Gå til innhold

Betale 1000 kroner for julebord - hadde dere gjort det?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er mye, og om jeg hadde gjort det hadde nok kommet an på hvor godt forhold jeg hadde til mine kollegaer, og økonomien min i den perioden. For meg skulle det vært veldig godt arbeidsmiljø for at jeg skulle betalt det der.
Her høres det jo ikke ut som noe du synes hverken er verdt tiden eller tusen kroner, og da er det lov å bare takke for invitasjonen og stå over. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i live om jeg hadde betalt. Jeg går som oftest ikke nå når det er gratis en gang. Ikke snakk om å gå om det hadde kostet 1000kr.

Jeg har gode kollegaer, men det er for mange av dem som nærmest konkurrerer om hvem som kan spy frøst. Orker ikke fyllefest. Likte det ikke når jeg var yngre, liker det enda mindre når jeg er blitt mer voksen (30-årene).

Anonymkode: 44fe7...3ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidhun skrev (23 minutter siden):

Jeg har aldri klart å spise på restaurant for 1000 kr, så for meg hadde det blitt et klart billigere alternativ å gå ut på restaurant i privat regi av jobben. 

Synes det er en uting at sosiale tilstelninger på Jobb skal koste penger for arbeidstaker. Vi har alltid hatt gratis julebord, men i fjor måtte vi plutselig betale selv, og da droppet jeg det. Vi har det veldig gøy sammen, men det ble prinsipp. (Det var mange som droppet det) 

Javel? Spiser du kun på Macdonalds ? Trenger ikke være store retten for å komme opp i 1000kr 😅

Anonymkode: 8a587...a6f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får julebord med mat og drikke gratis og skal ikke dra engang. Hadde aldri i livet dratt om jeg måtte betale:p

Anonymkode: ea0a7...dcb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (32 minutter siden):

Av prinsipp mener jeg at psykososiale tiltak i arbeidsgiver regi bør være gratis. Jeg forstår at et slags kompromiss på noen hundrelapper er greit for noen, men 1000kr syntes jeg er drøyt.

Enig. Har blitt trukket 500kr på forrige arbeidsplass, men det var med følge og overnatting med frokost dagen etter. 2 bonger og buffet på hotellet

Anonymkode: 2f838...725

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke gått om jeg så hadde fått betalt 1000 kroner for det.

Anonymkode: 4401c...ff2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Javel? Spiser du kun på Macdonalds ? Trenger ikke være store retten for å komme opp i 1000kr 😅

Da spiser du på dyre restauranter. Det er ikke så dyrt på f.eks indisk restaurant, eller kinesisk restaurant. Der er det knallgod mat og jeg har aldri noensinne betalt så mye for en middag med drikke til. 

Anonymkode: 3797e...50f

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord bør spanderes av arbeidsgiver. Om det ikke finnes midler til dette, får man heller ta en enkel lunsj som en avslutning en dag. Jeg har opplevd ulike budsjettlaternativer opp gjennom årene - det enkleste var Grandiosa til mat og iskrem til dessert. Og så var det to øl på hver. Resten tok vi med. Dette skjedde på arbeidsplassen. Mange unge som uansett hadde en ganske trivelig fest på kontoret.

Dette med Grandiosa var nærmest en sånn morsomhet - jada, vi jobber i et firma med dårlig økonomi, men vi har det litt gøy likevel.

Endret av Johan uten land
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke betalt 1000 kroner for å gå på julebord, og det hadde aldri noen sjefer på min arbeidsplass foreslått heller. Ingen på min arbeidsplass som har så god råd og det kommer nok an på bransjen man jobber i. Det er alltid gratis til oss. 

Jeg vil egentlig droppe julebordet men det tar seg overhode ikke bra ut om jeg gjør, så må nok dra i år igjen. 

Anonymkode: 57034...d97

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg vet ikke hvordan det er der du bor, men her kan man lett få biffmiddag for ca 350 kr. Dessert for maks 120. Og annet kjøtt eller fisk til 250kr. Kjøper aldri mer enn en enhet på restaurant. Og kinesisk er jo enda billigere, her får man skikkelig store, gode retter til 200 kr. Og ikke er jeg avhengig av alkohol for å ha det gøy med kolleger heller. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er ikke dette et virkelighetsfjernt svar så vet ikke jeg. 

Anonymkode: 57034...d97

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for mye.  Har ikke arbeidsgiver råd så lar man heller være å invitere folk. Alle julebord jeg har vært på har vært gratis. Har også vært utendlands med jobben på julebord. Riga,London,Stockholm,Berlin & Roma blant annet for å sette ting i perspektiv. Alt  gratis. Mat og drikke inkludert. Så 1000 kroner for ett julebord i Norge? Neitakk.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri opplevd at jeg må betale for at jobben har julebord. Og noen plasser så har vi reist bort ei helg også. Helt horribelt synes jeg. Har ikke bedriften råa til å holde et julebord for sine kollega så kan dem heller droppe det. 

Anonymkode: 5c936...fd4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som aldri har opplevd å måtte betale for julebord:

Det er veldig vanlig i det offentlige.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det burde absolutt vært gratis, hadde ikke betalt for det.

Anonymkode: 679a9...044

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke tatt meg råd til så mye for å gå på julebord med kolleger. Privat med venner, ja, men ikke med jobben. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jobben planlegger julebord. Sjefen har foreslått et sted hvor man får mat + drikke til maten og underholdning/musikk på kvelden. Drikke utover må man betale selv.

Inngangen kommer på 1000 kroner per person, pluss evt. drikke.

Er ikke dette veldig drøyt? De siste årene har jobben spandert julebord, men i år må vi betale selv.

Anonymkode: 8912a...8df

Det hadde jeg ikke gått på! Om jobben skal arrangere noe, skal jobben betale. Så enkelt. 

Anonymkode: 3710c...52b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Aldri opplevd at jeg må betale for at jobben har julebord. Og noen plasser så har vi reist bort ei helg også. Helt horribelt synes jeg. Har ikke bedriften råa til å holde et julebord for sine kollega så kan dem heller droppe det. 

Anonymkode: 5c936...fd4

Bedriften min er kommunen, og den er manges arbeidsgiver. Ikke helt enig at skattepenger skal gå til ansattes julebord - så om det var god mat, god musikk så hadde jeg kunnet betalt dette. Har trivelige kollegaer så hadde nok blitt hyggelig.

Anonymkode: 9c7ec...925

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Mat, drikke til mat og underholdning. Da ville jeg syntes det var helt greit. Er ikke store summen akkurat. 

Anonymkode: 6a763...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...