AnonymBruker Skrevet 11. oktober #1 Del Skrevet 11. oktober Jeg og samboer ble sammen da barnet mitt var 1 år, barnet er nå 7 år og jeg trodde virkelig at enkelte ting skulle gå seg til etter hvert. Siden det har vi fått to barn sammen. Barna hadde bursdag i sommer, en fylte i slutten av juni, en i midten av juli og en i starten av august. Derfor la vi opp til en felles feiring. Så alle ble invitert til å feire tre bursdager. Fra enkelte i samboers familie så legger vi fortsatt merke til at mitt barn ikke blir regnet med. I denne bursdagen syns det og det var så vondt. De gir gave til barnet født i juni og i juli. Barnet mitt står igjen og ser på at han ikke fikk gave fra de. Nå gruer jeg meg til jul da alt blir lest opp og han ser søsken få 2 flere gaver enn han. Jeg lurer på å kjøpe inn to ekstra gaver å skrive på navn fra fisse i familien. En ting var da barna var små, men nå syns det jo. Jeg fikk så vondt av han i sommer. Det nytter jo ikke å si noe til disse heller. Hva bør gjøres? Anonymkode: 9c59b...f61 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #2 Del Skrevet 11. oktober Får ikke barnet gaver fra sin fars familie? Hvis du skal kjøpe gaver, så skriv heller opp besteforeldre. Og forklar at de faktisk ikke har de samme besteforeldrene og tantene. De fleste ville nok kjøpt gave til stebarn, men de gjør tydeligvis ikke det. Ikke forsterke ideen om at gaver betyr alt Anonymkode: ee362...9b2 5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #3 Del Skrevet 11. oktober Baren ditt får kanskje gaver fra egne besteforeldre? Ellers så får vel barn ulikt antall gaver til jul uansett, og du trenger da ikke kjøpe ekstra gaver? Det sagt, så er det spesielt å bli invitert i bursdag til tre barn og kun kjøpe til to av de. Anonymkode: ace40...fb9 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #4 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fra enkelte i samboers familie så legger vi fortsatt merke til at mitt barn ikke blir regnet med. I denne bursdagen syns det og det var så vondt. De gir gave til barnet født i juni og i juli. Barnet mitt står igjen og ser på at han ikke fikk gave fra de. Det er så nedrig at jeg hadde ikke ønsket de folkene tilbake i mitt liv. Anonymkode: 8f07e...896 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #5 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Får ikke barnet gaver fra sin fars familie? Hvis du skal kjøpe gaver, så skriv heller opp besteforeldre. Og forklar at de faktisk ikke har de samme besteforeldrene og tantene. De fleste ville nok kjøpt gave til stebarn, men de gjør tydeligvis ikke det. Ikke forsterke ideen om at gaver betyr alt Anonymkode: ee362...9b2 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Baren ditt får kanskje gaver fra egne besteforeldre? Ellers så får vel barn ulikt antall gaver til jul uansett, og du trenger da ikke kjøpe ekstra gaver? Det sagt, så er det spesielt å bli invitert i bursdag til tre barn og kun kjøpe til to av de. Anonymkode: ace40...fb9 Er dere seriøse? Denne oppførselen speiler jo hva de føler, dessuten er de BEDT i bursdagen, i selskapet, og likevel ikke tar med en gave, ikke en liten ting en gang, ikke noe de fant i gratishaugen på bruktbutikken liksom, det ER for dårlig! Anonymkode: 8f07e...896 10 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #6 Del Skrevet 11. oktober Hvis noe skal gjøres, må stefar gjøre det, har han snakket med dem siden du sier det ikke nytter? Lyve skal skal dere ikke gjøre, du kan godt kjøpe ekstra gaver, men ikke skriv på falske navn fra den familien, nevn heller for barnets far at du kjøper litt ekstra, det passer å gi det til jul og at du sier det er fra hans side hvis det er greit for ham. Anonymkode: 4b854...6d5 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #7 Del Skrevet 11. oktober Hadde aldri kjøpt gave fra de andre. Ja det er sårt og stygt av de, men verre at barnet tror han kan regne med de og så er det motsatt? Barnet vil merke det senere! Anonymkode: b9378...ea1 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #8 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er dere seriøse? Denne oppførselen speiler jo hva de føler, dessuten er de BEDT i bursdagen, i selskapet, og likevel ikke tar med en gave, ikke en liten ting en gang, ikke noe de fant i gratishaugen på bruktbutikken liksom, det ER for dårlig! Anonymkode: 8f07e...896 Nja... Hos oss får særkullsbarnet nesten dobbelt opp med gaver. Vi har faktisk sagt at tanter/onkler som ikke er biologiske ikke trenger å kjøpe. Det er mulig at biologisk far og hans familie svikter her. Det er egentlig ikke den andre familiens ansvar Anonymkode: ee362...9b2 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 11. oktober #9 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nja... Hos oss får særkullsbarnet nesten dobbelt opp med gaver. Vi har faktisk sagt at tanter/onkler som ikke er biologiske ikke trenger å kjøpe. Det er mulig at biologisk far og hans familie svikter her. Det er egentlig ikke den andre familiens ansvar Anonymkode: ee362...9b2 Blir du invitert i bursdag så er det da vanlig å gi en gave, selv om du ikke hadde vært i familie. 17 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #10 Del Skrevet 11. oktober Sitter mannen din og ser på at familien hans forskjellsbehandler på denne måten uten å si noe til de? Anonymkode: 5cac5...39e 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #11 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er dere seriøse? Denne oppførselen speiler jo hva de føler, dessuten er de BEDT i bursdagen, i selskapet, og likevel ikke tar med en gave, ikke en liten ting en gang, ikke noe de fant i gratishaugen på bruktbutikken liksom, det ER for dårlig! Anonymkode: 8f07e...896 Om Du leser hva jeg skriver, så skriver jeg at det er spesielt å være invitert i bursdag til tre barn, men kun kjøpe gave til to av de. Anonymkode: ace40...fb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 11. oktober #12 Del Skrevet 11. oktober I min familie hadde dette vært helt utenkelig, så skjønner godt at du reagerer. Hva sier samboeren din om dette? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #13 Del Skrevet 11. oktober Først og fremst er dette en sak mannen din må løse og ikke deg. Ville ikke kjøpt gaver å satt på andres navn heller. Jeg tenker at nå begynner barnet å bli stort og om det oppstår spørsmål så er det bare å være ærlig, uten å kaste den andre parten under bussen med all sin makt, men ærlig med litt varsomhet. Etterhvert vil de minste barna også se urettferdigheten som foregår og da er det svigers som har lagt opp til dette helt selv om mannen din ikke kommer gjennom. Hva med din eks og hans familie? De er muligens helt ute av bilde? Anonymkode: d6763...9b1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #14 Del Skrevet 11. oktober Sandie skrev (1 minutt siden): I min familie hadde dette vært helt utenkelig, så skjønner godt at du reagerer. Hva sier samboeren din om dette? dette! jeg er godt ovksen og det er mine barn også men jeg har to ekser, begge gir gave til begges barn, det samme gjør familien deres, og nå som jeg er gift på nytt gir også min nye manns familie gave til begge barna de ikke egentlig er i familie med en gang - det ville vært utenkelig å ikke gjøre dette. Anonymkode: e56b6...7ef 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #15 Del Skrevet 11. oktober Nei. Dersom du velger å beholde kontakten med mennesker som ikke er vennligsinnede, ts, så må du gi barnet muligheten til å lære å se at noen ikke er hyggelige og å håndtere dette faktum. Det må være poenget med kontakten (den har jo ingen øvrig verdi). «Noen mennesker er ikke hyggelige, slik ser vi det på dem, slike konsekvenser har det, lev et bedre liv for deg selv». Slike personer har nytte. De er et eksempel ikke til etterfølgelse. De skal brukes som slike, tydelig kommunisert og anerkjent i kommunikasjon med barn. Dersom du dekker over så ser barnet samtidig at de ikke er hyggelige folk, og at du tar en ikke-rasjonell tilnærming til det. Da er også du et eksempel ikke til etterfølgelse. Barnet trenger også gode voksenpersoner, så vær heller et eksempel til etterfølgelse. Du kan også velge å la være å beholde kontakten med folk som ikke vil deg eller barnet godt. Det er et meget rasjonelt valg. Hvorfor vraket du dette valget? Det er for øvrig helt greit å påpeke i plenum at voksne mangler folkeskikk. Å skåne folks følelser skal man begrense til barn og umyndige. Voksne fortjener den respekten det er å påpeke at de er ufine. For å la være er faktisk ikke høflig, det er respektløst. Anonymkode: 1b33d...884 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #16 Del Skrevet 11. oktober Når man er invitert i bursdag så tar man med gave. Det der var veldig sært. Egentlig syns jeg at din mann burde snakket med sin familie og avklart litt forventninger. Hadde ikke kjøpt ekstra. Heller forklart gutten. Har han egne besteforeldre og tanter/onkler fra sin fars familie? Leser det som at de ikke er involvert. Får han ikke bursdag og julegaver fra sine besteforeldre en gang? Eller far? Anonymkode: e1bc2...46f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #17 Del Skrevet 11. oktober Hæ, kødder du? Hva slags familie er det fyren din har? Jeg fatter ikke at det er mulig... Fy fader... Anonymkode: 23cc0...3d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #18 Del Skrevet 11. oktober TS: får barnet gaver fra sin biologiske fars familie? For hvis ikke er det dobbelt sårt… Anonymkode: c7f0a...61d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #19 Del Skrevet 11. oktober Skal han takke de for gave han ikke har fått fra de??? Blir jo kjemperart.. nei, lær han heller å håndtere de vonde følelsene som oppstår. Anonymkode: 529b9...c23 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #20 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Får ikke barnet gaver fra sin fars familie? Hvis du skal kjøpe gaver, så skriv heller opp besteforeldre. Og forklar at de faktisk ikke har de samme besteforeldrene og tantene. De fleste ville nok kjøpt gave til stebarn, men de gjør tydeligvis ikke det. Ikke forsterke ideen om at gaver betyr alt Anonymkode: ee362...9b2 De gavene som er fra faren sin familie er jo i fars hus. De ser jo ikke vi eller halvsøsken noe til Anonymkode: 9c59b...f61 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå