Eske Skrevet 15. oktober 2024 #21 Del Skrevet 15. oktober 2024 Jeg er ekstremt juleglad, og ikke noe glad i å være redd, så jeg har ikke vært mer enn helt alminnelig begeistret for Halloween (vokste opp sent på 90-tallet) - men jeg kjenner at nå som jeg har (fortsatt små) barn er jeg i ferd med å bli et Halloween-menneske jeg også. Kjører i utgangspunktet "cozy Halloween" med fin pynt og spøkelser og slikt for å ikke skremme verken med selv eller ungen, men gleder meg så - og enda mer til det som kan bli gode tradisjoner, og håper å etterhvert kunne arrangere Halloweenfest på loftstua for ungene i nabolaget! Også er jeg en person som elsker å glede meg til (og over) ting, så jeg tenker hvorfor ikke feire det som feires kan 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #22 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 23.29): Har ei kollega som aldri har vært særlig begeistra for julen. Halloween derimot, den bare elsker hun! Hun er i slutten av 30- årene og har små barn så har tenkt det er litt derfor, men hun pleier å invitere til voksen halloween fest de årene hun ikke har barna. Hun starter pyntinga i starten av oktober og begynte å sy kostyme til zombien hun skal være i juli. Hun forklarer det med at hun liker den grøssende alternative stemningen uten at jeg blir klokere på det. Jeg har tenkt hun tuller litt men tror faktisk ikke det😅 Selv har jeg ikke noe forhold til Halloween. Ingen i Norge som feiret det da jeg var liten. Ser gleden til barna og syns det er kjekt de får en ekstra dag å glede seg til i høstmørket. Men det stopper der. Syns egentlig hele tradisjonen med Halloween er noe absurd. Kunne også godt vært foruten alt det godteriet barna vasser i ukesvis etter Halloween.. Dere voksne som liker Halloween. Hva er det egentlig dere liker så godt ved denne feiringen? Hvorfor elsker dere alt som er ekkelt og skremmer. Den uhyggelige stemningen?😅 Prøver å forstå. Anonymkode: 60b86...b28 Elsker skrekkfilmer, så synes jeg det er så koselig med alle barna som kommer på døren utkledd. Jeg drar ikke på halloweenfester da,men gjorde det når jeg var 18-21 og så var de litt halloweenfeiringer hjemme hos folk for barn når jeg gikk på barneskolen. Anonymkode: 6369e...d31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #23 Del Skrevet 15. oktober 2024 Har alltid likt fantasy, skrekk osv. Som barn elsket jeg eventyr, skumle historier.. Jeg leste W.I.T.C.H, som var en tegneserie om en jentegjeng som fikk magiske krefter. Jeg skrev egne fortellinger om drager og magi. Jeg likte også det litt mørke. Jeg elsket Ronja Røverdatter-filmen, Edvard Saksehånd, Beetlejuice og Nightmare before christmas. Vi hadde en bok om Pesta med malerier av Kittelsen, og jeg elsket å bla i den og se på bildene av den skumle Pesta og lese dikt og korte tekster om denne mystiske, dødelige sykdommen. Jostedalsrypa syns jeg var spesielt interessant. Jeg likte eventyr om Nøkken og Draugen. Når jeg ble eldre begynte jeg å spille dataspill som omhandlet fantasy, jeg begynte å se på skrekk- og spøkelsesfilmer. Metal og kulturen rundt det med det mørke og mystiske. Har alltid vært interessert i vikingtid og gudefortellingene har alltid fascinert meg. Så SELVFØLGELIG elsker jeg halloween. Jeg er voksen og har i mange år invitert til "voksenfeiring" av halloween. Nå har vi små barn, så det blir ikke noe av for tiden. Men skal prøve å få til litt voksenfeiring om noen år også. Ellers kommer jeg nok til å være hu som inviterer alle jentene i klassa til halloweenkveld når barna blir eldre Anonymkode: bb868...058 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #24 Del Skrevet 15. oktober 2024 Orker ikke mer av folk som mener at "jula er (bare) for barna", "17.mai er (bare) for barna", "Hallloween er (bare) for barna". Nei, vi er mange voksne som elsker høytidene, og som finner mye glede i tradisjonene. Heier på denne venninna! Anonymkode: 6ab74...6a4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novellemonster Skrevet 15. oktober 2024 #25 Del Skrevet 15. oktober 2024 Har vanligvis ikke laget noe store greier ut av Halloween, men i år kjenner jeg av en eller annen grunn lyst til å lage litt ekstra ut av det Begynt å glede meg veldig til jul også, så lurer på om jeg bare gleder meg veldig til høytider akkurat nå 🎃🎅 Planlegger å sette av kvelden 31. okt til å se skrekkfilmer og spise godteri. Elsker å lese og skrive, og planlegger å skrive noen egne skrekkhistorier de neste to ukene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #26 Del Skrevet 21. oktober 2024 Er det gale også nå da? Folk finner glede i forskjellige ting. Anonymkode: 8ac80...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 21. oktober 2024 #27 Del Skrevet 21. oktober 2024 (Skulle ønske vi hadde tatt til oss «All Soul’s Day» også, ikke bare morosomheter ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #28 Del Skrevet 21. oktober 2024 Er i USA da, så blir litt spennende. vært mye i USA, men ikke i slutten av oktober. Anonymkode: 1d28c...59a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå