AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #21 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vær oppmerksom på at det sannsynligvis også vil påløpe renter frem til hele kravet er betalt. Forsinkelsesrenter er pr i dag på 12,5% Anonymkode: 35e9d...ce1 Ja ser det nå, de står på 441kr per 09.10 står det Anonymkode: 745a7...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #22 Del Skrevet 10. oktober 2024 Trådstarter her. Takk for alle svar! Har nå snakket med skatteetaten, og de tar ikke bilen min, var sikkerhet i tilfelle jeg ikke har noe inntekt. Så da fikk jeg litt ro i sjela 😊 Anonymkode: 745a7...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #23 Del Skrevet 10. oktober 2024 Jeg skjønner ikke helt logikken… hvis du kan betale ned kravet med lønnstrekk, hvorfor betaler du ikke inn beløpet selv? Det er uhyre dyrt å la det gå til lønnstrekk? Anonymkode: eafcf...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #24 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt logikken… hvis du kan betale ned kravet med lønnstrekk, hvorfor betaler du ikke inn beløpet selv? Det er uhyre dyrt å la det gå til lønnstrekk? Anonymkode: eafcf...7e0 Les tråden 😉 TS: godt at du fikk litt sjelefred. Bra du ringte og sjekket! Anonymkode: 58fce...aab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #25 Del Skrevet 10. oktober 2024 Det vanlige, hvis det blir tatt både utleggstrekk i lønn og utleggspant i eiendom eller bil, er at kreditor ikke tvangsselger eiendom/bil, men bruker utleggspantet som "ris bak speilet" hvis lønnstrekkene havarerer. I ditt tilfelle med en såpass lav sum vil det normalt være dette som skjer. Men siden det i ditt tilfelle er snakk om et skattekrav, er det ikke den "vanlige" namsmannen som er involvert, men Statens innkrevingssentral som særnamsmann. De er kjent for å være mer nådeløse enn andre kreditorer. Likevel vil jeg vel tro at de neppe tar bryet med å tvangsselge en bil hvis det er utsikter til å få inndrevet hele kravet ved lønnstrekk i løpet av rimelig tid. Anonymkode: dd6a9...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2024 #26 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg har havnet utpå økonomisk og prøver nå å ordne opp i det. Jeg fikk restskatt på 50.000kr som jeg søkte betalingsavtale på, men den ble ikke godkjent. Har ikke hatt mulighet til å betale terminbeløpene på 25.000kr, og har heller ingen jeg kan låne av. Jeg fikk i dag beev om gjennomført utleggsforetning med pant i bilen min (eier ikke bolig), og at de innen to uker kan begjære tvangssalg. Rett etterpå fikk jeg et brev om trekk i lønn og at det sendes over til arbeidsgivee. Jeg har betalt inn 20.000kr, så det er 30.000kr igjen av kravet. Hva gjelder her ? Skal de trekke meg i lønn og tvangsselge bilen min, eller er det bare lønnstrekk ? Anonymkode: 745a7...8b3 De gjør nok dette bare i tilfelle lønnstrekk ikke går, poenget er at du ikke får solgt bilen din før gjelda er gjort opp. Anonymkode: 2ad89...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå