Leo Skrevet 11. oktober 2024 #21 Del Skrevet 11. oktober 2024 Det er dessverre ikke uvanlig, men hvis eier er innenfor rekkevidde pleier det å hjelpe med lus eller kennelhoste. Altså opplyse om at ens egen hund er under behandling for f.eks. lus. Selv de dummeste hundeeierne pleier å dra med seg bikkja og tre raskt av i ufarlig retning da 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #22 Del Skrevet 11. oktober 2024 Norge er et av få landene hunder ikke får være hunder, ikke kan trenes i naturlig adferd og som følger av dette får mye utagerende adferd. sosiale og trygge hunder kan fint gå løs og hilse på andre hunder, de leser hverandre sitt språk. Som eksempel vil vår BC aldri gå til en reaktiv hund som er aggressiv men vil ignorere reaktiv som er usikker- da kryper hun mot, viser mage, ydmyk og fin i språket sitt, «hei jeg er ikke farlig jeg vi hilse på deg» - så får andre hunden velge. Er den aggressiv ignorerer hun og går forbi. men de fleste som har hund idag kan dessverre ikke hund og som følger er det mye hysteri, og dårlig sosialiserte hunder som ikke har språk lengre, veldig trist. Anonymkode: 018cd...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 11. oktober 2024 #23 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Norge er et av få landene hunder ikke får være hunder, ikke kan trenes i naturlig adferd og som følger av dette får mye utagerende adferd. sosiale og trygge hunder kan fint gå løs og hilse på andre hunder, de leser hverandre sitt språk. Som eksempel vil vår BC aldri gå til en reaktiv hund som er aggressiv men vil ignorere reaktiv som er usikker- da kryper hun mot, viser mage, ydmyk og fin i språket sitt, «hei jeg er ikke farlig jeg vi hilse på deg» - så får andre hunden velge. Er den aggressiv ignorerer hun og går forbi. men de fleste som har hund idag kan dessverre ikke hund og som følger er det mye hysteri, og dårlig sosialiserte hunder som ikke har språk lengre, veldig trist. Anonymkode: 018cd...5e5 Nå er jeg enig i at Norge har et veldig (an)strengt forhold til hund, men om du ikke gjør det bør du hindre hunden i å gå bort til andres hunder om eieren ikke ønsker at hunden skal hilse. Anbefalt trening av reaktivitet innebærer tross alt avstand til andre hunder. Og skal hunder gå løse skal man ha såpass god innkalling at man kan rope dem inn fra å hilse på andre hunder. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #24 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Norge er et av få landene hunder ikke får være hunder, ikke kan trenes i naturlig adferd og som følger av dette får mye utagerende adferd. sosiale og trygge hunder kan fint gå løs og hilse på andre hunder, de leser hverandre sitt språk. Som eksempel vil vår BC aldri gå til en reaktiv hund som er aggressiv men vil ignorere reaktiv som er usikker- da kryper hun mot, viser mage, ydmyk og fin i språket sitt, «hei jeg er ikke farlig jeg vi hilse på deg» - så får andre hunden velge. Er den aggressiv ignorerer hun og går forbi. men de fleste som har hund idag kan dessverre ikke hund og som følger er det mye hysteri, og dårlig sosialiserte hunder som ikke har språk lengre, veldig trist. Anonymkode: 018cd...5e5 Du kan jo begynne med å få alle med BC til å få hundene sine til ikke å gjete andre hunder. Min liker absolutt ikke å bli gjetet, og fryktelig mange BC-eiere skjønner ikke en gang at det er det hunden deres gjør... Anonymkode: e805f...cd9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #25 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Blir så frustrert. Har en hund som er veldig preget av dårlige erfaringer med andre hunder. Vi har faste hunder han får leke sammen med løs, samtidig som vi prøver å lære han at han trygt kan gå forbi andre hunder uten at det betyr hilsing. Stadig vekk slipper folk hunden sin bort på ham uten å spørre, vet ikke hva vi skal gjøre lenger, for etter hver slik situasjon må vi begynne på nytt. Er vi uheldige eller er dette vanlig? Man kan jo ikke vite noe om hunden man slipper hunden sin bort til, verken om sykdommer eller psyke. Anonymkode: 1bd3b...487 Jeg roper alltid rolig at hunden min biter og de gjør det på eget ansvar. Selvom deg er løgn. Funker hver gang. Anonymkode: 9838e...c9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå