AnonymBruker Skrevet 10. oktober #21 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Som mann ville jeg absolutt ikke sett på det som positivt, med damer som virker så desperate. Overlat til meg (mannen) å ta initiativet, noe jeg gjør hvis jeg er interessert. Anonymkode: ccb83...8a3 Rart hvordan mange tolker det å vise interesse som desperasjon. Mener du/dere at de må være desperate som er interesserte i dere? For det er eneste måten jeg kan tolke det på. Anonymkode: 775b2...5b7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #22 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En er da ikke nødvendigvis desperat bare pga en tar initiativ til å møtes, det betyr evt at du er desperat om du tar initiativ også med den logikken Anonymkode: 7c034...d52 Det er en veldig skrudd logikk og holdning. Men så er vel folk rare da.... Anonymkode: 775b2...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #23 Del Skrevet 10. oktober Er jo slik man fanger opp naturlig i samtaler. Jeg vet hvilke kolleger som er gift, hvem som er samboere, også hvem som er samboere men likevel bruker ring, hvem som er skeive, antall barn, og alt det der. Man bruker jo naturlig ord som "vi", snakker om helgen, bolig, restaurantbesøk, og mye mer. Fanget til og med opp at en som deler lite av seg selv har flyttet fra kona, i en så liten nyanse som at han sa "jeg skal ha barna", ikke "jeg er alene med barna i kveld" (...og kan derfor ikke stille i møtet) Om personen er så "avskrudd" at man ikke deler noe av seg selv ville de uansett ikke vært aktuell som partner. Senest i dag var det en ny kollega i et møte. Vi snakket såvidt om helgen. Personen skal til Paris, noen spør "hva slags tur?", og svaret er "kjæresteur uten barn, det blir godt". Anonymkode: 4352e...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #24 Del Skrevet 10. oktober Jeg kan spørre rett ut folk jeg prater med om de er single, menn som kvinner. Er ikke noe interesse fra min side selv om jeg spør om det🤷🏻♀️ Anonymkode: 79ae2...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #25 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg kan spørre rett ut folk jeg prater med om de er single, menn som kvinner. Er ikke noe interesse fra min side selv om jeg spør om det🤷🏻♀️ Anonymkode: 79ae2...04b Det er faktisk ufint. Er selv godt gift, og lykkelig. Men har ei venninne som er så lei av å få dette spørsmålet, det er direkte sårende for henne. Akkurat som at du ikke spør folk om de har barn. Eller hvor mye de tjener. Anonymkode: 4352e...715 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 11. oktober #26 Del Skrevet 11. oktober (endret) AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er faktisk ufint. Er selv godt gift, og lykkelig. Men har ei venninne som er så lei av å få dette spørsmålet, det er direkte sårende for henne. Akkurat som at du ikke spør folk om de har barn. Eller hvor mye de tjener. Anonymkode: 4352e...715 Sååå enig i dette! Man går ikke rundt å spør folk rett ut om sånt, ikke når de er over 20-årene i alle fall. Det kan være utrolig sårende og vondt. Man vet ikke om en person kan stå midt i et brudd, eller slite skikkelig med at de er evig single, så nei. Bare nei. Ikke spør om sånt om det ikke er en veldig naturlig del av en lengre samtale, der man vurderer om dette er ok å spørre om før man gjør det. Endret 11. oktober av Engel 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #27 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er faktisk ufint. Er selv godt gift, og lykkelig. Men har ei venninne som er så lei av å få dette spørsmålet, det er direkte sårende for henne. Akkurat som at du ikke spør folk om de har barn. Eller hvor mye de tjener. Anonymkode: 4352e...715 Ts er interessert i personen, hvordan kan det tolkes ufint? Hvis jeg gikk rundt og følte meg utilpass med det, så måtte det jo være fordi jeg skulle ønsket å ikke være singel. Hvis jeg totalt driter i min egen sivilstatus, så kan folk spørre så mye de vil. Anonymkode: 5c495...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #28 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts er interessert i personen, hvordan kan det tolkes ufint? Hvis jeg gikk rundt og følte meg utilpass med det, så måtte det jo være fordi jeg skulle ønsket å ikke være singel. Hvis jeg totalt driter i min egen sivilstatus, så kan folk spørre så mye de vil. Anonymkode: 5c495...ee7 TS her, mulig du driter i din egen sivilsatus, men andre gjør ikke nødvendigvis det. Syns svaret til Engel er godt: Engel skrev (3 timer siden): Sååå enig i dette! Man går ikke rundt å spør folk rett ut om sånt, ikke når de er over 20-årene i alle fall. Det kan være utrolig sårende og vondt. Man vet ikke om en person kan