Gå til innhold

Kan man identifisere skjult nummer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har avsluttet kontakt med en person som er til plage.

Jeg har blokkert vedkommende, men blir nå ringt fra skjult nummer. Kan man få identifisert skjult nummer?

Anonymkode: 0e4d6...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har blokkert vedkommende, men blir nå ringt fra skjult nummer. Kan man få identifisert skjult nummer?

Det er vel noe med poenget med skjult nummer at det ikke skal kunne identifiseres 

Anonymkode: 491fd...17f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min tlf kan jeg blokkere skjult nr. Det vil si ingen med skjult nr kommer igjennom hos meg. La inn blokkering fordi jeg tenkte ingen med skjult nr trenger å nå meg

Anonymkode: 7dce0...775

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teleoperatøren vet hvem som ringer, men de utleverer denne informasjonen kun til politiet. Så skal du gå videre med det må du anmelde forholdet og be om besøksforbud. Men det er ikke gitt at du får det.

Det enkleste er kanskje å blokkere anrop fra ukjente nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enni skrev (1 time siden):

Blokker innkommende samtaler fra skjult nr på din tlf.

Det gjorde jeg og da var det samtlige numre som ikke var registrert i kontaktlisten, gikk glipp av temmelig mange telefoner en periode. 

Anonymkode: 6dac1...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 18.23):

Svar, konstater hvem det er som ringer, og avslutt samtalen. Gjør dette noen ganger, da har du litt bakgrunn for å gå innom politiet med klage på vedkommende.

Anonymkode: c2b05...239

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

På min tlf kan jeg blokkere skjult nr. Det vil si ingen med skjult nr kommer igjennom hos meg. La inn blokkering fordi jeg tenkte ingen med skjult nr trenger å nå meg

Anonymkode: 7dce0...775

Hvordan klarte folk seg før når mann hadde en fast telefon i hjemmet uten nummer visning? Folk oppfører seg som om det renner inn med terror oppringning fra skjulte nummer.

I TS sitt tilfelle er politiet rette instans. Også bytte nummer selv.

Jeg har selv hemlig nummer da jeg dessverre har en voldelig ex som trakasserte meg på tlf og gjerne får andre i sitt nettverk til å trakassere meg i tillegg. Noen trenger hemmelig nummer. Som f.eks kjente mennesker trenger det og mennesker i spesielle yrker.

Det er skjeldent mann blir plaget over telefon og har selv aldri opplevd å bli ringt via skjult nummer fra noen uten at det har vært relevant for meg, viss vi ser bort i fra min voldelige ex, men en slik ex er ikke normalt å ha.

Anonymkode: 12bc7...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er skjeldent mann blir plaget over telefon og har selv aldri opplevd å bli ringt via skjult nummer fra noen uten at det har vært relevant for meg, viss vi ser bort i fra min voldelige ex, men en slik ex er ikke normalt å ha.

Anonymkode: 12bc7...629

I dag er det vel som regel slik at svindlerne ringer fra norske numre, fordi da er det større sannsynlighet for å få svar, mens skjult nummer ofte kan det være fra helse, eller det kan være privatpersoner som ønsker å skjule at de ringer til en bestemt person, som for eksempel TS.

Anonymkode: c2b05...239

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Svar, konstater hvem det er som ringer, og avslutt samtalen. Gjør dette noen ganger, da har du litt bakgrunn for å gå innom politiet med klage på vedkommende.

Anonymkode: c2b05...23

Jeg hadde håpet jeg stille kunne identifisert nummeret. Jeg vil virkelig ikke ha noe med denne personen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde håpet jeg stille kunne identifisert nummeret. Jeg vil virkelig ikke ha noe med denne personen å gjøre.

Det er jo bare å ikke svare, eller blokkere telefonen for skjulte nummer

Anonymkode: e6b58...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...