Gå til innhold

Venninne som skryter av de hun har ligget med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sefanja skrev (7 timer siden):

Ja, det er i hvert fall ikke unormalt i 20- årene

Er ikke normalt blant noen jeg kjenner i hvert fall. Ingen andre venner gjør sånt.

En ting er å angre på at man lå med noen rett etterpå, alle kan gå på en «smell». Men blir noe annet å snakke om hvor bra noen var i senga, hvor kjekke de var osv, for og så endre mening helt ut av det blå noen måneder senere.

Jeg kan også forstå at man kan endre mening dersom noen oppfører seg som en drittsekk, men hun går jo på personangrep og snakker om utseendet til folk bare fordi de ikke er interessert i å ha sex med henne igjen eller møte henne.. 

Og er også flere hun har hatt sex med, så skrytt av og ikke sett igjen. Og så plutselig noen måneder senere angrer hun og sier hun vil glemme det. Det er veldig spesiell oppførsel.

Anonymkode: 02ea7...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror ikke hun får respekt for meg når hun gang på gang fortsetter å tråkke over grensene mine. Har også sagt ifra mange ganger om ulike ting og da har hun aldri tatt det til seg og fremstiller det som at jeg kritiserer henne og ikke handlingene hennes.

Folk kan endre seg men for å endre seg må de skjønne at de har et problem, og skjønne når de gjør noe feil, men det klarer ikke hun å innrømme. Så jeg tror ikke det kommer til å endre seg så lenge vi er venner.. 

Blir litt vanskelig å se noen i et positivt lys når de hele tiden gjør dumme ting, men alle har jo selvfølgelig noen gode sider. Men når noens handlinger og oppførsel ødelegger for andre er det ikke verdt det lenger..

Det kan jeg forstå. Jeg hadde en slik venninne skjønner du. Hun jobbet knallhardt med seg selv, og klarte å endre seg. Så er det faktisk horribelt hvordan menn kan oppføre seg noen ganger. Hun ble forsøkt dratt inn i smug, og antastet i bil osv. Syns det var helt vilt noen ganger av det hun fortalte. Så jeg måtte alltid holde et øye med henne når hun ble full, for hun var veldig gla i oppmerksomhet. Jeg så det jo med egne øyne selv.

Så er hun et yndig og skjønt menneske, og jeg kan forstå at mannfolka faller som fluer for henne. Hun snakket aldri stygt om mennene det gjaldt selv om da. Så kan hende det utgjør hele forskjellen her. Nå har hun heldigvis fått seg kjæreste, og jeg vil tro han passer godt på henne. Etter det jeg har fått med meg av det hun har fortalt så er han god på å verdsette henne, og det både fortjener hun og jeg unner henne det så inderlig. 

Om det er slik du beskriver så kan jeg forstå at du skriver det du skriver. Da har du ihvertfall forsøkt å hjelpe henne på best mulig måte etter mitt syn.

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (13 minutter siden):

Det kan jeg forstå. Jeg hadde en slik venninne skjønner du. Hun jobbet knallhardt med seg selv, og klarte å endre seg. Så er det faktisk horribelt hvordan menn kan oppføre seg noen ganger. Hun ble forsøkt dratt inn i smug, og antastet i bil osv. Syns det var helt vilt noen ganger av det hun fortalte. Så jeg måtte alltid holde et øye med henne når hun ble full, for hun var veldig gla i oppmerksomhet. Jeg så det jo med egne øyne selv.

Så er hun et yndig og skjønt menneske, og jeg kan forstå at mannfolka faller som fluer for henne. Hun snakket aldri stygt om mennene det gjaldt selv om da. Så kan hende det utgjør hele forskjellen her. Nå har hun heldigvis fått seg kjæreste, og jeg vil tro han passer godt på henne. Etter det jeg har fått med meg av det hun har fortalt så er han god på å verdsette henne, og det både fortjener hun og jeg unner henne det så inderlig. 

Om det er slik du beskriver så kan jeg forstå at du skriver det du skriver. Da har du ihvertfall forsøkt å hjelpe henne på best mulig måte etter mitt syn.

Ja, bra at venninnen din forandret seg. Er helt lov å like oppmerksomhet, men når det blir på bekostning av andre har det gått for langt. Men får bare se hvordan ting blir og se om hun endrer seg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 23.40):

Vi er begge tidlig i 20 årene. Har en venninne som ofte skryter til meg og andre etter hun har ligget med noen. Hun snakker om hvor bra de var i senga osv. Og så etter noen uker/måneder så endrer hun plutselig helt mening og sier at de var dårlig i senga, at hun vil glemme det osv. 

Syns det er litt barnslig oppførsel, for det er lov å angre men da angrer man jo gjerne dagen etter. Føler noen ganger at hun angrer bare fordi de for eksempel avviser henne etterpå og ikke virker interessert i å møtes igjen. Og hun gjør det også for å virke «kul», noe som er ekstremt barnslig når man er over 20. Kan forstå at man syns det er kult når man er 15-16 men man begynner å bli litt for gammel for sånt når man er i tjueårene.
Hvorfor oppfører hun seg sånn? 

Hun har åpenbart dårlig selvtillit. Kjenner ei sånn en, hun ligger rundt i fylla for å "booste" selvbilde sitt. Men det eneste som skjer, er at hun har fått rykte på seg, ikke noe annet. Hun har like lav selvtillit. 

Anonymkode: f01b2...ce5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke helt normalt da? Å endre syn på de man er betat av når det går over? Er vel også helt vanlig å snake med venniner om kjærligheten..... Synes det er mer spesielt å tro at venniner prøver å gjøre seg kul, bare fordi de deller noe de synes er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (På 12.10.2024 den 19.26):

Er det ikke helt normalt da? Å endre syn på de man er betat av når det går over? Er vel også helt vanlig å snake med venniner om kjærligheten..... Synes det er mer spesielt å tro at venniner prøver å gjøre seg kul, bare fordi de deller noe de synes er bra!

Helt vanlig å endre syn på folk man har hatt følelser for. Men er rart å plutselig i etterkant si at man syns at noen man lå med er stygg og dårlig i senga når man rett etterpå skrøyt av det? 
En ting er å synes at personen ikke er attraktiv lenger fordi den oppførte seg dritt, men blir jo noe annet å endre mening uten at noe spesielt har skjedd.

Er jo helt lov å dele noe man syns er bra, men det handler om måten man gjør det på. Hun deler ting til fremmede gutter/menn og andre jenter hun nesten ikke kjenner og har flere ganger merket at folk syns det er rart og blir ukomfortable.
I tillegg kommer hun med frekke kommentarer som «du burde også få deg noe snart», og når hun sier det rett etter hun har fortalt noe hun har opplevd fremstår det veldig som skryt og at man prøver å heve seg over andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...