Gå til innhold

Rike eldre menn får ofte det de vil ha

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klart man går etter penger, hvorfor ikke? Arrangert ekteskap kan fungere greit det….så lenge pengebingen er full😉 Penger er makt på alle nivå i samfunnet. Bare se på LAR, Karianne Vilde og Isabel H. LAR forsvinner så snart lommeboken er tom, Karianne med en drink innabords - så sikler hun vilt over de mannfolka som hun egentlig vil ha….. og Isabel……say no more…. Desse får inntekt fra snap fordi de er sammen med menn som har penger, vinn-vinn👌🏼

Anonymkode: 848b4...cab

Ro deg litt ned med svart- hvitt resonnementet ditt. David Eriksen er nok mer spennende å være sammen med enn «mannen i gata» Kjekk er han også. Skjønner godt at damene faller for han. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gold diggere er da ikke noen kvinner å trakte etter. De er overfladiske ,materialistiske og uten moral og dypere verdier. De er illojale og ikke trofaste mot deg. Se etter andre type kvinner.

Anonymkode: 21949...a70

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet skrev (14 timer siden):

Du overser at menn med PENGER kan være spennende, ikke økonomien i seg selv men grunnen  til at de har opparbeidet seg dette og det er som regel personlighet, engasjement, høyt kunnskapsnivå mm. Les Christian Ringnes mm. Ikke uten grunn disse mennene drar damer. 

Eh...Er Christian Ringnes en sexy mann? Jeg, som er kvinne på 55, opplever mannen som en harrytass med dårlig kunstsmak og portvinsnese?

Takke meg til en jevnaldrende kar med dannelse, fornuft og utdanning. Tjener heldigvis godt nok, så jeg har sluppet å tenke økonomi når jeg skulle velge mann.

Anonymkode: 1cd10...eb6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rike eldre menn er så mye - alt fra pene velholdte menn som har bygd seg opp på seriøse forretninger til stygge menn som har tjent raske penger på en eller annen investering elle forretningsknosept, og mest har hatt flaks.

Den første gruppen tiltrekker seg nok en del godt utdannede og bevisste kvinner i 20-årene. Den andre gruppen tiltrekker seg mindre utdannede og det som er reinspikka golddiggers.

Det første fenomenet har vel eksistert til alle sider. Det gjelder ikke bare menn med penger - men også menn med kjendissstatus. Det er vel noe som folk flest aksepterer i stor grad.

Det andre fenomenet er nok mer utbredt i dag. Flere har kommet til raske penger - det er flere rikfolk, som har tjent sine penger innenfor f.eks. oljeindustri, oppdrett, betting, aksjer etc. Samtidig er kjøptepresss og vellykkethetspress blant unge kvinner økende. De trenger penger til å finansiere Gucci-vesker, reiser Dubai og slike ting som gjør at de kan vise seg fram i sosiale medier.

Som mann passer 50 har jeg merket meg litt av det siste på sosiale kanaler, f.eks. Tinder der svært unge jenter tar kontakt. Jeg er ikke rik, men har fått tilbud om det ene og det andre. Har bekjente som vanker på Michaels og lignende steder. Er nok litt av hvert..  

Anonymkode: 468a9...0c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rike eldre menn er så mye - alt fra pene velholdte menn som har bygd seg opp på seriøse forretninger til stygge menn som har tjent raske penger på en eller annen investering elle forretningsknosept, og mest har hatt flaks.

Den første gruppen tiltrekker seg nok en del godt utdannede og bevisste kvinner i 20-årene. Den andre gruppen tiltrekker seg mindre utdannede og det som er reinspikka golddiggers.

Det første fenomenet har vel eksistert til alle sider. Det gjelder ikke bare menn med penger - men også menn med kjendissstatus. Det er vel noe som folk flest aksepterer i stor grad.

Det andre fenomenet er nok mer utbredt i dag. Flere har kommet til raske penger - det er flere rikfolk, som har tjent sine penger innenfor f.eks. oljeindustri, oppdrett, betting, aksjer etc. Samtidig er kjøptepresss og vellykkethetspress blant unge kvinner økende. De trenger penger til å finansiere Gucci-vesker, reiser Dubai og slike ting som gjør at de kan vise seg fram i sosiale medier.

Som mann passer 50 har jeg merket meg litt av det siste på sosiale kanaler, f.eks. Tinder der svært unge jenter tar kontakt. Jeg er ikke rik, men har fått tilbud om det ene og det andre. Har bekjente som vanker på Michaels og lignende steder. Er nok litt av hvert..  

Anonymkode: 468a9...0c8

Hva er Michaels ?

Anonymkode: f49e4...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet skrev (2 timer siden):

Ro deg litt ned med svart- hvitt resonnementet ditt. David Eriksen er nok mer spennende å være sammen med enn «mannen i gata» Kjekk er han også. Skjønner godt at damene faller for han. 

Ja, han har fått seg en dame som synest at han er mer spennende enn mannen i gata - men jeg skal garantere at hun fordufter fortere enn fortest om han går tom for penger. Det er ikke svart-hvitt, det er sannheten🫶🏼

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper ikke uten videre at dette er et stort problem.

For det første er gruppen "eldre, rike menn" ganske liten i utgangspunktet. Av disse er også svært mange, faktisk alle jeg kjenner, sammen med noen lunde jevnaldrede kvinner. Ofte kommer de fra mer eller mindre samme samfunnslag også, og har ikke dermed ikke giftet seg / ligget seg tii rikdom. Jeg kan ikke forestille meg at jeg selv ville vært interessert i en 30 år yngre kvinne, uansett hvor rik jeg hadde vært selv. Det er bare kleint.

I tillegg tror jeg heller ikke gruppen kvinner i 20-årene som faktisk kunne tenkt seg en rik mann i 60-årene er så stor heller.

Hvor mange av norske kjendisrikinger har du egentlig sett som har en veldig ung partner? Den eneste jeg kommer på i farta er Stein Erik Hagen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet skrev (3 timer siden):

Nok en mann, som ikke er mer attraktiv for meg enn mannen i gata. Min fremtidige mann er en mann en av mennene på gata. 

Han er alt for gammel og heller ikke min type utsendet eller personlighet. Du kan ikke bare annta så mye. Penger har mye å si. Men jeg tror den type damer han liker, kanskje liker hans type mann også, mer enn jeg og mange andre gjør. 

Anonymkode: 72301...28c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se vg i dag- varslersak mot Knut Storberget - . Yngre ansatt, har vel hatt henne med på slottsbesøk også… for å gjøre kaoset komplett 

Anonymkode: 1b257...f0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er Michaels ?

Anonymkode: f49e4...9fd

Resturant i Oslo.

Anonymkode: cbd06...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er ganske mytebasert. Det er bare i spesielle miljøer at slik menneskehandel er gangbart.
Det er overfladisk og stusslig, og jeg tror ingen av partene egentlig får det de trenger.
Kjærlighet er ikke salgsvare, men man kan lage seg materielle forordninger og avtaler som skaper en viss fasade.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har du de mindre begavede rike fotballproffene med de peneste damer.

Anonymkode: 3c603...708

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir iallfall alt for enkelt å se ned på slike partnerskap, penger/ressurser er ekstremt viktige i dagens samfunn og sannsynligvis enda viktigere i framtiden.  Selv om en hadde rett i at det er mindre "ekte" kjærlighet mellom slike par så er det altså bare mindre kjemisk-rus i form av oksytocin &co. 

Slik kan en faktisk argumentere med at det er mer rasjonelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være sugar dating da. så om de "får" dem til syvende og sist gjenstår å se. Disse damene kan gjøre dette for en periode men da skaffer de seg bare ei ny dame 

Anonymkode: d97f2...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet skrev (12 timer siden):

Hahaha Ikke første rikingen  LAR skal tømme lommeboka til🙈 Hva har de tre siste xene hennes til felles??? HAha

Anonymkode: cf16e...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gregarious skrev (4 timer siden):

Det blir iallfall alt for enkelt å se ned på slike partnerskap, penger/ressurser er ekstremt viktige i dagens samfunn og sannsynligvis enda viktigere i framtiden.  Selv om en hadde rett i at det er mindre "ekte" kjærlighet mellom slike par så er det altså bare mindre kjemisk-rus i form av oksytocin &co. 

Slik kan en faktisk argumentere med at det er mer rasjonelt. 

Det er subjektivt utifra dine mentale evner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hahaha Ikke første rikingen  LAR skal tømme lommeboka til🙈 Hva har de tre siste xene hennes til felles??? HAha

Anonymkode: cf16e...427

Hun hadde ikke kastet et blikk på den fyren hadde det ikke vært for penger. Fotball x’en ble dumpet så fort det vart litt trangt økonomisk og han ikke kunne opprettholde hennes behov for dyre vesker, møbler fra slettvoll osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 11.10.2024 den 0.54):

Jeg tenker at dette er en spesiell type kvinner, og prostitusjon. 

Hypergamiet sitter dypt i kvinner. 

Penger og makt er det mest sexy som finnes. 

Også lurer man hvorfor menn søker seg til bransjer med høyest mulig lønninger og mest mulig makt.

Og hvorfor prosjekter som "menn i helse" aldri kommer til å skyte fart. Ikke nok status og penger for at damene vil velge dem først.

Menn respondere på kvinners preferanser og søker seg dit.

Anonymkode: b60a3...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hypergamiet sitter dypt i kvinner. 

Penger og makt er det mest sexy som finnes. 

Også lurer man hvorfor menn søker seg til bransjer med høyest mulig lønninger og mest mulig makt.

Og hvorfor prosjekter som "menn i helse" aldri kommer til å skyte fart. Ikke nok status og penger for at damene vil velge dem først.

Menn respondere på kvinners preferanser og søker seg dit.

Anonymkode: b60a3...b3e

Nei det gjør det ikke. Bevis, da har ikke jeg som dame himlet med øynene og tenkt aldri i livet når jeg ser for meg den type mann du sikter til. 

Slutt med den generaliseringen. Dere gjør samfunnet dummere og slemmere. 

Mange menn levet livet og følger hva de ønsker å bruke tiden på eller ser de har evner i eller veien tilfeldighetene førte dem til. Det er ikke sånn at alle går å kun tenker på kjærligheten, livet skal leves. Jobben, hobbyen, vennene, det et noe du skal leve med hver dag, du kan ikke bare velge utav hva som kanskje gir damer eller kanskje gir menn og det er det. Også fordi mange av oss observerer jo omgivelsene våre og ser mange ulike par. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...