Gå til innhold

Betale 1000 kroner for julebord - hadde dere gjort det?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i kommunen og vi må betale for julebordet vårt sjøl ja. Synes ikke 1000 kr er en ille pris. Men, jeg er ikke alltid med på disse tilstelningene av den enkle grunn at jeg ikke øker å blande jobb og privatliv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 20.54):

Javel? Spiser du kun på Macdonalds ? Trenger ikke være store retten for å komme opp i 1000kr 😅

Anonymkode: 8a587...a6f

Hæ?!? På Mcdonalds får man 4-5 ting til under 300kr

Anonymkode: 2f838...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 21.01):

Da spiser du på dyre restauranter. Det er ikke så dyrt på f.eks indisk restaurant, eller kinesisk restaurant. Der er det knallgod mat og jeg har aldri noensinne betalt så mye for en middag med drikke til. 

Anonymkode: 3797e...50f

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 21.07):

Er ikke dette et virkelighetsfjernt svar så vet ikke jeg. 

Anonymkode: 57034...d97

Lidhun skrev (På 10.10.2024 den 21.07):

Jeg vet ikke hvordan det er der du bor, men her kan man lett få biffmiddag for ca 350 kr. Dessert for maks 120. Og annet kjøtt eller fisk til 250kr. Kjøper aldri mer enn en enhet på restaurant. Og kinesisk er jo enda billigere, her får man skikkelig store, gode retter til 200 kr. Og ikke er jeg avhengig av alkohol for å ha det gøy med kolleger heller. 

Jeg kan spise kinamat til 180kr og betale 2500 for en middag. 
Alt er avhengig av Resturant.  

1000 kr for 3 retter + underholdning er ikke mye nei. 

Men å si jeg hadde aldri klart å spise for 1000kr er høres ut som personen forventer enorme mengder mat.

en helt vanlig restaurant koster det ca 500 kr for en middag (normal porsjon)  200 kr for en dessert + 2glass vin. 
Det spiser en voksen uten problem 😅

dere som syntes at 1000 er virkelighets fjernt er sikkert også de som klager over at en kaffe koster 57kr. Men dere glemmer av vi bor i Norge, der leie av lokale/strøm er dyrt. De som servere deg skal ha lønn + tillegg for at de jobber kveld/helg.  Er ikke mange kr de tjener på den kaffekoppen gitt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg kan spise kinamat til 180kr og betale 2500 for en middag. 
Alt er avhengig av Resturant.  

1000 kr for 3 retter + underholdning er ikke mye nei. 

Men å si jeg hadde aldri klart å spise for 1000kr er høres ut som personen forventer enorme mengder mat.

en helt vanlig restaurant koster det ca 500 kr for en middag (normal porsjon)  200 kr for en dessert + 2glass vin. 
Det spiser en voksen uten problem 😅

dere som syntes at 1000 er virkelighets fjernt er sikkert også de som klager over at en kaffe koster 57kr. Men dere glemmer av vi bor i Norge, der leie av lokale/strøm er dyrt. De som servere deg skal ha lønn + tillegg for at de jobber kveld/helg.  Er ikke mange kr de tjener på den kaffekoppen gitt 

Anonymkode: 8a587... a6f

Hvis du skal sitere folk, får du sitere korrekt. 

Jeg skrev ikke : "jeg hadde aldri klart å spise for 1000 kr", jeg skrev "jeg har aldri klart å spise for 1000 kr". Det første utsagnet betyr det du tror jeg skrev, altså at jeg ikke hadde vært i stand til å spise for 1000 kr. Det andre utsagnet betyr at jeg aldri har vært på en restaurant og fått regningen (På meg alene)  til å bli over 1000 kr. 

Jeg er fullstendig klar over at man kan bruke enorme penger på restaurant om man vil, og at man kan få hovedretter til å koste voldsomt mye. Men slike restauranter har jeg ikke interesser av å gå på, og vi har heller ikke slike restauranter her jeg bor. Maten er like god på en lokal restaurant som serverer god og stødig mat, trenger ikke gå til en overpriset restaurant i en storby. Noen fordeler har vi på bygdene også😁

Og så er det en gang slik at alle ikke er interessert i å bruke slike summer på å spise ute, og jeg er en av de. Jeg koser meg akkurat like mye på en restaurant med hovedrett til 2-300 og uten vin. Jeg er ikke blåst og tror at 1000 kr på en (dyr) restaurant betyr flere kilo mat.. 🤦‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidhun skrev (2 minutter siden):

Hvis du skal sitere folk, får du sitere korrekt. 

Jeg skrev ikke : "jeg hadde aldri klart å spise for 1000 kr", jeg skrev "jeg har aldri klart å spise for 1000 kr". Det første utsagnet betyr det du tror jeg skrev, altså at jeg ikke hadde vært i stand til å spise for 1000 kr. Det andre utsagnet betyr at jeg aldri har vært på en restaurant og fått regningen (På meg alene)  til å bli over 1000 kr. 

Jeg er fullstendig klar over at man kan bruke enorme penger på restaurant om man vil, og at man kan få hovedretter til å koste voldsomt mye. Men slike restauranter har jeg ikke interesser av å gå på, og vi har heller ikke slike restauranter her jeg bor. Maten er like god på en lokal restaurant som serverer god og stødig mat, trenger ikke gå til en overpriset restaurant i en storby. Noen fordeler har vi på bygdene også😁

Og så er det en gang slik at alle ikke er interessert i å bruke slike summer på å spise ute, og jeg er en av de. Jeg koser meg akkurat like mye på en restaurant med hovedrett til 2-300 og uten vin. Jeg er ikke blåst og tror at 1000 kr på en (dyr) restaurant betyr flere kilo mat.. 🤦‍♀️

Jeg skrev ikke : "jeg hadde aldri klart å spise for 1000 kr", jeg skrev "jeg har aldri klart å spise for 1000 kr".

Dette bestyr akkurat det samme! 
Du burde ha utdypet selv at det ikke gjelder mengder mat da du siterte meg  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville aldri betalt for å delta på julebord i jobbens regi. 

Har vært 16 år i arbeidslivet, 12 i stat og 4 i privat. Aldri vært borti å måtte betale julebord selv. 

Anonymkode: a0534...bb9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skrev ikke : "jeg hadde aldri klart å spise for 1000 kr", jeg skrev "jeg har aldri klart å spise for 1000 kr".

Dette bestyr akkurat det samme! 
Du burde ha utdypet selv at det ikke gjelder mengder mat da du siterte meg  

Nei, på godt norsk gjør det faktisk ikke det🤦‍♀️ Men det gidder jeg ikke diskutere med deg😂 Du må gjerne tillegge meg meninger jeg ikke har, kunne ikke brydd meg mindre. 

Tråden handler om hvor mye man er villig til å betale for julebord, ikke hvor mye mat man tenker man får for pengene. Du kan vrenge på det jeg skriver så mye du vil, det forandrer ikke betydningen av det jeg skrev😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidhun skrev (7 minutter siden):

Nei, på godt norsk gjør det faktisk ikke det🤦‍♀️ Men det gidder jeg ikke diskutere med deg😂 Du må gjerne tillegge meg meninger jeg ikke har, kunne ikke brydd meg mindre. 

Tråden handler om hvor mye man er villig til å betale for julebord, ikke hvor mye mat man tenker man får for pengene. Du kan vrenge på det jeg skriver så mye du vil, det forandrer ikke betydningen av det jeg skrev😉

Nei «jeg har aldri klart å spise for xx» kan lett tolkes som mengde mat kontra  pris. 
hvis det var så viktig for deg å påpeke at dette var feil i min sitering, så burde du ha gjort meningen bak den setningen mer tydelig i din sitering av meg. 

vi er ikke alle tankelesere frøken 😉

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei «jeg har aldri klart å spise for xx» kan lett tolkes som mengde mat kontra  pris. 
hvis det var så viktig for deg å påpeke at dette var feil i min sitering, så burde du ha gjort meningen bak den setningen mer tydelig i din sitering av meg. 

vi er ikke alle tankelesere frøken 😉

Nei, men jeg går ut i fra at de fleste klarer å lese/forstå nyansene i språket vårt, frøken😉 My bad!

