriterer  kjæreste/kone

4.Menn svarer surt/frekt er kranglete osv

5. Menn som ikke tar seg av barna 50% minimum uten at du selvfølgelig må spørre en gang.

Jeg har en ting jeg alltid har sagt til meg selv. Hvis ikke forholdet gir meg ekstra glede,støtte,omsorg,kjærlighet og en bestevenn vil jeg heller være alene.

Jeg ser på det som den største selvfølge,hvis ikke hadde jeg vært singel. Livet er for kort bruke det på mennesker som ikke gir deg alt det du ønsker.

90% av menn har minst én av disse. Og det samme gjelder 90% av kvinner.

Leter man etter noe perfekt, så må man være klar over at man mest sannsynlig forblir single.

Anonymkode: 75dac...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker, menn og kvinner, viser seg fra sin beste side til man har fått den andre parten så fast at de ikke nødvendigvis finner det lett å bryte ut av en relasjon som ikke er så bra som den du beskriver TS (mellom alt du ikke vil ha) 
Noen ganger utvikler man seg også ulikt over tid og sitter der med felles barn, hus, gjeld, venner osv som gjør at et brudd er vanskelig - det å ha forståelse for at ganske sikkert ingen med åpne øyne velger en partner som er både ufin, gjerrig, respektløs og alt det negative du lister opp er underforstått tror jeg. Spørsmålet er ikke at de velger slike menn, spørsmålet bør være "hva får noen til å lure en annen part i så stor grad?" eller kanskje "hvorfor vente så lenge med å vise sitt sanne jeg?" 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...