Hateridioter Skrevet 13. oktober 2024 #281 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og kom nå ikke her og si at det ikke handler om penger! Hele tråden er jo bare snakk om lønn og penger. SÅ kvalmt! Anonymkode: 137d1...54c Merkelig at en tråd med tittelen "Jeg begriper ikke at så mange nordmenn har råd til en hytte med størrelse og komfort som en enebolig i tillegg til et hus!" handler om penger 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #282 Del Skrevet 13. oktober 2024 Hateridioter skrev (6 minutter siden): Merkelig at en tråd med tittelen "Jeg begriper ikke at så mange nordmenn har råd til en hytte med størrelse og komfort som en enebolig i tillegg til et hus!" handler om penger 😆 Jeg syns det er trist at penger skal bestemme. Jeg respekterer dypere grunner mer. Du forstår nok ikke hva jeg mener . Anonymkode: 137d1...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 13. oktober 2024 #283 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg syns det er trist at penger skal bestemme. Jeg respekterer dypere grunner mer. Du forstår nok ikke hva jeg mener . Anonymkode: 137d1...54c Det er neppe noen som kjøper hytte fordi pengene bestemmer det. Jeg regner med at de aller fleste som kjøper hytte gjør det fordi de har lyst på hytte eller har behov for hytte. Tror ikke der er så mye mer hokuspokus enn det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #284 Del Skrevet 13. oktober 2024 Hateridioter skrev (4 minutter siden): Det er neppe noen som kjøper hytte fordi pengene bestemmer det. Jeg regner med at de aller fleste som kjøper hytte gjør det fordi de har lyst på hytte eller har behov for hytte. Tror ikke der er så mye mer hokuspokus enn det. Jeg er helt uenig. Status er viktig for folk, de kjøper ting de egenlig ikke har bruk for. Anonymkode: 137d1...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 13. oktober 2024 #285 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er helt uenig. Status er viktig for folk, de kjøper ting de egenlig ikke har bruk for. Anonymkode: 137d1...54c Status er ikke spesielt viktig for folk flest. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 13. oktober 2024 #286 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Helt enig, men det er ikke for mye. Jeg, pleier å få igjen ca 5.000-10.000, så skattetrekket er ganske riktig. Hvordan skatter du så lite? Mye ekstra fradrag? Anonymkode: 0be8d...6cc Tja, har ganske høyt lån da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2024 #287 Del Skrevet 13. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 11.10.2024 den 19.52): Her er vi ett av de parene som kjøpte hus for ti år siden, har mer i boliglån nå enn for ti år siden og som ikke har råd til hytte nå. Vi kjøpte et gammelt og rimelig hus da vi var i midten av 20 årene. Vi kunne gjøre en del selv, så det å pusse opp huset på sikt kunne vi fint klare, problemet var at vi hadde pusset opp en del og brukt mye penger og så fikk vi råteskader (som ikke kom av våres oppussing) som forsikringen ikke dekket og det kostet omtrent like mye å rive og bygge opp igjen det som var ødelagt, som det å kjøpe huset. Så mye av oppussingen betalte vi i tillegg to ganger for..I tillegg så var det et gammelt hus som trengte ny drenering, nytt tak, legge opp mye ny strøm, etterisolere, nye vinduer osv… Så det har vært noen lange og knalltøffe år økonomisk. Anonymkode: e4a6f...3e1 Trist å høre! ❤️ Veldig kjipt med slike utgifter. Paret jeg brukte som eksempel har imidlertid eid i over 20 år og har pusset opp et bad. Utover dette kun småoppussing, som maling. Hadde de hatt større utlegg hadde jeg hørt om det. Var mye snakk om hva badet kostet, i konkrer sum, og at det var så dyrt. Det er jo sant at bad er dyrt, men i forhold til kjøpesum, lån og hvor lite de har gjort mens jeg har solgt og kjøpt (alene) og pusset opp mye to ganger etter at jeg og de kjøpte temmelig likt hus omtrent samtidig, og kjøpt liten hytte, og de hele tiden har hatt to inntekter der jeg har hatt en og altså kjøpt meg opp, da blir det veldig rart at de sier "Har ikke råd!" til alt mulig. Jrg har også pusset opp bad, og faktisk to bad og et toalett i samme årene. (Et bad tidligere bolig, og så bad og toalett i siste bolig.) De er ikke slike som ofte drar på dyre ferier eller har dyre klær heller. Så klør meg da litt i hodet. Med mindre de har økt opp lånet jevnlig, og sløst på noe de ikke forteller om (og rart det også så åpne som de generelt er) burde de ha romslig økonomi etterhvert. De har jo blitt boende i samme bolig og hele tiden hatt to gode lønninger, samt at bolig kostet 2,6 for over 20 år siden, og burde nå være godt nedbetalt. Noe egenkapital hadde de også da de kjøpte. Begge to er i full jobb, og han tjener som nevnt også mer enn meg. Jeg får det ikke til å stemme at de fremdeles sier har ikke råd, har ikke råd. Anonymkode: 5ace8...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #288 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg godtar alle andre grunner enn " fordi vi kan og har penger til det" . Når penger blir en faktor så steiler jeg, for jeg hater all makt penger har. Og jeg er en mennskekjenner og liker å avmaskere og avsløre folk. Det er ikke at jeg ikke GIDDER å bruke penger på ting, det er at jeg har ikke behov for det. Fordi de største gledene i livet er de som er gratis. Anonymkode: 137d1...54c Men de som har barn/familie/eller ønsker seg ei hytte på fjellet/ved sjøen. Har kanskje litt behov og glede av det. Anonymkode: 472e1...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #289 Del Skrevet 14. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 19.29): Hvis du har to stk som har fagbrev eller ikke har utdanning, ja. Anonymkode: d1acc...eb6 Jeg jobber i helse med kun fagbrev. Har nesten 600k i grunnlønn. Anonymkode: 1890f...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #290 Del Skrevet 14. oktober 2024 Et svar er at når man får familie og er ferdig med ellevill festing i stor-by er det ganske deilig å ha et sted å slappe av eller jobbe på egene prosjekter og ikke kun være en slave. Anonymkode: f332f...a33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #291 Del Skrevet 14. oktober 2024 Jeg tror mange har arvet penger eller arvet hytte. Vi er to med ganske grei inntekt (700k og 900k), men vi er langt unna noe hyttekjøp. Vi kunne sikkert klart det med litt andre prioriteringer, hvis vi f.eks hadde droppet andre reiser enn til hytta. Eller droppet å pusse opp huset, og heller kjøpt en leilighet uten særlig vedlikehold. Men jeg har ikke noe behov for egen hytte, liker heller å reise og oppdage ulike steder de gangene jeg har tid til det. Anonymkode: ba201...6f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 15. oktober 2024 #292 Del Skrevet 15. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 0.47): Jeg har over 900.000 og utbetalt 45.000. Anonymkode: 0be8d...6cc Jeg har 790 000 ish i årslønn, fastlønn på 65500 og ligger på utbetalt ca 43 000. Kan være store forskjeller på skatt og utgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #293 Del Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 19.51): Jeg godtar alle andre grunner enn " fordi vi kan og har penger til det" . Når penger blir en faktor så steiler jeg, for jeg hater all makt penger har. Og jeg er en mennskekjenner og liker å avmaskere og avsløre folk. Det er ikke at jeg ikke GIDDER å bruke penger på ting, det er at jeg har ikke behov for det. Fordi de største gledene i livet er de som er gratis. Anonymkode: 137d1...54c AnonymBruker skrev (På 13.10.2024 den 20.07): Jeg syns det er trist at penger skal bestemme. Jeg respekterer dypere grunner mer. Du forstår nok ikke hva jeg mener . Anonymkode: 137d1...54c Meningsløst å diskutere med noen som ikke godtar sannheten. Nå betyr det jo heldigvis fint lite for folk flest hva kg-bruker 54c "godtar" av begrunnelser. Den eneste du avslører er deg selv, som ett av disse menneskene som tror at "for meg" er det samme som for alle andre. Men ser det i nesten alle diskusjoner på kg. Noen er rett og slett ikke istand til å sette seg i andres sted, og tror de selv har fasiten på alt. Anonymkode: f621d...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå