AnonymBruker Skrevet 9. oktober #21 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er ikke fra Midtøsten. Men hvorfor må alt alltid være hyggelig? Det er ikke hyggelig å ha konflikt, men det er noe man som et voksent menneske må løse. Jeg er aldri sint synlig. Men jeg blir sint inne i meg når jeg hører rykter, og når jeg blir tydelig boikottet/utestengt. For øvrig er det helt vanlig å baksnakke noen til foreldre/partner. Men ikke til hele bygda. Anonymkode: 37ee7...c7f Du tenker kanskje at du holder sinnet ditt inni deg, fordi for deg er "sinne" noe annet enn det det er her. Det å holde noens blikk, snakke med anstrengt stemme, eller stille direkte, konfronterende spørsmål, blir sett på som sinne. Det kan være du bare ikke enser at du avgir de tegnene der og da. Du sier at det ikke alltid er hyggelig å ha en konflikt og det er jeg selvsagt enig i - og du gjentar flere ganger i tråden at du mener at voksne må klare å løse sine problemer. Der jeg er uenig, er at det å være voksen betyr at man må være konfronterende. Egentlig synes jeg motsatt. Det er ofte barn som, over relativt lite, har store krangler med hverandre og konfronterer hverandre i skolegården. Som voksen tenker jeg at man kan la en del gå. Det er ganger i livet jeg også blir frustrert, men det betyr ikke at jeg går og tenker på det i år og dag etterpå. Målet er jo å være venner, ikke fiender. Hvor er det du blir utestengt? Hvis du ikke får innslipp ett sted, må du jo bare prøve et annet. Hvis du f.eks er "kastet ut" av venninnegruppa, bli med i joggegruppe og skaff deg noen nye venner. Anonymkode: f1b5a...2f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 9. oktober #22 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er trist hvis det er slik. Særlig fordi jeg ikke vet hvordan jeg kan snu det. Å flytte er dessverre ikke en mulighet. Betyr det at jeg er dømt til å være ensom og ekskludert resten av livet? Anonymkode: 37ee7...c7f Nei, det tror jeg ikke, men kanskje du kan finne deg venner som ikke er norske? Eller venner som er innflyttere fra andre byer? I byen jeg bor er de «innfødte» kjent for å være litt snobbete og vanskelig å komme inn på. Og det stemmer sikkert, for alle mine venner er folk som har flyttet fra andre steder😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober #23 Del Skrevet 9. oktober AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du tenker kanskje at du holder sinnet ditt inni deg, fordi for deg er "sinne" noe annet enn det det er her. Det å holde noens blikk, snakke med anstrengt stemme, eller stille direkte, konfronterende spørsmål, blir sett på som sinne. Det kan være du bare ikke enser at du avgir de tegnene der og da. Du sier at det ikke alltid er hyggelig å ha en konflikt og det er jeg selvsagt enig i - og du gjentar flere ganger i tråden at du mener at voksne må klare å løse sine problemer. Der jeg er uenig, er at det å være voksen betyr at man må være konfronterende. Egentlig synes jeg motsatt. Det er ofte barn som, over relativt lite, har store krangler med hverandre og konfronterer hverandre i skolegården. Som voksen tenker jeg at man kan la en del gå. Det er ganger i livet jeg også blir frustrert, men det betyr ikke at jeg går og tenker på det i år og dag etterpå. Målet er jo å være venner, ikke fiender. Hvor er det du blir utestengt? Hvis du ikke får innslipp ett sted, må du jo bare prøve et annet. Hvis du f.eks er "kastet ut" av venninnegruppa, bli med i joggegruppe og skaff deg noen nye venner. Anonymkode: f1b5a...2f2 Jeg mente at det er lite voksent å ghoste uten forklaring. Det er feigt og lite voksent. Min mening. Jeg har aldri hatt noen venninner eller venninnegrupper heller. Har blitt vant til det. Det jeg derimot ønsker, er at folk lar meg være i stedet for å ødelegge for meg med vilje ved å boikotte, spre stygge rykter og baksnakke. Anonymkode: 37ee7...c7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå