Gå til innhold

Date som ikke har "noe liv"

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 14.53):

Vi har ikke vært på date enda, men kjenner jeg er skeptisk til å "ta det noe videre". 

Jeg er en normal sosial person, men på grunn av barn og hektisk liv er jeg ikke ute på sosiale ting hele tiden, men kanskje et par ganger i måneden som minimum. Og ellers er det jo telefon og melding og slikt til venner daglig. 

Men han jeg nå har hatt litt med, der føler jeg egentlig det er naturlig å ta det er steg videre til å treffes på en date. Men så blir jeg skeptisk til at det virker som han ALDRI gjør noe. Han sitter alltid hjemme med katten sin hver eneste kveld. Han jobber, og koser med katten. Det er liksom livet hans. Ville dere vært skeptisk, eller gått på date? 

Jeg har ingenting i mot introverte personer. Men dersom en person ikke har noen venner, og heller ikke et ønske om å finne på noe, så blir jo på et vis jeg hemmet sosialt også..? Men føler meg slem som tenker disse tankene også. Folk kan være i en periode der de ikke har venner og at det bare har blitt slik, og det er også helt greit. Så lenge de har et ønske om å prøve å få venner, eller bli venner med mine venner. 

Hva tenker dere ang denne problematikken?

Anonymkode: d7a06...349

Jeg tenker en ting. At du har lov å ønske deg deg en person som tar deg med ut i sosiale lag, som inviterer på store fester, elelr setter i gang store sosiale lag. Det finnes folk som elsker sånt, og som setter i stand store eventer og inviterer folk, og kjenner mange folk. 

Men folk flest tror jeg ikke kjenner så mange mennesker. JEg tror det normale er å ha noen venner som man finner på ting sammen med. Jeg tror også at aleneforeldre gjerne ikke har et så fantastisk sosialt liv, fordi de er optatt med barn og jobb. Men, som sagt, du kan helt sikkert finne noen som er sånn. Min eks er sånn som elsker fester og setter i gang ting. Men han bruker også MYE penger på det. Og han er ikke så opptatt av det nære mellom mennesker, men mer overfladisk morro. 

Du må jo tenke på hva som gjør deg lykkelig. 

Om du selv har en stor sosial sirkel, så kan jo du introdusere han for nye folk. Og så blir dere kjent med nye folk, sammen. Men om du føler at du vil ha en person som introduserer DEG for en stor ny venneflokk og tar deg med på store sosiale eventer, så er kansje ikke akkurat han rett for deg. 

Anonymkode: 5a2cf...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 17.56):

Ordet introvert burde fortelle deg alt hvis du er brent av en lite sosial person før. 

Anonymkode: 11fac...6f9

En som er introvert kan være storfornøyd med en partner som er ute av huset på andre ting. Enten det er sosialt med venner, jobb eller hpbbyer. Andre kan ha utfordringer hvor de føler seg utestengt, forlatt eller at de mister kontrollen og begrense partnerens sosiale liv enten med emosjonell utpressing eller andre mer eller mindre psykisk voldelige mekanismer. 

Ts. Jeg er selv introvert og har vært i et psykisk (bl.a.) voldelig forhold. Jeg forstår godt at du blir skeptisk med en slik bagasje. Min tanke er at uansett hvem du innleder et forhold med etterhvert, så er det viktig å bruke tid god og ta eventuelle signaler på alvor. Det er viktig å kunne kommunisere, både om forventninger og utfordringer, uten at det blir dårlig stemning. 

Anonymkode: 078b5...666

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikke har venner av forskjellige årsaker. 

Anonymkode: 562ac...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattemenn er et mega stort pluss. Det er noe med de. Gå på date

Anonymkode: 0786b...ab0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kattemenn er et mega stort pluss. Det er noe med de. Gå på date

Anonymkode: 0786b...ab0

Er noe feminint over det.

Anonymkode: 2a935...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er noe feminint over det.

Hvorfor? En mann endres ikke av å ha en katt?

Anonymkode: ff477...730

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte 20-årene på å reise, farte rundt, studere, og være supersosial. Det endte med at jeg i 30-årene gradvis ble hjemmekjær, og elsker kvelder med katt og samboer, en god bok, god mat osv. Går gjerne tur med venninner eller tar en kaffe, men det kulturelle får jeg virkelig dekt via bøker og internett. En kunstutstilling i ny og ne holder. 

Så lenge han ikke er asosial og ikke takler  vennemiddager hjemme osv., så går det nok bra. Ikke verre enn å bli litt bedre kjent før du tar valget :)

Anonymkode: 5f2e4...8b0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor? En mann endres ikke av å ha en katt?

Har var allerede "endret" så han skaffet seg katt. Hvordan greier du å tenke så baklengs? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har var allerede "endret" så han skaffet seg katt. Hvordan greier du å tenke så baklengs? 😂

Har vært sammen med noen i flere år, før vi fikk katt. Og han har henne alene nå(Jeg flyttet til et sted hun kjenner ville trivdes like godt)

Han er den samme, ingenting endret seg forbi at han nå har en katt og er glad i henne.

Jeg greier ikke generalisere, det er problemet mitt. Jeg er ikke like dum som deg. Så hjelp meg å forstå hjernen din, plis plis plis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er introvert, er «bare hjemme» hele tiden. Har barn, men nyter alenetid hjemme når jeg har barnefri også 😅

Sist samboerskap så var det jo rene julekvelden for meg når han stakk ut og var sosial ☺️ Han dro gjerne på quiz en gang i uka, fotballkamp, innom kompiser osv. Jeg elsket det! Altså komboen alenetid hele kvelden + noen å sove med etterpå = himmel 🥰

Anonymkode: a3a36...752

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på papiret ikke hatt mye til liv selv, men det er jo fordi jeg ikke har hatt noen å gjøre noe sammen med. Jeg foretrekker å være hjemme fremfor å dra ut og finne på ting alene. Akkurat i år har jeg fått meg en venn, og har sikkert vært sosial like mange ganger som de foregående femten årene tilsammen. Jeg er kjedelig alene, men morsom rundt andre og liker å finne på ting sammen. Håper ikke ev. kommende dater vil dømme meg fordi jeg ikke har hatt den helt store suksessen med vennskap og den slags. Jeg er faktisk ganske grei for det.

Anonymkode: 8a715...e2e

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...