stå midt i et brudd, eller slite skikkelig med at de er evig single, så nei. Bare nei. Ikke spør om sånt om det ikke er en veldig naturlig del av en lengre samtale, der man vurderer om dette er ok å spørre om før man gjør det. Poenget er at jeg ikke vet status til vedkommende. Og da kan det å spørre rett ut potensielt bli veldig feil. Og jeg må som sagt forholde meg til vedkommende og andre rundt videre her. Anonymkode: 3bcdb...dd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #29 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (34 minutter siden): TS her, mulig du driter i din egen sivilsatus, men andre gjør ikke nødvendigvis det. Syns svaret til Engel er godt: Poenget er at jeg ikke vet status til vedkommende. Og da kan det å spørre rett ut potensielt bli veldig feil. Og jeg må som sagt forholde meg til vedkommende og andre rundt videre her. Anonymkode: 3bcdb...dd1 Nei, det kan ikke bli veldig feil. Du spør fordi du egentlig er interessert i personen, og ikke fordi du bare er en nysgjerrig slarvekjærring, som skal trykke vedkommende ned. Du leter etter alle mulige unnskyldninger, fordi det krever litt sårbarhet fra deg. Du kan også, helt lovlig, ytre interesse for personen, uten å vite sivilstatus. Du vil trolig få et svar mye fortere på den måten. Anonymkode: 5c495...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #30 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (55 minutter siden): TS her, mulig du driter i din egen sivilsatus, men andre gjør ikke nødvendigvis det. Syns svaret til Engel er godt: Poenget er at jeg ikke vet status til vedkommende. Og da kan det å spørre rett ut potensielt bli veldig feil. Og jeg må som sagt forholde meg til vedkommende og andre rundt videre her. Anonymkode: 3bcdb...dd1 Men i alle dager, uansett hva du sier eller ikke sier, gjør eller ikke gjør, så risikerer du alltid å tråkke noen på tærne. Det er intensjonen som betyr noe, og den er at du ønsker å finne ut om en er singel fordi du er interessert. Om dette er et problem fordi du er redd for å såre en person som ikke tåler et slikt spørsmål. Da tenker jeg det er best å ikke si noe til noe noen gang mer. Holde deg helt for seg selv Anonymkode: 775b2...5b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #31 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts er interessert i personen, hvordan kan det tolkes ufint? Hvis jeg gikk rundt og følte meg utilpass med det, så måtte det jo være fordi jeg skulle ønsket å ikke være singel. Hvis jeg totalt driter i min egen sivilstatus, så kan folk spørre så mye de vil. Anonymkode: 5c495...ee7 Eller du har nettopp mistet partner brått. Eller partner er alvorlig syk. Eller man står midt i et opprivende brudd. Eller hva som helst, som du ikke kan ha tenkt på. Forhold er ikke så enkelt for alle som at det er "bare å være gift", eller "egentlig ønsket å være singel". Enkelte spørsmål stiller man bare ikke... Eller man føler seg frem. Eksempel; jeg kan fint spørre "bor du i nærheten av jobben?". Får du da bare et "ja" så stopper du spørsmålsstillingen. Men enkelte, som deg, skal alltid grave videre med detaljerte spørsmål. Vil folk dele, i en naturlig setting, så deler de. Anonymkode: 4352e...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #32 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men i alle dager, uansett hva du sier eller ikke sier, gjør eller ikke gjør, så risikerer du alltid å tråkke noen på tærne. Det er intensjonen som betyr noe, og den er at du ønsker å finne ut om en er singel fordi du er interessert. Om dette er et problem fordi du er redd for å såre en person som ikke tåler et slikt spørsmål. Da tenker jeg det er best å ikke si noe til noe noen gang mer. Holde deg helt for seg selv Anonymkode: 775b2...5b7 Det er nivået av spørsmålsstilling; "Noen spennende planer for helgen?". Svarer de "egentlig ikke", så lar du det ligge. Sier de at de skal spise på indisk restaurant så sier du, "der har jeg ikke vært, har du vært der før?". Så får du plutselig "ja, vi var der" (vi bruker man bare om kjæreste/kone). Hvordan er maten? "Kona valgte butter chicken, den skal jeg prøve i dag". Det du ikke gjør er å stille "hvem skal du sammen med?". For da kan du plutselig bevege deg inn på at dette er en person som ikke har noen å bruke lørdag kveld med. Anonymkode: 4352e...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #33 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men enkelte, som deg Jeg er glad i deg også 😘 Du må ikke glemme hovedinnlegget og intensjonen her. Problemet er jo ikke hvordan ts skal spørre om noe som superenkelt kan spørres rett fram, men at hun ikke tør å gjøre seg sårbar nok, til å vise romantisk interesse. Anonymkode: 5c495...ee7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #34 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er glad i deg også 😘 Du må ikke glemme hovedinnlegget og intensjonen her. Problemet er jo ikke hvordan ts skal spørre om noe som superenkelt kan spørres rett fram, men at hun ikke tør å gjøre seg sårbar nok, til å vise romantisk interesse. Anonymkode: 5c495...ee7 Noe som for meg er et rødt flagg som det så populært kalles. Jeg er ikke interessert i å være i et forhold med en som ikke klarer eller tørr å stå opp for seg selv, si sine egne meninger (selv om de kan såre meg). Jeg vil ha et ærlig og åpent forhold hvor vi begge ikke trenger å være redde for å være slik vi er. Og det innebærer nettopp det du sier her, at man tør å vise seg sårbar. Anonymkode: 775b2...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #35 Del Skrevet 11. oktober AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 12.09): Ok, jeg trenger litt tips! Hvordan finne ut via samtale om noen er singel, uten at det blir sånn opplagt "jeg vil finne ut om du er singel fordi jeg er interessert"? Jeg trenger tips! Anonymkode: 3bcdb...dd1 Jeg tenker at det nivået man er interessert i noen på når man prøver å finne ut om noen er singel eller ikke, det er et svært lavt interessenivå. Man kjenner dem ikke ennå. Derfor er det heller ikke noe flaut i å innrømme at man har denne (svært lave) interessen for noen. Uansett om noen skulle legge merke til det eller til og med kommentere det, uansett om dere er kollegaer og skal ha noe med hverandre å gjøre, så er det så lite at man bare kan le det bort og glemme det i samme sekund. Anonymkode: 76bcb...c3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #36 Del Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 12.32): "Bor du alene eller?" Et slikt spørsmål trenger ikke å oppfattes som romantisk interesse fra deg, og jeg har fått slike spørsmål mange ganger fra arbeidskolleger av samme kjønn, ol. uten noe som helst annen hensikt enn at de lurer på min livssituasjon generelt under smaltalk. Anonymkode: 2b162...561 Trenger jo ikke å være singel selv om man bor alene. Anonymkode: ec84a...5f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #37 Del Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 13.25): Som mann ville jeg absolutt ikke sett på det som positivt, med damer som virker så desperate. Overlat til meg (mannen) å ta initiativet, noe jeg gjør hvis jeg er interessert. Anonymkode: ccb83...8a3 For noe tull, hva i alle dager er "desperat" med at dama tar initiativ? 😆 Ikke alle menn som er så flinke til å ta initiativ heller, uansett hvor interessert de er. Jeg er mann, og elsker at damer tar initiativ 😊 Anonymkode: ec84a...5f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #38 Del Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): For noe tull, hva i alle dager er "desperat" med at dama tar initiativ? 😆 Ikke alle menn som er så flinke til å ta initiativ heller, uansett hvor interessert de er. Jeg er mann, og elsker at damer tar initiativ 😊 Anonymkode: ec84a...5f6 Hvis du er interessert så greier du å ta initiativ, hvis ikke er du jo ikke brukanes uansett. Det i seg selv er en silingsmekanisme.. Anonymkode: ccb83...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #39 Del Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du er interessert så greier du å ta initiativ, hvis ikke er du jo ikke brukanes uansett. Det i seg selv er en silingsmekanisme.. Anonymkode: ccb83...8a3 Herregud for noen holdninger, dårlig menneskekjenner 😆 At DU ikke vil ha damer som er trygge på å ta initiativ, og at DU ikke har noe problem med å selv ta initiativ, det er greit. Men nå er heldigvis ikke alle som deg😜 Og om man er trygg på å ta initiativ, eller for blyg til å ta initiativ, sier da ingen verdens ting om hvorvidt man er desperat eller ubrukelig. Anonymkode: ec84a...5f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #40 Del Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herregud for noen holdninger, dårlig menneskekjenner 😆 At DU ikke vil ha damer som er trygge på å ta initiativ, og at DU ikke har noe problem med å selv ta initiativ, det er greit. Men nå er heldigvis ikke alle som deg😜 Og om man er trygg på å ta initiativ, eller for blyg til å ta initiativ, sier da ingen verdens ting om hvorvidt man er desperat eller ubrukelig. Anonymkode: ec84a...5f6 De aller fleste har episoder hvor de har lyst å ta kontakt men ikke tør, det er noe man i så fall må jobbe med, ellers taper man jo mot de som tør. Hva om dama ikke tør, da? Hvor er logikken i at du skal overlate ansvaret til henne, og ikke heller jobbe med deg selv?? Anonymkode: ccb83...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå