Gå til innhold

Befri deg fra materialisme og fasaden din. Lykken er ikke ting...det er å være fri.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er svært langt i fra det. TS prediker bare sitt syn på det.

Anonymkode: 36c2e...173

Har du to kontoer, ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hateridioter skrev (17 minutter siden):

Har du to kontoer, ts?

Jwg er ikke TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hateridioter skrev (3 minutter siden):

Slutter ikke å mistenke det, nei.

Neivel. Paranoia kan være tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (21 minutter siden):

👇

Hæ?

Ingen av de du siterte er meg...

Anonymkode: 87aae...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hæ?

Ingen av de du siterte er meg...

Beklager, jeg mente ts.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Neivel. Paranoia kan være tungt.

Det vet jeg ingenting om, har aldri hatt paranoia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver på sånn nyfrelst kristen/Mary kay-aktig overdrevent positivt. Ser bare ut som svada for meg. Jeg liker tingene mine. Jeg liker å kjøpe ny jakke når fjorårets er slitt og gammel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 8.51):

Har minst mulig møbler, bare det mest nødvendige. Ikke pynteting/bilder på veggen. Strippet ned tøyet også, har bare det mest nødvendige.

Det er bra det funker for deg å ha det sånn, men kom ikke her å si at når man først løsriver seg fra ting, først da er man i mål som menneske.

Vi trives stort i huset vårt. Med familiebilder og diverse andre bilder på veggene, deilige varme gulvtepper, behagelig og stor sofa, gulvvarme, vedovn ved sofaen som gir ei koselig steming, dyra våre som labber rundt fritt i huset, skjenken ved spisebordet som inneholder brettspill, tegnesaker, perling, malingsutstyr etc... (ja, jeg foretrekker å ha det slik)
Vi kommer ikke til å løsrive oss fra disse tingene. 

En annen ting, vi skal kjøpe oss hytte på fjellet, og her skal vi og øvrig familie tilbringe mange koselige helger. Og nei, vi lider ikke økonomisk av den grunn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er en umoden frihetsdefinisjon. Du kan jo like gjerne vri på det, til at hva om det er du som skulle ønske at du hadde nedbetalt bolig og den form for trygghet, fremfor å kunne redefinere livet på kort varsel? Frihet er å selv definere hva som gir mening og lykke. For noen er det meningsfullt å eie egen bolig, dyrke i egen hage osv, og lite meningsfullt å ha et rotløst liv. For noen er det mer meningsfullt å bry seg om barna sine nok til å ta valg som også er riktige for dem. Osv osv. 

Anonymkode: 15238...b88

Dette var veldig bra definert og skrevet! 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Goodtimes skrev (13 minutter siden):

Det er bra det funker for deg å ha det sånn, men kom ikke her å si at når man først løsriver seg fra ting, først da er man i mål som menneske.

Vi trives stort i huset vårt. Med familiebilder og diverse andre bilder på veggene, deilige varme gulvtepper, behagelig og stor sofa, gulvvarme, vedovn ved sofaen som gir ei koselig steming, dyra våre som labber rundt fritt i huset, skjenken ved spisebordet som inneholder brettspill, tegnesaker, perling, malingsutstyr etc... (ja, jeg foretrekker å ha det slik)
Vi kommer ikke til å løsrive oss fra disse tingene. 

En annen ting, vi skal kjøpe oss hytte på fjellet, og her skal vi og øvrig familie tilbringe mange koselige helger. Og nei, vi lider ikke økonomisk av den grunn! 

Stakkars dere, kjøpe hytte, da er dere ikke "frie" :)

Anonymkode: aad9e...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Stakkars dere, kjøpe hytte, da er dere ikke "frie" :)

Hvordan definerer du fri. Er du kun fri hvis du ikke eier ting eller har et fast bosted? 

Jo, å kjøpe hytte er for oss en måte å være fri på. Å dra til vår egen lille hytte for å nyte livet med familien. Og tenkt det da, etter at lånet er trukket, så har vi fortsatt masse å rutte med. Vi hadde aldri kjøpt oss hytte om vi hadde levd på randen hver mnd, men nå er ikke dette tilfellet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din 40 kvadratmeter leilighet er på absolutt dyreste adresse i Oslo og du får 8 millioner for den (bare å drømme), skal du altså leve i frihet og reise i 30 år for 260 000,- i året (minus formueskatt). Det blir ikke mye frihet i det. 

Anonymkode: f05c1...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å ja! Det er tirsdag. Jeg flytter til et annet land i dag! Så utrolig lett å få arbeidstillatelse og lære kultur/språk i alle land.

Kanskje man kan selge bolig om man eier den?

Det kan du si, men jeg har faktisk gjort det.

En bekjent spurte om jeg ville ha en jobb i Asia. To uker senere satt jeg på flyet.

Jeg betalte husleie i Norge ut bindingstiden, men ingenting ut over det. Hadde jeg eid så hadde slikt vært vanskeligere. Ikke umulig, men mye vanskeligere. Enig i det, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En bekjent spurte om jeg ville ha en jobb i Asia. To uker senere satt jeg på flyet.

Jeg betalte husleie i Norge ut bindingstiden, men ingenting ut over det. Hadde jeg eid så hadde slikt vært vanskeligere. Ikke umulig, men mye vanskeligere. Enig i det, eller?

Det er ikke så vanskelig å leie ut en leilighet.

Jeg kunne forsåvidt latt min stå tom også mens jeg var bortreist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ta 2 barn ut av skolen. På 1 dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...