AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2024 #81 Del Skrevet 15. oktober 2024 https://morsødeøy.no/2016/02/29/nar-tingene-eier-deg/ "Har du tenkt over hvilken makt ting har over deg? Helt døde ting, som stoler, bord og gardiner..." Anonymkode: 6e1dd...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #82 Del Skrevet 21. oktober 2024 Flere? Solgte mine siste ting på finn.no i går som ikke ble brukt.. Anonymkode: 6e1dd...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #83 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 8.51): Har du tenkt på hvor fanget du er av tingene dine? Hvilket forhold du har til dette. All fasade du bruker penger på, er jo helt sykt å se hvordan mennesker medisiner seg med å kjøpe nye ting. Skal ha større bolig, dyrere bil. Ha de rette tingene.. Tar opp enda mer lån, for å kjøpe seg hytte. Eller en dyr bil, lever et luftslott som klapper sammen når man plutselig får mindre råd. Kjøper pynteting i boligen 😅 Leser interiørblader, skal ha samme stilen som man ser der! Skal følge mote og trender... Mennesket er et dumt individ, lar seg så lett påvirke av det andre gjør og har. Skal ha det samme... Neste år kommer det en ny jakke, med litt endringer fra forrige år. Så folk skal kjøpe den...fornye seg! 😅 Må jo pusse opp, helst hver 2-3år....fornye seg! 😅 - Jeg har gått igjennom en prosess naturlig i litt over 10år, der jeg har gradvis nedgradert meg. Ser at lykken for meg er å ha minst mulig ting, minst mulig å forholde seg til. Tingene eier deg! Nå bor jeg lite, 40kvm 2-roms. Lite å rengjøre...deilig ❤️ Klart å bli gjeldsfri som tidlig 40åra. Kjenner stor lettelse å ha mye mindre å betale på for å bo, mens andre rundt meg sier jeg MÅ kjøpe en hytte!! Aldri livet! 😅 Har minst mulig møbler, bare det mest nødvendige. Ikke pynteting/bilder på veggen. Strippet ned tøyet også, har bare det mest nødvendige. Kjøper så mye som mulig brukt om noe skal kjøpes...her sparer du enorme summer! Finn.no er et mekka. Kom tilfeldig over en artig bok, som beskriver livet vårt godt: https://www.ark.no/produkt/boker/hobbyboker-og-fritid/farvel-ting-9788279008354 - Farvel, ting. Det er hardt å løserive seg fra ting...men når du klarer det...så er du i mål som menneske ❤️ Anonymkode: 6e1dd...ec6 40 kvm hadde gjort seg med 3 ungdommer i hus. Jeg betaler like mye på lånet som det koster å leie her jeg bor. Anonymkode: 824ff...276 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #84 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 40 kvm hadde gjort seg med 3 ungdommer i hus. Jeg betaler like mye på lånet som det koster å leie her jeg bor. Anonymkode: 824ff...276 Ja, men du er jo fanget i din tilværelse da. Anonymkode: 6e1dd...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 22. oktober 2024 #85 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men du er jo fanget i din tilværelse da. Anonymkode: 6e1dd...ec6 Hvordan er man fanget av å eie egen bolig? For meg var det en enorm frihetsfølelse å flytte inn i en bolig jeg eier selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #86 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 20.04): Dummeste jeg hører fra andre. Arbeidslivet er helt meningsløst uansett yrke, wasted time! Anonymkode: 6e1dd...ec6 Hvordan skal du kunne reise rundt i verden og kjøpe mat hvis ingen jobber? Eller skal alle jobbe slik at du kan la være? Du er ikke fri, du er en snylter. Anonymkode: 74182...368 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #87 Del Skrevet 22. oktober 2024 Du har misforstått hvis du tror din løsning er universell. Frihet er å selv velge hvordan vi skal leve livet vårt, hvem vi skal bry oss om, hva vi fyller livet vårt med av gjøremål og hva som betyr noe for oss, så lenge det vi gjør ikke skader andre individer eller samfunnet. Det er mange land i verden der man ikke kan leve fritt, eller lykkelig, fordi staten setter restriksjoner på menneskets utfoldelse. For meg har du et uutviklet syn på lykke og frihet, og du tegner et karikert bilde av menneskers materielle jag få kjenner seg igjen i. Du legger selv alt for mye vekt på det materielle. Anonymkode: 15238...b88 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #88 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 10.10.2024 den 11.28): Takk for innlegg, jeg kan leve på 40% inntekt i dag om jeg må Det dekker det som trengs for å leve. Å ta en latte en gang i uken blir litt mer luksus enn hver dag for eks... Reise, mat og opplevelse er noe av det som er mest verdt penger. Derfor jeg vil selge min nedbetalte bolig som 50åring, å leve mest mulig fri ❤️ Anonymkode: 6e1dd...ec6 Håper du vet hvilke rettigheter du sier ifra deg ved å oppholde deg i utlandet.. Mange har et romantisk bilde av å reise rundt i tyve år, til lommeboka er tom og så komme hjem til gamlehjemmet. Oppholder du deg utenlands, må du gjøre tiltak for å bevare noen rettigheter her i det hele tatt. Hilsen noen som stadig vekk jobber med folk som kommer "hjem" og tror passet gir innpass til annet enn landet. Lykke til Anonymkode: 9e37c...c83 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #89 Del Skrevet 22. oktober 2024 Du minner meg om alle idealistene rund oss som ikke vil ha bil eller førerkort men forlanger at alle andre skal kjøre barna deres. En snylter. Anonymkode: aad9e...501 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #90 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg er som deg, TS, veldig minimalistisk i forhold til andre i slutten av 30-årene. Leste farvel, ting da den kom ut for en del år siden. Må likevel si at måten du skriver på fremstår som noe dømmende og belærende, og fort kan fremstille uvilje og at mange går i forsvarsposisjon. Helt enig i at materielle ting har tatt helt av i Norge, og at mange fortsatt er fanget i statusjaget, men det finnes så utrolig mange flere måter å ta denne diskusjonen på Anonymkode: 18896...60c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #91 Del Skrevet 22. oktober 2024 Hateridioter skrev (59 minutter siden): Hvordan er man fanget av å eie egen bolig? For meg var det en enorm frihetsfølelse å flytte inn i en bolig jeg eier selv. 3 barn og boliglån er å være totalt fanget 😅 Anonymkode: 6e1dd...ec6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #92 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvordan skal du kunne reise rundt i verden og kjøpe mat hvis ingen jobber? Eller skal alle jobbe slik at du kan la være? Du er ikke fri, du er en snylter. Anonymkode: 74182...368 Snylter ikke, betaler for meg selv. Får ingen ytelser fra NAV. Anonymkode: 6e1dd...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 22. oktober 2024 #93 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 3 barn og boliglån er å være totalt fanget 😅 Anonymkode: 6e1dd...ec6 For deg kanskje. Andre har et annet syn. Du virker ikke spesielt fri og lykkelig når du ikke klarer å se at andre har en annen mening enn deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #94 Del Skrevet 22. oktober 2024 Hateridioter skrev (2 minutter siden): For deg kanskje. Andre har et annet syn. Du virker ikke spesielt fri og lykkelig når du ikke klarer å se at andre har en annen mening enn deg. Andre sin mening er jo ikke frihet. Fri og lykkelig er det svært få som er, selv om de prøver å fremstille seg som det. Anonymkode: 6e1dd...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 22. oktober 2024 #95 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Andre sin mening er jo ikke frihet. Fri og lykkelig er det svært få som er, selv om de prøver å fremstille seg som det. Anonymkode: 6e1dd...ec6 Å sitte på KG og prøve å overbevise andre om at egne livsvalg er det rette for alle er ikke noe en fri og lykkelig person ville gjort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #96 Del Skrevet 22. oktober 2024 Hateridioter skrev (1 time siden): Hvordan er man fanget av å eie egen bolig? For meg var det en enorm frihetsfølelse å flytte inn i en bolig jeg eier selv. Fordi du nå sitter i klørne til banken. Du har avtalt å betale de tilbake fast over mange mange år. Hva hvis du plutselig får lyst til å flytte noen år til et annet land? Hva hvis du får lyst til å bare si opp jobben å reise rundt i verden i 6 måneder? Alt sånt er lettere når man ikke eier. Det er sånne ting jeg kaller frihet. Anonymkode: 87aae...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #97 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg har det faktisk kjempe fint når jeg er fornøyd med hvordan leiligheten ble koslig av pyntetingene. Eller når jeg er fornøyd med antrekket og føler meg fin. Pianoet jeg blir glad av å spille på, boken jeg blir glad av å smette inn i for en stund å besøke andre liv enn mitt eget. Det betyr ikke det at jeg ikke verdsetter de levende mindre eller ikke kan se at det overfladiske har sin mørke bakside, men det er jo fint å ha det koslig. Jeg har gått i klær jeg hater, å nei, det var ikke befriende. Det er ikke befriende å gå naken offenlig heller, da jeg hadde vært bekymret over hvordan jeg ser ut, hvem som ser meg, hva de kommer til å gjøre. Akkurat nå har jeg danset en stund, med musikken på mobilen. Uten ting har vi ikke hatt musikk, og du kunne ikke delt dine tanker heller. Sier ikke det bare er positivt, men det er noen fordeler. Å når det kommer til jakker, nei. Trender kler ikke alle kropper å nå er jeg drit lei av at trenden bare er fasonger som ikke kler meg. Tenkte senest igår at fargene på undertøy er så dystre at jeg lurte på om det er fordi det er så mye krig i verden at klær ikke kan ha noe utrykk lengre, alt ser utvasket ut, monotont, firkantet, simpelt. Anonymkode: 933b6...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #98 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Snylter ikke, betaler for meg selv. Får ingen ytelser fra NAV. Anonymkode: 6e1dd...ec6 Men hvordan skal du kunne reise hvis folk skal slutte å jobbe fordi er waste of time? Anonymkode: 74182...368 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #99 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fordi du nå sitter i klørne til banken. Du har avtalt å betale de tilbake fast over mange mange år. Hva hvis du plutselig får lyst til å flytte noen år til et annet land? Hva hvis du får lyst til å bare si opp jobben å reise rundt i verden i 6 måneder? Alt sånt er lettere når man ikke eier. Det er sånne ting jeg kaller frihet. Anonymkode: 87aae...ef3 Men det er ikke noe alle ønsker. For meg høres et liv med mye reising stressende ut og er ikke noe jeg ønsker i det hele tatt. Folk er forskjellige og ønsker ulike ting i livet. Anonymkode: 74182...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #100 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Andre sin mening er jo ikke frihet. Fri og lykkelig er det svært få som er, selv om de prøver å fremstille seg som det. Anonymkode: 6e1dd...ec6 Jeg skjønnte det. Du er bare en hovmodig person med messeia kompleks. Dette handler ikke om frihet, men at du vil være bedre og smartere enn andre. Anonymkode: 933b6...a4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå