Gå til innhold

er katter lystmordere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

de dreper jo småfugler for gøy, 

Anonymkode: fba5c...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørt om naturen sin gang og innsikt????

Anonymkode: 01d1b...395

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en katt som har i hele sitt liv aldri drept 1 fugl eller mus. Så katter kan også være forskjellige.

Anonymkode: f65f5...157

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår tar ikke fugler (som vibhar sett) men guuud bedre så mye mus. Å det er helt greit. Spissmus spiser de ikke, men har mer enn en gang sett henne gomle på skogmus, spy. 
Jakt er instinktet deres, akkurat som hos andre rovdyr. 

Anonymkode: 3850a...154

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

de dreper jo småfugler for gøy, 

Anonymkode: fba5c...531

Selvsagt gjør de det, dette var vel i bunn og grunn et dumt spørsmål! De dreper mus også, selv om de ikke spiser den.....noen ganger dreper de den ikke med en gang heller.

Anonymkode: bd455...95e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt gjør de det, dette var vel i bunn og grunn et dumt spørsmål! De dreper mus også, selv om de ikke spiser den.....noen ganger dreper de den ikke med en gang heller.

Anonymkode: bd455...95e

Min katt har alltid spist de opp.

Anonymkode: 01d1b...395

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt tar småfugler og mus, leker med dem helt til de dør.....da er det ikke morsomt lenger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min katt tar fugler hele tida, selv med bjelle på halsbåndet. Noen ganger leker han kun med den og så blir den liggende å råtne etterpå. Andre ganger river han den i fillebiter og spiser den. Han er brutal iblant, og vil helst ha dem levende ei stund, så han kan leke med den. Den tar insekter i bevegelse også, fluer, edderkopper osv., men skipper munkelus og biller. Jeg vet de har jaktinstinkt, er rovdyr osv., men ser helst at den tar mus og ikke fugl (fuglebestanden er truet). Men tror ikke vi har mus her, eller så er det uinteressant. Han skremmer måkene og skjærene vekk, men ikke klart å få kloa i en sånn enda. Går veldig greit at de blir jaget vekk, men de kan vel hakke ham ihjel om han får tak i en 😯

Anonymkode: d2f35...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle katter.. min er redd det aller meste, inkludert småfugler. Fra dyrebeskyttelsen, så ikke den beste fortida.

Anonymkode: 82c00...c55

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Har en katt som har i hele sitt liv aldri drept 1 fugl eller mus. Så katter kan også være forskjellige.

Anonymkode: f65f5...157

Stakkars katt som har blitt så degenerert, lat og overforet……

Anonymkode: 08898...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herlighet 😂

Anonymkode: 3850a...154

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min tar mus. Det er jobben dens. Bor mellom to kornbønder, og uten katt er det mus overalt. Og vønn.

Den tok også fugl. Har dressert den til å ikke gjøre det. Men går vel ca 3-5 pr sommer

Anonymkode: 84566...fbe

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig veldig glad i katter, og de kan jo ikke lastes for at de har instinkter. Men valgte selv å ha hund da vi flyttet til et lite eneboligområde midt i byen, det er ekorn og småfugl her så jeg ville ikke bidra til å gjøre det vanskeligere for dem. Hadde jeg bodd i skogkanten ville jeg neppe tenkt så mye på det, men de smådyrene som er her jeg bor er under press nok som det er.

Anonymkode: bcc95...916

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hunder også. De gneldrer, jager og dreper på gøy de også om eier ikke har de i bånd.

Begge arter har jo instinkter.

Anonymkode: 37895...679

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, som akkurat som andre dyr. Hunder også. Alt pga instinkter og hva de stammer fra. 

Anonymkode: 1b65e...0d1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta her har som "jobb" å holde huset musefritt, og det er han flink til. Det krydde med mus her da vi flytta hit, men har ikke sett museskit innendørs på 7 år. På sommers tid så går det svært lite av kattfôret, så jeg tror han da finner maten sin selv. 

Han spiser stort sett det han fanger av småmus, for det finner vi ikke kadaver av (bare spissmus). Av småfugler finner vi som oftest bare et par vinger, men jeg tror ikke han tar så mange av dem ut i fra antall vinger vi finner. Har funnet veldig mange lemmen i år, og de spiser han tydeligvis bare hodet av. Ser at andre dyr også kun gjør det, for det ligger hodeløse lemmen både på fjellet og langs grusveier. 

Anonymkode: cf788...af0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er galt om katter tar dyr, men det er også galt om de ikke tar noen. Galt uansett. 

Anonymkode: 1150b...229

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...