God natt😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg gjort, og det har jeg også gjort flere ganger. Hos oss pleier vi å ha en julebordkomite som tar imot innspill fra alle. De kommer med noen forslag som vi stemmer over. Noen år blir det korgfest, andre år full julebuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over 1000,- er middag for vår familie på en god indisk restaurant. Heller det.

Anonymkode: 756f7...23c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidhun skrev (På 10.10.2024 den 21.07):

Jeg vet ikke hvordan det er der du bor, men her kan man lett få biffmiddag for ca 350 kr. Dessert for maks 120. Og annet kjøtt eller fisk til 250kr. Kjøper aldri mer enn en enhet på restaurant. Og kinesisk er jo enda billigere, her får man skikkelig store, gode retter til 200 kr. Og ikke er jeg avhengig av alkohol for å ha det gøy med kolleger heller. 

Er det ikke julebord da? Jo da, her kan du få biff til 350 kroner og kinesisk er ennå billigere. 

når jeg var på julebord med venninnegjengen i fjor kom det på over 1000 kr for juletallerken og riskrem og drikke. Ja da, vi kunne gått på billig kinarestaurant og drukket vann til, men det var julebord vi skulle på, billig kinamat spiser vi resten i året. 

Anonymkode: 27fc5...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er det ikke julebord da? Jo da, her kan du få biff til 350 kroner og kinesisk er ennå billigere. 

når jeg var på julebord med venninnegjengen i fjor kom det på over 1000 kr for juletallerken og riskrem og drikke. Ja da, vi kunne gått på billig kinarestaurant og drukket vann til, men det var julebord vi skulle på, billig kinamat spiser vi resten i året. 

Juletallerken koster i grunn det samme som biff her. Og kunne jeg valgt, hadde jeg valgt biff over overpriset juletallerken any Day. 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg dro sammen med venner i steden for "jobbkolleger". Du vet - venner du kan stole på treffer på fritiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (På 10.10.2024 den 20.23):

Av prinsipp mener jeg at psykososiale tiltak i arbeidsgiver regi bør være gratis. Jeg forstår at et slags kompromiss på noen hundrelapper er greit for noen, men 1000kr syntes jeg er drøyt.

Da hadde det ikke blitt julebord på min jobb i alle fall, hadde sikkert tatt seg strålende ut som jobben betalte noen millioner av sykehusbudsjettet for at folk skulle på fest. Noe korttenkt syns jeg du er. 

Ts hos oss har det vært 750 kr de siste årene, uten drikke. 1000 kr inkludert alkohol er helt greit, men det er selvfølgelig valgfritt å gå.

Anonymkode: a651e...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lidhun skrev (2 timer siden):

Juletallerken koster i grunn det samme som biff her. Og kunne jeg valgt, hadde jeg valgt biff over overpriset juletallerken any Day. 😉

Maten var kjempegod, og synes ikke den var overpriset.  Alle syntes det var godt, og ingen som heller ville på kinesisk eller biff, så vi gjør det samme i år. Men hvis man ikke liker julemat og heller vil spise kinamat og biff så er det jo ingen vits i og delta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg dro sammen med venner i steden for "jobbkolleger". Du vet - venner du kan stole på treffer på fritiden også.

Javel? Jeg sier ja takk begge deler. Faktisk er flere i vennegjengen min tidligere kollegaer. Sånt kan skje.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Javel? Jeg sier ja takk begge deler. Faktisk er flere i vennegjengen min tidligere kollegaer. Sånt kan skje.. 

Sikkert, hva om din "venn" på arbeidsplassen får sparken. Støtter du vedkommende da eller tenker du mest på deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på en del for min del.

-om jeg hadde ønsket å deltatt.
-om jeg tenker jeg kommer til å like underholdningen.
-hvilken drikke og hvor mange enheter det inkluderes til måltidet.
-om det kun er hovedrett eller også dessert og evt forrett
-om det er en plass jeg vet eller tror maten er god.

1000 kr for 2-3 retter og et par enheter er normalt sånn ellers når man går ut å spiser. Om ikke mer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...