AnonymBruker Skrevet 10. oktober #41 Del Skrevet 10. oktober Nei. Jeg tok to doser og angrer på at jeg ikke lyttet til hva jeg selv følte var riktig. Anonymkode: a3946...05f 4 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #42 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi tenker helt motsatt. Jeg tror at risikoen for komplikasjoner er langt større med vaksine enn korona, så for meg var det helt utelukket som gravid. Bra det går bra nå, så får vi håpe det ikke får konsekvenser for babyen på sikt. Anonymkode: bb6ad...ca8 Har du i det hele tatt forstått hva en vaksine er? Det er et lite snev av selve sykdommen. M.a.o foretrekker du full dose med sykdom, fremfor en bitteliten, preventiv dose. Anonymkode: 67483...50f 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #43 Del Skrevet 10. oktober Jeg skal ta influensavaksine. Har luftveier som fort krangler ved infeksjoner. Tok også lungebetennelsevaksine i fjor (og influensa) etter en lang luftveisepisode over nesten tre mnd. Da tok jeg også covidvaksine, orket rett og slett ikke tanken på mer da. Har også tatt kikhostevaksine i høst. Men akkurat covidvaksine tror jeg at jeg står over i år. Har tatt fire stk, har bare hatt covid en gang som jeg vet om. Har ingen god begrunnelse for å la være, men jeg har rett og slett ikke lyst på flere. Har vært en del grums med disse vaksinene. Anonymkode: 0139c...eba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #44 Del Skrevet 10. oktober Tar influensavaksine hvert år og har totalt 5 covidvaksinedoser innabords. Skal ta begge vaksinene i høst også. Ikke blir jeg dårlig av dem, og jeg har faktisk (så vidt jeg vet), verken hatt influensa eller covid noen gang. Anonymkode: f85a7...1ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest winterchild Skrevet 10. oktober #45 Del Skrevet 10. oktober Hell yes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #46 Del Skrevet 10. oktober Nei. Tar ingenting. Er aldri syk. Aldri forkjølet eller slakk. Disse vaksinerte rundt meg er syke støtt og stadig. De hoster, harkler, får bihulebetennelse og andre plager året rundt og drar opp fraværet. Godt vi uvaksinerte holder fortet oppe mens de vaksinerte alltid er syke! Prøver å spørre de hvorfor de lar seg injiseres....De stoler på myndighetene 🙄🫢 Huff! Anonymkode: 3d220...d39 4 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #47 Del Skrevet 10. oktober Har ikke tatt en eneste corona vaksine og har ikke tenkt å begynne nå. Har ikke hatt corona enda. Anonymkode: 39425...2a2 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #48 Del Skrevet 10. oktober Aldri mer en eneste coronavaksine på meg! Ble dødssjuk av den sist, faktisk langt sjukere enn av selve sykdommen. Skumle greier! Anonymkode: 59122...52f 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #49 Del Skrevet 10. oktober Million skrev (1 time siden): Nei, jeg ble sykere av vaksinen enn av selve koronaen, som jeg fikk til tross for flere vaksiner. Jeg tror jeg satser på å ikke ta flere koronavaksiner, med mindre myndighetene går sterkt ut og råder folk til å ta den. Pleier ikke å ta influensavaksine heller, og har vel hatt influensa 2 ganger på 22-23 år. Snittet blir da en gang hvert tiende eller ellevte år og det gidder jeg ikke vaksinere meg for 😂 Siste gang jeg hadde influensa var i 2018. Er det ikke det de har gjort da? Anonymkode: d8abb...949 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 10. oktober #50 Del Skrevet 10. oktober (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det ikke det de har gjort da? Anonymkode: d8abb...949 Ikke iflg det som står her på Oslo kommunes side om koronavaksine (som er det jeg forholder meg til da jeg bor i Oslo). Det er bare eldre og personer med svekket helse av andre grunner som bør ta en oppfriskningsvaksine mot korona, etter hva jeg kan forstå. Det er ingenting på denne listen som tilsier at jeg, uten noen underliggende, svekkende sykdommer eller risikogruppe eller alder, bør ta den nå. Sitat: Hvem anbefales en oppfriskningsdose for høst- og vintersesongen? Aldersgruppen 65 år og eldre, og sykehjemsbeboere Aldersgruppen 18–64 år som inngår i en risikogruppe Aldersgruppen 12–17 år med alvorlig grunnsykdom Aldersgruppen 5 måneder–11 år med alvorlig grunnsykdom etter individuell vurdering Gravide i 2. eller 3. trimester. Vaksinasjon i 1. trimester kan vurderes dersom den gravide har tilleggssykdommer som gir ytterligere økt risiko. Vaksinasjon av gravide vil også gi beskyttelse til det nyfødte barnet. Personer som bor sammen med (eller tilsvarende nære) immunsupprimerte Endret 10. oktober av Million glemte et ord 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 10. oktober #51 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi tenker helt motsatt. Jeg tror at risikoen for komplikasjoner er langt større med vaksine enn korona, så for meg var det helt utelukket som gravid. Bra det går bra nå, så får vi håpe det ikke får konsekvenser for babyen på sikt. Anonymkode: bb6ad...ca8 Forskningen forteller noe annet. Det er økt risiko for død både hos barn og mor, om du som uvaksinert får covid, i sær de tre siste mnd av svangerskapet. Barnet beskyttes også og forskingen viser at babyer av vaksinerte mødre, beskyttes gjennom morsmelken. Dette er viktig da en ved nyfødte er sårbare og økt risiko fot død. Det er ikke funnet noen risiko for barnet ved at mor vaksineres. Det er så mye skremsel angående vaksinen, som ikke er riktig. Og å komme med påstander, som ikke er forankret i forskingen, kan føre til alvorlige komplikasjoner, om de som absolutt bør ta vaksinen lytter til dette. En svensk/ norsk studie viser. Totalt ble barna undersøkt for femten alvorlige helsekomplikasjoner. Forskerne fant lavere forekomst av hjerneblødning og mangel på oksygen hos nyfødte til vaksinerte mødre, og dødeligheten var bare halvparten så høy sammenlignet med nyfødte til mødre uten vaksine. https://www.dagensmedisin.no/lavere-risiko-for-komplikasjoner-hos-nyfodte-nar-mor-har-tatt-koronavaksine/616701 Studies including hundreds of thousands of people around the world show that COVID-19 vaccination before and during pregnancy is safe, effective, and beneficial to both the pregnant person and the baby. The benefits of receiving a COVID-19 vaccine outweigh any potential risks of vaccination during pregnancy. https://www.cdc.gov/covid/vaccines/pregnant-or-breastfeeding.html 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #52 Del Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det hadde jeg aldri tatt sjansen på. Håper det går bra med dere og at fosteret ikke tar skade av vaksinen Anonymkode: bb6ad...ca8 Dette støttes ikke av forskning. Vaksinen beskytter både mor og barn, også babyen etter fødsel. Man ser blant annet hyppigere forekomst av dødfødsel , der mor er smittet under svanger skapet A new study finds that babies born to women who got COVID while they were pregnant were three times more likely to develop serious breathing problems than infants whose mothers didn’t have the disease during pregnancy, even if the infants weren’t infected themselves https://www.scientificamerican.com/article/babies-exposed-to-covid-in-the-womb-are-more-likely-to-suffer-breathing-problems/ A study of over 7,700 children born during the pandemic has found that those infants whose mothers tested positive for COVID-19 during pregnancy had increased risk of a neurodevelopmental disorder diagnosis during their first 12 months of life. https://bbrfoundation.org/content/children-mothers-infected-covid-pregnancy-had-increased-risk-developmental-disorder Blir mor vaksinert i svangerskapet er barnet trolig beskyttet i minst 6 mnd. I USA anbefales vaksinering til alle over 6 mnd Babyen er avhengi av mors beskyttelse og de rundt COVID-19–associated hospitalization rates among infants aged <6 months remain higher than those among any other age group except adults aged ≥75 years and were comparable to hospitalization rates in adults aged 65–74 years. Among approximately 1,000 hospitalized infants with COVID-19, 22% were admitted to an intensive care unit, and nine died while hospitalized https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/73/wr/mm7338a1.htm https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/73/wr/mm7338a1.htm Anonymkode: 50fcd...aa5 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #53 Del Skrevet 10. oktober Nearly 90% of babies who had to be hospitalized for COVID-19 had mothers who didn’t get the vaccine during pregnancy, according to new data from the Centers for Disease Control and Prevention. Babies too young to be vaccinated had the highest COVID hospitalization rate of any age group except people over 75. The only effective protection for babies during those six months comes from vaccinating pregnant women, so they pass the antibodies on to their newborns. Vaccination during pregnancy also protects pregnant people from contracting severe disease. https://www.npr.org/sections/shots-health-news/2024/09/27/g-s1-25069/getting-the-covid-vaccine-during-pregnancy-protects-newborns-from-hospitalization Anonymkode: 50fcd...aa5 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 10. oktober #54 Del Skrevet 10. oktober Absolutt ikke. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 10. oktober #55 Del Skrevet 10. oktober Ja, i år skal eg ta oppfriskning. Har alt vore sjuk ei veka med kraftig forkjølelse og feber, så har fått nok sjukdom for ei stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #56 Del Skrevet 11. oktober Nei, ingen vaksiner for meg. Fikk tre doser med covid vaksinen da de ble gitt ut. Har hatt korona et par ganger, siste gang veldig nylig og det gikk helt fint. Jeg har aldri hatt influensa. Om jeg får det, så skal jeg tåle det også. Anonymkode: 016a1...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 11. oktober #57 Del Skrevet 11. oktober Tror ikke jeg skal ta flere, ikke slik sykdommen er nå. Har fått 3 (4?) på jobb, men tar andre vaksiner som tilbys på jobb. Tok influensavaksinen i går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bælfeit Skrevet 11. oktober #58 Del Skrevet 11. oktober Nei : https://www.vg.no/nyheter/i/OooK9w/kan-bli-tidenes-stoerste-skandale 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #59 Del Skrevet 11. oktober Jepp. Både covid og influensa. Jeg tror kanskje jeg må ta oppfrisking av lungebetennelse også i år. Jeg blir heldigvis aldri syk men er i risikogruppen av et par årsaker ig har nære som også er i risikogruppen. Anonymkode: b42d9...a81 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #60 Del Skrevet 11. oktober NinaLisa skrev (23 timer siden): Høst å tid for ny runde med vaksiner. Skal dere ta corona vaksinen? Nei, kun influensavaksinen da jeg er i risiko der og ikke tåler influensa. Blir alvorlig syk og må på sykehus. Koronavaksinen har ødelagt syklusen min og gjør pms min så slitsom, av og på flere ganger pr måned og nei det er ikke overgangsalderen. Anonymkode: 97de6...049 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå