AnonymBruker Skrevet 9. oktober #1 Del Skrevet 9. oktober Hei. Jeg går 2.året på bachelorutdanning. Jeg har dysleksi og sliter sånn med å skrive riktig. Jeg er i tillegg dårlig til å formulere meg akademisk. Kan jeg i oppgaver og eksamener, da hjemmeeksamen sende mine setninger/min tekst til ChatGPT og be den rette den for meg? Jeg har gjort det i en skoleoppgave. Hørte ikke noe om det, men er usikker på hjemmeeksamen:/ please ikke dømme meg. Jeg er bare en ungdom som sliter sånn med skolen og jeg gjøre mitt beste🥺. Jeg vil ikke bli tatt for fusk🥺 Anonymkode: 09c0a...048 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #2 Del Skrevet 9. oktober Bedre å bruke retteprogram som ikke er Chatgpt. Håper du har tilgang på program for dysleksi og fikk det med fra videregående? Du kan også høre med studiet ditt hva reglene er for fusk. Anonymkode: b42cc...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #3 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg går 2.året på bachelorutdanning AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er bare en ungdom Nei, du er voksen. Anonymkode: 4ce41...2f4 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #4 Del Skrevet 9. oktober Går du på BA-utdanning er du pr def voksen siden du er ferdig med vgs. Anonymkode: 6601f...950 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 9. oktober #5 Del Skrevet 9. oktober Må vel være bedre å bruke retteprogramet i word/skriveprogramet du bruker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 9. oktober #6 Del Skrevet 9. oktober Bedre å sende oppgaven din til noen som er god på akademisk skriving for å fikse språkvask etter at du er ferdig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #7 Del Skrevet 9. oktober Sjekk om ditt studium har noe liknende: https://www.uis.no/nb/lss Anonymkode: b42cc...659 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovise78 Skrevet 9. oktober #8 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjekk om ditt studium har noe liknende: https://www.uis.no/nb/lss Anonymkode: b42cc...659 Alle skal ha et slikt tilbud uansett høyskole/ universitet. Det er plikt til tilrettelegging. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #9 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, du er voksen. Anonymkode: 4ce41...2f4 Ja. Jeg er voksen. Skulle skrevet ungt menneske. Jeg blir 21 i desembter, så er 20. men ja ikke ungdom Anonymkode: 09c0a...048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #10 Del Skrevet 9. oktober Burde i hvertfall ikke være et problem, dette er jo en av de gode tingene som ai kan hjelpe til med. Anonymkode: 78875...eab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #11 Del Skrevet 9. oktober Det er absolutt ingen problem, vær nøye på at innholdet er ditt og at det fortsatt er formulert sånn at det du faktisk prøver å formidle kommer ut på andre sia. Jeg bruker det ofte for å renskrive engelsk og jeg arbeider i akademia. Anonymkode: 1eea1...c89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #12 Del Skrevet 9. oktober Finn ut hvilket referansesystem ditt studie bruker, da vil du også finne ut hvordan du refererer til at du brukte KI. Anonymkode: 15dce...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #13 Del Skrevet 9. oktober Mange rettleiere anbefaler faktisk å bruke chatgpt til retting. Ser ingen problem med det. Anonymkode: 0a04c...784 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
must Skrevet 9. oktober #14 Del Skrevet 9. oktober Sjekk ut om ditt studiested har retningslinjer for bruk av KI. Hvis det har det, må du følge disse 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #15 Del Skrevet 10. oktober Har du Lingdys? Hvis ikke anbefaler jeg å google det og laste ned demo-versjon fra nettsidene til leverandøren (Lingit) og prøve det ut. Så kan du (evt. med hjelp fra skolen) søke NAV om å få det som hjelpemiddel (forutsetter at du har dysleksiattest som du legger ved søknaden). Jeg har god erfaring med dette for elevene mine som har dysleksi og andre lese- og skrivevansker i grunnskolen 🙂 Lingdys er et kjempefint program som kan hjelpe deg med både lesing (det kan lese opp tekst), staving og grammatikk (det har prediksjonsfunksjon, og jo mer du bruker det, jo bedre forutser den hvilke ord du er i ferd med å skrive) + ganske god ordbok. På nettsidene deres ligger det flere gode opplæringsvideoer som forklarer funksjonene godt også, og programmet er ganske enkelt å bruke. Anbefaler å sjekke det ut! Det kan være til god hjelp under resten av studietiden Anonymkode: b6105...5f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå