AnonymBruker Skrevet 11. oktober #1 Del Skrevet 11. oktober Har nylig starter å trene løping på mølle. Hvilke hastighet pleier dere å ha den på, både i langdrag og intervaller? Løp intervaller i går 60/30 x 6 x 3, med stigning for hver runde (3/4/5 %). Hadde satt hastighet på 11, men tok meg ikke helt ut på det. Hva er vanlig løpehastighet? Anonymkode: bf24a...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 11. oktober #2 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har nylig starter å trene løping på mølle. Hvilke hastighet pleier dere å ha den på, både i langdrag og intervaller? Løp intervaller i går 60/30 x 6 x 3, med stigning for hver runde (3/4/5 %). Hadde satt hastighet på 11, men tok meg ikke helt ut på det. Hva er vanlig løpehastighet? Anonymkode: bf24a...294 Det er jo ikke noe som er "vanlig", det er bare din form som bestemmer det.. 😉 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #3 Del Skrevet 11. oktober Forstår. Jeg er bare så NUB at jeg ikke forstår hva hastighetene betyr engang😅😅 11, betyr det 11 km/h? Anonymkode: bf24a...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #4 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår. Jeg er bare så NUB at jeg ikke forstår hva hastighetene betyr engang😅😅 11, betyr det 11 km/h? Anonymkode: bf24a...294 Ja, 11 betyr km/t, dersom mølla er stilt inn på km/t og ikke miles. Hastighet varierer veldig, avhengig av hvor godt trent du er. Jo kortere intervallene er, jo høyere kan hastigheten være. Farta skal ikke være så høy at du må henge på knærne, verken etter det første eller siste draget, uansett hvilken intervall du løper. Du skal også klare å holde samme hastighet gjennom hele intervallet, hvis ikke har du startet for hardt. Løper du pyramide, blir det ofte varier hastighet. Men tommelfingerregelen er at du skal holde jevn fart under draget. Du skal ikke komme i riktig sone helt tidlig i draget. Løper du f.eks 3x10 min (terskel - altså farta du klarer å holde i ca. 1 time), så vil de 2-3 første minuttene kjennes ut som de er for rolig. Løper du 3x10, så må farta være noe høyere enn den du klarer å holde i 1 time. Jeg anbefaler deg å google hvilken fart du skal ha. Det står veldig mye nyttig info der ute. Anonymkode: 11df1...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #5 Del Skrevet 12. oktober Hva som er rolig jogg for noen er jo kjempefort for andre. Og mann/kvinne spiller gjerne inn også. Dame her på 35 år. Løper ca 3 ganger pr uke. Korte intervaller mellom 30-60 sek ligger gjerne mellom 14-17 km/t for min del. Typ 6-8 * 4 min rundt 13 km/t og rolig joggeturer mellom 9-11 km/t Anonymkode: 574db...15c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå