AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #1 Del Skrevet 9. oktober 2024 Vi skal invitere på middag om et par uker. Vi har to vennepar som vi er gode venner med, og skal invitere. Så har vi en singel venninne som både jeg og mannen liker veldig godt, og som vi lenge har tenkt å be hit. Hun er en veldig grei og spennende person, og vi vet også at hun er mye alene. Hun kjenner ikke de andre parene, men har så vidt truffet dem et par ganger, hvis vi har hatt en stor fest med mange folk, eller vi har støtt på hverandre på byen mens vi var sammen med noen av dem. Det ene av de to parene er ganske politisk engasjerte og når vi er sammen blir det ofte diskusjoner om samfunn og politikk. Og trolig har de mange meninger som er ganske fjerne for denne single venninnen, som også er samfunnsengasjert, og som i tillegg er ganske frittalende hvis hun blir revet med. Derfor er jeg litt i tvil om det blir "kræsj" å invitere disse personene sammen. Men alle er veldig hyggelige, smarte og sosialt intelligente personer, så jeg TROR dette bare blir hyggelig. HaDDE DERE TATT SJANSEN? Anonymkode: 89b81...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #2 Del Skrevet 9. oktober 2024 Ja. Anonymkode: 7afb0...9eb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #3 Del Skrevet 9. oktober 2024 Hvis de liker å diskutere og er voksne mennesker som kan akseptere at andre har andre holdninger så ja. men, dere skal være tre par og en single? Det hadde jeg ikke likt hvis jeg var den single… Anonymkode: d7b78...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #4 Del Skrevet 9. oktober 2024 Inviter alle. Anonymkode: 2dafc...8ac 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 9. oktober 2024 #5 Del Skrevet 9. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis de liker å diskutere og er voksne mennesker som kan akseptere at andre har andre holdninger så ja. men, dere skal være tre par og en single? Det hadde jeg ikke likt hvis jeg var den single… Anonymkode: d7b78...1a1 Det er voksne folk. De skal vel ikke sitte å kline i sofaen. Det er enda verre at man brått skal ekskludere single fordi man har idiotiske "par-middager". Og til TS. Be alle. Morsomt med litt diskusjoner så lenge folk kan oppføre seg. Endret 9. oktober 2024 av ElectricScum 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #6 Del Skrevet 9. oktober 2024 Så lenge det er folk med normal folkeskikk og respekt for andre, synes jeg ofte det er mer interessant å diskutere med folk som har ulike meninger enn meg selv. Bare det ikke blir sånt "spleise den single venninna"-opplegg (men her var det jo snakk om to par), eller "nå skal vi få introverten ut av skallet, dere". Anonymkode: 55bcd...adf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #7 Del Skrevet 9. oktober 2024 Synes det høres fint ut å invitere alle. Voksne folk tåler vanligvis andres meninger. Veldig hyggelig å inkludere singel venninne 👏 Anonymkode: b920e...5b4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #8 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det høres fint ut å invitere alle. Voksne folk tåler vanligvis andres meninger. Veldig hyggelig å inkludere singel venninne 👏 Anonymkode: b920e...5b4 Ja, faktisk bedre med tre par og en enslig, en tre par, en dame og enslige Kjell som ikke har fått seg noe på lenge og som vi synes kunne passe. Anonymkode: 55bcd...adf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #9 Del Skrevet 9. oktober 2024 ElectricScum skrev (5 minutter siden): Det er voksne folk. De skal vel ikke sitte å kline i sofaen. Det er enda verre at man brått skal ekskludere single fordi man har idiotiske "par-middager". Og til TS. Be alle. Morsomt med litt diskusjoner så lenge folk kan oppføre seg. Finnes jo alternativer… ja det er fint å bli invitert men JEG hadde takket nei. Anonymkode: d7b78...1a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 9. oktober 2024 #10 Del Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Finnes jo alternativer… ja det er fint å bli invitert men JEG hadde takket nei. Anonymkode: d7b78...1a1 Da virker det som du har et litt anstrengt forhold til dine egne venner. Det kunne ikke falle meg inn å ekskludere en nær venn pga sivilstatus. Det er helt absurd i min verden. Kan fort bli både trist og ensomt med en slik holdning. Men men...hver sin lyst. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #11 Del Skrevet 9. oktober 2024 Jeg synes det er merkelig å i det hele tatt tenke på dette, alle mine venner er høflige og har folkeskikk selv om de er veldig forskjellig, derfor er det naturlig for meg å invitere alle sammen sammen. Det har vært like hyggelig hver eneste gang alle vennene mine har møttes. Anonymkode: df6af...bd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 10. oktober 2024 #12 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 12.20): Hvis de liker å diskutere og er voksne mennesker som kan akseptere at andre har andre holdninger så ja. men, dere skal være tre par og en single? Det hadde jeg ikke likt hvis jeg var den single… Anonymkode: d7b78...1a1 I all verden! Hvis jeg skulle takket nei når jeg ble invitert til de av vennene mine som er par så hadde jeg vært passe ensom. Jeg er takknemlig for at de ser på meg som en fullverdig venn og inkluderer meg i livene sine selv om jeg er "bare" en. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leppeblomst Skrevet 10. oktober 2024 #13 Del Skrevet 10. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 12.20): Hvis de liker å diskutere og er voksne mennesker som kan akseptere at andre har andre holdninger så ja. men, dere skal være tre par og en single? Det hadde jeg ikke likt hvis jeg var den single… Anonymkode: d7b78...1a1 Jeg var singel i 15 år, hadde alle tenkt som deg hadde jeg blitt veldig ensom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermerry Skrevet 12. oktober 2024 #14 Del Skrevet 12. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 9.10.2024 den 12.12): Vi skal invitere på middag om et par uker. Vi har to vennepar som vi er gode venner med, og skal invitere. Så har vi en singel venninne som både jeg og mannen liker veldig godt, og som vi lenge har tenkt å be hit. Hun er en veldig grei og spennende person, og vi vet også at hun er mye alene. Hun kjenner ikke de andre parene, men har så vidt truffet dem et par ganger, hvis vi har hatt en stor fest med mange folk, eller vi har støtt på hverandre på byen mens vi var sammen med noen av dem. Det ene av de to parene er ganske politisk engasjerte og når vi er sammen blir det ofte diskusjoner om samfunn og politikk. Og trolig har de mange meninger som er ganske fjerne for denne single venninnen, som også er samfunnsengasjert, og som i tillegg er ganske frittalende hvis hun blir revet med. Derfor er jeg litt i tvil om det blir "kræsj" å invitere disse personene sammen. Men alle er veldig hyggelige, smarte og sosialt intelligente personer, så jeg TROR dette bare blir hyggelig. HaDDE DERE TATT SJANSEN? Anonymkode: 89b81...86e Ja. Hvorvidt de er par eller ikke, er ikke relevant. Hvorvidt de har forskjellige politiske meninger - og noen av dem er frittalende, som du sier - kan føre til heftige diskusjoner. Men dette er jo ikke en formell "jobb-sammenheng". Dette er privat. Har man venner som ikke tåler diskusjoner hvor man har forskjellige standpunkter, er det vel ikke venner å beholde. Siviliserte mennesker tåler uenigheter og kan likevel være siviliserte med hverandre. De som ikke består denne prøven, kan gjerne falle fra. Ønsker man kun bøllete neandertalere som venner derimot, kan man kun invitere bøllete AP-venner alene, bøllete Høyre-venner alene, bøllete FrP-venner alene osv. Hvis vennene dine er siviliserte mennesker, kan du invitere dem sammen. Hvis de ikke er det, bør du finne nye venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2024 #15 Del Skrevet 14. oktober 2024 Ts her. Vi inviterte alle. Det ble en av de hyggeligste og morsomste kvelder vi har hatt på lenge. Alle gjestene viste hvorfor vi liker dem så godt, og hvor interessante, kunnskapsrike, reflekterte og humoristiske de er. Praten og diskusjonen gikk i ett, men på en positiv, reflekterende, vennlig og engasjert måte. Tror alle gjestene også syntes dette var supert, og at alle syntes veldig godt om de andre som var til stede. Anonymkode: 89b81...86e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå