Gå til innhold

Ikke bare-bare å treffe noen i "det virkelige liv"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man risikerer jo å bli hengt ut.

De fleste menn har jo skjønt reglene nå; kun ta kontakt med damer på byen eller på apper.

Alle andre steder er ikke godtatt.

Anonymkode: 2932d...dd1

Så rart. Jeg har da daglig kontakt med masse menn på jobb, på fritidsaktivitet, i frivillige og politiske verv, under treninger til barna, der det nesten bare er pappaer som møter opp. Har aldri merket at det "ikke var innenfor" for dem å ha kontakt med meg.

Anonymkode: 94c52...259

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jo det er det. Du får lese litt mer her inne, så skjønner du hvorfor normale menn ikke tar kontakt lengre.

NORMALE menn forstår grensa mellom seksuell trakassering og normal interesse. De går heller ikke etter smellvakre bimboer, som ofte har masse drama rundt seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Virker som du ikke henger helt med i samfunnsdebatten. Har du bodd i Norge de siste årene?

Jo, faktisk har jeg det. Det er også en del av debatten, at menn og kvinner generelt ikke finner hverandre lenger, og at folk er åpne for å få kontakt utenom apper. At en gruppe menn uten sosiale antenner,greide å kåle det til, er én ting, men at slike som deg prøver å opprettholde bildet av at normal sjekking er forbudt, fatter jeg ikke.  Hva med å bruke energien din på å dra i riktig retning?

Anonymkode: 5f982...e02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så rart. Jeg har da daglig kontakt med masse menn på jobb, på fritidsaktivitet, i frivillige og politiske verv, under treninger til barna, der det nesten bare er pappaer som møter opp. Har aldri merket at det "ikke var innenfor" for dem å ha kontakt med meg.

Du misforstår jo helt. Selvfølgelig kan man prate sammen når det gjelder politiske verv eller treninger. Det er jo ikke det denne saken handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

At en gruppe menn uten sosiale antenner,greide å kåle det til, er én ting, men at slike som deg prøver å opprettholde bildet av at normal sjekking er forbudt, fatter jeg ikke.  Hva med å bruke energien din på å dra i riktig retning?

Jeg kan jo ikke dra dette i noen som helst retning. Det er jo damene som klager når menn tar kontakt. Jeg forholder meg jo bare til det som er vanlig oppførsel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan jo ikke dra dette i noen som helst retning. Det er jo damene som klager når menn tar kontakt. Jeg forholder meg jo bare til det som er vanlig oppførsel.

Det kan stå akkurat like mange kvinner på andre siden, og klager over at menn ikke tar kontakt. Du velger et negativt fokus, og formidler dette videre. Det kaller jeg å dra i en retning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du misforstår jo helt. Selvfølgelig kan man prate sammen når det gjelder politiske verv eller treninger. Det er jo ikke det denne saken handler om.

Jo det er det. For normale, oppegående mennesker starter med en vanlig samtale. Og hvis man liker den man prater med, SÅ kan man feks foreslå å gå og ta en kopp kaffe en dag. Og hvis den andre sier nei så tar de det med et smil og lar det ligge. Da er det ingen som tar samtalen negativt. Det er når man ikke klarer å fange opp signaler på at den andre ikke er interessert i å snakke, eller ikke er interessert i noe mer enn en hyggelig samtale at det blir et problem. Men så er det noen få sosialt tilbakestånde menn som bruker det at kvinner ikke liker trakassering som en unnskyldning til at de kan sitte hjemme og klage istedet, på at kvinner har ødelagt alt. Jammen godt det er adskillig færre av dere enn det kan virke som her inne. Men dere er noen få her som er ekstremt aktive. Blir dere virkelig ikke lei av å være så bitre og sure? Dere oppnår absolutt ingen ting positivt med å holde på sånn. Dere bare graver deres egen grav.

Anonymkode: aa888...fd8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi prater jo sammen om alt mellom himmel og jord, ler, spøker og fjaser. Hvorfor er ikke dette mulig for deg og andre menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jo det er det. For normale, oppegående mennesker starter med en vanlig samtale. Og hvis man liker den man prater med, SÅ kan man feks foreslå å gå og ta en kopp kaffe en dag. Og hvis den andre sier nei så tar de det med et smil og lar det ligge. Da er det ingen som tar samtalen negativt. Det er når man ikke klarer å fange opp signaler på at den andre ikke er interessert i å snakke, eller ikke er interessert i noe mer enn en hyggelig samtale at det blir et problem. Men så er det noen få sosialt tilbakestånde menn som bruker det at kvinner ikke liker trakassering som en unnskyldning til at de kan sitte hjemme og klage istedet, på at kvinner har ødelagt alt. Jammen godt det er adskillig færre av dere enn det kan virke som her inne. Men dere er noen få her som er ekstremt aktive. Blir dere virkelig ikke lei av å være så bitre og sure? Dere oppnår absolutt ingen ting positivt med å holde på sånn. Dere bare graver deres egen grav.

NETTOPP! Jeg traff min mann på Tinder. Han bodde i et annet skandinavisk land, og det første spørsmålet dreide seg om hvilket språk vi skulle bruke for å kommunisere. Så gikk samtalen over på hvor hver av oss bodde, ja, så spennende, ja, så likte vi den samme musikken, spesifiserte det litt. Så snakket vi om barna våre (hver av oss hadde barn fra før), om vi har vært i hverandres land før, hva vi jobber med og gjør på fritiden. Så kom videosamtalene om alt mulig - bøker, kunst, musikk, barn, økonomi, politikk og alt mulig. Så kom de forsiktige ordene om forelskelse, og SÅ kom sexpraten! Ganske langt uti! Mens mange andre menn som startet en samtale med meg på Tinder, begynte enten rett på sexpraten eller på kommentarer om utseendet, for så dreie inn på sex. Menn må forstå at de må lære seg å omgås kvinner uten å prate om sex 24/7. 

Det samme har jeg merket i det virkelige livet. For eksempel, på byen. Aldri spørsmål om dine interesser og lignende - "så fine pupper du har", "bli med hjem til meg i kveld?" og så videre. Når de fremstiller dere som useriøse, så vil de som regel få "nei".

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan stå akkurat like mange kvinner på andre siden, og klager over at menn ikke tar kontakt. Du velger et negativt fokus, og formidler dette videre. Det kaller jeg å dra i en retning. 

Tror ikke du skjønner hvordan det er å være mann. Nå har det blitt opplyst uendelig mange ganger om at damer ikke ønsker å bli oppsøkt, med unntak av på byen og på apper. Da tar hensynsfulle menn selvfølgelig hensyn til dette. Det er umulig for menn å forstå hvilket lille mindretall av damer som ønsker at menn tar kontakt. Da er det bedre at damene tar kontakt med menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men dere er noen få her som er ekstremt aktive. Blir dere virkelig ikke lei av å være så bitre og sure? Dere oppnår absolutt ingen ting positivt med å holde på sånn. Dere bare graver deres egen grav.

Jeg er overhodet ikke bitter eller sur. Jeg er glad, hyggelig og hensynsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker det ordner seg for alle med litt tid. Det finnes noen for alle ☺

Anonymkode: 947cf...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...