Druid Skrevet 11. oktober 2024 #21 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er jo derfor det er ulovlig å kjøpe sex! Nei, det er det ikke. Hadde det vært en del av problemstillingen, hadde innsatsen vært lagt på halliker og de prostituerte, ikke kjøperene. Sexkjøpsloven er en ren moralsk lov, og en lov det er helt legitimt å bryte. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kjøper han slike tjenester, støtter han menneskehandel (traficking), også av jenter og gutter som er mindreårige… Detter er organisert kriminalitet, Nei, ikke nødvendigvis. Dette er en politisk stråmann som brukes til å eskalere et moralsk prinsipp. Mengden menneskehandel og organisert kriminalitet i prostitusjonsmarkedet er mye mindre enn det folk får inntrykk av. Det er bare viktig å fremstille det verst mulig. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ser ikke hvordan jeg skal klare å fortsette dette vennskapet med mindre jeg endrer mitt eget verdisyn. Så da må jeg belage meg på å miste en god venn jeg har hatt igjennom fjorten år. Noe så trist. Anonymkode: 399c8...cfa Det ER Trist, og jeg skjønner både valget ditt og reaksjonen din. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #22 Del Skrevet 11. oktober 2024 visp skrev (16 timer siden): Jeg tenker at man bør være litt raus med venner man anser som nære. Man kan ikke forvente å like alle sider av en venn, men det er vel nettopp det også som gjør at dere er venner? At dere kan være dere selv overfor hverandre, og dele sånne ting? Hvorfor det? Hvis en venn av meg banker kjerringa, kjøper sex, er utro eller gjør annet som strider mot mine verdier, kan jeg avslutte vennskapet. Ingen har plikt til å fortsette å være venn med folk. Å være seg selv og dele ting er én ting. Men jeg ser ikke poenget med å være venn med mennesker som er totalt forskjellige fra meg. Anonymkode: 12bfd...734 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #23 Del Skrevet 11. oktober 2024 Druid skrev (16 minutter siden): Nei, det er det ikke. Hadde det vært en del av problemstillingen, hadde innsatsen vært lagt på halliker og de prostituerte, ikke kjøperene. Sexkjøpsloven er en ren moralsk lov, og en lov det er helt legitimt å bryte. Nei, ikke nødvendigvis. Dette er en politisk stråmann som brukes til å eskalere et moralsk prinsipp. Mengden menneskehandel og organisert kriminalitet i prostitusjonsmarkedet er mye mindre enn det folk får inntrykk av. Det er bare viktig å fremstille det verst mulig. Det ER Trist, og jeg skjønner både valget ditt og reaksjonen din. Kan ikke menn som elsker å kjøpe sex og synes det er greit å ha sex med en dame de VET ikke vil ha sex med dem, akseptere at deres holdninger ikke deles av absolutt alle? Og at vennskap er frivillig? Man velger ikke slektningene sine, men man velger venner. Og dem velger man som regel med omhu. Jeg har selv sagt ha det til ei veldig god venninne da hun var notorisk utro mot mannen sin. Jeg ønsker ikke å støtte slike folk. Anonymkode: 12bfd...734 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 11. oktober 2024 #24 Del Skrevet 11. oktober 2024 Jeg skjønner deg godt, jeg hadde ikke kunnet være venn med en sexkjøper. Hadde alle menn sluttet å kjøpe sex i dag, hadde sex-trafficking av kvinner og barn stoppet i morgen. Det er ikke greit uansett hvordan man sur og vender på det, og noen med et så forkvaklet syn på kvinner hadde ikke kunnet være en del av min vennekrets. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 11. oktober 2024 #25 Del Skrevet 11. oktober 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kan ikke menn som elsker å kjøpe sex og synes det er greit å ha sex med en dame de VET ikke vil ha sex med dem, akseptere at deres holdninger ikke deles av absolutt alle? Og at vennskap er frivillig? Man velger ikke slektningene sine, men man velger venner. Og dem velger man som regel med omhu. Jeg har selv sagt ha det til ei veldig god venninne da hun var notorisk utro mot mannen sin. Jeg ønsker ikke å støtte slike folk. Anonymkode: 12bfd...734 Jeg tror du la noe annet i innlegget mitt enn det som står der. Jeg er enig. Men jeg er religiøst motstander av moralsk lov, og jeg er motstander av den offentlige umyndiggjøringen av prostituerte som har vært brukt for å etablere en moralsk lov i ett fungerende demokrati som Norge. Det finnes ingen unnskyldning for noe av det. Det betyr ikke at jeg støtter bruk av prostituerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerkroppen Skrevet 11. oktober 2024 #26 Del Skrevet 11. oktober 2024 Han mener han kjøper sex av de utenlandske jentene, fordi de er billigere og liker det de gjør? Han kan jo ikke være helt skarp?? Det vennskapet hadde vært ødelagt for min del. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #27 Del Skrevet 12. oktober 2024 Det er ikke normalt å kjøpe seksuelle tjenester. Anonymkode: 35e50...739 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #28 Del Skrevet 12. oktober 2024 Druid skrev (På 11.10.2024 den 12.58): Nei, ikke nødvendigvis. Dette er en politisk stråmann som brukes til å eskalere et moralsk prinsipp. Mengden menneskehandel og organisert kriminalitet i prostitusjonsmarkedet er mye mindre enn det folk får inntrykk av. Det er bare viktig å fremstille det verst mulig. Du tror du har så rett men vet så lite… Anonymkode: 53641...80e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 12. oktober 2024 #29 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 13.42): Har en god venn jeg har kjent i årevis. Her om dagen hang vi sammen og snakket om løst og fast. Vi var inne på tema prostitusjon og jeg sa at jeg synes det er komplisert fordi jeg ikke støtter halliker og det er fælt med de som blir tvunget ut i det, men at jeg ikke kan si noe på de få som gjør det frivillig. Da sa han at det er flere enn man tror som gjør det frivillig, fordi han kjøper nemlig seksuelle tjenester fra forskjellige jenter som annonserer online, og samtlige har uttrykt at de trives med det. For det meste utenlandske jenter, for de er billigere sa han. Det ble en liten stund med stillhet etter dette, og vi hang sammen litt til før vi omsider dro hver vår vei. Dro hjem og følte at jeg fikk se en side av han jeg ikke visste om. Det er flere uker siden vi hang sammen sist og jeg har tatt meg selv i å slutte å sende meldinger og kontakte han. Føler jeg sliter litt med... respekten ovenfor han etter dette? Men føler samtidig jeg ikke burde la et slikt bagatell komme imellom oss. Men helt ærlig, jeg skulle ønske jeg aldri visste. Føler jeg i løpet av sekunder fikk malt et bilde av han som jeg aldri kunne sett for meg. Trodde virkelig ikke at han var typen til å kjøpe seksuelle tjenester. Hvordan ville dere reagert om dere fikk vite at en nær venn kjøpte seksuelle tjenester? Anonymkode: 399c8...cfa Er han veldig enkel? En del av jobben er selvfølgelig å late som de liker det, nettopp for at idioter skal fortsette å kjøpe tjenestene deres. Og de utenlandske er billigere for en grunn, og det er ikke at de elsker jobben så mye at de derfor tar mindre betalt. Det er ikke sånn at jo mer du elsker jobben jo billigere er du, det er heller omvendt. Hadde slitt voldsomt med hans fritidssysler jeg også og hadde tenkt at han ikke bryr seg om menneskehandel. Sånne folk vil jeg selvfølgelig ikke være venn med, det er noe psykt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 12. oktober 2024 #30 Del Skrevet 12. oktober 2024 viren skrev (På 11.10.2024 den 13.30): Jeg skjønner deg godt, jeg hadde ikke kunnet være venn med en sexkjøper. Hadde alle menn sluttet å kjøpe sex i dag, hadde sex-trafficking av kvinner og barn stoppet i morgen. Det er ikke greit uansett hvordan man sur og vender på det, og noen med et så forkvaklet syn på kvinner hadde ikke kunnet være en del av min vennekrets. Det er ikke alle som forstår det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #31 Del Skrevet 12. oktober 2024 Heter han Martin 30+ isj? Anonymkode: 292a8...a24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 12. oktober 2024 #32 Del Skrevet 12. oktober 2024 En person som kjøper seksuelle tjenester er ikke min venn. Frivilligheten i dette kan han ikke sjekke ut. Prostitusjon er å misbruke folk seksuelt og kompensere for det med penger. Lappe på at noen må gå på tvers med egen lyst og preferanser, pådra seg PTSD og leve et farlig liv. Prostitusjon er ikke et yrke, det er en utvei. Vennen din later ikke til å skjønne at de utenlandske jentene er skuespillere, som gjør det de må, for å få inn nok penger til å få mindre juling av dem som får inntekta deres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #33 Del Skrevet 12. oktober 2024 Når han sier det på den måten er han vel klar over at han skader damer og han driter i det. Ekstremt kvalmt. Synd, men han er ingen venn å beholde. Anonymkode: bab07...dcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #34 Del Skrevet 12. oktober 2024 Hadde hann brydd seg om dem hadde han hatt ei fast ei som ikke har noen hallik og han vet jobber privat, alene og ikke har noe mange kunder. Også kun oppegående ordentlige kunder som forstår samtykke og betaler godt. Anonymkode: bab07...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ntrane Skrevet 12. oktober 2024 #35 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 21.04): De fleste oppegående mennesker vet vel at diss utenlandske prostituerte ikke gjør det frivillig? At det er en del av «jobben» deres å late som om det er frivillig og som om de liker det. At nesten alle prostituerte hadde valgt å gå ut av det om de hadde hatt alternativer? Det er jo derfor det er ulovlig å kjøpe sex! Jeg hadde aldri orka å ha en venn som med fullt overlegg utnytter ofre for trafficing, som ser på undertrykte mennesker som varer han kan kjøpe! Anonymkode: 0a036...b0e Myte. Sannheten er at de tjener grovt og pensjonerer seg tidlig. Det er et livsvalg de tar for å gjøre livet enklere. Ja det finnes trafficking, men de aller aller fleste i Norge er selvstendige. De velger selv hvem som får kjøpe, renslighet og oppførsel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2024 #36 Del Skrevet 12. oktober 2024 Om det er jevnlig sexkjøp fra personer som man har grunn til å tro er offer for menneskehandel, er jo det grunn til å være negativt innstilt. Samtidig gjør jo folk hele tiden ting som er moralsk forkastelig - å bruke f.eks. hasj og kokain er relativt sett akseptert og normalt, men det er vel så mye kriminalitet rundt dette som til prostitusjon. De fleste som kjøper sex ville nok avstått fra dette om de visste om det var under tvang. De fleste prostituerte i Norge og i Vest-Europa er i liten grad dette. I alle fall finnes det en veldig mange som gjørd et helt åpenlyst og av egen fri vilje - fordi det er gdot betalt. Samtdig synes jeg du skal være glad for at din venn er åpen om dette. Jeg har selv kjøpt sex en rekke ganger, mest i utlandet - men jeg er selektiv med hvem jeg forteller det til. Jeg vet hvem som reagerer negativt, og jeg vet hvem som egenltig ikke bryr seg - eller som har kjøpt sex. Samtidig er det en side av meg som jeg ønsker å være åpen om - jeg er liberalt innstilt, har hatt mange one-night-stands, som er blitt sjelden etter at man har passert 50, og jeg ønsker å leve livet. Selvsagt ønsker jeg ikke å kjøpe sex fra folk som er tvunget til det. For damer som tilbyr sex fordi de selv ønsker de økonomiske sidene ved det - ja, det tjener begge på. Men man føler seg ganske dum etterpå, da... Anonymkode: efbae...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå