AnonymBruker Skrevet 11. oktober #21 Del Skrevet 11. oktober Man tar vel med gave om man blir bedt i bursdag! Herregud for en familie du har med å gjøre! De gjør dette bevisst! Å såre en liten guttunge! Anonymkode: 5e418...9c0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #22 Del Skrevet 11. oktober Disse folkene ville blitt ekskludert fra bursdagsfeiring, jul osv. Ville ikke ønska å ha noe med dem å gjøre, selv om det også går utover deres fellesbarn. De er dårlige mennesker. Du må dessverre heller snakke med barnet ditt om dette, være ærlig med det. Å kjøpe gave fra disse folka vil strø salt i et sår som før eller siden vil dukke opp hos barnet. Å pynte på sannheten er ikke alltid det beste. Anonymkode: 7e831...d8b 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #23 Del Skrevet 11. oktober Hadde blitt mer troverdig om det ikke handlet om manglende bursdagsgave i en bursdagsfeiring av barnet, men la gå. Veldig spesielt av din mann å ikke ha kjørt dem hardt i løpet av de 6årene han praktisk talt har vært far for barnet. Hadde det vært mitt særkullsbarn hadde de fått som hatten passet og jeg hadde regelrett nektet dem å gi gaver til mine biologiske barn før de tok seg sammen og startet å oppføre seg som voksne mennesker jeg hadde ønsket å ha i livet mitt. Anonymkode: 751c6...cf4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #24 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De gavene som er fra faren sin familie er jo i fars hus. De ser jo ikke vi eller halvsøsken noe til Anonymkode: 9c59b...f61 På julaften? Men uansett da, da er det bare å forklare til jul at eldstemann får sine pakker fra besteforeldre og tanter og onkler der. Det forstår barn. Bursdagen var leiere, men nå vet dere at dere ikke skal gjøre det på den måten igjen. Anonymkode: 4b854...6d5 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #25 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nja... Hos oss får særkullsbarnet nesten dobbelt opp med gaver. Vi har faktisk sagt at tanter/onkler som ikke er biologiske ikke trenger å kjøpe. Det er mulig at biologisk far og hans familie svikter her. Det er egentlig ikke den andre familiens ansvar Anonymkode: ee362...9b2 Så det er ok siden barnet får gaver hos faren sin som bare er i huset hos faren, som ingen her ser. Så er det ok at barnet ikke får bursdagsgaver eller Julegaver her? At det alltid er færre gaver til han under juletreet og bursdager? Anonymkode: 9c59b...f61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #26 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det er ok siden barnet får gaver hos faren sin som bare er i huset hos faren, som ingen her ser. Så er det ok at barnet ikke får bursdagsgaver eller Julegaver her? At det alltid er færre gaver til han under juletreet og bursdager? Anonymkode: 9c59b...f61 Ja Anonymkode: d6763...9b1 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #27 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På julaften? Men uansett da, da er det bare å forklare til jul at eldstemann får sine pakker fra besteforeldre og tanter og onkler der. Det forstår barn. Bursdagen var leiere, men nå vet dere at dere ikke skal gjøre det på den måten igjen. Anonymkode: 4b854...6d5 Så når søsken pakker opp 12 gaver så er det ok at barnet fra før pakker opp 10? Hva fars hus angår kan ikke jeg svare på for det er ikke sånn at pakker fra far og fars familie ligger under vårt tre. Anonymkode: 9c59b...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #28 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er så nedrig at jeg hadde ikke ønsket de folkene tilbake i mitt liv. Anonymkode: 8f07e...896 Du er akkurat som disse menneskene i en annen tråd her som kutter kontakt med far og halvsøsken fordi de ikke får bruke sin fars kones feriehus som det passer dem. Anonymkode: bdded...663 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #29 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja Anonymkode: d6763...9b1 I 6 år har de oppført seg som familie, men samtidig skal de ikke gi gave fordi de ikke er familie? Jeg er da ikke i familie med deres barn, det er jo min samboer sine nieser. Jeg skal da ikke gi gave til de? Anonymkode: 9c59b...f61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #30 Del Skrevet 11. oktober Mulig jeg ser dette helt feil, men jeg har vokst opp med at alle barn får noe. Anonymkode: 9c59b...f61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #31 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg og samboer ble sammen da barnet mitt var 1 år, barnet er nå 7 år og jeg trodde virkelig at enkelte ting skulle gå seg til etter hvert. Siden det har vi fått to barn sammen. Barna hadde bursdag i sommer, en fylte i slutten av juni, en i midten av juli og en i starten av august. Derfor la vi opp til en felles feiring. Så alle ble invitert til å feire tre bursdager. Fra enkelte i samboers familie så legger vi fortsatt merke til at mitt barn ikke blir regnet med. I denne bursdagen syns det og det var så vondt. De gir gave til barnet født i juni og i juli. Barnet mitt står igjen og ser på at han ikke fikk gave fra de. Nå gruer jeg meg til jul da alt blir lest opp og han ser søsken få 2 flere gaver enn han. Jeg lurer på å kjøpe inn to ekstra gaver å skrive på navn fra fisse i familien. En ting var da barna var små, men nå syns det jo. Jeg fikk så vondt av han i sommer. Det nytter jo ikke å si noe til disse heller. Hva bør gjøres? Anonymkode: 9c59b...f61 Selv gjorde jeg ikke noe med det. Mine ga heller ikke gaver til min bonus. Min mor gjorde det. Jeg feiret ikke mine sammen i bursdag heller da. Så vi inviterte faren sin side, og mor feiret hjemme hos henne. Så gjorde ikke noe nummer ut av det På julaften så bonus at mine fikk litt mer, men minnet da om alle pakkene som lå hjemme hos moren, og sa at hun faktisk fikk tilslutt flest ggaver.og hadde to julaftner istedenfor en, slik søskene fikk. Hadde jeg feiret en gang med alle 3, og noen ikke hadde gitt til alle 3 hadde jeg ikke invitert dem. Er man i barnebursdag tar man med til alle jubilanter. Og hadde sagt at dette handler ikke om gaven i seg selv, men hvordan de får den ene til å føle seg på sin egen bursdag Anonymkode: 03014...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #32 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så når søsken pakker opp 12 gaver så er det ok at barnet fra før pakker opp 10? Hva fars hus angår kan ikke jeg svare på for det er ikke sånn at pakker fra far og fars familie ligger under vårt tre. Anonymkode: 9c59b...f61 Hvis barnet reagerer er det vel greit å si at han har pakker hos far som venter? Vi feirer jul med svoger veldig ofte. Deres barn får veldig mange gaver enn våre barn. Og sånn er det. Synes ikke barn er så opptatt av gaver. Og jeg hadde virkelig ikke støttet opp mot telling av gaver. Kvalitet fremfor skrot fra Kina Anonymkode: ee362...9b2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #33 Del Skrevet 11. oktober Litt sykt når barnet bare er 7 år og har vært i livet til familien i 6 år, barnet er lite, hadde barnet vært 17 ser jeg det er vanskelig å finne gave, men herregud da, nei dette er direkte stygt Anonymkode: 4a561...9f8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #34 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så det er ok siden barnet får gaver hos faren sin som bare er i huset hos faren, som ingen her ser. Så er det ok at barnet ikke får bursdagsgaver eller Julegaver her? At det alltid er færre gaver til han under juletreet og bursdager? Anonymkode: 9c59b...f61 Jeg skjønner at det er litt kjipt, og vi er faktisk i samme situasjon her. Men i stedet for å lage et helvete over gavene så vet vår datter at hun faktisk får feire bursdag og jul 2 ganger:) Far sin familie er flinke til å arrangere hos seg, og hun syns det er veldig hyggelig. Litt færre gaver når hun er hos oss går helt fint for hun vet hun har en runde til hos far. Anonymkode: c7f0a...61d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #35 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I 6 år har de oppført seg som familie, men samtidig skal de ikke gi gave fordi de ikke er familie? Jeg er da ikke i familie med deres barn, det er jo min samboer sine nieser. Jeg skal da ikke gi gave til de? Anonymkode: 9c59b...f61 Det er da din samboers ansvar å gi gaver fra deres hushold ja. Jeg er skilsmissebarn og synes du gjør en voldsom stor sak ut av dette. Jeg er enig i at en oppmerksomhet i en bursdag er på sin plass, men det vil alltid være forskjell. Noen er så heldig å få svigerforeldre som ikke gjør forskjell for all del. Men barnet ditt får faktisk også gaver fra far, så om svigers plutselig begynner å gi gaver til alle anledninger så er det deres felles barn som får minst (noe som var tilfelle for min bror), er det helt riktig i dine øyne? Skal du da begynne å kjøpe ekstra til de igjen? Altså livet er urettferdig uansett hvordan du snur på det. Anonymkode: d6763...9b1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #36 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner at det er litt kjipt, og vi er faktisk i samme situasjon her. Men i stedet for å lage et helvete over gavene så vet vår datter at hun faktisk får feire bursdag og jul 2 ganger:) Far sin familie er flinke til å arrangere hos seg, og hun syns det er veldig hyggelig. Litt færre gaver når hun er hos oss går helt fint for hun vet hun har en runde til hos far. Anonymkode: c7f0a...61d Jeg syns det er kjedelig å se etterpå at barna som bor her fast har mer å leke med enn barnet som bor her deltid. Anonymkode: 9c59b...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #37 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er da din samboers ansvar å gi gaver fra deres hushold ja. Jeg er skilsmissebarn og synes du gjør en voldsom stor sak ut av dette. Jeg er enig i at en oppmerksomhet i en bursdag er på sin plass, men det vil alltid være forskjell. Noen er så heldig å få svigerforeldre som ikke gjør forskjell for all del. Men barnet ditt får faktisk også gaver fra far, så om svigers plutselig begynner å gi gaver til alle anledninger så er det deres felles barn som får minst (noe som var tilfelle for min bror), er det helt riktig i dine øyne? Skal du da begynne å kjøpe ekstra til de igjen? Altså livet er urettferdig uansett hvordan du snur på det. Anonymkode: d6763...9b1 Jeg er den som har ordnet gaver til nieser og nevøer i alle år. Spør hva de ønsker seg og handler på egen regning ut fra det. Samboer følger ikke med på sånt. Forsøkte et år og det endte med at ingen av de barna fikk noe. Så jeg føler veldig på barna sin del hele tiden. Barna først, uansett hvor de kommer fra. Anonymkode: 9c59b...f61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #38 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er da din samboers ansvar å gi gaver fra deres hushold ja. Jeg er skilsmissebarn og synes du gjør en voldsom stor sak ut av dette. Jeg er enig i at en oppmerksomhet i en bursdag er på sin plass, men det vil alltid være forskjell. Noen er så heldig å få svigerforeldre som ikke gjør forskjell for all del. Men barnet ditt får faktisk også gaver fra far, så om svigers plutselig begynner å gi gaver til alle anledninger så er det deres felles barn som får minst (noe som var tilfelle for min bror), er det helt riktig i dine øyne? Skal du da begynne å kjøpe ekstra til de igjen? Altså livet er urettferdig uansett hvordan du snur på det. Anonymkode: d6763...9b1 Og nei, jeg gjør ikke voldsom stor sak av det ved å skrive her 1 gang på 6 år. Anonymkode: 9c59b...f61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #39 Del Skrevet 11. oktober Jeg hadde aldri kjøpt gave til barnet fra andre og skrevet deres navn på. Det er sårt å ikke få gaver, men det er enda sårere den dagen barnet oppdager at du har dekket over. Det bedre å ta praten om om noen skiller mellom mine dine og man ikke kan bestemme over andres valg og at det ikke har noe med barnet å gjøre. Anonymkode: 07332...e27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #40 Del Skrevet 11. oktober Det er rart og sært å ikke gi gave om man er invitert i et barneselskap. Det er også rart å ikke gi en liten ting til barna til jul, om man har felles julefeiring. Utover det er det gjerne slik at barn ikke får gave av «steslekten», så frem det ikke er noe sånne felles feiringer. Har hatt min stefar omtrent hele livet jeg også, og det er han som har fungert som min pappa da min biologiske far er fraværende, men det har jo ikke vært mye gaver fra hans slekt opp igjennom så frem vi ikke hadde felles feiringer. Anonymkode: e56d2...af9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå